Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenTrenger hjelp til å utvikle sanndrømmingen min bl.a!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

BNG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Aug 2013 04:20
10
Blitt takket: 1 gang

Trenger hjelp til å utvikle sanndrømmingen min bl.a!

Innlegg av BNG »

Sliter med at jeg aldri kommer på det jeg har drømt om i fremtiden før maks noen sekunder før det skjer. Har også funnet ut av det nytter ikke å prøve å endre på "sjebnen" eller hva jeg skal kalle det. For uansett hva gjør for å ikke gjøre som i drømmen så skjer fortsatt noe jeg har drømt om senere, som jeg godt kan ha drømt før da jeg prøvde å avike fra siste drømmen. Har akkurat blitt medlem på siden her :vink Og det er fordi de tre siste helt nyutgitte filmene jeg har sett, hadde jeg allerede "sett". Og da er det ikke snakk om klipp på sekunder som da jeg drømmer om hverdagslige ting. Da er det snakk om at jeg husker hva alle 3 filmene hadde som plot og handlin i detaljert sammenhengende bilde i hodet. Så nå har jeg blitt hekta på å virkelig ta tak i dette siden det har blitt så sterkt som det har. Men.... Hvordan husker jeg drømmer bedre? finnes det metoder for det? Går det ann å fokusere på å sanndrømme om andre ting enn bare hverdagen? og hvordan utvikler jeg det?
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Trenger hjelp til å utvikle sanndrømmingen min bl.a!

Innlegg av jeditrond »

En begynnelse er å starte drømmedagbok. Ha den ved siden av senga og skriv ned drømmene når du våkner før minnet om dem forsvinner utover dagen. Ellers har jeg fått en forklaring på slik deja vú-ting; de er milepæler i din livsplan, så når du husker dem, betyr det at du er på rett vei ift. livsplanen du la før du ble født. Så kan man jo spørre seg hva i all verden er det i livsplanen min som innebærer å glane på film? :mrgreen: Lurer på det selv siden omtrent alle mine deja vú opplevelser er av nokså vanlige ting som filmglaning, snutter av en samtale, en biltur o.l. Ingen store momenter slik jeg ser det, men det er kanskje det de var egentlig :D
Antall ord: 135
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Trenger hjelp til å utvikle sanndrømmingen min bl.a!

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Enig med jeditrond over her. Jeg har brukt drømmedagbok i flere år og syntes det er til god hjelp
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BNG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Aug 2013 04:20
10
Blitt takket: 1 gang

Takk

Innlegg av BNG »

Tusen Takk for svaret Trond, har ordnet meg en drømmebok :notworthy: Håper det dukker opp noe annet en sånne småsnutter snart hehe :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MarieKristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 28 Aug 2015 15:38
8
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Trenger hjelp til å utvikle sanndrømmingen min bl.a!

Innlegg av MarieKristine »

Min personlige tro er at man ikke kan UTVIKLE sanndrømming, og bestemme seg for å drømme sanne drømmer. Jeg tror heller at varseldrømmer oppstår når det er nødvendig, ikke når vi bestiller dem. Hva er vitsen med for eksempel vite når du skal kjøpe soft-ice neste gang...om du skjønner. Sanndrømminger er jo et varsel, og gjentatte klare drømmer er huskbare nettopp fordi de betyr noe til tross for at de ikke er sanndrømmer "dvs at de ikke betyr akkurat det du drømmer" .
Så jeg har min personlige mening at sanndrømmer IKKE kan bestilles, siden sanndrømmer er varsler om noe som skal skje. Og skal man daglig drømme hva som skjer neste gang...så vil nok selve varsel verdien forsvinne, da det blir påvirket av alle andre varsler...og man da ender i en våken gjentatt deijavoo-eksistens....vikket ville vært meget forvirrende og ekkel.

Ikke er jeg en ekspert...men enkelte evner har jeg da hatt med meg fra fødselen av, sånn uten å gå inn på disse. Og selv om jeg har drømt sanne drømmer selv en håndfull ganger, så føler jeg meg helt sikker på at sanndrømming ikke kan bestilles....for hva er da poenget.?
Det jeg derimot tror er at man kan tenke ut en ønsket virkelighet og ende i den virkeligheten ved å konstant tenke på det og forestille seg det g begynne å tro det...da tror jeg vi trekkes som magneter mot hendelser og steder som fører oss til målet bit for bit.

Correct meif I am wrong Asbjørn. Jeg tenker at Asbjørn er en av de som har et vidt spekter av viten på slike felt. Og også Ludoburgero. Just a feeling. Men jeg sier bare det jeg TENKER og MENER...ikke noe jeg kan annet enn via egen erfaring kjøre som det eneveldende svaret.
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links