Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvorfor mister barna "klarsynet"?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av Empathica »

Det er en del snakk om at barne er mer åpen og mottakelig for det åndelige, og at det forsvinner ettersom man blir eldre.

Hvorfor forsvinner dette?

En tanke jeg har hatt, er at alt det man påvirkes av i hverdagen etter som man vokser opp kan ha noe med det å gjøre?

Eller hva tror dere?
Antall ord: 58

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av Heksepusen »

Min teori er:
Barn miste dette fordi vi lever i et samfunn hvor dette forsatt er litt luket for dette med unnatak selvfølgelig.
alle mennesker er født med åpent sinn og etter som man vokser blir man påvirket av omgivelsen rundt en. det vil si at det vi kaller hverdagen vår former sinne vårt og måten vi er i samfunnet elelrs også.

er man åpen om slike ting for barn vil disse kanelen også holde seg åpne men da er det viktig at man også snakker til barnet slik at det vil forstå og ikke frykte opplevelsen sinne, man må være klar til å lytte til barnet og alt det opplever og prøve å forklare hva som foregår selv om det ikke er lett til tider. Man må også presisere at samfunnet er laget slik at det ikke alltid forstår hva barnet opplever og dere med kan føre med seg ikke alltid kan snakkes om uten om hjemmet.
Det blir viktig og skape en trygghet på hjemmebane for barnet og vise at man forstår selv om man ikke alltid tror på det som blir sakt.
Barn kan jo til tider ha fryktelig god fantasi og innbille seg de rareste ting.
Være også åpne for å prøve å finne logiske forklaring på ting sammen med barnet når ting skjer.
Antall ord: 229
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av ludoburgero »

Barn går mer etter magefølelsen og er mer naive og ukritiske.
Dette fordi de ikke har lært seg å gjennomskue løgner slik voksne med knuste hjerter og livserfaring har.

Det er en typisk ting å glorifisere barndom som noe entydig vakkert, men det er tross alt savnet av en mer ukomplisert tilværelse som ofte prater. Dessverre er det ikke slik at voksenlivet er så fælt, det er beklageligvis en uunngåelig ting som skjer med oss alle: vi eldres og modnes og blir visere.

Uenig i dette? Vel, da har man kanskje vanskelig for å respektere eldre og frykter døden også.
Det er selvfølgelig slikt at barn er mer mottakelige, men det gjelder alt. Alt.
Ikke bare det overnaturlige.

Og nå det er sagt, så er jo spedbarn svært begrenset kommunikasjonsmessig.
De kommuniserer gjerne gjennom godt kroppsspråk, og hvem vet, kanskje gjennom telepati?
Skriker og hyler også. Er de oss overlegne?
Kanskje, men vi har da fått mye GOD bagasje på årenes løp også.
Antall ord: 173
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av g.r.y »

Heksepusen skrev:Min teori er:
Barn miste dette fordi vi lever i et samfunn hvor dette forsatt er litt luket for dette med unnatak selvfølgelig.
alle mennesker er født med åpent sinn og etter som man vokser blir man påvirket av omgivelsen rundt en. det vil si at det vi kaller hverdagen vår former sinne vårt og måten vi er i samfunnet elelrs også.

er man åpen om slike ting for barn vil disse kanelen også holde seg åpne men da er det viktig at man også snakker til barnet slik at det vil forstå og ikke frykte opplevelsen sinne, man må være klar til å lytte til barnet og alt det opplever og prøve å forklare hva som foregår selv om det ikke er lett til tider. Man må også presisere at samfunnet er laget slik at det ikke alltid forstår hva barnet opplever og dere med kan føre med seg ikke alltid kan snakkes om uten om hjemmet.
Det blir viktig og skape en trygghet på hjemmebane for barnet og vise at man forstår selv om man ikke alltid tror på det som blir sakt.
Barn kan jo til tider ha fryktelig god fantasi og innbille seg de rareste ting.
Være også åpne for å prøve å finne logiske forklaring på ting sammen med barnet når ting skjer.


Vel.. Til tross for at det begynner å bli en stund siden denne tråden ble startet, må jeg bare få sagt at jeg synes Heksepusen virkelig treffer spikeren på hodet her. Har vært innom dette temaet en rekke ganger med venner som har barn, og vi er alle skjønt enige om at vi voksne har langt mer å lære av barn enn de av oss når det gjelder disse tingene. Istede for å belære & korrigere, er alle langt bedre tjent med at ungen oppmuntres til å fortelle, og om omstendighetene tillater det, la de få vite at dette faktisk er noe de kan mer om, og hvor de voksne har mye å lære av dem. Alle unger er selvsagt ikke like, men for de ungene jeg kjenner, har en slik kjensgjerning avstedkommet med økt selvfølelse som en kjærkommen bonuseffekt..
Antall ord: 374
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Enig med Ludoburgero og Heksepus, hadde barn blitt møtt med helt andre energier og bevissthet fra sine omgivelser når de blir inkarnet på denne planeten jorden, så kunne de ha beholdt sitt klarsyn og sensitivitet, medmenneskelighet, og gått på skoler der kreativitet og emosjonell intelligens og åndelige sider blir utviklet, men slik er det jo ikke, tvert imot, det blir jo fornektet noen av de delene så alle og i hvertfall barn trenger støtte for sine energier.

Så er det jo noen som mener at fluorid i tannkrem og fluortabletter er med på å stenge for klarsynet og er oppfunnet nettopp i den hensikt.

Dette vet jeg ikke noe om ift om det stemmer eller ikke.

Kanskje noen andre som vet.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av ludoburgero »

For ikke å snakke om at vi hater bevissthet og godhet så mye at vi bytter det ut med grådighet.
Det er enkelt når livet handler om å sikre seg mest ressurser slik at man kan føle seg trygg.

Når man faktisk er trygg, så vil man ha mer. For dårlige tider.
Urinstinktet er sterkt tilstedeværende.
Flokkmentaliteten også. Ingen vil bryte ut. Ingen KAN bryte ut.

Eller?
Antall ord: 71
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- - Hvorfor mister barna "klarsynet"?

Innlegg av Poku »

Heksepusen skrev:Min teori er:
Barn miste dette fordi vi lever i et samfunn hvor dette forsatt er litt luket for dette med unnatak selvfølgelig.
alle mennesker er født med åpent sinn og etter som man vokser blir man påvirket av omgivelsen rundt en. det vil si at det vi kaller hverdagen vår former sinne vårt og måten vi er i samfunnet elelrs også.

er man åpen om slike ting for barn vil disse kanelen også holde seg åpne men da er det viktig at man også snakker til barnet slik at det vil forstå og ikke frykte opplevelsen sinne, man må være klar til å lytte til barnet og alt det opplever og prøve å forklare hva som foregår selv om det ikke er lett til tider. Man må også presisere at samfunnet er laget slik at det ikke alltid forstår hva barnet opplever og dere med kan føre med seg ikke alltid kan snakkes om uten om hjemmet.
Det blir viktig og skape en trygghet på hjemmebane for barnet og vise at man forstår selv om man ikke alltid tror på det som blir sakt.
Barn kan jo til tider ha fryktelig god fantasi og innbille seg de rareste ting.
Være også åpne for å prøve å finne logiske forklaring på ting sammen med barnet når ting skjer.
Det er derfor jeg mistet klarsynheten min ved og se gjenferd. var vel en 10-12 år da jeg så det nå er jeg 15. Driver med meditasjon så jeg satser på at jeg kan få et åpent sinn igjen.
Antall ord: 271
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links