Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMedium og barneånder

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Medium og barneånder

Innlegg av Fero »

Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere henne, så prøver her. Når er medium kommer i kontakt med en ånd som ennå ikke har gått over til den andre siden, er det da slik at det er den spesifikke person som har levd man får kontakt med, eller kan dette også foregå på et sjelelig nivå? La oss si at det er et lite barn som har gått bort; et barn som ennå ikke har utviklet språk. Kan man få kontakt med så små barn? I såfall, hvordan kommuniserer man? Hvis det er personens sjel man får kontakt med, så antar jeg at det ikke spiller noen rolle hvor gammel vedkommende var da han eller hun døde?

En annen ting jeg lurer på er hvorfor små barn eventuelt skulle "gå igjen" på denne siden. Og om dere som har mediumevner kan få kontakt med ånder på begge sider, eller kun de som henger igjen her?

Jeg antar at det kanskje kan kokes ned til følgende:

Får et medium kontakt med ånder på "begge sider"?
Hvordan arter en samtale med et barn uten språk seg?
Vil et medium kun få kontakt med en ånd tilhørende den kroppen som nettopp har gått bort, eller sjelen i sin helhet (som har fulgt mange kropper)?

Nysgjerrigheten lenge leve!
Antall ord: 229
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Medium og barneånder

Innlegg av Lilja »

*Liker at du kommer feiende inn her og lager spennende tråder*


Jeg skal ikke påberope meg noen kunnskap om dette, men kan da fortelle deg hva jeg tror ;)


Jeg tror at kontakten man oppnår foregår på et sjelelig nivå, men at ånden/sjelen ofte vil vise seg som den personen den var her i livet, rett og slett for gjenkjennelsens skyld.
Slik at dersom man kommuniserer med et barn, si fordi foreldrene ønsker kontakt, vil man "se" barnet, for dermed å kunne beskrive det slik at foreldrene kjenner det igjen, men kommunikasjonen foregår på et sjelelig plan/telepatisk, slik at man ikke er begrenset av språk. Mange sier jo også at de får beskjeder i bilder og følelser, framfor i ord, og da er man jo heller ikke begrenset av språk.

Hvorvidt mankommuniserer med "sjelen i sin helhet" eller med personen, kommer kanskje litt an på hvilken type kommunikasjon man søker?
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Medium og barneånder

Innlegg av jeditrond »

Utfra egne erfaringer under husrens kan jeg si at Lilja har helt rett, kommunikasjonen foregår "telepatisk". Så til kommunikasjon med sjel, henger de igjen her er det kun sjelefragmentet som var i en fysisk eksistens tidligere jeg får kontakt med. Har aldri fått kontakt med vedkommendes høyere selv når personen er "gjenganger" :)

Når det gjelder veldig små barn handler det kun om følelser, gi en følelse av trygghet kjærlighet for å overtale dem til å gå over. Som regel vil de at man blir med, eller som det jeg opplevde at jeg måtte "bære" dem over og overgi dem til noen på den andre siden. Om vedkommende var mor/far/slekt er jeg usikker på. Det var vel ikke min sak uansett å finne ut av, hovedsaken var å få barna over slik at de kan komme videre i utviklingen sin og ikke henge igjen og gjenoppleve dødsårsaken sin og gi fra seg tung/negativ energi.

Har aldri greid å få tak i en ånd på den andre siden på kommando utenom hjelpere og de som sto nær meg. Men så regner ikke jeg meg som et medium heller. Men har mått refse en to-tre overivrige hjelpere som laget litt mer liv og røre enn de skulle. Bla. en bestemor som var oppgitt over barnebarnet sitt og dennes mangel på fremgang med evnene sine, en beskytter som ikke tenkte over at barn trenger søvnen sin for å fungere på dagtid og en som skremte katten til personen han skulle hjelpe fordi personen ikke var mottagelig for kommunikasjon fra hjelperen sin overhodet :D
Antall ord: 273
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Medium og barneånder

Innlegg av Fero »

Takk for svarene. Vinklingen fra en husrensers side var interessant. Det var både koselig og trist på en gang å lese om barna som hjelpes over.
Antall ord: 26
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Medium og barneånder

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Takk for svarene. Vinklingen fra en husrensers side var interessant. Det var både koselig og trist på en gang å lese om barna som hjelpes over.
Det er alltid trist med de som dør svært unge, i dette tilfellet var det også en svært brå død for barna. Skal ikke gå i detaljer, men vi snakker menneskeofring fra vikingtid her :(

Men de fikk det bra når de kom over, der blir de tatt godt vare på til de er klare til å hive seg ut i nye liv :)
Antall ord: 94
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- Medium og barneånder

Innlegg av Medi »

Jeg er ingen ekspert, og tar utgangspunkt i egne erfaringer, følelser og oppleveler. Nylig hadde jeg en helg med husrens og lesning (det var første gang på 2 år) og jeg fikk også kontakt med barn. Det ene var et barn som hadde død i magen til mammaen, men hun hadde gått over og fått fred, og var i vår verden for å passe på eldste broren. Hun var blitt eldre på den andre siden. Vokset opp.

Så kvelden etterpå fikk jeg inn en ung gutt på ca 11 år. Han viste seg i denne skikkelsen, selv om han var onkelen til en voksen dame. De kan vise seg i den skikkelsen og alderen de døde i, eller ta en form som de har vokst til i åndeverdenen. Det er min erfaring.

Jeg møtte også en liten gutt, ca 3 år, med bart. Noe jeg syntes var merkelig, men vi fant ut senere at han hadde vært 30 år nå, så det var vel hans måte å si det til meg. Dette siste var en merkelig lesing, fordi jeg følte at han "mumlet" sånn. Jeg kunne ikke forstå alt, og fikk inn min hjelper som mellomledd, for å forstå alt. Dette fungerte, og det var noe nytt for meg. Det var som om hans snakket med handen foran seg, og jeg forsto han sånn at han var veldig sjenert.

Det er vel en forskjellig sak fra ånd til ånd, skikkelse til skikkelse. Alt er under forandring, og ingenting er forandret. Ble litt kryptisk på slutten, men føler for å levne arenaen med en aura av mystikk. Hehe...

Mvh Medi :vink
Antall ord: 279
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links