Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserflere liv

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

flere liv

Innlegg av moltepia »

Er det alle som har flere liv bak seg? Og hvordan kan man finne ut at man har levd før og hvordan man levde og hva man var i det tidligere liv.
Er vi mennesker alltid vært menneske, eller kan vi vært et dyr i et annet liv. Og når vi dør, og får et nytt liv, blir vi menneske eller kan vi bli et annet dyr?
Hva med dyr? Har de også levd flere liv? Og har de alltid vært den arten hver gang?

Bare noen tanker jeg gjorde meg :)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- flere liv

Innlegg av jeditrond »

Jeg kan ikke bevise noe, men ja, jeg tror de fleste av oss har levd flere liv før dette :) Jeg er usikker på om vi har levd som dyr i tidligere liv slik bla. hinduismen forteller og buddhismen for den sakens skyld. At har man dårlig karma blir man gjenfødt som et dyr. Tror kanskje heller at dyra har en egen utvikling parallelt med oss, hvis det ikke er slik at unge sjeler først tar noen runder i dyreverdenen før de avanserer til menneske, det aner jeg rett og slett ikke. Og om de da gjenfødes som katt f.eks. hele tiden har jeg heller ikke noen anelse om. Men kanskje noen andre på forumet har bedre greie på dette :)

Så til hvordan du kan finne ut av tidligere liv, her har jeg ingen gode metoder egentlig. Meditasjon kan kanskje brukes til dette også. Men det finnes jo regresjonsterapeuter som visst kan hjelpe en å finne ut av tidligere liv uten at jeg har prøvd dette selv. Så langt har jeg fått minner fra tidligere liv via drømmer og det er ting som jeg spesifikt skal huske ifm. oppgavene i dette livet. Så det er mulig vi alle nå så smått begynner å få inn informasjon om tidligere liv mens vi sover for alt jeg vet :)
Antall ord: 224
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- flere liv

Innlegg av moltepia »

Det er uansett spennede å tenke og fundere over. Jeg også trur vi lever flere liv. Jeg trur det er noe bak døden også. Jeg trur ikke sjela vår bare forsvinner, ,men jeg trur den "lever videre.

Så har jeg også tenkt over dette med hjelpere. At noen får jo nære slekninger som hjelpere.
Da har jeg sett for meg at noen blir hjelpere når man dør, og følger den personen livet ut, eller så langt det er behov. For har hørt at hjelpere kan komme og gå, men man alltid har en fast hjelper.
Hva trur dere? Trur dere vi kan bli hjelperen til noen? og etter den oppgaven er gjort så kanskje vi da blir gjenfødt på nytt?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- flere liv

Innlegg av Fero »

En av mine venninner fortalte meg engang noe interessant. Hun hadde (gjennom meditasjon, hvis jeg ikke husker helt feil) fått opp et veldig sterkt minne fra før hun ble unnfanget. Altså et minne sjelen hennes hadde hatt. I dette minnet fikk hun (sjelen hennes, altså) tre valg. Disse var tre forskjellige liv hun kunne velge å bli reinkarnert inn i. Hvert liv hadde forskjellige foreldre og forskjellige livsoppgaver. Så valgte hun da ett av disse, og unnfangelsen var et faktum.

Har en annen venninne som forteller at hun drømmer om tidligere liv, og at disse drømmene gjerne er annerledes enn hennes vanlige drømmer. Hun ser steder hun aldri har sett, vært eller hørt om, eller får inn fremmede stedsnavn, personnavn eller historiske hendelser. Hun kan også oppleve dette under meditasjon, så vidt jeg har forstått.

Selv er jeg usikker siden jeg ikke sitter ned mye erfaring på dette området. Jeg har hatt drømmer som skiller seg veldig klart ut fra mine vanlige drømmer, hvor jeg har vært en annen person i drømmen, for eksempel. Kanskje dette er fragmenter fra et tidligere liv?

Som deg, har jeg også lurt på hvordan dette henger sammen med dyr. Om sjelen vår noen gang har hørt til en dyrekropp. Egentlig føles det for meg ut som om det ikke er slik, men det blir jo vill gjetning når det kommer til dette temaet uansett.

I følge den andre venninnen som ble nevnt her er jeg i hvertfall en gammel sjel med mange liv bak meg, og hun mener at alle som trekker sammen i dette livet, har holdt sammen i tidligere liv også, men i andre forhold. Spennende tanke.
Antall ord: 293
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- flere liv

Innlegg av Fero »

Har forresten aldri tenkt på det du skriver om hjelpere, men jeg synes det virket logisk at man er hjelper først (hvis man ender opp med en slik oppgave), og deretter fortsetter med et nytt liv i en ny kropp når den oppgaven er over? :)
Antall ord: 47
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- flere liv

Innlegg av moltepia »

Var spennende lesning om venninna di som hadde minner fra sjela før unnfangelsen, og fikk 3 valg.
Så det du mente er at vi finner tilbake til de menneskene vi hang ilag med sist liv, i dette livet? Interesant teori :) Spesilet jeg som har flyttet vekk fra min famile for å bo ilag med han jeg møtte. Kankje det var ment at jeg også skulle møte noen fra tidligere her?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - flere liv

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Har forresten aldri tenkt på det du skriver om hjelpere, men jeg synes det virket logisk at man er hjelper først (hvis man ender opp med en slik oppgave), og deretter fortsetter med et nytt liv i en ny kropp når den oppgaven er over? :)
Ja, er enig med deg her, dette virker logisk. At man påtar seg oppgave som hjelper en stund før man så tar seg en ny runde som fysisk skapning :)
Antall ord: 80
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - flere liv

Innlegg av Fero »

moltepia skrev:Var spennende lesning om venninna di som hadde minner fra sjela før unnfangelsen, og fikk 3 valg.
Så det du mente er at vi finner tilbake til de menneskene vi hang ilag med sist liv, i dette livet? Interesant teori :) Spesilet jeg som har flyttet vekk fra min famile for å bo ilag med han jeg møtte. Kankje det var ment at jeg også skulle møte noen fra tidligere her?
Hun mener at vi tiltrekkes av, og omgir oss med, mennesker vi har levd sammen med i tidligere liv ja. For eksempel er hun en venninne i dette livet, mens hun sier at i et tidligere liv har vi vært to naboer som barn. Og i andre liv igjen kanskje søsken, andre familierelasjoner, kollegaer osv. Hun mener også at min mann og jeg har vært sjelevenner i det tidligere liv, og jeg mener vi er det nå, så den tanken er jo ekstra koselig da, hehe..

:flirt

Edit: venninne 1 har forresten vært med på en slags meditasjonsgruppe med fokus på tidligere liv. Var på en eller annen alternative ferietur i utlandet et sted. Der møtte hun en en fremmed dame, og i løpet av en av disse mediteringene fikk hun en voldsom sorgfølelse skyllende over seg når hun var paret sammen med denne damen. Hun beskrev det som sorgen over å miste et barn, så de kom frem til at hun har vært moren til denne andre, eldre kvinnen (som da var en sønn..) i et tidligere liv, og han døde mens han ennå var et barn.

Jeg har ikke så mange alternative venner eller venninner, men får høre mye rart fra de to jeg har i alle fall :notworthy:
Antall ord: 295
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - flere liv

Innlegg av moltepia »

jeditrond skrev:
Fero skrev:Har forresten aldri tenkt på det du skriver om hjelpere, men jeg synes det virket logisk at man er hjelper først (hvis man ender opp med en slik oppgave), og deretter fortsetter med et nytt liv i en ny kropp når den oppgaven er over? :)
Ja, er enig med deg her, dette virker logisk. At man påtar seg oppgave som hjelper en stund før man så tar seg en ny runde som fysisk skapning :)
Ja det hørest igrunn logisk ut. Siden noen får nære slekninger også som hjelpere i tilegg til den hjelperen man fikk utdelt ved fødselen. Eller kasnkje allerede når egget har fått sjel? noen tanker om det?
Når man får utdelt sin hjelper?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - flere liv

Innlegg av moltepia »

Fero skrev:
moltepia skrev:Var spennende lesning om venninna di som hadde minner fra sjela før unnfangelsen, og fikk 3 valg.
Så det du mente er at vi finner tilbake til de menneskene vi hang ilag med sist liv, i dette livet? Interesant teori :) Spesilet jeg som har flyttet vekk fra min famile for å bo ilag med han jeg møtte. Kankje det var ment at jeg også skulle møte noen fra tidligere her?
Hun mener at vi tiltrekkes av, og omgir oss med, mennesker vi har levd sammen med i tidligere liv ja. For eksempel er hun en venninne i dette livet, mens hun sier at i et tidligere liv har vi vært to naboer som barn. Og i andre liv igjen kanskje søsken, andre familierelasjoner, kollegaer osv. Hun mener også at min mann og jeg har vært sjelevenner i det tidligere liv, og jeg mener vi er det nå, så den tanken er jo ekstra koselig da, hehe..

:flirt

Edit: venninne 1 har forresten vært med på en slags meditasjonsgruppe med fokus på tidligere liv. Var på en eller annen alternative ferietur i utlandet et sted. Der møtte hun en en fremmed dame, og i løpet av en av disse mediteringene fikk hun en voldsom sorgfølelse skyllende over seg når hun var paret sammen med denne damen. Hun beskrev det som sorgen over å miste et barn, så de kom frem til at hun har vært moren til denne andre, eldre kvinnen (som da var en sønn..) i et tidligere liv, og han døde mens han ennå var et barn.

Jeg har ikke så mange alternative venner eller venninner, men får høre mye rart fra de to jeg har i alle fall :notworthy:
Ja det er jo en koslig tanke da, vist man faktisk finner igjenn sin sjelevenn :)
Jeg er som sagt innflytter. Møtte først en fyr, fikk barn med han. Ble slutt etter mange år. Vi passet ikke så godt ilag. Men så møtte jeg en jeg føler vi er ganske like, vi kan tenke likt. jeg kan tenke noe jeg hadde tenkt å si, og rett før jeg selv hadde tenkt å si det, så sier han det. Skjer ofte. Så kanskje han er min sjelevenn? At han jeg møtte først var biletten hit for at jeg skulle møte sjelevennen min som jeg nå er gift med :) I begynnelsen så chatta vi mye, for han var vekke i flere uker pga jobb. Og vi kunne skrive ting omtrent likt. Ikke helt identiske setninger, men setninger med akkurat samme betydning/mening.
Mange ganger jeg sier til han "jeg skulle akkurat til å si det samme" Igrunn merkelig, men alikevel morsomt.
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- flere liv

Innlegg av Borte.. »

Vi hadde en "gøyal" test her for mange år siden, hvor vi kunne finne ut hvem vi var i vårt tidligere liv. Jeg tror jeg fikk bonde fra Tyrkia...noe jeg tror gjaldt for en tredjedel av forumet :lol:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - flere liv

Innlegg av jeditrond »

moltepia skrev:
jeditrond skrev:
Fero skrev:Har forresten aldri tenkt på det du skriver om hjelpere, men jeg synes det virket logisk at man er hjelper først (hvis man ender opp med en slik oppgave), og deretter fortsetter med et nytt liv i en ny kropp når den oppgaven er over? :)
Ja, er enig med deg her, dette virker logisk. At man påtar seg oppgave som hjelper en stund før man så tar seg en ny runde som fysisk skapning :)
Ja det hørest igrunn logisk ut. Siden noen får nære slekninger også som hjelpere i tilegg til den hjelperen man fikk utdelt ved fødselen. Eller kasnkje allerede når egget har fått sjel? noen tanker om det?
Når man får utdelt sin hjelper?
Hjelper får man vel før man blir gjenfødt tror jeg, man blir enig med en eller annen på den andre siden at "i dette livet kan du være en av mine hjelpere". Hovedhjelperen derimot er kanskje det samme som ens høyere selv og den følger jo med gjennom alle livene en går gjennom :D
Antall ord: 194
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - flere liv

Innlegg av UFO »

Fero skrev:..
Har en annen venninne som forteller at hun drømmer om tidligere liv, og at disse drømmene gjerne er annerledes enn hennes vanlige drømmer. Hun ser steder hun aldri har sett, vært eller hørt om, eller får inn fremmede stedsnavn, personnavn eller historiske hendelser. Hun kan også oppleve dette under meditasjon, så vidt jeg har forstått.
..
Jeg opplever selv det samme som din venninne. Er på steder som jeg aldri har vært eller har sett tidligere. Men det mest interessante er at jeg i drømme kan se på meg sjøl, og ser at det ikke er min kropp i dette livet. Det er veldig spesielt. Det har skjedd noen ganger, og det er aldri den samme kroppen. Kan det ha noe med at vi lever flere liv ?

Husker spes. en drøm hvor jeg satt ved et lite rundt bord. Det lignet et kontor i en stor skyskraper i Usa med utsikt over byen. Det var også en annen person der som var kledd i klær fra 40-50 tall. Vedkommende snakket ikke. Sto ved et skrivebord og så ut over byen.

Drømte at "jeg" så ned på mine egne ben/føtter. "Jeg" var kledd i en gammeldags dress / sko. "Jeg" fremsto som en eldre /godt voklsen mann så det ut til. Så ble alt svart (Kanskje jeg døde der og da i det livet) ?

Mye spennende å reflektere over.

Jeg har dog til gode å ha sett på meg selv i et speil i drømme. Akkurat det kunne jo vært svært interessant. 8)
Antall ord: 269
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- flere liv

Innlegg av Fero »

Spennende! Jeg har også hatt noen drømmer hvor jeg ikke har vært "meg". Det er særlig én som skiller seg ut, og den er ganske brutal. Jeg er i ferd med å bli voldtatt. Det er inne i et hus, og jeg er i full slåsskamp med denne mannen. I basketaket ser jeg at pistolen han tidligere hadde på seg har falt ned på gulvet, og jeg klarer å få tak i den. Det rare er, at nå som jeg har en pistol og kan skyte overgriperen, setter jeg den mot min egen panne og trekker av.

Jeg husker enda hvordan den kalde munningen kjentes mot panna, og i det jeg trakk av ble alt svart og varmt. Deretter hadde drømme-jeget en NDO (ok, kanskje heller ETTER DO) hvor jeg fløt opp fra kroppen og ble hengende under taket. Ting spolet fremover til jeg kunne se min sørgende familie, samt at jeg også fikk være med på begravelsen, med fin-fin utsikt fra der oppe. Veldig snålt.

Jeg så den døde kroppen min når jeg fløt opp fra den, og det var langt i fra meg. Familien jeg så var heller ikke min familie. Vi så egentlig alle sammen ganske søreuropeiske ut.

Jeg har ingen gode forklaringer på denne. Kanskje var det bare en drøm, eller kanskje var det et fragment fra et tidligere liv.
Antall ord: 238
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- flere liv

Innlegg av UFO »

Fero,

interessant. Det med å se ting ovenifra er jo noe flere har opplevet i "nær døden opplevelse". Virker som alle opplever det å gå ut av sin egen kropp. Sjelen som forlater kroppen ?

Se seg selv på et operasjonsbord fra takhøyde. Det som er spes. interessant i slike opplevelser er jo at vedkommende kan fortelle detaljer om sin egen operasjon.

Skjønner at du også opplevet det slik at alt ble svart - men i tillegg hadde en opplevelse i etterkant. Det har ikke jeg opplevet.

Jeg har opplevet å se meg selv liggende å sove. Jeg har stått ved min egen seng som voksen og sett meg selv som barn. Det kan jo forklares med at det kun er en drøm selvsagt. Tror nå at drømmer kan være mere enn som så.

Det at du også opplever å være andre ukjente steder og ikke være den du er i dette livet
er jo også veldig interessant. Sikkert mange som opplever det vi nå diskuterer her.

Har ofte spekulert på hvorfor man drømmer. Viteskapen ønsker selvsagt å ha et A4 svar på hvorfor man drømmer. At man skal utagere ting man ikke takler i livet etc etc.

Jeg velger heller å være åpen for alt. Alt blir bare spekulasjoner uansett. Ingen vet, og det
er nok sikkert en mening med akkurat det.
Antall ord: 227
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links