Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserflere liv

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Slettet_Fighteren

- - flere liv

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Vermilion Oriol skrev:Vi hadde en "gøyal" test her for mange år siden, hvor vi kunne finne ut hvem vi var i vårt tidligere liv. Jeg tror jeg fikk bonde fra Tyrkia...noe jeg tror gjaldt for en tredjedel av forumet :lol:
jeg ble en bonde fra mars.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - - flere liv

Innlegg av Fero »

Fighteren skrev:
Vermilion Oriol skrev:Vi hadde en "gøyal" test her for mange år siden, hvor vi kunne finne ut hvem vi var i vårt tidligere liv. Jeg tror jeg fikk bonde fra Tyrkia...noe jeg tror gjaldt for en tredjedel av forumet :lol:
jeg ble en bonde fra mars.
Hmm, hva dyrker man der, mon tro?
Antall ord: 58
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- flere liv

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ja si det. hvem vet. kanskje nasa?
men de photoshopper alle bildene så vi får aldri vite.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- flere liv

Innlegg av moltepia »

synes det er fasinerende å høre om dere som har drømt om at dere var en annen, og kunne se på dere selv at dere hadde andre klær.
Kan ikke huske jeg har drømt om å ha vært en anne i en drøm. Men skulle gjerne opplevd det jeg også. Og se seg selv i spilet og se hvordan man ser ut må jo ha toppa det hele.
Kankje jeg er fersk i "gamet" og dette er mitt første liv? En plass på man jo starte :)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - flere liv

Innlegg av UFO »

moltepia skrev:synes det er fasinerende å høre om dere som har drømt om at dere var en annen, og kunne se på dere selv at dere hadde andre klær.
Kan ikke huske jeg har drømt om å ha vært en anne i en drøm. Men skulle gjerne opplevd det jeg også. Og se seg selv i spilet og se hvordan man ser ut må jo ha toppa det hele.
Kankje jeg er fersk i "gamet" og dette er mitt første liv? En plass på man jo starte :)
Ja ikke sant :-)

Noen mener de kan styre sine drømmer, ha kontroll på de. Det har jeg enda til gode å mestre.
Jeg drømmer (synes jeg selv) ekstremt mye. Og jeg pleier å huske de godt også. (En stund ihverfall).

Men det å se seg selv i et speil i en drøm, nei det har jeg aldri opplevet. Litt rart ikke sant ?

Å neida "Moltepia" du har nok sikkert hatt flere liv. Jeg velger ihvertfall å tro det om meg selv da jeg har disse spesielle drømmene om å se min egne ukjente kropper. Veldig rart.
Antall ord: 187
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- flere liv

Innlegg av Fero »

Lurer på hvordan det er nok sjeler til alle, jeg. Det har jo vært en voldsom befolkningsvekst, så det er vel nødt til å være flere sjeler i omløp nå enn tidligere? Eller har de alltid vært der, men ikke hatt kropper før nå? Eller har de holdt hus i dyr så lenge?

Hvis vi tenker på de sjelene som kanskje tar en pause mellom to av livene, for å være noens hjelper, så må det jo være enda flere sjeler rundt om, ellers hadde man jo ikke kunne dekket opp alle.

Ahhhh, mysterier! :iiik
Antall ord: 100
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- flere liv

Innlegg av Slettet_Fighteren »

og hva skjer hvis all liv i universet forsvinner?
hvor reiser sjelene da?

hvem skal forsette å drive denne kollektive oppvåkningen som skal få oss til å innse at kjærligheten er svaret på alt?

vil ånderiket evt. lide av stagnasjon?

vil gud begynne å gråte da?
kombaya my lord, komba-yaaaaa :sang
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- - flere liv

Innlegg av Asbjørn »

Fero skrev:Lurer på hvordan det er nok sjeler til alle, jeg. Det har jo vært en voldsom befolkningsvekst, så det er vel nødt til å være flere sjeler i omløp nå enn tidligere? Eller har de alltid vært der, men ikke hatt kropper før nå? Eller har de holdt hus i dyr så lenge?

Hvis vi tenker på de sjelene som kanskje tar en pause mellom to av livene, for å være noens hjelper, så må det jo være enda flere sjeler rundt om, ellers hadde man jo ikke kunne dekket opp alle.

Ahhhh, mysterier! :iiik
Det er en uendelighet av sjeler, - og en uendelighet av steder disse sjelene kan være.
Bare se på vårt eget univers, hvor mange galakser der er, og om hver galakse bare har 1 beboelig planet, så blir det likevel milliarder på milliarder.
Dertil kommer paralelle univers, og multivers,
så jeg tviler på at vi går tomme med det første.... ;)

Så ; svar til Fighteren:
Om alt liv i universet forsvinner, er det nok av andre univers, som har plass.... ( ref paralelle og multivers)

Sjelene er nok en energi som vi kansje kan finne innen kvantemekanikkens mysterier etterhvert...

Likesom vi vet at ting kommer og forsvinner ("pop into exitence" og "drop out of existence" ) ref http://www.icr.org/article/6901/
så skjer og med universer.
Vårt univers "poppet" inn i eksistensen fra ingenting - det vi kaller Big Bang.

Så jeg tror nok det er stadig fornyelse også i det åndelige...

Om Gud gråter, vet jeg ikke, - har aldri sett det.....

A

A
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - flere liv

Innlegg av moltepia »

Fero skrev:Lurer på hvordan det er nok sjeler til alle, jeg. Det har jo vært en voldsom befolkningsvekst, så det er vel nødt til å være flere sjeler i omløp nå enn tidligere? Eller har de alltid vært der, men ikke hatt kropper før nå? Eller har de holdt hus i dyr så lenge?

Hvis vi tenker på de sjelene som kanskje tar en pause mellom to av livene, for å være noens hjelper, så må det jo være enda flere sjeler rundt om, ellers hadde man jo ikke kunne dekket opp alle.

Ahhhh, mysterier! :iiik
Det har jeg aldri tenkt over. Interesant tanke. For vi vokser jo og blir flere og flere. Og alle skal ha hjelpere (vist sjelene våre er det en periode også?) og fylle opp alle som blir født med en sjel.
Jeg er så nysgjerrig av meg at jeg blir frustrert over å ikke vite alle svarene :rasende
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - flere liv

Innlegg av UFO »

moltepia skrev: Jeg er så nysgjerrig av meg at jeg blir frustrert over å ikke vite alle svarene :rasende
Hadde vi visst alle svarene så hadde det sikkert ikke vært noe paranormal.no heller :dontknow
Det er nok ikke meningen at vi skal vite alt. Får satse på at vi får litt mere info på den andre siden tror jeg.

Men, jeg skjønner frustrasjonen :D
Antall ord: 65
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- flere liv

Innlegg av Snow »

Hørte fra en kant at en sjel kan "dele seg" og ha to liv på en gang, typ tvillingsjeler - for å få dobbelerfaring... vet ikke helt hva jeg skal tro om den tanken....
er nok mange mange sjeler, men har ofte tenkt at siden vi blir flere mennesker og flere dyrearter blir utryddet, så kanskje dyresjelene blir mennesker?

som sagt ovenfor her, jeg å blir helt loca i hodet når jeg tenker på alt dette.. jeg vil vite mer!!!
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - - flere liv

Innlegg av moltepia »

ufo skrev:
moltepia skrev: Jeg er så nysgjerrig av meg at jeg blir frustrert over å ikke vite alle svarene :rasende
Hadde vi visst alle svarene så hadde det sikkert ikke vært noe paranormal.no heller :dontknow
Det er nok ikke meningen at vi skal vite alt. Får satse på at vi får litt mere info på den andre siden tror jeg.

Men, jeg skjønner frustrasjonen :D
Ja du sier noe der :)
Er jo spennende å ikke vite alt, men sitte å tenke over ting også. Litt mere info hadde vært greit da :P
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - flere liv

Innlegg av moltepia »

Snow skrev:Hørte fra en kant at en sjel kan "dele seg" og ha to liv på en gang, typ tvillingsjeler - for å få dobbelerfaring... vet ikke helt hva jeg skal tro om den tanken....
er nok mange mange sjeler, men har ofte tenkt at siden vi blir flere mennesker og flere dyrearter blir utryddet, så kanskje dyresjelene blir mennesker?

som sagt ovenfor her, jeg å blir helt loca i hodet når jeg tenker på alt dette.. jeg vil vite mer!!!
Delte sjeler var jo en interesant tanke. Men hørest litt for utrolig ut i mitt hode. Men er jo mye rart vi ikke vet, så man vet jo ikke hvordan dette foregår.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - flere liv

Innlegg av galaxy - sluttet »

Fero skrev:En av mine venninner fortalte meg engang noe interessant. Hun hadde (gjennom meditasjon, hvis jeg ikke husker helt feil) fått opp et veldig sterkt minne fra før hun ble unnfanget. Altså et minne sjelen hennes hadde hatt. I dette minnet fikk hun (sjelen hennes, altså) tre valg. Disse var tre forskjellige liv hun kunne velge å bli reinkarnert inn i. Hvert liv hadde forskjellige foreldre og forskjellige livsoppgaver. Så valgte hun da ett av disse, og unnfangelsen var et faktum.
Interessant :)


Jeg leste engang i tiden en bok som het Livet før livet og tror det var denne her
http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8741881907
der klienter ble hypnotisert tilbake til før de ble født og hva som foregikk da.

Fikk lyst til å lese den på nytt for jeg har nok glemt.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- flere liv

Innlegg av galaxy - sluttet »

Noen fortalte meg at kosmologisk livstro (Kosmologien, Martinussen) at man måtte stige i gradene ift det å bli dyr, menneske, planet osv altså leve mange liv.

Ikke vet jeg.

kan jo også være at bare en bitteliten bit av ånden er til stede som sjel i et dyr og resten er satt fullstendig på pause eller befinner seg i andre dimensjoner,... har også hørt at det er skrevet bok nå der det viser seg at barn husker tidligere liv og når det har blitt undersøkt sted og tid så viser det seg at de lever enda samtidig som de lever dette livet, så kanskje er man flerdimensjonale og egentlig en sammensatt åndsgruppe oppe der når vi ikke er her som bare splitter seg opp ..

som sagt bare tanker jeg har ... jeg har det i bakhodet at når det kommer til å forklare oss den "store" sammenhengen så må det oversettes til et språk eller bilde som vi forstår og det er mulig at det ikke er mulig.. :)
Sist redigert av galaxy - sluttet på 01 Okt 2013 11:48, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links