Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynThe Tibetan Book of the Dead

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Snow »

Jeg er en ganske spirituell person, med mine egne tanker og meninger om ting. Oppgjennom livet har jeg hatt utallige paranormale hendelser og jeg har gjort mye research gjennom å lese bøker, se videoer, egne opplevelser, historier fra venner og familie osv.

I går kveld kom jeg over dette på Youtube; The Tibetan Book of the Dead, den er tydeligvis kjent over hele verden og er eldgammel, typ AD. Tittelen virket spennende å jeg klikket meg inn på videoen. Mye stemmer med det jeg tror, men så er det mye som er heeeelt nytt for meg. Jeg er fullt for reinkarnasjon, både fra et spirituellt og et scientific synspunkt - jeg er en nerd sånn sett.

Jo lengre ut i videoen jeg kom, jo mer ble jeg overbevist om at det er mye troverdig her! It just makes so much sence, selvom det er deler jeg er i tvil om.


Er det flere som har tanker og synspunkter om dette? Det er et veldig spennende tema og er verdig sin egen tråd her synes jeg :coffe2

Jeg for min del skal marsjere ut å kjøpe denne boka når jeg har sjansen, true or not, det er fortsatt spennende!! :D

Her er linken, i 5 deler:
beklager om jeg ikke har fått linkene til å fungere, de kommer ikke opp i forhåndsvisning så vi bare slår til!!

Prøver denne linken istedet: http://www.youtube.com/watch?v=5rs7akm8 ... 7AEB0488A9
Sist redigert av Snow på 01 Okt 2013 02:17, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Fero »

Jeg fikk opp at videoen ikke er tigjengelig, men nysgjerrigheten min ble tent. Etter litt leting (YouTube ville bare ikke fungere på padden) fant jeg denne siden.
Antall ord: 27
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Snow »

Takk! Jeg synes dette var utrolig spennende :D la til en ny link nå, som jeg håper fungerer! hehe
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av jeditrond »

Har lest boka et par ganger, interessant, men tung filosofi. Nå har jeg stort sett bare lest den på venterom o.l., har en skikkelig pocketutgave, så en dag skal jeg lese den som en vanlig bok :)
Antall ord: 37
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Snow »

enig, veldig tung filisofi.

de mener at det tar 49 dager å komme seg gjennom dødsbardo til gjenfødelse. Jeg trodde selv dette tok mye lengre tid. dødsbardo var en veldig skremmende ting ifølge disse, hvor man må gjennom tester - som kommer fra sitt eget sinn, i møte med Gudelignende skikkelser og demoner, å ikke minst døden som regn er opp dine gode og dårlige gjerninger i livet med hvite og svarte stener (det var ikke i denne videoen, men jeg har sett flere versjoner av den)

det virket som om man nesten kunne velge selv om man ville ende opp som menneske, dyr, Gud, eller sultent spøkelse/demon (helvete) i sitt neste liv... hadde vært gøy å velge en Gud, men da mener de at døden vil komme brått på deg igjen og de forklarer ikke om det er slutten for deg eller om du da igjen får valgene på nytt... er litt forvirret over det der.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av jeditrond »

"Guder" kan dø de også, så da er det tilbake til bardo igjen. Men man har litt mere god karma å gå på etter å ha vært en "gud" slik jeg forstår det. Boka anbefaler uansett at du forsøker å hoppe over gudestadiet også og gå direkte for nirvana om du tør/greier :)
Antall ord: 54
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Snow »

takk for forklaringen, det gir litt mer mening ja :)

fikk med meg at de vil at man velger å bli gjenfødt som menneske, av mange grunner. At man bør holde seg unna de to ekstremene; Gud/Demon (hungry ghost) - ved at som Gud er man sjalu fordi man ikke kan oppleve ting som mennesker opplever og at "hungry ghost" rett og slett er et helvete

men hva er egentlig Nirvana? hva vil det si å være der?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av jeditrond »

Snow skrev:takk for forklaringen, det gir litt mer mening ja :)

fikk med meg at de vil at man velger å bli gjenfødt som menneske, av mange grunner. At man bør holde seg unna de to ekstremene; Gud/Demon (hungry ghost) - ved at som Gud er man sjalu fordi man ikke kan oppleve ting som mennesker opplever og at "hungry ghost" rett og slett er et helvete

men hva er egentlig Nirvana? hva vil det si å være der?
Nirvana er å bli ett med universet så og si, man slokkes ut og slipper den evige runddansen med å bli født, dø, gjenfødt. Kan kanskje sammenlignes med s.k. ascension, selv om buddhismen ikke har noe om at man blir "guddommelig" bare fordi man har sluppet fri fra karusellen :)
Antall ord: 130
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- - - The Tibetan Book of the Dead

Innlegg av Snow »

jeditrond skrev:
Snow skrev:takk for forklaringen, det gir litt mer mening ja :)

fikk med meg at de vil at man velger å bli gjenfødt som menneske, av mange grunner. At man bør holde seg unna de to ekstremene; Gud/Demon (hungry ghost) - ved at som Gud er man sjalu fordi man ikke kan oppleve ting som mennesker opplever og at "hungry ghost" rett og slett er et helvete

men hva er egentlig Nirvana? hva vil det si å være der?
Nirvana er å bli ett med universet så og si, man slokkes ut og slipper den evige runddansen med å bli født, dø, gjenfødt. Kan kanskje sammenlignes med s.k. ascension, selv om buddhismen ikke har noe om at man blir "guddommelig" bare fordi man har sluppet fri fra karusellen :)

Nå fikk jeg plutselig mer jeg er nødt til å fundere på og gjøre research på! :D takker!
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links