Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHva tror du på og hva tror du IKKE på?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

gjest_3

Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av gjest_3 »

Folk tror på så mye forskjellig. Så derfor lurer jeg på hva folk tror på her og hva de ikke tror på.

Jeg tror på et liv etter døden. Jeg tror vi har en sjel. Jeg tror også vi kan kontakte andre siden og at de kan kontakte oss.

Jeg tror også det er liv på andre planeter.

Jeg sliter veldig med å tro på smånisser, troll, alver og andre "eventyrskapninger"
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Empathica »

sonjaera skrev:Folk tror på så mye forskjellig. Så derfor lurer jeg på hva folk tror på her og hva de ikke tror på.

Jeg tror på et liv etter døden. Jeg tror vi har en sjel. Jeg tror også vi kan kontakte andre siden og at de kan kontakte oss.

Jeg tror også det er liv på andre planeter.

Jeg sliter veldig med å tro på smånisser, troll, alver og andre "eventyrskapninger"
Jeg tror på akkurat det samme, bortsett fra det med småfolk. D.v.s "lånerne".
Holder den litt åpen, da jeg så en del av de da jeg var ungen.

Edit: Jeg tror ikke på troll og vampyrer.
Antall ord: 114

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror det finnes "noe" som kan oppfattes på forskjellig vis, enten som spøkelser/ gjenferd eller annet som tusler rundt i krokene. Hvorvidt det er konkrete besøkende fra etterlivet eller om det bare er fragmenter av en felles sjelegrøt er jeg ikke sikker på hva jeg skal tro om.

Jeg tror på flere dimensjoner enn vi kjenner i dag og at det er mulig å forflytte seg mellom disse, og at ovennevnte "noe" kanskje har tilhold i ett eller flere ukjente dimensjonslag. At ingenting noengang blir helt borte.

Og så tror jeg at det finnes intelligent liv i verdensrommet.

Det er rett mye jeg ikke tror på, på en annen side tror jeg på så mye rart selv at jeg ikke føler meg berettiget til å fornekte andres tro. Litt sånn "jeg tror det ikke før jeg får se det". :p
Antall ord: 145
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- - Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av gjest_3 »

Bearchild skrev:Jeg tror det finnes "noe" som kan oppfattes på forskjellig vis, enten som spøkelser/ gjenferd eller annet som tusler rundt i krokene. Hvorvidt det er konkrete besøkende fra etterlivet eller om det bare er fragmenter av en felles sjelegrøt er jeg ikke sikker på hva jeg skal tro om.

Jeg tror på flere dimensjoner enn vi kjenner i dag og at det er mulig å forflytte seg mellom disse, og at ovennevnte "noe" kanskje har tilhold i ett eller flere ukjente dimensjonslag. At ingenting noengang blir helt borte.

Og så tror jeg at det finnes intelligent liv i verdensrommet.

Det er rett mye jeg ikke tror på, på en annen side tror jeg på så mye rart selv at jeg ikke føler meg berettiget til å fornekte andres tro. Litt sånn "jeg tror det ikke før jeg får se det". :p
Tenker sånn som deg. Jeg tror ikke de som sier de ser smånisser lyver. De har nok sett NOE.

Jeg skulle jo ønske jeg en gang fikk sett tusser og nisser :) Mye koseligere enn et skummelt gjenferd :D
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Lilja »

Jeg tror at vi består av energi, og jeg tror på naturfaglæreren min som fortalte meg at energi ikke forsvinner, den antar bare annen form.

Jeg tror på en verden paralell med vår ("den andre siden") og jeg tror at grensene mellom disse, under de rette omstendigheter, kan viskes ut.

Jeg tror vi er utstyrt med evne til å helbrede oss selv og hverandre, men at vi mangler kompetansen vi trenger for å kunne utnytte den fullt ut.

Jeg tror på fri vilje.


Jeg tror ikke på tilfeldigheter.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av jeditrond »

Jeg tror på reinkarnasjon, gjenferd/ånder, småfolk, liv andre steder i universet, healing, klarsyn, hjelpere m.m.

Så lenge andre ikke forsøker å tvinge sin tro på meg, skal de få lov til tro på hva de vil :)
Antall ord: 39
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av miss_sunset »

Ja, hva skal man tro og ikke. Det er ikke lett å gi noe svar fordi vi alle er så ulike. Dog har jeg troen på at alle mennesker har en iboende kraft i seg. Denne kraften gir vi ulike navn etter hvilke arenaer vi har rundt oss under oppveksten. Ting som spiller inn er blant annet i hvilken kultur vi vokser opp, religion, foreldrenes økososiale status, evnen til å reflektere selv og stille spørsmål osv, osv.
Personlig tror jeg at vår iboende kraft er lik i alle mennesker, men at individets behov for å tro på noe større er den utslagsgivende i hvilket navn vi setter. Noen velger ulike religiøse navn som Gud, Allah, Budda osv, mens andre igjen bruker betydninger som kraften, ånden, energien osv.

Personlig velger jeg å tro på det gode iboende i alle mennesker og mennesket kraft i regi av seg selv. For meg blir det for enkelt å tenke at en "Gud" har skapt alt eller at det er mening i alt som skjer eller at en religion skal styre livet. Slik jeg opplever det, så er det en enkel flukt for å slippe å ta ansvar for eget liv og handlinger om ting blir vanskelig å håndtere.

Hva tror jeg så på når det kommer til hva som skjer etter vår død? Som dere nå forstår, så er jeg en ja takk begge deler. Jeg tror ikke på Gud og himmelen slik de kristne gjør. Dog har jeg stor tro på vår videre eksistens etter at vi forlater vår jordiske kropp. I det vi slutter å eksistere som mennesker frigjøres energien som er bundet fast til kroppen vår under vårt jordiske liv. Denne energien slippes ut i universet hvor vi forflytter oss og kommuniserer med andre energier frem til vår tid for å komme tilbake i en eller annen form nærmer seg. Det er også min tro at vi aldri kutter kontakten til de jordbundne (selv om en stor prosentandel av disse ikke faktisk sanser dette eller muligens fornekter dette i frykt for å dømmes). Jeg har selv personlig erfaring med at mennesker jeg har truffet på ulike stadier i mitt liv vokter over meg og min familie etter sin frigivelse. De veileder og beskytter samtidig som de arbeider for å åpne våre sanser for kommunikasjon. Jeg tror også på tidligere liv og unge og gamle sjeler. Det er ikke alle energier som klarer å krysse fra det jordbundne over i universet. Det kan skyldes flere ulike årsaker og er en helt annen diskusjon under et annet tema.
Jeg er klar over at visse mener energier kan overta oss og styre oss. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Ingen kan overta vår kropp og vårt sinn om vi ikke lar de gjøre det. I det ligger det at de som skylder energier for sine problemer, må revurdere litt. Ingen kan gå inn i sinet vårt og så negative spor om vi ikke tillater det selv. Dette handler om menneskers egen frie vilje. Det er årsaken til at mennesker med lavt selvbilde og høy selvforakt er de som lettere fanges opp av negative energier. De har ikke motstand nok til å si at de fortjener bedre.

Småfolk, nisser, alver, tusser osv
Jeg tror helt klart at det finnes mye mer der ute og jeg vet at jeg fremdeles har mye å lære. At småfolket eksisterer må jeg bare erkjenne da jeg selv har følt de. De gjør ikke noe galt og vil bare ta vare på jorden, naturen, menneskene og passe på at det er harmoni. De kan også bidra til å hjelpe oss med forståelse da de sitter inne med mye historie. de har derimot mye humor og snakker tidvis i gåter slik at vi må jobbe for informasjonen.

Jeg tror bare vi må erkjenne at det er mye vi ikke kan forklare, men samtidig... hvorfor skal det forklares? Kan vi ikke bare akseptere at det er slik det er?

Hvorvidt dette hjalp eller ikke vet jeg ikke, men der står i allefall jeg. Ellers vil jeg også poengtere at jeg sliter med religioner og ulike trosretninger. Her vil jeg poengtere at ingen vet hva som er rett og galt. Jeg velger derfor å ta det beste fra alle steder og velge borte de dårlige tingene. På den måten har jeg funnet min egen livsstil som handler om å leve for ærlighet og renhet i regi av å være meg selv. Gjennom å hjelpe mennesker å vokse, vil vi løfte oss selv for deretter å oppstå i renere form senere. Her passer Kardemommeloven inn:
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill og for øvrig kan man gjøre hva man vil....
Uansett hva vi velger å tro eller leve etter, er det viktig at vi følger det vi tror er rett og at vi forsøker å respektere hverandre så langt vi kan.

Nyt reisen :sunny
Antall ord: 831
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Isan »

Jeg tror så å si ikke på noe, samtidig er det svært lite jeg avviser. Men det er en del enkeltpåstander i form av visse kategoriske forklaringer på enkeltopplevelser jeg ikke fester lit til.

Hvis jeg skal prøve å formulere noe jeg tror på, må det bli noe slik som dette: Jeg tror at alt som er, fra luft og berg og intergalaktisk plasma til alleslags livsformer, er et fellesskap som alltid innvirker på hverandre. På hvilke måter og hvor mange av disse vi har rukket bli kjent med, kan være mange store og spennende diskusjoner.

Og jeg tror på tankekraften. Enten den nå skulle vise seg å kunne helforklares av arbeidet i hjernen, eller om dette arbeidet får tilskudd fra noe i tillegg.

Kanskje som en følge av disse tankene, blir jeg gjerne med på å sende gode tanker og styrke til folk, prosesser etc. Og jeg kan finne på å gjøre ting, som legges i kategorien magi. Når jeg går inn i sånt, må jeg selvfølgelig der og da nødvendigvis være overbevist om at det har noe for seg. Og å være overbevist er noe langt dypere enn å bare tenke at dette fungerer.

Jeg måtte tenke litt, og fant ut at det er nok noe jeg kan si konkret at jeg ikke tror på. Jeg tror ikke på chupacabra ("geitesugeren", et søramerikansk vesen, som skal angripe småfe) :p Jeg tror definitivt ikke at noe utenomjordisk lager kornsirkler. Og jeg tror heller ikke at det finnes en genuint, fundamental ond kraft (i kristendommen kalt Djevelen), altså som gjør noe ondt fordi det vil ondt fordi det onde nettopp er ondt. Om noen forstod den forklaringen :?

Men det å tro så lite, gjør det ikke mindre spennende å følge med på hva andre tror, tenker og mener! Syns jeg, da.
Antall ord: 312
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- - Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av miss_sunset »

Isan skrev:Men det å tro så lite, gjør det ikke mindre spennende å følge med på hva andre tror, tenker og mener! Syns jeg, da.
Det er alltid spennende med en liten meningsutveksling. :) Vær åpen for det meste, men glem ikke de kritiske spørsmålene. Det er stor forskjell på å være vitebegjærlig og åpen og naiv.
Antall ord: 61
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Isan »

Hehe, miss_sunset, du har sett signaturen min, ja ;)
Antall ord: 9
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- - Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av miss_sunset »

Isan skrev:Hehe, miss_sunset, du har sett signaturen min, ja ;)
;) Denne unge damen får med seg veldig mye hun. Det er dog ikke alltid jeg kommenterer ting. Har funnet ut at man lærer mye og får med seg mangt bare ved å holde kjefte og lytte. At jeg ikke ytrer meg trenger ikke bety at jeg ikke har en mening. Alt det viser er at jeg velger å holde kjeft mens jeg i mitt stille sinn tenker et eller annet om stakkars enkle skapninger eller huff da, der tråkket en eller annen i salaten. ;) Med fare for å ta litt vel mange under en kam, så er nordmenn meget naive. :) Vi har fått kaffen i vrangstrupen tidligere og tro meg... det vil skje igjen. Hvorfor???? Fordi nordmenn stikker nesen sin i alt og tror at de er diplomatiske og objektive og elskelige. Newsflash.... det er vi ikke. ;) jaja, JEG er jo det.... :loool :sunny :flirt hahahaha... ikke sant? :mozilla_innocent:
Antall ord: 158
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeg tror ikke på noe fordi jeg vet ikke hva jeg skal tro på.
men jeg liker å leke med forskjellige tanker og spekulere, men ikke til den grad at jeg lar det påvirke livet mitt. ellers kjenner jeg meg igjen i signaturen til Isan.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av xyrea »

sonjaera skrev:Folk tror på så mye forskjellig. Så derfor lurer jeg på hva folk tror på her og hva de ikke tror på.

Jeg tror på et liv etter døden. Jeg tror vi har en sjel. Jeg tror også vi kan kontakte andre siden og at de kan kontakte oss.

Jeg tror også det er liv på andre planeter.

Jeg sliter veldig med å tro på smånisser, troll, alver og andre "eventyrskapninger"
Interessant tråd. :)

Jeg vet ikke, og vet ikke.. og begge varierer. "Det virker sannsynlig at.. " er vel min version av å tro på noe, mens "Kanskje det bare er et anna navn på (blabla)" betyr det motsatte. :D

Ikke så veldig hjelpsomt svar, men enkelte ting man ikke tror på driter i det og dukker opp likevel, og det omvendte har faktisk også skjedd. Dvs jeg har begynt å lure på om det virkelig kunne stemme at.. og så gjorde det ikke det, nei. Vet ikke om noen som ombestemmer seg så ofte om sånt som dette, kanskje jeg bare er vinglete eller lettlurt.
Antall ord: 177
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Jenny77 »

Jeg er veldig usikker på hva jeg tror på. Jeg stiller meg nok undrende til det meste, og er veldig fascinert av hva andre snakker om av opplevelser. Men troen min bunner nok i at mennesket mottar signaler fra andre, og bearbeider det ubevisst. Har man da kontakt med intuisjonen, kommer de signalene frem til bevisstheten. Det her gjelder nok i stor grad de som kalles empater.

Andre fenomener, som ånder, tidligere liv og annet, vil jeg nok si at jeg ike tror på, men er åpen for å 'omvendes', hvis svaret skulle åpenbare seg for meg :mozilla_wink:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Hva tror du på og hva tror du IKKE på?

Innlegg av Borte.. »

Jeg tror ikke på kåte poltergeist i alle fall.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links