Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av miss_sunset »

Det siste året har jeg hatt en drøm som jeg ikke klarer å riste løs. Flere ganger kommer den tilbake og selv om jeg nå har hatt en rolig periode fra drømmen, så plager den meg voldsomt. Da denne drømmen innvirker på mine barns liv, så klarer jeg ikke å falle til ro med at det bare er en drøm. samtidig så er det ingen ting jeg håper mer. Dog frykter jeg at det ikke er en drøm men et tegn i fremtiden. Jeg håper noen har et råd om hva dere tror det er. En drøm, et varsel eller noe som vil skje?

Jeg er skilt og denne drømmen handler om faren til mine barn. Drømmen starter med at han våkner en morgen og setter seg i bilen. Han er oppskaket over noe og overstiger fartsgrensen noe voldsomt. Jeg ser han kommer ut av en tunnel og rundt en sving med bilen i det hjulet kommer utenfor veibanen og drar bilen hans utfor et stup. Etter det er det helt svart før jeg får et glimt av han liggende livløs i bilen. Han har blod fra pannen og i tinningen og er helt blek. Redningsmannskapene ser på han uten å gjøre noe. selv svever jeg over bilen og ser inn. I det bilen draes opp fra henget den hang i, ligger han fremdeles livløs i bilen.

Selv om jeg er skilt for lenge siden, opplever jeg dette som svært ubehagelig og jeg våkner gjerne litt panisk. Livredd for hvordan jeg skal legge dette frem for ungene.

Det skal nevnes at vedkommede har sine utfordringer uten at jeg ønsker å gå inn på disse. Selv om ikke jeg under noen omstendigheter vil tilbake i noe ekteskap, så skremmer disse drømmene meg. hvorfor drømmer jeg denne så mye og hva betyr det egentlig. Det som også skremmer meg er at jeg har ektremt lite følelser for denne personen. Når jeg forstår hva som har skjedd i drømmen, så blir jeg først glad før jeg blir lei meg for ungene. Huff, nå følte jeg meg som et dårlig menneske nå. :) Hmm..

jeg håper på noen gode svar.
Antall ord: 382
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av Asbjørn »

En drøm behøver ikke å bety det den viser,
- mye drømmetolkning kommer med helt andre svar.

Vann f.ex kan gjelde følelser.
Slikt finner du mye av på nett, bare søk på google etter drømmetydning.

Fortiden er allerede skrevet i stein, og kan ikke endres.
Nåtiden skrives etterhvert som sekundene går.
Det er for eksempel forsent å ha mer sukker i teen du drakk i 8 tida idag...

Fremtiden - den har mange muligheter, og det du har drømt, KAN være fra en av disse mulige fremtidene.
Og husk at den første gangen du drømte dette, om det var en "profetisk drøm", så lå dagen etter også i fremtiden - som nå er fortid.
Slik sett kan drømmen ha varslet en fremtid som ikke skjedde.

Hjernen er en merkelig datamaskin, - den finner også på mye rart. Og den kan kjøre reprise på mange drømmer.

Faktisk hadde jeg en merkelig drøm inatt, - sjelden jeg husker drømmer, men i denne var jeg og min datter ute å kjørte.
Vi var helt tydelig på et sted som for meg er ukjent.
Plutselig gikk det opp for meg at dette måtte være en drøm, - i drømmen - fordi noe i omgivelsene ikke kunne stemme.
Vi var tydeligvis på vei vekk fra vårt bestemmelsessted, og fant ikke tilbake.
Da fant jeg ut i drømmen at siden dette var en drøm, bestemte jeg meg for å la bilen kunne fly, og på den måten fikk jeg oversikt, og kom dit jeg skulle ;)

Med andre ord, vi kan påvirke drømmene også, og om du på det tidspunktet drømmen kom første gang kunne ønske både det ene og det andre, kan det ha påvirket drømmen.
Ikke slik at du ville ta livet av noen, men fantasien kjenner ingen grenser... Tankene kan påvirke drømmer.

Her har du flere mulige teoretiske forklaringer, - men ikke drømmetydning.

A
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jasper
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 28 Sep 2013 17:24
10
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av Jasper »

Jeg tror at det er et tegn, men ikke et tegn på at det kommer til å skje.

Jeg tror at du trenger å prate med han om noe. At det er noe uoppgjort som trenger å løses dere i mellom før drømmen slipper. Det har sikkert ikke noe med bilulykke å gjøre, men at følelsene rundt det uoppgjorte føles sånn... Tenker jeg :-)
Antall ord: 66
-Jeg er ikke overtroisk. Jeg er redd det bringer ulykke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av TereseBee »

Nettsiden jeg som oftest bruker rett etter at jeg har våknet er droemmetydning.com, der står det bla.:

"En bil symboliserer stort sett deg selv. Hvis bilen bare blir brukt til transport, og du ikke legger særlig merke til den, har den ingen betydning for tolkningen av drømmen. Er du sjåføren betyr det kontroll og selvtillit. Biltypen sier noe om din personlighet, i likhet med kjøremønsteret. Flyktet du fra noen bør du skape avstand til problemene dine. Hvis noen andre kjører, betyr dette hell. Sitter du i en full bil vil du få nye venner. Kjører du alene kan du få problemer. Blir du innblandet i en ulykke kan dette være en advarsel. Går bilen tregt bør du stanse noe du nettopp har startet. Kjærtegner du bilen dyrker du deg selv. Du bør også se etter de andre symbolene i drømmen for å kunne tolke den fullstendig."

Når det kommer til å forutsi bilulykker been ther done that. Måtte senere innfinne meg i at det ikke var en situasjon jeg hadde kontroll over, så sånn er det :?
Antall ord: 195
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av Lilja »

Det skal nevnes at vedkommede har sine utfordringer uten at jeg ønsker å gå inn på disse.
Kan det være så "enkelt" som at du gjerne skulle hatt litt mer kontroll på ham? Han er far til ungene dine, og det er helt naturlig at du bekymrer deg for at han skal skli helt utfor.

Det trenger ikke ha noe å gjøre med forholdet dere to imellom i det hele tatt, men rett og slett et ønske om at det skal gå ham vel for ungenes skyld.


Bare så det er sagt, så er jeg ingen drømmetyder. Dette er rett og slett hva som falt meg inn.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Drøm eller tegn? Har dere et godt råd?

Innlegg av miss_sunset »

Tusen takk for svar dere. Jeg setter stor pris på at dere kommer med råd, tips og hint om hva dette kan være. :sunny
Antall ord: 25
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links