Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenGjentakende drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ankia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 03 Mar 2010 00:05
14

Gjentakende drøm

Innlegg av ankia »

Har jo hørt at en gjentakende drøm er noe man bør se nærmere på, så derfor lurer jeg på om noen har noen tolkning eller meninger hva dette kan bety?

Det jeg drømmer er altså at jeg har vært borte en stund, og kommer hjem til rommet mitt i barndomshjemmet. Så ser jeg plutselig fugleburet stå der med teppe over, og husker plutselig at jeg har glemt å ordne med noen som kan i det minste mate eller teppe av stakkaren. I frykt for hva som venter meg under teppet så tar jeg det av. Og på pinnen i buret sitter fuglen og sover, og er av og til ganske syk. (Kan variere litt i drømmene) Og her er det jeg ordner med mat å drikke til den, og håper den skal klare seg.

Jeg tror selv kanskje at det kan skyldes dårlig samvittighet for hvordan fuglene jeg hadde ble behandlet. Jeg var jo rundt 10 år da jeg hadde den første undulaten, og den var nok litt vel mye i buret inne på rommet mitt alene..Men hadde heldigvis en far som tok seg godt av den!

Det som derimot får meg til å undre litt er jo hvorfor nå? ca. 15år etter den fuglen døde? 2 år etter siste fuglen jeg hadde døde? Eventuelt hva annet kan det være?
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Gjentakende drøm

Innlegg av xyrea »

Kanskje du ikke innså før nå nylig at fuglen ikke hadde det bra? Eller du ser noe annet som ikke har det bra og det minner deg om fuglen?
Antall ord: 30
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ankia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 03 Mar 2010 00:05
14

- Gjentakende drøm

Innlegg av ankia »

Hmm..Kan jo kanskje ligge noe i det. :) Selv om jeg viste det der og da at jeg skulle brukt mer tid på fuglen, men mellom fritidsaktiviteter og venner så ble det liksom bare slik.
Men jeg har jo nylig satt store krav til meg selv ved anskaffelse av eventuell ny fugl. Og pga. disse drømmene i det siste har jeg jo nesten ombestemt helt...
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Gjentakende drøm

Innlegg av Fero »

Det kan også hende det er noe i livet ditt i dag du underbevisst har litt dårlig samvittighet for. Kanskje ditt underbevisste Jeg bruker nettopp denne fuglen som bilde på det, fordi det er noe du husker og kan relatere til? Kanskje er det noen rundt deg du egentlig burde ha viet mer oppmerksomhet? Det kan være alt fra en partner til en gammel bestemor du nesten aldri ringer lenger? Bare noen tanker.

Det behøver jo ikke å være dette, det kan også (som den kloke over meg skrev) være at du faktisk ikke får nå virkelig har innsett at du burde behandlet fuglen bedre. Hvis du har gått med tanker om å skaffe ny fugl kan vel dette ha vært nok til at disse drømmene ble hentet opp fra underbevisstheten?
Antall ord: 138
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- - Gjentakende drøm

Innlegg av Jenny77 »

ankia skrev:Hmm..Kan jo kanskje ligge noe i det. :) Selv om jeg viste det der og da at jeg skulle brukt mer tid på fuglen, men mellom fritidsaktiviteter og venner så ble det liksom bare slik.
Men jeg har jo nylig satt store krav til meg selv ved anskaffelse av eventuell ny fugl. Og pga. disse drømmene i det siste har jeg jo nesten ombestemt helt...
Drømmen kan bety at du prioriterer 'feil' i livet ditt nå. Eller at du har et ansvar du ikke tar helt på alvor. Akkurat som du gjorde med fuglen da.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Gjentakende drøm

Innlegg av TereseBee »

Fugler er jo ofte et tegn på frihet, holder du fast ved noe eller noen som du vet du ikke burde "stengt inne i et bur". Kan være følelser du ikke gir slipp på, holder på sårede følelser el noe sånt.

Bare min tolkning da ;)
Antall ord: 50
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Gjentakende drøm

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror fuglen representerer din barndom og deg som barn, det vil si det "rene, opprinnelige" deg. Dine drømmer for fremtiden, alt det du skulle bli. Kanskje du ikke er tro mot deg selv og dine planer/ønsker for hvordan livet skulle bli?

Jeg tenker at det er en del av deg du ikke tar godt nok vare på. Du glemmer å ta vare på det og føler stadig på det. Jeg får en sterk følelse av dårlig samvittighet overfor deg selv og følelsen av redsel for at enkelte drømmer og planer for fremtiden aldri skal bli noe av. Kanskje fordi du vet at du ikke "nærer og tar vare på" det som trengs for å få det til.
Antall ord: 125
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links