Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMennesker og farger

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Flere som ser enkelte mennesker som en bestemt farge?

Da tenker jeg ikke på hud og sånt, men i personligheten?
Antall ord: 21

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Svartepus »

Nei jeg gjør ikke det men dersom man er synestetiker er det helt normalt ;) Eventuelt også hvis man kan se aura.
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Svartepus skrev:Nei jeg gjør ikke det men dersom man er synestetiker er det helt normalt ;) Eventuelt også hvis man kan se aura.
Vet ikke hva sånn synestetiker er, men jeg regner med at de ser fargene?

Kanskje litt feil av meg å skrive "ser" i første innlegget, da jeg er mer en "føler".

Og hvordan kan jeg føle en farge?
Har ikke svaret på det, da jeg ikke skjønner det helt selv. :?
Antall ord: 78

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Mennesker og farger

Innlegg av Borte.. »

Jeg skjønner ikke???
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Vermilion Oriol skrev:Jeg skjønner ikke???
Ikke jeg heller.

Det er jo derfor jeg spør. :mozilla_wink:

Edit: Lurer på hva dette er for noe. Om noen har samma erfaring, og har lyst å dele den erfaringen. :)
Antall ord: 38

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Mennesker og farger

Innlegg av Borte.. »

Empathica skrev:
Vermilion Oriol skrev:Jeg skjønner ikke???
Ikke jeg heller.

Det er jo derfor jeg spør. :mozilla_wink:

Edit: Lurer på hva dette er for noe. Om noen har samma erfaring, og har lyst å dele den erfaringen. :)
Ok, nå er jeg forvirret. :dontknow
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - - - Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Vermilion Oriol skrev:
Empathica skrev:
Vermilion Oriol skrev:Jeg skjønner ikke???
Ikke jeg heller.

Det er jo derfor jeg spør. :mozilla_wink:

Edit: Lurer på hva dette er for noe. Om noen har samma erfaring, og har lyst å dele den erfaringen. :)
Ok, nå er jeg forvirret. :dontknow
Ikke meningen å forvirre deg, men jeg finner ikke noen bedre forklaring på det.
Får håpe at noen forbarmer seg over min litt knotete forklaring og kanskje skjønner hva jeg prøver å få frem i innlegget mitt.
Antall ord: 87

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Svartepus »

Synestesi er å tverrkoble sanseinntrykk sånn at man f.eks. kjenner lukten av lyder eller ser farger. Mange kobler sammen bokstaver og farger eller lyder og farger. De føler/ser at de hører sammen. Det har med koblinger i hjernen å gjøre.

Men tror kanskje ikke det er det du snakker om. Farger er viktige for oss og kobles til følelser så det er jo ikke veldig rart å føle at bestemte farger passer til folks personlighet. At de "er" en farge på en måte. Selv om jeg aldri har opplevd det selv ser jeg ikke på det som noe rart.
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Svartepus skrev: Men tror kanskje ikke det er det du snakker om. Farger er viktige for oss og kobles til følelser så det er jo ikke veldig rart å føle at bestemte farger passer til folks personlighet. At de "er" en farge på en måte. Selv om jeg aldri har opplevd det selv ser jeg ikke på det som noe rart.
Takk takk, Svartepusen. :like

Det du skriver virker for meg veldig logisk. Jeg føler behag og ubehag i forskjellige farger.
Dette er jo ganske så vanlig.
Bare at noen av oss føler dem sikkert litt ekstra og kobler det opp imot personligheter.



Her er noe som er hentet fra: http://lightlines.no/farger

Farvene påvirker oss mer enn vi tror. Med litt forståelse for bruken av, og hvordan vi påvirkes, kan vi faktisk bruke farvene aktivt til å skape energi i våre liv.
Vi anvender farver mer eller midre automatisk i fht. innredning og bekledning, men vi kan og bør også bruke farvene mer aktivt i form av bl.a. lysmagi og stenmagi.
Antall ord: 182

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av TereseBee »

Jeg har en tendens til å lese auraer av og til, men det var kanskje ikke det du mente? Det kommer som regel opp når de "åpner seg" for meg, altså snakker om noe som er veldig viktig for dem. :krangle

Høres jo helt rart ut da, man skulle trodd at jeg kunne lest mennesker hele tiden, men det kan jeg altså ikke.. :dontknow

Men farger er ganske morsomme når du vet hva de betyr, gult er drivstoff til hjernen, rødt er energi og fint å bruke når man trener, blått er tillitsfargen og burde bruke på jobbintervju osv. :mozilla_wink:
Antall ord: 103
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Ikke helt det jeg mente, men kan holde tråden åpent for det også.

For det handler jo om farger og mennesker. Uansett om man ser dem eller føler dem. :)

Og farger er veldig vesentlig for velvære.
Jeg føler veldig ro og behag i lilla.
Antall ord: 48

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Regn »

Farger har jo også frekvenser og vibrasjoner, som alt annet, så man kan nok føle farger:) Noen kobler også farger opp mot musikk, man kan f.eks føle at en låt eller en lyd eller et instrument/ e stemme låter litt rosa, eller grønn.

Fargene kan også kobles sterkt opp mot chakrasystemet, og her finner man gode og logiske forklaringer på hva farger kan bety. Rødt tilhører rotchakraen og har med alt det jordiske, fysiske livet i praksis å gjøre. Arbeidsglede, trygghet, mat, samt kreftene i oss som styrer overlevelsesinstinkt, ego og liknende hvis jeg ikke tar feil. Neste er oransje i sakralchakraen som har med vår akksept overfor andre, nye opplevelser og forandring, seksualitet, og følelsen av å høre sammen med andre. Gult er solar plexuschakraens farge, og dette har med selvfølelse og egenverdi, vilje og styrke til å oppnå egne mål osv. Så har vi hjertechakraen som er grønn. Dette er vårt energifelt for evnen til å elske ubetinget, elske livet, mennesker, verden. Kjærlighet, glede og indre fred. Halschakraen er blå og har med kommunikasjon og evnen til å utrykke seg selv og følelser. Sannhet. Det tredje øye-chakraen er mørk blå/lilla og går på vår evne til å fokusere, se det store bildet, se ting fra nye perspektiver, og forstå realiteten bedre.
Så har vi den rosa/indigo kronechakraen som har med vår direkte kontakt til det spirituelle å gjøre. Kreativitet, ren tilfredshet, uendelig takknemlighet osv.

Jeg kan tenke meg at fargene kan gjenspeile seg i auraene alt etter hva slags energier i den enkelte som er sterke eller svake til et hvert tidspunkt?
Det er spennende med farger! :)
Jeg har nylig begynt å se auraer (hvis jeg ikke har blitt gal eller synsskada...) , og legger også spesielt merke til sterke auraer hos folk som prater engasjert, sånn som f.eks foreleseren min når han snakker om klimautfordringer og økologi ;) Han er mest gul og grønnaktig med litt blått ytterst i auraen.. :P Lilla aura skal visst blant annet bety at man er interessert i og har kontakt med det spirituelle i seg selv:)
Antall ord: 365
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Regn skrev:Farger har jo også frekvenser og vibrasjoner, som alt annet, så man kan nok føle farger:) Noen kobler også farger opp mot musikk, man kan f.eks føle at en låt eller en lyd eller et instrument/ e stemme låter litt rosa, eller grønn.
Interessant. Jeg har lurt litt på om det er noen som hører farger.
Kanskje det da finnes noen som har farge på forskjellige smaker også?

Hvem vet. :mozilla_wink:
Antall ord: 81

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av TereseBee »

Enig med deg der Regn! Bra å høre at det ikke bare er meg som opplever denne "forsterkede" auraen :ooom

Også må man jo tenke på om chakraet er underaktivt, overaktiv, eller balansert. Siste seminaret jeg var på handlet om natur, og damen begynte plutselig å lyse sterk av lillafargen hennes. Hun snakket masse om alver, troll, huldra osv. som jeg ikke tror på. :oops:

Lilla overaktivt betyr jo; Du lever deg for mye inn i en fantasiverden, noe som isolerer deg fra omverdenen. I ekstreme situasjoner kan man ha hallusinasjoner.
http://www.healingviten.com/ss_chakra.html

En som jeg kjenner er synestetiker, og hun komponerte musikk etter farger. I hennes hodet var det fint, men i virkeligheten helt gruusomt :-({|=
Antall ord: 118
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Regn »

TereseBee skrev:Enig med deg der Regn! Bra å høre at det ikke bare er meg som opplever denne "forsterkede" auraen :ooom

Også må man jo tenke på om chakraet er underaktivt, overaktiv, eller balansert. Siste seminaret jeg var på handlet om natur, og damen begynte plutselig å lyse sterk av lillafargen hennes. Hun snakket masse om alver, troll, huldra osv. som jeg ikke tror på. :oops:

Lilla overaktivt betyr jo; Du lever deg for mye inn i en fantasiverden, noe som isolerer deg fra omverdenen. I ekstreme situasjoner kan man ha hallusinasjoner.
http://www.healingviten.com/ss_chakra.html

En som jeg kjenner er synestetiker, og hun komponerte musikk etter farger. I hennes hodet var det fint, men i virkeligheten helt gruusomt :-({|=
Haha :) Det skulle jeg likt å hørt. Aha, så hvis man har veldig sterkt av en farge i auraen så kan det bety at det er litt for mye av det gode? Har du noen korte, gode beskrivelser av hvordan man kan tolke fargene i auraen i tillegg til det som er nevnt? Jeg kan ikke mye om dette, bare veldig interessert :)
Antall ord: 182
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links