Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMennesker og farger

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Høretil »

Man velger jo veldig ofte å kle seg i de fargene som man trenger. I noen perioder er man superglad i blått, mens i andre perioder kan man ikke fordraaa dem :)
Antall ord: 31
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:Man velger jo veldig ofte å kle seg i de fargene som man trenger. I noen perioder er man superglad i blått, mens i andre perioder kan man ikke fordraaa dem :)
Da betyr det at jeg trenger sort hele tiden siden jeg liker den fargen best? Liker det resonnementet, skal bruke det neste gang noen klager på fargevalgene mine :D
Antall ord: 62
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Mennesker og farger

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:
Høretil skrev:Man velger jo veldig ofte å kle seg i de fargene som man trenger. I noen perioder er man superglad i blått, mens i andre perioder kan man ikke fordraaa dem :)
Da betyr det at jeg trenger sort hele tiden siden jeg liker den fargen best? Liker det resonnementet, skal bruke det neste gang noen klager på fargevalgene mine :D
Men sort er ikke en farge jeeediii! :) altså jeg tror man at man med farger kan skremme bort de dårlige/negative energiene som man gjerne ofte tiltrekker seg om man bruker sort/hvitt.. Altså se for deg at du er ute på byen en kveld, noen kommer bort til deg og du føler med en gang at dette er en person som ikke tilfører deg noe godt i det hele tatt. Bruker man farger på klær etc tror jeg at man holder borte de som man ikke skal ha noe med å gjøre. Farger gir sterke inntrykk på folk, og hvis du da er i den bølga at du faktisk ikke kan fordra foreksempel grønn så holder man seg dermed borte.. Vinn vinn vil nå jeg si :)

Siden sort/hvitt ikke er en farge men tar man heller ikke noe stilling til den når man går bort til disse personene. Jeg bruker som regel sort/hvitt selv, så jeg ska kke klage det minste :)
Antall ord: 236
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av jeditrond »

Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Antall ord: 49
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- - - Mennesker og farger

Innlegg av TereseBee »

Regn skrev:Har du noen korte, gode beskrivelser av hvordan man kan tolke fargene i auraen i tillegg til det som er nevnt? Jeg kan ikke mye om dette, bare veldig interessert :)
Jeg liker boken "Fargenes Forvandlende Kraft" av Jane Struthers, der står det bla.:

Rødt - Healingkraft: Gir energi, stimulerer, gir nytt liv, varmer, lindrer depresjon, får fart på blodomløpet og helbredelses prosessen ved infekjsoner/sår. Fremmer mot, lidenskap, energi, osv. For mye skaper uro, aggresjon, og i ekstreme tilfeller vold.

Oransje - Healingkraft: Oppmuntrende, gir nytt liv, styrker immunsystemet, lindrer fordøyelsesproblemer. Begeistring, felleskap, lykke osv. Oransj øker nervøs energi.

Gult - Healingkraft: stimulerer sinnet, konsentrasjon, mental kvikkhet, leger hudproblemer, avgifter og renser, lindrer leddbetennelser osv.

Blått - Healingkraft: Beroligende, Avslappende, fremmer rolig søvn, kjøler infeksjoner, leger hodepine, og lindrer astma. For mye kan føre til isolasjon.

Anbefaler vikelig denne boken, står mye spennende som f. eks. vitenskapen, historien, atlantis og de gamle egypterne, grekerne, avicenna, middelaldren, solarisert vann og oljer, healing, OG ALT ER OM FARGER :lykkelig
Antall ord: 176
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Helt sant! Man blir det etterhvert... Men den lille detaljen av rødt som du da bruker kan faktisk være nyttig!! Selv velger jeg også bort de jeg kjenner eg negative for meg :) viktig å ta en god oppryddning innimellom :)
Antall ord: 91
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Mennesker og farger

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:
jeditrond skrev:Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Helt sant! Man blir det etterhvert... Men den lille detaljen av rødt som du da bruker kan faktisk være nyttig!! Selv velger jeg også bort de jeg kjenner eg negative for meg :) viktig å ta en god oppryddning innimellom :)
En god venninne maste på meg og sa at jeg måtte ha noe rødt inne i alt det sorte og etter litt sjelegranskning så og si, ga det mening for meg, så har begynt å kjøpe gensere med røde motiv på sort bakgrunn f.eks. og det samme innenfor t-skjorter :)
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - Mennesker og farger

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:
Høretil skrev:
jeditrond skrev:Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Helt sant! Man blir det etterhvert... Men den lille detaljen av rødt som du da bruker kan faktisk være nyttig!! Selv velger jeg også bort de jeg kjenner eg negative for meg :) viktig å ta en god oppryddning innimellom :)
En god venninne maste på meg og sa at jeg måtte ha noe rødt inne i alt det sorte og etter litt sjelegranskning så og si, ga det mening for meg, så har begynt å kjøpe gensere med røde motiv på sort bakgrunn f.eks. og det samme innenfor t-skjorter :)
Jeg syns du er flink jeg! Rødt er jo perfekt til det sorte og da, så tenker at det ser kult og rocka ut med litt rødt :) jeg for min del trenger grønt, jeg elsker grønt, men får ikke meg selv til å gå i det! Meeen, millitærgrønn fant jeg ut at jeg kunne prøve :)
Antall ord: 212
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Isan »

Empathica skrev:Jeg har lurt litt på om det er noen som hører farger.
Kanskje det da finnes noen som har farge på forskjellige smaker også?
Ja på begge spørsmålene. Noen synestetikere gjør det. Noen kopler mange sanseinntrykk, og noen kopler bare to. Men man kan jo klart få en rikere hverdag av slikt :)

Jeg kom på en litt morsom ting når det gjelder farger og meg sjøl. Angående mitt egentlige navn har jeg fargeassosiasjoner knyttet til det avhengig av alderen på bæreren av navnet.

Til og med 7 år assosierer jeg navnet med gult. Da jeg sjøl var i denne alderen, var yndlingsfargen min rød.

Fra og med 8 til og med 14 assosierer jeg navnet med rødt, ikke sånn knallskarp, litt blekere og kanskje litt lysere. Da _jeg_ ble 8, fikk jeg blå som yndlingsfarge. I 11-årsalderen en gang gikk det over til turkis. Og så har det med yndlingsfarge gradvis blitt borte.

Fra og med 15 år assosierer jeg navnet mitt med blått, heller ikke den altfor skarp. Aner ikke hvorfor det er blitt slik. Kanskje dette også er et utslag av at jeg tror jeg har litt synestesi (jeg assosierer bl.a. bokstavene og månedene med farger).
Antall ord: 216
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - Mennesker og farger

Innlegg av Regn »

jeditrond skrev:Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Kan man være energityv uten at man vet det? :O
Antall ord: 62
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Isan »

Såvidt jeg har skjønt, kan man visst fint være det.
Antall ord: 13
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Mennesker og farger

Innlegg av jeditrond »

Regn skrev:
jeditrond skrev:Farge/schmarge, jeg liker sort, evt. ispedd noe rødt. Fargene til Atlantis :) Har så smått blitt bedre på å peile inn energityver, så de unngår jeg uansett. Om de unngår meg er vanskelig å si, jeg omgås ikke så mange mennesker av gangen til vanlig uansett :)
Kan man være energityv uten at man vet det? :O
Jepp, det går fint an å være energityv uten å merke/skjønne det selv. Det har jeg opplevd flere ganger :)
Antall ord: 85
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Mennesker og farger

Innlegg av Empathica »

Kan man være energityv uten at man vet det? :O
Ja, det tror jeg faktisk.


Vi har en snedig erfaring med oransje her hos oss.
Våre tre barn som er alle tre født med 6 års mellomrom,det er begge kjønn, og de ble kjempeopptatt av oransje i 9-10 årsalderen.

Litt spesielt. :)
Antall ord: 57

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links