Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTrenger vi en FAQ om dette?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av xyrea »

FAQ = Frequently Asked Question, for dem som ikke har fått med seg den.

Dette er ikke noe personlig imot noen av de som har skrevet disse innleggene, men hvis det ikke er den samme personen som stadig vekk lager seg nye profiler her inne, er det ekstremt mange som begynner med en post hvor de forteller om å ha sett ånder/spøkelser/etelleranna siden de var små, og de lurer også på om de er empater fordi de føler det andre føler i en eller anna variant. Problemet er at de forteller veldig personlige ting som til dels sitter langt inne (eller finner på hele greia, men det er en anna sak) og folk her ser flere lignende innlegg hver eneste uke. Og veldig mange poster aldri noe mer enn dette.. en av grunnene kan jo være at de ikke får så veldig mye svar, eller så veldig engasjerte svar, fordi alle har hørt alt før 264 ganger.

Ideen var å lage en egen tråd der folk kunne komme med gode råd til nettopp de der posterne, og så kunne man henvise til den. Det er ikke noen vits i å late som alle har en for oss unik historie vi blir veldig engasjerte i, spesielt siden vi vet at de fleste drar videre... isteden for 'Velkommen. Gå og mediter' hadde de som faktisk vil ha råd kunne lese den samla 'visdommen' til forumet om dette.. de som bare vil fortelle og egentlig ikke bryr seg om svarene spiller det vel mindre rolle for.
Antall ord: 262
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av jeditrond »

Synes dette høres ut som en god idé, legge link til tråden i velkomstmail for nyregistrerte medlemmer også med tid og stunder? Dvs. når denne tråden har fått litt kjøtt på beina :)
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av g.r.y »

xyrea skrev:FAQ = Frequently Asked Question, for dem som ikke har fått med seg den.

Dette er ikke noe personlig imot noen av de som har skrevet disse innleggene, men hvis det ikke er den samme personen som stadig vekk lager seg nye profiler her inne, er det ekstremt mange som begynner med en post hvor de forteller om å ha sett ånder/spøkelser/etelleranna siden de var små, og de lurer også på om de er empater fordi de føler det andre føler i en eller anna variant. Problemet er at de forteller veldig personlige ting som til dels sitter langt inne (eller finner på hele greia, men det er en anna sak) og folk her ser flere lignende innlegg hver eneste uke. Og veldig mange poster aldri noe mer enn dette.. en av grunnene kan jo være at de ikke får så veldig mye svar, eller så veldig engasjerte svar, fordi alle har hørt alt før 264 ganger.

Ideen var å lage en egen tråd der folk kunne komme med gode råd til nettopp de der posterne, og så kunne man henvise til den. Det er ikke noen vits i å late som alle har en for oss unik historie vi blir veldig engasjerte i, spesielt siden vi vet at de fleste drar videre... isteden for 'Velkommen. Gå og mediter' hadde de som faktisk vil ha råd kunne lese den samla 'visdommen' til forumet om dette.. de som bare vil fortelle og egentlig ikke bryr seg om svarene spiller det vel mindre rolle for.
Jeg liker absolutt ideen om en egen info-tråd som langt på vei besvarer det som har vist seg være standar spørsmål.
Samtidig har jeg imidlertid lyst til å tilføye at det er grunn til å tro at en god del av de nevnte "standar" fortellinger/poster er resultat av en slags forteller-trang etter å ha gått rundt og holdt dette inne i seg i mangel på folk som vil ta de på alvor..
Jeg fikk en slags fornemmelse at det kan være verdt å ta høyde for det faktum at det å finne et sted hvor alt taler i retning av at de endelig kan få lagt ut om sine opplevelser uten å behøve ofre en tanke på hvorvidt en vil bli gjort til latter, eller avfeid med overaktiv fantasi, etc.

Jeg er så heldig at jeg har nære venner som deler interessen så vel som innehar beslektede emner, og er kilde til læring & hjelp, -som jeg kan prate med uten å måtte ofre hvorvidt jeg vi bli tatt på alvor en tanke, Til tross for dette, viste jeg meg å stå bak flere av den nevnte typen av innlegg, hvilke i mitt tilfelle har sitt opphav i et ønske om å adde til summen av mennesker å dele disse tingene med, samtidig som de var en del av min presentasjon av meg selv, rett og slett i den hensikt å bli kjent med forumets brukere.. Slik jeg ser det, innebærer det å bli kjent med andre at en åpner seg for disse menneskene. I mitt tilfelle, falt det seg dermed natulig å innlede mitt medlemskap med å meddele mine sider og opplevelser, spørsmål & erfaringer innen emnene Tarrot, kontakt med den andre siden & healing, samtidig som jeg ble glad over at mitt livslange interessefelt nr.1, astronomi, var behørlig dekket, og jeg med dette da også ble gitt en gylden mulighet ´til å gi tilbake`, ved at jeg her er gitt en gylden mulighet til å dele min ekspertise med alle de fantastiske menneskene jeg har møtt her inne, og som har delt kunnskap og erfaringer i bøtter og spann allerede..
:vismann
Antall ord: 619
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av tvilerlitt »

FAQ, kjempegod ide, noe slikt har jeg savnet her inne lenge.

Det er igrunn litt rart med disse derre Nye brukerne med ett eller to innlegg, og så blir de borte.... Noen ganger har jeg lurt på hva de egentlig vil.... De er gjerne innlogget en gang eller to og så er de vekk, I noen tilfeller så oppstår det t.o.m. en grei debatt om det de tar opp, men den eneste som uteblir er dem selv, snedige greier det der, synd om det bare er trolling. For innemellom så er det jo en og annen som er genuine, og som drunker litt i havet av de som bare er innom med en oppdiktet historie og vips så er de vekk.... En tid så sendte jeg også PM til noen av disse "nye" folka som hadde diverse historier gjerne med skrik om hjelp, men ga etterhvert opp da jeg sjelden eller aldri fikk svar..... Så nå gidder jeg ikke å svare noen - synd...

Eller er dette resultat av programmer som "åndenes makt", og så er det en del festlige personer som trur de programmene er bare tull og så vil de holde gjøn med oss for å "beviese" hvor "dumme" vi er for å se om vi biter på deres litt festlige historier.......? Hvordan kan ett forum forsvare seg mot slikt?

Så kan det vel nevnes at man noen ganger glemmer helt søkefunksjonen, via den kan man finne mye matnyttig info her inne (mellom allt skvalderet).
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Perro88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 05 Aug 2013 00:38
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av Perro88 »

Kanskje nye medlemmer som forsvinner også kun ville ha et svar? At de ikke vil egentlig fortsette her i forumet, men i starten bare ville vite om det er fakta at de kan være noe "spesielle"?

Hvis man går inn i et forum og blir møtt med negativ energi iform av lite engasjement, er det kanskje ikke så rart at de forsvinner? Det er bedre å la være å svare. La dem som engasjerer seg svare så blir det mer interresant å være med videre i samtalen.

Men jeg er for en FAQ! Det blir mye lettere å finne svar der enn å søke. Som ny er det vanskelig å vite hva man skal søke på?

Jeg er ikke selv veldig aktiv her inne, men jeg har ikke stor nok kunnskap (tror jeg) til å kunne svare på så mye. Det eneste jeg vet er at jeg er godt kjent med å være Empat. Fryktelig til tider, men også veldig bra i noen sammenhenger.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av Borte.. »

Perro88 skrev:Kanskje nye medlemmer som forsvinner også kun ville ha et svar? At de ikke vil egentlig fortsette her i forumet, men i starten bare ville vite om det er fakta at de kan være noe "spesielle"?

Hvis man går inn i et forum og blir møtt med negativ energi iform av lite engasjement, er det kanskje ikke så rart at de forsvinner? Det er bedre å la være å svare. La dem som engasjerer seg svare så blir det mer interresant å være med videre i samtalen.

Men jeg er for en FAQ! Det blir mye lettere å finne svar der enn å søke. Som ny er det vanskelig å vite hva man skal søke på?

Jeg er ikke selv veldig aktiv her inne, men jeg har ikke stor nok kunnskap (tror jeg) til å kunne svare på så mye. Det eneste jeg vet er at jeg er godt kjent med å være Empat. Fryktelig til tider, men også veldig bra i noen sammenhenger.


Det er en del av dem ja, men problemet er at mange kommer aldri tilbake med en respons. Derfor opplever en del gjerne at ingen gidder å svare dem. Personlig føler jeg at det er mer givende å engasjere meg i dem som kommer hit og presenterer seg i det minste. De som kommer innom for å høre om noen vet hvor de har lagt fra seg ting og tang, regner man med, kommer til å forsvinne innen første timen er over. Så har man dem som kommer hit med ønsket om å få en bekreftelse på noe de tenker om seg selv eller en opplevlse de har hatt. De ender som regel også opp med å stikke når de ikke får den forklaringen eller bekreftelsen de ønsker å høre. Gjerne da etter de har klaget på hvor "slemme" folk er som ikke tar de seriøs nok, i og med at de tross alt er "spesielle" :eang

Det er faktisk en "ond sirkel" det der. Folk engasjerer seg ikke fordi at folk ikke engasjerer seg, men de som ikke engasjerer seg ovenfor de som ønsker engasjement fra andre, engasjerer seg ikke fordi at de som i utgangspunktet ønsket engasjement, er ikke så veldig engasjert selv. Forstå det den som kan.

Jeg har lyst å være så slem å gi ansvaret på de nye som kommer innom. Hadde flertallet av dem bare blitt hengende frem til de fikk en eventuell closure på sitt, så tror jeg langt flere hadde vært mer engasjert.

Ellers er jeg enig at hvis man ikke har noe fornuftig å si, så kan man bare holde det for seg selv. Likevel så skjer det med hvem som helst. Man kan bli fristet til å gi et sarkastisk svar i retur, særlig i de trådene hvor man lett kunne ha tatt trådstarteren for å være et troll. Det virker kanskje veldig frekt i øynene til nyere brukere, men har man vært medlem lenge nok så skjønner man fort med en gang om det er gjort på en harmløs måte eller ei :)


Sånn btw...det virker som en del tenker litt at man har ikke kunnskap nok, så derfor kan man ikke bidra så mye, men det er feil! Jeg har ofte null peiling på det som snakkes om, men jeg klarer meg fint..tror jeg :lol:
Antall ord: 558

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av g.r.y »

Først vil jeg bare si meg enig i det Jeditrond sier.
Videre slår meg også at denne diskusjonen liksom blir mer og mer relevant for meg personlig etterhvert som tiden går, da jeg nå har opparbeidet meg en rimelig grei oversikt over hvem som liksom er å regne som ´medlemmer`.. Det har liksom dannet seg et slags skille i min bevissthet mellom de jeg anser som medlemmer, og de som inntil videre er å anse som drop-ins.
Det må innrømmes at jeg har oppdaget en liten tendens hos meg selv i å engasjere meg mindre i en tråd etter å ha sett noe slikt som "Antall poster: 2" enn jeg mistenker jeg ville gjort om det dreide seg om en "fast" deltager i forumet.
- Det er på mange måter rett og slett litt skammelig å innrømme det, siden det ikke er så himla lenge siden jeg selv hadde 2-3 poster.. -Men det gjør det desto mer klart at en nykommer faktisk må vise et slags minstemål av engasjement før han/hun kan forvente å få det helt store engasjementet tilbake..(?) -Om en liker det eller ikke, så er det nå en gang slik det har utviklet segt til å bli.. ;)
Antall ord: 205
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Trenger vi en FAQ om dette?

Innlegg av Asbjørn »

Har vært litt i tenkeboksen på dette, -
saken er jo den at det er mange meninger der ute, så en "FAQ" blir vel kansje litt feil å si.....
Fordi dette kommer innunder begrepet TRO, så vi kan vel heller kalle det en TRO-FAQ , kansje ?

Jeg kan opprette et eget underforum, TRO/FAQ - hvor folk kan skrive inn hva de mener om en sak, og så ha et annet underforum hvor man kan diskutere de innlegg som blir godkjent i dette tro/faq - forumet....
Jeg ser for meg at vi må ha en "godkjenning av innlegg" i det forumet, ellers vil det oversvømmes med masse "tullkommentarer".....

Hva menes om det ?
A
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links