Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerJeditrond har vært på alternativmesse!

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

Jepp, jeg forvilla meg til en liten alternativmesse som var i Tønsberg nå i helgen, det er bare en drøy halvtime å kjøre og med inngangspris på en femtilapp var det ikke så ille. Har aldri vært på denne typen messer før, men har vært i hallen det var i flere ganger ifm. Brukt/antikk-messe som det også var samtidig med alternativmessa.

Selve messa bestod av ymse utstillere, to som solgte steiner, krystaller og sånn hvorav en av dem også solgte tarotkort, drømmefangere, pendler og annet stæsj. Et par andre utstillere var utskremte selgere for "helsekost"produkter hvorav deres eget selvsagt var superduperfantastisk og hjalp mot alt omtrent :D

Den norsk-kinesiske kjendisspåmannen var der også i tillegg til tre forskjellige utstillere som drev med mediumskap/klarsyn/husrens. Den ene mediumdamen holdt foredrag om dette samt at hun tok inn ymse besøkende fra den andre siden under foredraget sitt. Mer om det i en senere post tror jeg, må la det synke inn litt. Den andre av de tre som i tillegg til å være medium/klarsynt/husrenser også var healer holdt også et foredrag, det var mer nedtur ift. mediumdamen fordi han nok var mer opphengt i egenreklame og snakk om en nært forestående nettside som skulle basere seg på abonnenter/medlemmer som da ville få tilgang til videoer av husrenser denne fyren foretok seg, samt livesendinger hvor de kanskje skulle få tak i Lisa Williams og intervjue henne osv. osv.

Det var også en sånn aurafotofyr der og to damer som spådde i tarot samt en kar som reklamerte for seg selv som "Den nye Snåsamannen!" men så mer ut som en sånn blanding av puddelrocker og tv-predikant inkl. gedigent gyllent kors på skjorta :)

Så nå er jeg kanskje klar for den o' store alternativmessa senere i måneden? :mrgreen:
Antall ord: 318
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

Kan føye til at mediumdamen fikk inn min avdøde far, i plenum, som jo var litt spesielt. Hadde ikke fortalt henne om meg i det hele tatt, selvsagt kunne deler av det hun fortalte kommet fra cold reading, men ikke alt det om min fars sykdommer. Så ja, dette var interessant :)

Og så kjøpte jeg min første krystall, av en eller annen grunn skulle jeg ha en sånn en. Kanskje jeg skal bruke den som en bestanddel i en lyssabel, det var liksom det som slo meg når jeg så formen på den :P
Antall ord: 99
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av Fero »

jeditrond skrev: Og så kjøpte jeg min første krystall, av en eller annen grunn skulle jeg ha en sånn en. Kanskje jeg skal bruke den som en bestanddel i en lyssabel, det var liksom det som slo meg når jeg så formen på den :P
Er dette litt sånn Knights of the Old Republic eller? :mrgreen:
Antall ord: 59
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:
jeditrond skrev: Og så kjøpte jeg min første krystall, av en eller annen grunn skulle jeg ha en sånn en. Kanskje jeg skal bruke den som en bestanddel i en lyssabel, det var liksom det som slo meg når jeg så formen på den :P
Er dette litt sånn Knights of the Old Republic eller? :mrgreen:
Jepp, eller new jedi order :)

Image

Image
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

Glemte å skrive i fjor litt nærmere om foredraget til husrenseren og mitt inntrykk av ham :)

For det første var ikke foredraget hans særlig godt planlagt, han hoppet rundt fra tema til tema, mye fokus på seg selv. Han fortalte bla. at han hadde healet konas symaskin for noen år siden, det var nemlig like før kona hev den ut vinduet fordi den stadig vekk stoppet fortalte han. Han hadde foretatt full håndspåleggelse og snakket med symaskinen i en halvtimes tid, så var funka den igjen. Om jeg tror på at dette er sant?

Vet ikke, men når han da dro en historie om en husrens han hadde gjort i hjembyen min hvor "synderen" var et antikt gevær og da forteller at han ba klienten om å smelte ned geværet så ville de tunge energiene forsvinne, stusset jeg litt :) Altså han fiksa en symaskin, men greide ikke å rense et antikt gevær for negative/tunge energier? Det virket litt merksnodig på meg må jeg innrømme. Jeg er på langt nær utlært innenfor husrens, men jeg har da greid å fjerne "rariteter" fra møbler og andre gjenstander i tillegg til å sende over ånder, så et gammelt gevær burde jo ikke være noe problem for en proff? :D
Antall ord: 217
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev: For det første var ikke foredraget hans særlig godt planlagt, han hoppet rundt fra tema til tema, mye fokus på seg selv. Han fortalte bla. at han hadde healet konas symaskin for noen år siden, det var nemlig like før kona hev den ut vinduet fordi den stadig vekk stoppet fortalte han. Han hadde foretatt full håndspåleggelse og snakket med symaskinen i en halvtimes tid, så var funka den igjen. Om jeg tror på at dette er sant?
Symaskiner er ondskapsfulle og har eget liv, og hvis de funker etter noe sånt er det bare en del av en ond plan for å rote med hodet ditt og/eller gi deg falske forhåpninger som den kan knuse seinere. Det eneste som hjelper er å ta med seg masse verktøy man truer dem med, siden de skjønner at hvis man virkelig blir forbanna kommer man til å begynne å pelle fra hverandre ting man ikke er sikker på hvordan settes sammen igjen.
Antall ord: 168
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

Ok, så symaskiner er et godt eksempel på det min far kalte 'alle tings iboende faenskap'? :)
Antall ord: 16
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev:
Fero skrev:
jeditrond skrev: Og så kjøpte jeg min første krystall, av en eller annen grunn skulle jeg ha en sånn en. Kanskje jeg skal bruke den som en bestanddel i en lyssabel, det var liksom det som slo meg når jeg så formen på den :P
Er dette litt sånn Knights of the Old Republic eller? :mrgreen:
Jepp, eller new jedi order :)
..Star Wars = disneybuddhisme? Jediene, mener jeg. :roll:
Antall ord: 74
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - - - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av g.r.y »

jeditrond skrev:Image
Priceless! :notworthy: -Rett & slett.. :haha
Antall ord: 5
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av jeditrond »

xyrea skrev:
jeditrond skrev:
Fero skrev:
Er dette litt sånn Knights of the Old Republic eller? :mrgreen:
Jepp, eller new jedi order :)
..Star Wars = disneybuddhisme? Jediene, mener jeg. :roll:
He, he, noen har beskrevet jedifilosofien som 'Buddhism with muppets' :D
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av Asbjørn »

xyrea skrev:Symaskiner er ondskapsfulle og har eget liv, og hvis de funker etter noe sånt er det bare en del av en ond plan for å rote med hodet ditt og/eller gi deg falske forhåpninger som den kan knuse seinere. Det eneste som hjelper er å ta med seg masse verktøy man truer dem med, siden de skjønner at hvis man virkelig blir forbanna kommer man til å begynne å pelle fra hverandre ting man ikke er sikker på hvordan settes sammen igjen.
Her hos meg virker symaskina....

Men kan jo være fordi den "har sett" at jeg har verktøy i massevis, og av og til mekker ting som ikke vil - på kjøkkenbordet ( den står på gulvet ved siden av )....
Og somregel virker tinga etterpå....
Ellers er jo ikke "rariteter" som hvit salvie, og "sweetgrass", diverse "rare stener", og andre rare ting ukjent her hos meg...

Så den tør vel ikke annet ;)
Symaskina vet hvor den bor... ;)

A
Og ja, - jeg bruker den til å legge opp bukser, (Får ikke bukser som passer til bena mine - og ja, er enig med Allejandro ... har altfor korte ben...)
Og jentungen bruker den iblandt når hu får ånden over seg ;)
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Jeditrond har vært på alternativmesse!

Innlegg av Bearchild »

For å fortsette avsporingen med besatte symaskiner; i min glade ungdom bodde jeg sammen en kar som drev med sånne husmorsysler. Stoppet sokker og andre rare ting. Og han brukte symaskin! :dontknow

Uansett; han arvet en brukt maskin som måtte prøves. En god stund etter testingen (et par timer?) begynte rakleverket å jobbe for egenhånd borti sykroken. Pedalen sto "tråkket i bånn" og kontakten ble nappet ut. Denne samboeren var også elektriker og prøvde å finne feilen uten hell og avskrev maskinen som ødelagt.

Noen få dager senere kom han hjem med en splitter ny sysak som han monterte og testet ut diverse sømmer og gudene vet hva. Samme kvelden begynte også denne å sy så testtøylappen flagret borti sykroken. Klampen i bånn.
Det ble ikke mer maskinsying, denne samboeren trodde det var noe demongreier. Alt annet elektrisk fungerte som det skulle, det var bare symaskinene som ugreie.

Så ja, jeg kjøper glatt at disse (totalt unødvendige og uforståelige) maskinene kan være besatte. :mrgreen:
Antall ord: 172
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links