Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAstrid Lindgren avslørt!!!

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av xyrea »

Enkelte burde helt klart starte flere tråder selv, heller enn å dra opp gamle.. det finnes noen ganske originale teorier i et visst annet forum de administrerer. Et lite eksempel jeg bare MÅTTE dele:
Jag är ledsen för att säga detta om Astrid Lindgren, hon är ju en hjältinna i Sverige, men jag är överbevisad om att hon hade ett avtal med mörkret för att bli framgångsrik. Ett omedvetet troligen. Därför skildrar hon barn som också har avtal. Pippi Långstrump är ju den starkaste flickan i världen, och en sån kraft kan man bara ha genom mörkret när man är en ung flicka utan nån speciell gudomlig verksamhet. Ida hade nog haft ett avtal i ett tidigare liv för att sjunga bra, och den förmågan hade hon behållit i följande liv, men hennes undermedvetna visste att den kom från mörkret, så därför avskydde hon att sjunga.
Men hva med alle de andre! Jeg har alltid syntes Karlsson på taket var suspekt, nå vet jeg hvorfor.
Antall ord: 189
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Lilja »

Jeg har aldri likt verken Karlson eller Marikken!

Man skal stole på magefølelsen, ja!! :vismann
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Isan »

Jeg tror den som har produsert den tanken - hvem nå enn det måtte være, behøver jo ikke å være xyreas kilde for alt jeg vet - må ha begrenset kjennskap til Astrid Lindgrens liv.
Antall ord: 36
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Visenda »

Sier meg enig med Isan her :) Ikke bare begrenset kjennskap til hvem Astrid Lindgren var, men også enten et sykt sinn, eller en helsikkes fantasi.
Antall ord: 25
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Borte.. »

Wow...så alt jeg trenger å gjøre er å selge min sjel til djevelen, for å få suksess og talent her i livet? Sign me up! :lol:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Isan »

Si fra til oss når suksessen begynner å komme, da :lol:
Antall ord: 10
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hjördís
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 05 Mai 2013 20:43
11
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Athen, Hellas
Blitt takket: 6 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Hjördís »

Det å ha en kontrakt med mørket betyr ikke at man ikke er en god person. Ikke alle ånder er like, så noen er nøyd med avtalen og gjør ikke noe for å påvirke den som har avtalen, mens denne lever altså. Jeg er den som har skrevet teorien som nevnes her, men det er bare en teori, jeg har ikke spurt guiden min om den stemmer. Det er nesten bedre ikke å spørre, ellers blir jeg skuffet, hvis den stemmer altså.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av xyrea »

Men vi vil gjerne høre mer om sånne avtaler, kan du se hvem her som har en, for eksempel? Jeg mistenker alle med noen slags evner for å ha anskaffa seg dem på uhederlig vis!
Antall ord: 36
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hjördís
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 05 Mai 2013 20:43
11
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Athen, Hellas
Blitt takket: 6 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Hjördís »

Jeg kan ikke si om folk her inne, ettersom jeg ikke kjenner dem og de ikke har spurt meg selv. Men jeg kan fortelle om noen av menneskene jeg har kjent og som jeg senere fant ut at de hadde en slik avtale. Jeg kan nevne faren min, som ble med i frimurerne og gjorde en avtale for å få penger. Og det gjorde han, både fra sin jobb og andre kloke forretninger og investeringer. Men demonen hans tok ham bare et år etter at han hadde gått i pensjon, slik at han ikke fikk nytet pengene sine. Og det skjedde fort, innen halvannen måned ble han syk, fikk kreft og døde. Jeg visste ikke en gang at han var frimurer, det fikk jeg til å vite for et par år siden av guiden min.

Mora mi hadde også en avtale, før å få barn og få fremgang i arbeidet sitt. Hun fikk begge, men døde på en liknende måte som faren min, under en rutineoperasjon. Men hennes avtale var med en utenomjording, så han stjal også sjelefragmenter og la implantater i henne.

Så hadde lærerinna mi i svensk en avtale. Hun ba om å få ha et langt liv. Og det fikk hun, selv om hun så veldig gammel ut. Så skjønnhet hadde hun ikke bedt om. Et par måneder før hun døde fikk hun en masse motgang som fikk meg til å anta at hun hadde en forbannelse. Jeg fikk hjulpet sjelen hennes til å gå videre for noen år siden. Hennes entitet var også en alien. Men i neste inkarnasjon får hun en ny alien på seg, ettersom hun ikke brøyt avtalen selv mens hun var i live.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Visenda »

Alle dør. At de dør av ulykker eller operasjoner er helt normalt, og har ikke nødvendigvis noe som helst med demonavtaler eller forbannelser å gjøre. Det er lett å ty til slike forklaringer som trøst. Beklager at du mistet dine foreldre slik.
Antall ord: 45
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av xyrea »

Hjördís skrev:Jeg kan ikke si om folk her inne, ettersom jeg ikke kjenner dem og de ikke har spurt meg selv. Men jeg kan fortelle om noen av menneskene jeg har kjent og som jeg senere fant ut at de hadde en slik avtale. Jeg kan nevne faren min, som ble med i frimurerne og gjorde en avtale for å få penger. Og det gjorde han, både fra sin jobb og andre kloke forretninger og investeringer. Men demonen hans tok ham bare et år etter at han hadde gått i pensjon, slik at han ikke fikk nytet pengene sine. Og det skjedde fort, innen halvannen måned ble han syk, fikk kreft og døde. Jeg visste ikke en gang at han var frimurer, det fikk jeg til å vite for et par år siden av guiden min.

Mora mi hadde også en avtale, før å få barn og få fremgang i arbeidet sitt. Hun fikk begge, men døde på en liknende måte som faren min, under en rutineoperasjon. Men hennes avtale var med en utenomjording, så han stjal også sjelefragmenter og la implantater i henne.

Så hadde lærerinna mi i svensk en avtale. Hun ba om å få ha et langt liv. Og det fikk hun, selv om hun så veldig gammel ut. Så skjønnhet hadde hun ikke bedt om. Et par måneder før hun døde fikk hun en masse motgang som fikk meg til å anta at hun hadde en forbannelse. Jeg fikk hjulpet sjelen hennes til å gå videre for noen år siden. Hennes entitet var også en alien. Men i neste inkarnasjon får hun en ny alien på seg, ettersom hun ikke brøyt avtalen selv mens hun var i live.
Jeg tror det finnes en annen version av denne, om hvordan noen som føler seg mislykka må ha en forklaring på hvorfor det gikk bedre med andre, og i tillegg var var sint på dem fordi de forlot henne. Jeg kan gjette på hva det er med lærerinna i svensk som får henne til å være viktig, og Astrid Lindgren.. og andre forfattere. Men dette blir egentlig bare en veldig trist historie.

Ta ansvaret selv, for både det du lykkes og mislykkes med... da slipper man å finne på så mange ekle historier om andre.
Antall ord: 391
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hjördís
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 05 Mai 2013 20:43
11
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Athen, Hellas
Blitt takket: 6 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Hjördís »

Jeg vet ikke hvor du hentet dette med at jeg skulle være mislykket fra, men jeg kan fortelle deg at jeg føler meg veldig fremgangsrik og heldig. Lærerinna valgte derimot hele tida tekster fra Astrid Lingrens bøker. Hun kunne nok identifisere seg med henne...
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av xyrea »

Hjördís skrev:Jeg vet ikke hvor du hentet dette med at jeg skulle være mislykket fra, men jeg kan fortelle deg at jeg føler meg veldig fremgangsrik og heldig. Lærerinna valgte derimot hele tida tekster fra Astrid Lingrens bøker. Hun kunne nok identifisere seg med henne...
Jeg mente det som en kommentar til synet ditt på andre mennesker sånn generelt. Alle har jo avtaler og driver med forferdelige ting, spesielt alle som er fremgangsrike. Hvorfor vil du så gjerne tro på dette?

Virkelig, for en forferdelig lærer! Tekster fra Astrid Lindgren? Jeg skjønner godt at hun må ha en avtale med demoner for å utsette små barn for noe sånt.
Antall ord: 119
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hjördís
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 05 Mai 2013 20:43
11
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Athen, Hellas
Blitt takket: 6 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av Hjördís »

Vi var ikke småbarn, vi hadde sluttet skola. Jeg vil ikke tro på avtaler med demoner, det bare oppsto i arbeidet mitt. Jeg bestemmer ikke hva som fins eller ikke fins. Men fri vilje støtter jeg, og mennesker har den frie viljen til å samarbeide med hvem de vil.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Astrid Lindgren avslørt!!!

Innlegg av xyrea »

..læreren leste Astrid Lindgren for dere etter at dere var ferdige på skolen? For et umenneske.

Når oppstod denne troen på avtaler, og som et svar på hva da? Dette er det jeg lurer på, når og hvorfor trengte du egentlig akkuat den forklaringa på hvorfor det gikk bra med andre? Var det fordi du ikke forstod hvorfor, eller fordi du ikke syntes de fortjente å ha det bra?

Og hvem er sammenligningsgrunnlaget her? Deg selv? Det er det de aller fleste av oss sammenligner andre med. Unnskyld hvis jeg spør mye men jeg skjønner bare ikke hvorfor du synes helt vanlige mennesker MÅ ha avtaler med demoner og i tillegg uten at de vet om det.. jeg mener, det er sånt jeg kunne sysle med, men jeg er litt sær sånn. Neida, jeg mener ikke at jeg er verre enn alle andre, bare at det okkulte er for spesielt interesserte og også noe man må gjøre en innsats selv for å bli innblanda i.

Hele denne 'avtaler med demoner fra tidligere liv' minner meg om sånne reklamer av typen '4 av 10 har dårlig ånde uten at de vet om det!'..nøye kalkulert for å få folk til å plassere seg selv i målgruppa av ren usikkerhet.
Antall ord: 217
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links