Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterKvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Antall ord: 7
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Borte.. »

Men...det er jo ikke bevist? :dontknow

Jeg er forvirret og skjønner ingenting. Kan noen forklare meg som om jeg var 2 år? Hvis vi skaper universet ut i fra vår bevissthet...vil det da si at dere alle er bare en del av en "illusjon" som jeg har skapt? Hva skjer med dere når jeg dør? Hvem av oss er ekte? Hva er virkelighet? omg! :shock:
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Jeppski »

Jeg liker de sensasjonelle overskriftene. Men når man faktisk leser hva som står der, er det jo ikke like sensasjonelt. Typisk avis-oppførsel.

Uansett, det er latterlig å bruke fysiske eksperimenter som omhandler det aller minste og ekstrapolere de data til resten av verden.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Isan »

Vermilion Oriol skrev:Jeg er forvirret og skjønner ingenting. Kan noen forklare meg som om jeg var 2 år? Hvis vi skaper universet ut i fra vår bevissthet...vil det da si at dere alle er bare en del av en "illusjon" som jeg har skapt? Hva skjer med dere når jeg dør? Hvem av oss er ekte? Hva er virkelighet? omg! :shock:
Det er et av de største forklaringsproblemene de har, de som snakker om at bevisstheten vår skaper universet. De får ikke den idéen til å henge sammen med resten av det vi kan finne ut om tilværelsen. Denne filosofiske idéen er forresten det som kalles solipsisme - dersom noen skulle støte på det begrepet.

Men jeg er ikke sikker på om det er slik tankene til Lanza skal tolkes - uten at jeg på noe vis skal forsøke å utlegge hva han mener. Jeg ville tro at det heller er snakk om noe annet enn hver enkelts bevissthet - bevisstheten som fenomen, kanskje? Men jeg har vanskelig for å se at det vi har funnet ut til nå innen kvantefysikken, skulle peke i noen tydelig retning i så måte.
Antall ord: 198
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Bearchild »

Jeg liker idèen og tankegangen, men at det er bevist er nok å ta litt hardt i. Synes alikavel det er spennende at man ser nærmere på sånt og er åpen for at man kan finne uventede svar.. uansett er det ihvertfall ikke motbevist. :)
Antall ord: 46
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av faith903 »

Vermilion Oriol skrev:Men...det er jo ikke bevist? :dontknow

Jeg er forvirret og skjønner ingenting. Kan noen forklare meg som om jeg var 2 år? Hvis vi skaper universet ut i fra vår bevissthet...vil det da si at dere alle er bare en del av en "illusjon" som jeg har skapt? Hva skjer med dere når jeg dør? Hvem av oss er ekte? Hva er virkelighet? omg! :shock:
:loool Jeg har tenkt akkurat det samme selv flere ganger! Jeg har eksperimentert litt med loven om tiltrekning og tro det eller ei så har det fungert i mange av situasjonene. Da begynner jeg å tenke på dette med vibrasjoner. For eksempel, jeg bruker å visualisere meg en parkeringsplass akkurat der jeg vil ha den.. Så tenker jeg: Ok, enn hva hvis en annen person gjør akkurat det samme? Vil det si at våre biler står på samme plass men de vibrerer på et annet nivå slik at alle som vibrerer på mitt nivå kan se meg og min bil, mens den andre personen har en annen frekvens? Skikkelig mind-bender :P
Antall ord: 183
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Isan »

Nei, jeg tror ikke det er sånn det fungerer - med ulike vibrasjonsfrekvenser slik du beskriver i det tenkte eksempelet.

Hvis du og en eller flere samtidig visualiserer at dere vil ha akkurat den parkeringsplassen, så er det vel den av dere, som kommer først, som tar plassen, tenker jeg. Kanskje de andre som visualiserer, underveis vil føle at den liksom blir borte for dem? Ren spekulasjon fra mi side.
Antall ord: 72
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Asbjørn »

faith903 skrev: :loool Jeg har tenkt akkurat det samme selv flere ganger! Jeg har eksperimentert litt med loven om tiltrekning og tro det eller ei så har det fungert i mange av situasjonene. Da begynner jeg å tenke på dette med vibrasjoner. For eksempel, jeg bruker å visualisere meg en parkeringsplass akkurat der jeg vil ha den.. Så tenker jeg: Ok, enn hva hvis en annen person gjør akkurat det samme? Vil det si at våre biler står på samme plass men de vibrerer på et annet nivå slik at alle som vibrerer på mitt nivå kan se meg og min bil, mens den andre personen har en annen frekvens? Skikkelig mind-bender :P
DET vil iallfall være et eksempel på paralelle dimensjoner....

XjsgoXvnStY

Og

_2yyuxOIO70
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - - - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av faith903 »

Asbjørn skrev:
faith903 skrev: :loool Jeg har tenkt akkurat det samme selv flere ganger! Jeg har eksperimentert litt med loven om tiltrekning og tro det eller ei så har det fungert i mange av situasjonene. Da begynner jeg å tenke på dette med vibrasjoner. For eksempel, jeg bruker å visualisere meg en parkeringsplass akkurat der jeg vil ha den.. Så tenker jeg: Ok, enn hva hvis en annen person gjør akkurat det samme? Vil det si at våre biler står på samme plass men de vibrerer på et annet nivå slik at alle som vibrerer på mitt nivå kan se meg og min bil, mens den andre personen har en annen frekvens? Skikkelig mind-bender :P
DET vil iallfall være et eksempel på paralelle dimensjoner....

XjsgoXvnStY

Og

_2yyuxOIO70

Hehe, fin den siste der. Har prøvd å sett den første noen ganger men vanskelig å forstå seg på. Lurer forsåvidt på hvordan den personen som har lagt videoen har fått forståelse for det :P Lever han i den 10ende dimensjonen? :P
Antall ord: 172
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Asbjørn skrev:
_2yyuxOIO70

fy faen hjertetm itt dunker
ikke skrem meg sånn
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - - - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Asbjørn »

faith903 skrev:Hehe, fin den siste der. Har prøvd å sett den første noen ganger men vanskelig å forstå seg på. Lurer forsåvidt på hvordan den personen som har lagt videoen har fått forståelse for det :P Lever han i den 10ende dimensjonen? :P
Ikke så enkelt å forstå, fordi vi egentlig max opplever 4 dimensjoner, hvor den 4 er tid...
Og den er vi bundet av, - til å gå i en retning.
Men vitenskapelig sett, kan alt reverseres...... :P

Det tok meg lang tid før jeg begynte å fatte begrepet, dette er liksom ikke et enkelt 1+1 . . .

Men jeg tror de fleste har mulighet til å forstå det, men det krever tid...

A
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av faith903 »

Ja det er sikkert mulig å forstå seg på det, handler vel bare om å høre det nok mange ganger og gi slipp på alt man ser på som logisk. En annen video som beskriver selve dimensjonsbegrepet ganske greit er den jeg lenker til under. Selv om den går ut i fra overgangen mellom 2e og 3e dimensjon så er det kanskje noe lignende for oss mellom 3d og 4d/5d..(?)

http://www.youtube.com/watch?v=BWyTxCsIXE4
Antall ord: 78
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - - - - - Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døde

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev:
faith903 skrev:Hehe, fin den siste der. Har prøvd å sett den første noen ganger men vanskelig å forstå seg på. Lurer forsåvidt på hvordan den personen som har lagt videoen har fått forståelse for det :P Lever han i den 10ende dimensjonen? :P
Ikke så enkelt å forstå, fordi vi egentlig max opplever 4 dimensjoner, hvor den 4 er tid...
Og den er vi bundet av, - til å gå i en retning.
Men vitenskapelig sett, kan alt reverseres...... :P

Det tok meg lang tid før jeg begynte å fatte begrepet, dette er liksom ikke et enkelt 1+1 . . .

Men jeg tror de fleste har mulighet til å forstå det, men det krever tid...


Dette er vel omtrent så spitzy som det kan få blitt!.. For det første, er det, som Asbjørn er inne på, bla.a ingen verdens ting innenfor fysikkens lover som tilsier at tiden går den veien den gjør, og den er på ingen måte absolutt, da den påvirkes både av møte med massive gjenstander & hastighet. (At tiden går saktere ved høy hastighet, er vel ganske så kjent, -noe mer ukjent er det at den går saktere når den passerer noe massivt).
Denne 4. dimensjon er enorm, har en mengde sider, og styrer en god del av universet, men vi er kun i stand til å oppfatte tiden som noe konstant som våre liv er bundet av å følge i en bestemt retning, og i det tempoet som er gitt av forholdene her på planeten.. -Og som om ikke dette var nok, åpner relativitetsteorien for noe slikt som at det skal være hele 9 dimensjoner, -altså ytterligere 5 som vi har ytterst begrenset peiling på hva består av! Et par av dem skal visstnok være "små", men "never the less"..
At alt dette er virkelighet og ikke illusjon, er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Det er heller slik at virkeligheten er så vanvittig mye mer enn det vi er i stand til å oppfatte. Om en forestiller seg at vår viten kun lå innenfor det som kunne oppfattes av de sanser vi er født med, ville også velkjente fenomener som infrarødt, ultrafiolett og hele lydspekteret som ligger utenfor vår hørsel vært ikke-eksisterende.. På grunn av disse enorme begrensninger i vår evne til å oppfatte virkeligheten, forestiller jeg meg at forholdet mellom vår sanselige virkelighet og de faktiske forhold, kan illustreres/sammenlignes ved å sette en tegning av en firstikkmann på en strek opp mot synet av en fyr som går langs en vei..
Antall ord: 440
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Asbjørn »

Her er en link til en sak som kan gi deg flere måter å se det hele på :

http://themindunleashed.org/2014/02/10- ... heory.html
Image
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kvantefysikk beviser at det er et liv etter døden

Innlegg av Bearchild »

Parallelle univers er spennende- og fengende- men jeg blir litt svimmel av å prøve å forstå hva det snakkes om. :p

New Theory Suggests Parallel Universes Interact With And Affect Our Own Universe
“All possibilities are therefore realized – in some universes the dinosaur-killing asteroid missed Earth. In others, Australia was colonized by the Portuguese.”
Under this new interpretation, some worlds in parallel universes would be nearly identical. In others, the “Butterfly Effect” is responsible for completely different outcomes. Each universe is equally real; it isn’t that one universe is the truth while others are bizarre copies or lesser in any way.

http://www.iflscience.com/physics/physi ... d-interact
Antall ord: 109
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links