Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Alfadog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2013 23:49
10
Kjønn (valgfri): Jentutt
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Alfadog »

Hei alle sammen!

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne eller hvordan dette skal forklares, men jeg gjør et forsøk.
Har prøvd å finne svar på disse opplevelsene lenge, men det er ingen som forstår, bortsett fra her om dagen da jeg og en kollega plutselig fant ut at vi har opplevd det samme!

Det startet fra da jeg var veldig ung, rundt 4-5 års alder, og gjentar seg noen ganger i året. For å forklare det enkelt så er det akkurat som at hjernen min "spacer" litt ut, og jeg kommer i en skikkelig merkelig tilstand. Får en uforklarelig rar magefølelse. Så starter jeg å tenke på hvorfor jeg er her, hvem jeg er, og hvor jeg kommer fra. Hva er meningen med det jeg gjør? Akkurat som jeg stiller eksistensielle spørsmål, men det er ikke jeg selv som stiller dem, det føles som at det er sjelen min eller noe som gjør det (om du skjønner??). Det er ikke jeg som er sinnforvirret eller har et eller annet problem, det vet jeg.
Når jeg skal forklare hvordan det føles er det akkurat som at sjelen min "hopper ut", og sier "Hei, hva skjer her?!", noe annet eller noen andre tar på en måte over. Jeg detter litt utafor rett og slett når dette skjer. Det er ikke ofte dette skjer, og ikke under noen spesielle omstendigheter heller. Det bare dukker opp ut av intet.

Så nå sitter jeg her, søker og søker som bare pokker på nett om hva dette kan forklares med. Alt jeg finner er astralreiser og ut av kroppen opplevelser. Og jeg er veldig sikker på at dette IKKE er det. Jeg prøver også å søke på eksistensielle spørsmål og eksistensialisme, men det er ingenting som treffer meg. Når jeg prøver å spørre venner og bekjente om de opplever lignende ser de bare rart på meg å fortsetter samtalen om boller og brus.

MEN, så skjedde det "fantastiske", nemlig at min kollega sier hun opplever det samme til tider. Hun klarer heller ikke forklare noe som helst, vi bare vet det er akkurat det samme som skjer med begge. Vi fant også en annen fellesnevner, og det er at begge hadde dødsangst som små, det har sikkert ingenting med saken å gjøre, men vi synes det er veldig spesielt. Hun hadde dødsangst på vegne av andre, spesielt de nærmeste. Mens jeg ikke klarte å sove om nettene fordi jeg trodde jeg døde om jeg falt i søvn. Jeg trodde jeg kom til å forsvinne ut i intet og mørket.

Så hva tror dere, fins det noen der ute som kan kjenne seg igjen i slike opplevelser, og kanskje til og med forklare meg hva i hele verden dette er et slags fenomen? Blir utrolig glad om jeg bare får ETT svar, for jeg vet ikke hvor ellers jeg skal lete... :pray
Antall ord: 500
- Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av jeditrond »

Kjenner meg igjen i dette, gjør sånn selv både titt og ofte :) Noen direkte ut av kroppen opplevelse er det nok ikke, mer at du kommer mer i kontakt med ditt høyere jeg muligens. Jeg aner faktisk ikke helt hva det kan være for noe annet. Men det med å falle ut i tide og utide har jeg som sagt opplevd mye av og det har tatt litt av de siste månedene egentlig :D
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alfadog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2013 23:49
10
Kjønn (valgfri): Jentutt
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Alfadog »

Takk for raskt svar jeditrond! Godt å vite at jeg ikke er den eneste :) føler meg derimot ikke spesielt klokere, hehe!
Jeg liker å plassere ting der de hører hjemme, så om ingen har noen navn eller betegnelse på dette får jeg nesten finne på ett for eget bruk ;)
Antall ord: 50
- Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av jeditrond »

Alfadog skrev:Takk for raskt svar jeditrond! Godt å vite at jeg ikke er den eneste :) føler meg derimot ikke spesielt klokere, hehe!
Jeg liker å plassere ting der de hører hjemme, så om ingen har noen navn eller betegnelse på dette får jeg nesten finne på ett for eget bruk ;)
Kanskje det blir du som finner en betegnelse på dette fenomenet? :) Har ikke kommet over noen spesiell betegnelse på det så langt ihvertfall, men har ikke akkurat lett så nøye heller. Uansett tror jeg det er nokså vanlig fenomen for tiden.
Antall ord: 94
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Bearchild »

Jeg har forsåvidt ingen forklaring på det du opplever, men.. jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver følelsesmessig hvis du fjerner den biten med eksistensielle spørsmål. Jeg har også noen sånne "utavmegsjæl- opplevelser" hvor jeg er tilstede men samtidig ikke. Vrient å forklare!

I mitt tilfelle tror jeg det er en form for migrene, noe som visstnok kalles auramigrene, fordi det alltid starter med flimring/ "gnister" i det ytre synsfeltet. Jeg har aldri opplevd å få vondt i hodet før, under eller etter så migrene blir jo ikke helt riktig.
Uansett "ramler jeg ut" når det skjer. Èn gang kjørte jeg bil når det skjedde, etter halvannen mil stoppet jeg for å fylle bensin og ante ikke hvordan jeg hadde havnet på bensinstasjonen.. :lol: Passasjeren min hadde ikke merket noe spesielt, ergo var jeg "tilstedeværende" alikavel.

Men igjen; biten med disse spesielle spørsmålene du opplever kan jeg ikke kjenne meg igjen i. Jeg vet at jeg på et vis drømmer meg bort/ tenker mye i disse situasjonene men kan ikke si jeg tenker på noe spesielt.

Jeg tenker uansett det er noe å ha i bakhodet, at det kan være en fysisk årsak? :dontknow
Antall ord: 205
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Isan »

Alfadog, kanskje du kan kalle det en liten astralsvingom :D

Mener ikke å flåse med deg, jeg syns bare det var et litt artig uttrykk. :salute:
Antall ord: 24
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Jeg har forsåvidt ingen forklaring på det du opplever, men.. jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver følelsesmessig hvis du fjerner den biten med eksistensielle spørsmål. Jeg har også noen sånne "utavmegsjæl- opplevelser" hvor jeg er tilstede men samtidig ikke. Vrient å forklare!

I mitt tilfelle tror jeg det er en form for migrene, noe som visstnok kalles auramigrene, fordi det alltid starter med flimring/ "gnister" i det ytre synsfeltet. Jeg har aldri opplevd å få vondt i hodet før, under eller etter så migrene blir jo ikke helt riktig.
Uansett "ramler jeg ut" når det skjer. Èn gang kjørte jeg bil når det skjedde, etter halvannen mil stoppet jeg for å fylle bensin og ante ikke hvordan jeg hadde havnet på bensinstasjonen.. :lol: Passasjeren min hadde ikke merket noe spesielt, ergo var jeg "tilstedeværende" alikavel.

Men igjen; biten med disse spesielle spørsmålene du opplever kan jeg ikke kjenne meg igjen i. Jeg vet at jeg på et vis drømmer meg bort/ tenker mye i disse situasjonene men kan ikke si jeg tenker på noe spesielt.

Jeg tenker uansett det er noe å ha i bakhodet, at det kan være en fysisk årsak? :dontknow
Migrene kan jo forårsake tilsvarende, ja. Som tidligere mangeårig migrenelidende kjenner jeg til dette med bla. aura. Auraen er gjerne forvarselet før selve hodepinebiten av migrenen kommer. Men ikke alltid, noen ganger har man aura samtidig med migrenehodepinen og man faller ut, men greier ikke å tenke særlig klart. Jeg kan tilføye at om man legger seg til å sove med migrene påvirker det drømmene, drømmene blir særere samtidig som man opplever en viss distanse fra drømmen, man er klar over at man drømmer :)

Men fenomenet Alfadog beskriver har i mitt tilfelle ihvertfall ingen aura eller hodepine som en del av det som skjer. Men, det kan godt være det er en eller annen merkmystisk fysisk årsak til dette, at man er meget sliten/trøtt eller noe f.eks.? Men andre ganger minner det mer om en form for dagdrømming :D
Antall ord: 359
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Bearchild »

Sitter og leser litt på nettet om auramigrene/ øyemigrene og det er visst ikke uvanlig med "forvirrede tanker" som et av symptomene. Man kan visstnok også høre lyder/ stemmer som ikke eksisterer! 8)

( Nå skal jeg ikke påstå at det er dette du har Alfadog, jeg ble bare litt nysgjerrig på denne migrenegreia som jeg selv bare har antatt at jeg har.. :) )

Det kan jo selvsagt være mindre naturlige forklaringer, at du kobler deg inn på en nabodimensjon eller noe sånt. Ikke vet jeg.
Men har du noen gang fått noen svar på noen av disse spørsmålene? Hvem du er osv..? Føles det som om du faktisk kommuniserer med noen?
Antall ord: 117
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alfadog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2013 23:49
10
Kjønn (valgfri): Jentutt
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Alfadog »

Isan skrev:Alfadog, kanskje du kan kalle det en liten astralsvingom :D

Mener ikke å flåse med deg, jeg syns bare det var et litt artig uttrykk. :salute:
Haha ja, hvorfor ikke! :D

Jeg selv har aldri slitt med migrene/hodepine, så kan ikke tro at det er noe som trigger disse opplevelsene. Har ikke mye peiling på auraer heller, prøvde å eksperimentere med en venninne for noen år tilbake hvor vi skulle prøve å se auraen til hverandre, men jeg så ikke noe merkverdig.

Som jeg selv husker så har jeg ikke vært svært sliten heller når det har oppstått, siden jeg opplevde dette også som liten. Plutselig dukker/dukket det opp når jeg gikk turer eller var ute å lekte. Mens nå kan det bare skje når som helst, om jeg sitter i sofaen å ser på tv, eller gjør andre gjøremål, hvor jeg er fokusert på det jeg gjør, altså ikke noe dagdrømming i den forstand. Men dog et godt forslag, kan jo hende det har noe med det å gjøre, siden jeg på en måte "kobler ut".
jeditrond skrev:Det kan jo selvsagt være mindre naturlige forklaringer, at du kobler deg inn på en nabodimensjon eller noe sånt. Ikke vet jeg.
Men har du noen gang fått noen svar på noen av disse spørsmålene? Hvem du er osv..? Føles det som om du faktisk kommuniserer med noen?
Det kan føles som at det er noe/noen som på en måte inntar seg hos meg og tar over. Og det kan kjennes som at det er et svar på spørsmålene, men jeg får dem ikke. Det blir litt som å kommunisere enveis med noen, problemet er at det er så "dype" spørsmål, akkurat som at det er noe jeg burde forstå/vite. Men som sagt, får aldri noen svar, eller følelse på hva/hvem det kan være som trer inn.

Merkelig dette her. Takk for bra input alle sammen! :)
Antall ord: 344
- Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Lilja »

Bare for å oppklare et par ting:
-Auramigrene har ingenting med å "se aura" å gjøre.
-Man kan ha aura (migrene) uten hodepine

De andre symptomene du beskriver høres ut til å kunne ha en nevrologisk forklaring, uten at noen andre enn helsepersonell kan si noe helt sikkert om dette.

Du kan lese mer om aura og migrene her: http://nevro.legehandboka.no/hodepine/m ... 33874.html
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alfadog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2013 23:49
10
Kjønn (valgfri): Jentutt
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Dette er IKKE en ut av kroppen opplevelse..(eller?!)

Innlegg av Alfadog »

Lilja skrev:Bare for å oppklare et par ting:
-Auramigrene har ingenting med å "se aura" å gjøre.
-Man kan ha aura (migrene) uten hodepine

De andre symptomene du beskriver høres ut til å kunne ha en nevrologisk forklaring, uten at noen andre enn helsepersonell kan si noe helt sikkert om dette.

Du kan lese mer om aura og migrene her: http://nevro.legehandboka.no/hodepine/m ... 33874.html
Var klar over dette, men takk for opplysningen:)
Skal se litt på linken du sendte!
Antall ord: 82
- Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links