Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynEn video til ettertanke

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

En video til ettertanke

Innlegg av faith903 »

Hei. Jeg kom over denne videoen på YouTube. Den setter verden litt på spissen men jeg vil gjerne vite hva dere andre syns. Kan i tillegg si at jeg har et veldig åpent sinn men tar samtidig ikke inn alt som kommer til meg, syns alikevel at denne videoen er fin. Ikke på alle områder kanskje, men i det større bildet. Åpen for diskusjon :-)

http://www.youtube.com/watch?v=SipVykiE6mY
Antall ord: 73
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- En video til ettertanke

Innlegg av Snow »

Morsomt, jeg pratet akkurat om dette på vei til butikken med forloveden.
Denne videoen beskriver hva vi pratet om.

Jeg tror at veldig mange er offer for mainstreamen, som er saueflokken. Medier som TV og alle de hjernedøde programmene, pluss all mainstream musikken gjør folk dummere og distraherer dem fra å nå sitt fulle potensial - og da mener jeg ikke kun spirituelt sett.

Har selv jobbet i skole, og det er sant hva de sier. Ungene lærer ikke å tenke selv. Nesten så jeg har lyst til å drive hjemmeskole for mine framtidige barn.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - En video til ettertanke

Innlegg av Borte.. »

Snow skrev:Medier som TV og alle de hjernedøde programmene, pluss all mainstream musikken gjør folk dummere og distraherer dem fra å nå sitt fulle potensial - og da mener jeg ikke kun spirituelt sett.

Ja, jeg måtte høre på to 12-13 gamle jenter på bussen på onsdagen, synge høyt om å drikke seg dritings og måter å ha sex med en på :shock: Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg snudde meg og la merke til at folk bare var helt passiv. Det var en veldig surrealistisk opplevelse.

En annen ting jeg opplever her og der, er hvordan folk bruker ordet hashtag i samtalene sine. I rest my case.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- En video til ettertanke

Innlegg av faith903 »

Snow skrev:Morsomt, jeg pratet akkurat om dette på vei til butikken med forloveden.
Denne videoen beskriver hva vi pratet om.
Hehe, tilfeldig? :P
Snow skrev:Jeg tror at veldig mange er offer for mainstreamen, som er saueflokken. Medier som TV og alle de hjernedøde programmene, pluss all mainstream musikken gjør folk dummere og distraherer dem fra å nå sitt fulle potensial - og da mener jeg ikke kun spirituelt sett.
Ja enig, men jeg vil ikke si at all mainstream-musikk er like distraherende. Jeg opplever selv at en god del av de sangene som er populære har et flott budskap bak seg, og jeg kjenner meg så igjen i mye av det som det skrives om.
Vermilion Oriol skrev:
Ja, jeg måtte høre på to 12-13 gamle jenter på bussen på onsdagen, synge høyt om å drikke seg dritings og måter å ha sex med en på :shock: Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg snudde meg og la merke til at folk bare var helt passiv. Det var en veldig surrealistisk opplevelse.

En annen ting jeg opplever her og der, er hvordan folk bruker ordet hashtag i samtalene sine. I rest my case.
:badgrin:

Ja det er mye hjernedøde samtaler der ute. Vi må for all del diskutere hvor mange likes vi har fått på facebook eller hva Justin Bieber spiste til middag i går. Diskusjoner som omhandler hvordan vi behandler planeten vår og hverandre er tydeligvis uinteressant.
Antall ord: 250
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- En video til ettertanke

Innlegg av Bearchild »

Fint å bli minnet på dette fra tid til annen! :)
De fleste kjenner jo til dette men vi har blitt så vant med at det bare er sånn og seiler bare med. Det er lett å tenke at det ikke gjelder en selv.. hjernevasket er vi! ;)

Men det finnes jo mange løsninger på problemet. Eller i det minste mange som mener de har svaret på hvordan verden kan reddes.. For eksempel sånne som mener at vi må slutte å produsere nye mennesker. Rett og slett utrydde menneskeheten. :roll:

Ansvarsfraskrivelse har mange innpakninger! Det er bedre å behandle symptom enn årsak.
Antall ord: 99
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - En video til ettertanke

Innlegg av xyrea »

Bearchild skrev:Fint å bli minnet på dette fra tid til annen! :)
De fleste kjenner jo til dette men vi har blitt så vant med at det bare er sånn og seiler bare med. Det er lett å tenke at det ikke gjelder en selv.. hjernevasket er vi! ;)

Men det finnes jo mange løsninger på problemet. Eller i det minste mange som mener de har svaret på hvordan verden kan reddes.. For eksempel sånne som mener at vi må slutte å produsere nye mennesker. Rett og slett utrydde menneskeheten. :roll:

Ansvarsfraskrivelse har mange innpakninger! Det er bedre å behandle symptom enn årsak.
De er som vil utrydde store deler av menneskeheten er interessante, spesielt hvis man ser på dem selv som personer... og det er jeg så arrogant at jeg gjør, siden de tydeligvis mener at de selv er nær det idealet de mener bør overleve. Og siden de liker å generalisere så grovt at de kan si sånt som '4 milliarder mennesker må bort' er jeg så frekk at jeg generaliserer litt tilbake. Og synser i vei også, fordi det inntrykket jeg sitter igjen med er at disse her tror de selv er noe stort, men det er bare så alt for mange andre til at noen greier å se hvor spesielle de er. Løsningen er da selvsagt å fjerne alle gamle ledere (som har skylda for alt) så de selv kan ta over, og da kan de jo virkelig få hevde seg og vise seg frem når de ikke lenger drukner i mengden.

Meeen, så har vi hvordan resten av verden ser dem, nemlig som mistilpassa tullinger i klasse med de som snakker om et samfunn basert på 'den sterkestes rett' og som hadde vært den første til å bukke under hvis drømmen deres hadde blitt til virkelighet. Eller de der som er avhenginge av 5 typer medisiner for å overleve, og likevel piper om 'naturlig seleksjon'. Felles for dem alle er at de har oppdaga at ting kunne vært bedre i verden, og løsninga er å bli kvitt alle folka de ikke liker, som ikke passer inn/snylter/er overflødige/svake/ubrukelige.. og de innser sjelden at de hører til i denne kategorien selv.. jeg tror det har å gjøre med at man må være en spesiell type personlighet for å dømme store deler av verden som 'overflødige'. Det at man ikke engang ser for seg muligheten for at man selv kan ende i 'overflødig'-gruppa, er et slags grunnpremiss.

Det er veldig arrogant av meg å skrive dette, fy meg. Men det er INGENTING imot dem jeg skriver om, samme faen hvilke grunner/unnskyldninger de har.
Antall ord: 448
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links