Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan skapes Ghost rockets?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

tew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 15 Des 2007 15:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 14 ganger

Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av tew »

Fra http://ufologi.net/aktuelt/aktuelt.htm

En logisk forklaring er at egenskapene ved det elektromagnetiske feltet rundt fartøyet/romskipet justeres slik at det skapes en meteor eller ildkule lignende effekt. Det som fysisk skjer, er at feltet rundt fartøyet danner plasma på grunn av ionisering. Denne videoen illustrerer dette tydelig, samt hva som hender når denne effekten slås av.
http://www.youtube.com/watch?v=HgfeM8ut0as
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Isan »

Først må du nå ha et romskip, da :mozilla_wink:
Antall ord: 11
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Tyrell »

Ildkule er en meteor, romskip er et romskip, du får ta deg et kurs i astronomi tew.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Bearchild »

Det eneste du bidrar til med disse fjasete påstandene dine er at folk mister interessen for ting som kan være interessant. Den type dokumentasjon og "fakta" du serverer er jo bare pølsevev. ](*,)
Antall ord: 44
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Bearchild »

Jeg tar tilbake alt jeg har sagt! Vi invaderes!! :iiik
Image
Antall ord: 9
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Det eneste du bidrar til med disse fjasete påstandene dine er at folk mister interessen for ting som kan være interessant. Den type dokumentasjon og "fakta" du serverer er jo bare pølsevev. ](*,)
Vi er på Paranormal.no - og ikke et toppvitenskapelig Forum!
Når man leser i andre delforumer her så er det mange temaer som er vanskelig å "dokumentere " (ta f.eks.synskhet og ånder som for øvrig jeg selv aksepterer som eksisterende i mange av tilfellene), så jeg synes mange her bør være litt mere romslige!

Vi har lett for å avfeie ting som vi egentlig ikke har satt oss så mye inn i selv. Men det er faktisk mye stoff på kanaler på Internett som oppriktig og ærlig forsøker å ta opp ting som ikke er så veldig "vanlige".

Jeg synes ikke at vi som er interessert i slike temaer bør bli møtt med krav om vitenskapelige bevis mer enn de som er fortrolig med og bevandret i andre temaer som f.eks. forhistoriske guder og åndevesener etc. i alle fall ikke på et forum som heter Paranormal. Skjønner?
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Bearchild »

Det går an å stikke hodet utafor døra fordi om man er på Paranormal.no. Jeg har ikke bedt om noen vitenskapelig dokumentasjon, men hvis man faktisk interesserer seg bittelitt om hva som skjer over hodene på en kan det være lurt å kikke litt på fakta før man begynner å spre misvisende tullprat som fakta.

Jeg sier ikke at Ghostrockets ikke eksisterer, det har jeg ikke grunnlag for. Det jeg derimot vet er at mange av eksemplene tew bruker som dokumentasjon på disse påståtte spøkelsesrakettene er helt vanlige meteorer/ meteoritter. Og andre helt vanlige himmelobjekter.

Dette er forsåvidt sagt nok om i andre tråder..

Generelt er det greit å huske at man befinner seg i et diskusjonsforum hvor alle har lov til å si sin mening samt at man selv velger hva man vil svare på- eller for den del tro på. Hvis du ønsker å tro at meteoritter er romskip eller sendt av romskip eller whatever så er det greit nok.
Antall ord: 166
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av xyrea »

"Yyyyh jeg tror på åndene deres så da må dere tro ukritisk på ufo-historiene mine, ellers blir det urettferdig!"

Sorry, det er ikke sånn det fungerer. Dette er et diskusjonsforum. Vi diskuterer ting. Folk kan tro på akkurat det som passer dem, og være kritiske til det de vil, inkludert alt andre sier. Vil du ha en gruppe der alle må holde kjeft hvis de ikke tror på det andre poster, må du nesten lage deg en sjøl.
Antall ord: 82
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Mystical »

[quote="xyrea"]"Yyyyh jeg tror på åndene deres så da må dere tro ukritisk på ufo-historiene mine, ellers blir det urettferdig!"

Sorry, det er ikke sånn det fungerer. Dette er et diskusjonsforum. Vi diskuterer ting. Folk kan tro på akkurat det som passer dem, og være kritiske til det de vil, inkludert alt andre sier. Vil du ha en gruppe der alle må holde kjeft hvis de ikke tror på det andre poster, må du nesten lage deg en sjøl.[/quo te]

Kranglete frue?

PS Nå var ikke jeg trådstarter her men vet det ikke alltid er så morsomt å få til de grad pepper særlig når man er fersk på forumet.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av xyrea »

Dakkar lille deg... skal vi dulle litt med deg, og forklare deg på en pen og koselig måte at ingen liker folk som har vært her i to måneder og som prøver å fortelle alle andre hvordan de skal oppføre seg, fordi de vil at hele forumet skal være annerledes enn det det faktisk er? Er dette snilt nok? :D :D :D :D :D :P :P :P :P :P :sunny :sunny :sunny :sunny :sunny :sunny

Eller mener du tew, som har hengt rundt siden 2007?
Antall ord: 74
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Mystical »

xyrea skrev:Dakkar lille deg... skal vi dulle litt med deg, og forklare deg på en pen og koselig måte at ingen liker folk som har vært her i to måneder og som prøver å fortelle alle andre hvordan de skal oppføre seg, fordi de vil at hele forumet skal være annerledes enn det det faktisk er? Er dette snilt nok? :D :D :D :D :D :P :P :P :P :P :sunny :sunny :sunny :sunny :sunny :sunny

Eller mener du tew, som har hengt rundt siden 2007?

Å au da frue!
Min feil - jeg så tilfeldigvis ikke når han registrerte seg!
Jeg så bare han var under kategorien Nybegynner.
Og gud forby!
Her kommer jeg som nybegynner og er belærende for noen med så mange flere stjerner!!!!!

:lykkelig
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av xyrea »

Helt forståelig at du ble så opptatt med å forsvare stakkars hjelpeløse tew og den lange, gjennomtenkte posten hans. Greia er at tew aldri gjør noe annet enn å lage en tråd og poste en link til diverse tull på (stort sett) den samme sia, jeg kan ikke huske at han noen gang har svart på noe som helst folk har sagt, så det er mer reklame for en nettside enn noe annet. Hvis folk virker spesielt negative kan jo dette ha noe med saken å gjøre.
Antall ord: 89
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Visenda »

Hvis man presenterer "fakta" bør man se til at det er det kommer fra en pålitelig kilde, og hvis man sier at noe er logisk, bør det være det. Ellers kan man regne med å få motbør. Uansett hvor mange stjerner man har eller hvor lenge man har vært her.
Antall ord: 55
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Mystical »

Visenda skrev:Hvis man presenterer "fakta" bør man se til at det er det kommer fra en pålitelig kilde, og hvis man sier at noe er logisk, bør det være det. Ellers kan man regne med å få motbør. Uansett hvor mange stjerner man har eller hvor lenge man har vært her.

Hva kvalifiserer egentlig deg til å dømme om hvilke kilder som er pålitelige og hvilke som ikke er det?
Tipper at kanskje TS vet mer om temaet enn deg og mange andre her.
Selv så vet jeg ingenting om temaet og kan hverken bekrefte eller avkrefte hans teori.
(Intuisjonen min sier tew er en mann men det står vel ingen steder (?))
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvordan skapes Ghost rockets?

Innlegg av Visenda »

Pålitelige kilder er kilder som tåler kritikk. Det er ikke jeg som avgjør det. Det finnes et fag som heter kildekritikk, og de fleste har tatt det når de leste norsk på skolen.

Denne listen er ganske elementær, men burde hjelpe: http://www.ung.no/nettvett/329_Sjekklis ... itikk.html
Antall ord: 55
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links