Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenAliens

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Aliens

Innlegg av Mystical »

Jeg har undersøkt litt rundt på internett om Aliens.

Jeg har kommet frem til at slike faktisk eksisterer. Jeg har ikke selv opplevd noe fenomen i den retningen - men vi står jo alle fritt til å gjøre oss opp vår egen mening om forskjellig selv om det er ting vi bare hører eller leser om. Jeg tror også på f.eks. Kornsirkler, dvs at fenomenet ikke er menneskeskapt.

Når det er slik at de faktisk sannsynligvis eksisterer så melder det seg flere aktuelle spørsmål;
Det er deres meninger i slike spørsmål jeg er ute etter at vi diskuterer.

Eksempler på spørsmålstillinger er;

- Er Aliens mere intelligente enn oss eller har de f.eks.bare en annen type intelligens?

( Hvorfor ser de i såfall så "enkle" ut utseendemessig med få personlige trekk i alle fall de fleste av dem som mennesker har sett; og dersom Aliens er mere intelligente enn oss så kan ikke fenomenet MOTE være knyttet til intelligens i og med at Aliens ikke er særlig velkledde men mange ser nærmest nakne ut)

- Har Aliens følelser?

- Er Aliens våre forbundsfeller eller er de fiendtlige?

- Er de rett og slett demoner/ engler?

- Er " The men in black" Aliens eller mennesker eller begge deler?
("Men In Black" har det visst med å dukke opp i livet til mennesker som vet for mye om Aliens).

-

-
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Aliens

Innlegg av jeditrond »

Hva legger du i ordet aliens? Mener du utenomjordiske eller mener du kun slike som har en tendens til å dukke opp ifm. s.k. abductionsaker? Altså de små grå jævlene? Fordi jeg er av den mening at aliens som i utenomjordiske må være mye mer nyansert enn det som rapporteres ifm. ymse ufo-observasjoner. Universet er digert og det plenty med plass til at liv kan utvikle seg i alle mulige retninger, ikke bare mer eller mindre menneskeformet :)
Antall ord: 80
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Aliens

Innlegg av Mystical »

Jeg har jo hørt at man mener at forhistoriske kjemper som vandret på jorden egentlig var Aliens etc. etc. (Det også et fascinerende tema inkl. flertusenårgamle steinkonstruksjoner som man visst ikke hadde redskaper som var nødvendige for å bygge for personer av vår størrelse),

men

jeg er nok ekstra fascinert at de som helt inn i våre tider besøker vår jord med sine fartøyer. Det skal visst være flere typer Grey Aliens f.eks.
Jeg har sett noen interessante påstander på You Tube om mange forskjellige raser av slike "reisende" mellom planetene/ stjernene.

En eller flere raser ser f.eks. svært mennesklige ut og kan være usedvanlige vakre, men jeg har inntrykk av at klesstilen går mer ut på "uniformer" med pologenser og trikot enn personlig smak og mote :mozilla_wink:

Så det jeg lurer mest på er, dersom de virkelig finnes noe som det virker som de gjør, hva er det de vil her på jorden.

Jeg synes historiene om de som treffer på dem er uhyre interessante. Men det er nok ikke bare moro for de som opplever det!
I verste fall er det visst akutt farlig (lemlestelse) eller man kan f.eks. bli syk av radioaktivitet og giftige gasser om man kommer for nærme.
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Aliens

Innlegg av jeditrond »

Nå bør du ta slike historier du finner på youtube og andre steder med en solid klype salt :)

Kjenner til de s.k. nordics bla. som skal være overjordisk vakre med skandinavisk (les hvit med blondt hår) utseende. Det er vel disse som påstås å komme fra Pleiadene.

Jeg er veldig usikker på om jeg vil kjøpe alle disse bortføringshistoriene, noe rart foregår kan det virke som, men i mange tilfeller er det oppmerksomhetssyke mennesker eller bare syke generelt som kanskje har innbilt seg ting, kanskje ifm. med å ha sett noe rart noe.

Er det noe i disse med de små grå, så virker det som om det er de blonde menneskene som er sjefene dems, jfr. historien til Travis Walton, som hevdet å ha blitt bortført av slike små grå ifm. å ha blitt slått bevisstløs når han kom for nærme farkosten deres. Siden disse smårollingene ikke ante hva de skulle gjøre med ham, ble han tatt med til et moderskip av noe slag, hvor han slo seg rimelig vrang når han våknet opp, såpass at de små grå ikke ante hva de skulle gjøre og derfor kalte på sjefen sin, som da visstnok så veldig menneskelig ut. Walton ble ført til et annet rom hvor han ble bedøvd og ikke husker mer før han våknet opp i nærheten av en bensinstasjon. Da hadde han vært borte i noen dager slik historien forteller det.

Er historien sann er den jo interessant :)

Men det er stor sannsynlighet for at det finnes langt rarere livsformer der ute som ikke besøker oss skulle jeg tro. I så tilfelle kan det at de ser mer eller mindre menneskelige ut disse små grå og de høye blonde, være planlagt for ikke skremme menneskeheten mer enn nødvendig kanskje.
Antall ord: 319
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Aliens

Innlegg av Mystical »

Det er ikke slik at jeg sluker alt rått.
Jeg ser på videoopptak folk har tatt f.eks. og man kan i mange tilfeller at vesenene blunker og har tydelige muskelrykninger i ansiktet og man kan ofte se at kroppene ikke kan ha et menneske inni DVs at det bare er en kostyme.
Videre vurderer jeg menneskene som forteller og de er ofte skrekkslagne og er traumatisert lenge etter på. Som en Bigfoot forsker sa om Bigfootfenomenet; "The hoaxes are few and far between"(sett bort i fra de mange som hopper rundt i hagen hjemme med det som tydelig er teddyforapemonsterkostymer på video).
Slik tror jeg det er med Alienobservasjoner også.
Har dere sett av de små hullaktige arrene i huden som ofre for disse fremmede besøkende til jorden? Det er også ofte funnet innplantater under huden som må opereres bort kirurgisk.
Selvfølgelig må man ta alt med en klype salt men vi må vel ta den risikoen det er å vurdere selv hva man velger å tro på.
Spennende og interessant er det i alle fall.
Som damen som ble stoppet på gaten av en Alien, en av disse med svære skrå svarte øyne. (Hun hadde trodd at det var en reklameeffekt som stod der)
Denne Alienen spurte damen om hun ville være med å kjøre en tur i Romskipet og forsikret om at det ikke var dyrt. Hun avslo men ble allikevel tatt opp i Romskipet og satt ble plassert et sted i fartøyet helt alene fremfor to skjermer. Den ene viste fortiden og den andre viste det som ville skje i fremtiden. Deretter ble hun tatt med til en base der hun kunne se hvordan Aliens mekket på forkjellige fartøyer (ufoer?).
Hun ble deretter tatt med tilbake til byen der de tok henne opp og da hadde hun vært borte i flere timer. :mozilla_sealed:
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens

Innlegg av Isan »

Med fare for å ødelegge litt, må jeg si at jeg ser ikke på internett som noen stødig kilde til å kunne vurdere hvor holdbare alienshistorier er.

Sjansen for liv, gjerne også intelligent, rundt omkring i universet, er der absolutt. Men at vi har hatt kontakt med utenomjordisk liv til nå, anser jeg som _mye_ mindre sannsynlig. Dermed blir sprøsmålsstillingene du reiste, Mystical, som i seg sjøl er interessante, inntil videre ikke like interessante, slik jeg ser det.

Før jeg syns det blir virkelig interessant, vil jeg ha noe mer saklig, avdempet og solid enn all verdens rare videopåstander på nett å forholde meg til :)
Antall ord: 108
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Aliens

Innlegg av Mystical »

Det er jo lov bare å la være å engasjere seg dersom temaet ikke er innenfor ditt begrepsområde og du kan bruke dine mere pålitelige kilder.
Jeg skjønner ikke hvorfor folk må komme med et innlegg bare for å rakke ned på andres oppfatninger.
Jeg har flere ganger himlet med øynene inne i meg når jeg har lest tråder på forumet men jeg trenger jo ikke påpeke det overfor trådstarter allikevel; Jeg trekker bare på skuldrene for meg selv og går videre.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Aliens

Innlegg av Mystical »

Isan skrev:Med fare for å ødelegge litt, må jeg si at jeg ser ikke på internett som noen stødig kilde til å kunne vurdere hvor holdbare alienshistorier er.

Sjansen for liv, gjerne også intelligent, rundt omkring i universet, er der absolutt. Men at vi har hatt kontakt med utenomjordisk liv til nå, anser jeg som _mye_ mindre sannsynlig. Dermed blir sprøsmålsstillingene du reiste, Mystical, som i seg sjøl er interessante, inntil videre ikke like interessante, slik jeg ser det.

Før jeg syns det blir virkelig interessant, vil jeg ha noe mer saklig, avdempet og solid enn all verdens rare videopåstander på nett å forholde meg til :)
Isan

Du sier at spørsmålsstillingene er interessante i seg selv. Det var ikke noe krav om at andre som vil diskutere skal benytte seg av mine kilder.
Det er temaet/ temaene selv som jeg ville vi skulle diskutere.
(Det er selvfølgelig fortsatt lov til å vise til YouTube og lignende for andre som synes de har funnet noe interessant)
Du er velkommen til å komme med tilførsler fra dine kilder!
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens

Innlegg av Isan »

Jeg hadde ingen ambisjoner om å rakke ned på noens oppfatninger - og tror da heller ikke jeg gjorde det i innlegget :)
Antall ord: 20
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links