Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHva er deres meninger?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

Hva er deres meninger?

Innlegg av _Chrome_ »

Fant dette på nettet, og er nysgjerrig på deres meninger og tanker angående dette :)
Tror dere det går an? Var det underbevisstheten eller bare fantasi?
Syntes dette var spennende uansett.

http://www.theblaze.com/stories/2013/12 ... -in-heaven
Antall ord: 41
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Hva er deres meninger?

Innlegg av Borte.. »

Jeg er skeptisk, i og med at faren jobber som pastor. Som i at ungene får jo religionen inn med morsmelken nesten. Hva er oddsen for at han hadde møtt jesus om de hadde tilhørt en annen religion eller om de ikke var religiøs i det hele tatt?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hva er deres meninger?

Innlegg av jeditrond »

Kulturelt betinget, eller som V.O. sa, vedkommende har fått religionen inn med morsmelken. Gutten opplevde helt sikkert noe, men han tolket det utfra sin religion som foreldrene har indoktrinert i ham i oppveksten.

Andre ville tolket det annerledes, men mesteparten av dette var jo klassisk nær-døden opplevelse som det å møte avdøde slektninger osv. inkl. en søster som døde før hun ble født :)
Antall ord: 73
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Hva er deres meninger?

Innlegg av moltepia »

Jeg trur kanskje ikke han møtte Jesus, men er jo flere som har hatt den opplevelsen når man har vært døden nær. Og møtt noen som stod og ventet ved lyset. Om det er fantasi eller om det er slik det er når vi dør er jo ikke godt å si. Men rart at så mange skal fantasere om det samme. Men nå trur ikke jeg på Gud og bibelen. Mulig det har levd en som het Jesus, men at historien om han som healer har blitt ovedrevet etter mange gjenfortellinger.
Men at det er noe etter døden det trur jeg på, og at de som er døden nær har den opplevelsen og det ikke er fantasi kan jeg også tru på. Men at han møtte Jesus tja.. Kan jo være han møtte en person, men pga sin kristene tru, så trudde han det var Jesus??
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Hva er deres meninger?

Innlegg av Asbjørn »

Opplevelsen man får på "andre siden" er påvirket av hva man tror på denne siden.

Nær dødenopplevelser er vanlig, men hvordan man forklarer det man opplever er blant annet avhengig av hva man "tror" man møter.
Lysvesener, avdøde slektninger, engler, osv, kan tolkes på mange måter.
Var gutten i innlegget kristen, og virkelig tror på Jesus, vil han sannsynligvis tolke den/de han møtte der som om Jesus er en av de ;)

Det blir jo tross alt ganske imponerende for en liten gutt å oppleve noe slikt. ( sannsynligvis for de fleste voksne også ;) )


A
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links