Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenNoen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Isan »

Les gjerne denne kommentarartikkelen:
http://www.forskning.no/artikler/2013/desember/375773
Litt artig og kanskje litt nyttig.

Jeg må si jeg syns noen av kommentarene under artikkelen var litt sære.
Antall ord: 32
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Bearchild »

Og litt rar? Wow- signalet ble oppklart såvidt jeg husker, er litt snodig å skulle mystifisere det på den måten da. Men man kan jo håpe USA bestemmer seg for å lette litt på sløret? Jeg har faktisk vært litt innom samme tanker selv, de siste ukene har det dukket opp mye nytt. Vann på Jupiters måne, flere potensielt "levende" planeter mye nærmere enn hva man har lett etter. Og mer som jeg ikke kommer på i farta. Kanskje jeg har blitt litt immun? Og at det er nettop det som er meningen før avsløringene kommer.. at vi egentlig ikke bryr oss så mye? :mrgreen:
Antall ord: 111
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av jeditrond »

Interessant artikkel, dog ikke enig i at vi er satt i kosmisk karantene av avstandene i universet. Bare fordi vi her på den lille planeten helt i utkanten av galaksen ikke har funnet opp noen måter å omgå disse enorme avstandene på, er det ikke dermed sagt at ikke en mer teknisk avansert sivilisasjon andre steder i galaksen ikke har funnet det. Men om de gidder å komme hit på besøk er en annen sak. Star Trek ble dratt frem av en av de mer balanserte kommentarene, der opereres det jo med et prime directive som tilsier at man ikke kan kontakte andre sivilisasjoner før disse også har oppfunnet noe som omgår dette med lysets hastighet. Og siden vi jo pr nå ikke har noe slikt, blir vi heller ikke offisielt kontaktet ihvertfall :D

Men ellers var det jo et par konspirasjonskommentarer der også, nærmest som forventet egentlig. "Kvanteromskip" som forblir hemmelige og annet snacks :)
Antall ord: 157
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Isan »

Bearchild, wow-signalet oppklart? Vet du noe mer om det? Alt jeg vet, er at man stadig ikke har funnet noe svar på hva det er. Hvis du vet noe mer, er i hvert fall jeg lutter øre.
Antall ord: 38
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:Bearchild, wow-signalet oppklart? Vet du noe mer om det? Alt jeg vet, er at man stadig ikke har funnet noe svar på hva det er. Hvis du vet noe mer, er i hvert fall jeg lutter øre.
Nei, jeg vet ikke noe mer annet enn at jeg sikkert har gått i "internettfella". :oops:
Du vet, der noen skriver at "sånn og sånn er det". Uten å dobbeltsjekke. :mrgreen:

Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg leste noe om dette men jeg er ikke i stand til å finne det igjen. Mener det må ha vært på en eller annen astronomiside i forbindelse med ISON, hvor det ble sagt at at WOW hadde blitt avslørt som en pulsar eller noe sånt.

Men måtte jeg jo dobbeltsjekke og alt tilsier at dette mysteriet aldri ble løst. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, der fikk jeg meg et velrettet spark bak! :D
Skal fortsette å lete litt bakover i loggen for det der var i grunn litt irriterende. Å bli lurt av noe jeg anså som en "ordentlig" nettportal.
Antall ord: 186
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Isan »

Vi får bare følge med litt, da, enhver på sin kant - og hvis du eller jeg eller noen andre kommer over noen avklaring, så får vi si ifra :)
Antall ord: 31
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av g.r.y »

De har ikke funnet ut hvor det kommer fra/hva det er, men det er jo selvfølgelig et utall mer eller mindre troverdige hypoteser ute og går, -både i den ene og den andre retningen.
Det som er interessant, synes jeg, er at dette fenomenet later til å ha en slags kjemisk/genetisk likhet med oss som kort fortalt har styrket teorien om at livet oppsto et annet sted i universet.

Bilde
Antall ord: 73
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Bearchild »

g.r.y skrev: Det som er interessant, synes jeg, er at dette fenomenet later til å ha en slags kjemisk/genetisk likhet med oss som kort fortalt har styrket teorien om at livet oppsto et annet sted i universet.

Bilde
Forsåvidt en spennende tanke.. har du noe mer utfyllende rundt det?
Antall ord: 51
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - - Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av g.r.y »

Bearchild skrev:
g.r.y skrev: Det som er interessant, synes jeg, er at dette fenomenet later til å ha en slags kjemisk/genetisk likhet med oss som kort fortalt har styrket teorien om at livet oppsto et annet sted i universet.

Bilde
Forsåvidt en spennende tanke.. har du noe mer utfyllende rundt det?
Jeg har jo som seg hør og bør vært innom haugevis av skriverier og annet materiale om dette, og sitter med det inntrykk at de kan deles i følgende to kategorier: 1) De som ikke har peiling 2) De som påberoper seg å ha funnet svaret, hvorav en umiddelbart skjønner hvor det bærer, og ikke gidder lese mer..
Men denne artikkelen fra New scientist, derimot skiller seg imidlertid ut i positiv forstand, og det er her jeg har hentet basis grunnlaget av kunnskap/ideer for mitt eget vedkommende:

http://www.newscientist.com/article/dn9 ... sMlnvRDuVp
Antall ord: 154
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av Bearchild »

g.r.y skrev: Jeg har jo som seg hør og bør vært innom haugevis av skriverier og annet materiale om dette, og sitter med det inntrykk at de kan deles i følgende to kategorier: 1) De som ikke har peiling 2) De som påberoper seg å ha funnet svaret, hvorav en umiddelbart skjønner hvor det bærer, og ikke gidder lese mer..
Men denne artikkelen fra New scientist, derimot skiller seg imidlertid ut i positiv forstand, og det er her jeg har hentet basis grunnlaget av kunnskap/ideer for mitt eget vedkommende:

http://www.newscientist.com/article/dn9 ... sMlnvRDuVp
Tenkte mer på at "fenomenet later til å ha en slags kjemisk/genetisk likhet med oss som kort fortalt har styrket teorien om at livet oppsto et annet sted i universet." Hvem sine teorier er det og hvordan har de blitt styrket av et noenogtredvesekunders signal fra verdensrommet?
Antall ord: 152
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Noen fine UFO-tanker til inspirasjon før jul

Innlegg av g.r.y »

Bearchild skrev:Tenkte mer på at "fenomenet later til å ha en slags kjemisk/genetisk likhet med oss som kort fortalt har styrket teorien om at livet oppsto et annet sted i universet." Hvem sine teorier er det og hvordan har de blitt styrket av et noenogtredvesekunders signal fra verdensrommet?


Ahhh.. Det er faktisk mer seriøst enn hva iallefall jeg antok da de første søkeresultatene vedrørende dette her dukket opp i forbindelse med søk på WOW-signalet.. Det er en seriøs forsker fra Khazakstan som er mannen bak det hele, hvor han har plukket bit for bit ut av dette signalet, analysert & fundert i hht hva av info som de har gitt oss i denne mld.
Vel.. Dette er linken til pdf -filen hvor jeg har hentet min viten fra, så du/dere kan få med dere hele pakka:

http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1303/1303.6739.pdf
Antall ord: 154
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links