Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Medi »

Hei, jeg titter hodet mitt inn igjen. Egoistisk som jeg er, er jeg drevet av personlige bedrifter for å skrive dette innlegget :mozilla_wink: Du kan slutte å lese om du ikke vil :) :)

Dere kom kjenner meg vet at jeg er en gammel bruker, som lusket mye på forumet før, og skrev relativt lite. Og snappet til meg en aktiv bruker for personlig bruk senere ;) Jeg lærte mye, og likte mange av dere her, av begge slag, skeptiskere og troende. Om man kan gi det en sånn deffinasjon nå. Selv er jeg usikker på at det er så svart-hvit lenger.

Vel, videre til det jeg vil snakke om.

I det siste har jeg hatt kanaliseringer, åpne og lukkede. Det jeg mener med lukkede er når jeg kobler meg inn og henter informasjonen selv. Det som er relativt nytt nå er en åpen kanalisering, (i mangel av bedre ord) der vibrasjonsnivået mitt kommer høyere og vesner, ånder, (eller hva du vil kaller det) kommer inn og deler kroppen med meg. En gruppe ånder jeg har en kobling til.

Det jeg lurte på er om noen av dere har opplevd noe lignende, hva vil dere deffinere det som, hvordan skjedde det, hva gjorde dere etterpå? Hvordan taklet dere overgangen, forandringen?

Mange spørsmål, bare legg til svar for det dere føler for.

Er på en god plass i livet, og det er kanskje derfor det har kommet så langt :sunny

Videre, om jeg ikke får svar, skal jeg likevel forsette å kose meg med den ene moderatoren deres :frekk

Glad i dere alle <3 !

Peace, Medi
Sist redigert av Medi på 19 Des 2013 21:12, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 268
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av jeditrond »

Jeg har opplevd kanalisering ifm. skrivingen min, minnet mest om den første du beskriver, hvor jeg kobler meg på så og si og så rant bare ordene ut på skjermen så og si. Det føltes ikke som om noen overtok, det var bare det at ideene og tankene som skulle ned "på papiret" fløt nærmest uten anstrengelser gjennom hodet mitt ut i fingrene og inn på pc'n :) For meg var det da ingen overgang som sådan siden jeg allerede var innstilt på å skrive noe, det var bare det at ideene kom litt lettere/kjappere enn til vanlig :)

Kanalisering av den andre typen har jeg ingen erfaring med pr nå, så den kan jeg ikke uttale meg om :)
Antall ord: 123
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Medi »

Det første du skriver er likt det jeg opplever når jeg skriver på boken min. De vil ha historien igjennom, og jeg skriver. noen ganger blir jeg overrasket over hvilke vendinger boken "min" tar :-P
Det er de som har styringen på hendelsesløpet, jeg bare pynter på saken.
Kult at andre også har opplevd det. :)
Antall ord: 57
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av jeditrond »

Medi skrev:Det første du skriver er likt det jeg opplever når jeg skriver på boken min. De vil ha historien igjennom, og jeg skriver. noen ganger blir jeg overrasket over hvilke vendinger boken "min" tar :-P
Det er de som har styringen på hendelsesløpet, jeg bare pynter på saken.
Kult at andre også har opplevd det. :)
Ante ikke at du også skrev bok! Det er ifm. med mitt eget bokprosjekt dette skjedde faktisk :D Jeg holdt på med en artikkel om Anubis, men kom liksom ingen vei, så hadde lagt den fra meg. Dro den så frem igjen et par uker etterpå og da kom det og en helt annen vending enn opprinnelig planlagt. Det har skjedd meg flere ganger med andre artikler/kapitler jeg jobber med også. Som du skriver vil hjelperne at historien skal frem :)
Antall ord: 139
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- - - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Medi »

jeditrond skrev: Ante ikke at du også skrev bok! Det er ifm. med mitt eget bokprosjekt dette skjedde faktisk :D Jeg holdt på med en artikkel om Anubis, men kom liksom ingen vei, så hadde lagt den fra meg. Dro den så frem igjen et par uker etterpå og da kom det og en helt annen vending enn opprinnelig planlagt. Det har skjedd meg flere ganger med andre artikler/kapitler jeg jobber med også. Som du skriver vil hjelperne at historien skal frem :)

Jeg skriver en skjønnliterær bok, det er iallfall det jeg prøver :) Min første, jeg vil ha den ut til neste år. (Krysser fingrer, tær, hender, lår og alt som kan)

Kult, ja den jeg skriver på hadde jeg også en pause ifra, 3 år, med skrivesperre :P Heheh... ikke så lenge som deg da, men måtte vokse litt.
Antall ord: 146
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av jeditrond »

Medi skrev:
jeditrond skrev: Ante ikke at du også skrev bok! Det er ifm. med mitt eget bokprosjekt dette skjedde faktisk :D Jeg holdt på med en artikkel om Anubis, men kom liksom ingen vei, så hadde lagt den fra meg. Dro den så frem igjen et par uker etterpå og da kom det og en helt annen vending enn opprinnelig planlagt. Det har skjedd meg flere ganger med andre artikler/kapitler jeg jobber med også. Som du skriver vil hjelperne at historien skal frem :)

Jeg skriver en skjønnliterær bok, det er iallfall det jeg prøver :) Min første, jeg vil ha den ut til neste år. (Krysser fingrer, tær, hender, lår og alt som kan)

Kult, ja den jeg skriver på hadde jeg også en pause ifra, 3 år, med skrivesperre :P Heheh... ikke så lenge som deg da, men måtte vokse litt.
Vel, jeg måtte også vokse litt, det som i dag er et bokprosjekt begynte som en idé til en artikkel jeg skulle skrive for en nettside. Men jeg kom aldri ordentlig i gang med den og mye annet skjedde i mellomtiden, så det var først for en to-tre år siden idéen om å gjøre om dette til en bok dukket opp. Og underveis har min vei inn i det paranormale tatt av og minner fra tidligere liv har gitt seg til kjenne samt mye annet rart. Så denne boken skal jeg skrive :)
Antall ord: 244
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- - - - - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Medi »

jeditrond skrev: Vel, jeg måtte også vokse litt, det som i dag er et bokprosjekt begynte som en idé til en artikkel jeg skulle skrive for en nettside. Men jeg kom aldri ordentlig i gang med den og mye annet skjedde i mellomtiden, så det var først for en to-tre år siden idéen om å gjøre om dette til en bok dukket opp. Og underveis har min vei inn i det paranormale tatt av og minner fra tidligere liv har gitt seg til kjenne samt mye annet rart. Så denne boken skal jeg skrive :)
Ja, det er liksom noe som "driver" deg. Bruker The Secret ofte, den har jeg levd på i mange år, eller prøvd. nå er det liksom gått et skritt lenger :) De er der og vil skrive historien gjennom oss, så det er liksom noe som kommer til å påvirke og hjelpe mennesker tror jeg, en gruppe :) Spennende!
Antall ord: 157
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Lilja »

Så koselig å "se" deg, Medi!! Og så spennende med bok!
Litt på siden av det du spør om, men litt må man da ha lov til å spore av :mozilla_innocent:
Vil du fortelle litt mer om boka? Jeg er nysgjerrig på sjanger og tema! Og som bokhandlernerd er jeg selvsagt også nysgjerrig på hvilket forlag du satser på!


Men du:
Medi skrev: Videre, om jeg ikke får svar, skal jeg likevel forsette å kose meg med den tidligere moderatoren deres :frekk
Hva har jeg gått glipp av? Du får hilse, ihvertfall! :vink


Lilja-klem
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av Medi »

Lilja skrev:Så koselig å "se" deg, Medi!! Og så spennende med bok!
Litt på siden av det du spør om, men litt må man da ha lov til å spore av :mozilla_innocent:
Vil du fortelle litt mer om boka? Jeg er nysgjerrig på sjanger og tema! Og som bokhandlernerd er jeg selvsagt også nysgjerrig på hvilket forlag du satser på!


Men du:
Medi skrev: Videre, om jeg ikke får svar, skal jeg likevel forsette å kose meg med den tidligere moderatoren deres :frekk
Hva har jeg gått glipp av? Du får hilse, ihvertfall! :vink


Lilja-klem

Hei søte Lilja :D :D

Det ang Dj var meg som tok feil, han har bare ikke vært så aktiv i det siste. Jeg skal rette på feilen :)

Jeg kan fortelle litt om du vil ja :) sender deg en melding :)
Antall ord: 135
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av QueenOfSwords »

Hadde vært spennende å vite hva slags bok du skriver på! :mozilla_innocent:

Kanalisering, ja. Jeg har vært med på begge. Et spennende tema. Min første kanalisering, fikk jeg av Lilli Bendris. Det var helt utrolig å være med på det. Hun skiftet stemmeleie, fikk en mer mandig stemme, og hørtes ikke ut som henne. Hun kom med et budskap, som traff meg veldig godt. Ingen sånn jeg må tilpasse meg det hun sier, holdning! Videre har jeg fått lukkede kanaliseringer av andre. Og budskapene har truffet meg like bra, da og!

Men hva er egentlig kanalisering? Døde mennesker som er så taletrengt i saker som angår forsvinninger, eller er det en rettledning i fra åndeverden, og til den det måtte gjelde?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hei nye og gamle :) (Kanalisering, Trance osv...)

Innlegg av jeditrond »

QueenOfSwords skrev:Hadde vært spennende å vite hva slags bok du skriver på! :mozilla_innocent:

Kanalisering, ja. Jeg har vært med på begge. Et spennende tema. Min første kanalisering, fikk jeg av Lilli Bendris. Det var helt utrolig å være med på det. Hun skiftet stemmeleie, fikk en mer mandig stemme, og hørtes ikke ut som henne. Hun kom med et budskap, som traff meg veldig godt. Ingen sånn jeg må tilpasse meg det hun sier, holdning! Videre har jeg fått lukkede kanaliseringer av andre. Og budskapene har truffet meg like bra, da og!

Men hva er egentlig kanalisering? Døde mennesker som er så taletrengt i saker som angår forsvinninger, eller er det en rettledning i fra åndeverden, og til den det måtte gjelde?
Kanalisering er nok begge deler tror jeg, både beskjeder fra avdøde som evt. ønsker hjelp/har et budskap å komme med eller som du skriver rettledning fra åndeverden til spesifikke personer. Som i Medi og mitt tilfelle, rettledning til oss selv i det vi holdt på med av bokprosjekter f.eks. :D
Antall ord: 182
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links