Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenPilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hevder han holdt på å krasje med sølvfarget gjenstand i luften.

Nøyaktig hva det var flyet holdt på å krasje med på høylys dag den 13. juli i fjor er det ingen som vet, skriver The Telegraph.

Piloten mener derimot han har svaret – han er sikker på at det var en UFO. Saken er kommet fram i britiske medier etter at en rapport fra de britiske luftfartsmyndighetene ble offentliggjort etter nyttår.

Som en rugby-ball

Flyet, en A320 Aribuss, var på 34.000 fots høyde rundt 32 kilometer unna Heathrow flyplass i London da piloten plutselig oppdaget noe som kom mot flyet fra høyre. Rapporten sier ingenting om hvilket flyselskap piloten tilhører.

Piloten har forklart at han ikke hadde tid til å snakke med annenpiloten om det som kom farende, og at han måtte foreta en unnamanøver svært raskt. Etter at faren var over sjekket han radaren, men fant ingen spor av det flyvende objektet.

Undersøkelser i ettertid viste at det heller ikke var andre fly i området. Piloten har beskrevet objektet som rugby-lignende i formen, sølv-fargen og med en metallisk konstruksjon. Rapporten konkluderer ikke med hva det var som fløy mot flyet, men at det ikke var noen andre jordiske objekter i luften i området på det aktuelle tidspunktet.

Stengte UFO-linje

Mangel på bevis har også tidligere gjort det vanskelig for dem som hevder å ha sett UFO-er å bli trodd.

Forsvarsdepartementet i Storbritannia stengte i 2009 UFO-avdelingen sin, som også hadde en egen UFO-linje for folk som mener å ha sett mistenkelige flyvende objekter.

I 2012 fortalte sjefen for nasjonal flytrafikksikkerhet i landet at piloter rapporterer om hendelser der de angivelig skal ha sett UFO-er hver eneste måned.

Professor David Clarke jobber med UFO-spørsmål, og gir råd til britiske myndigheter i saker som handler om UFO-er. Han mener de siste observasjonene er svært interessante.

– Disse siste observasjonene er svært detaljerte og klare. Disse pilotene ville ikke rapportere til luftfartsmyndighetene for ingenting, sier Clarke.

– Det er ingen tvil om at det var noe der, legger han til.

– Logisk forklaring

Chris Yates, som har vært med å utarbeide rapporten, mener det alltid finnes en logisk forklaring. Selv om den ikke er funnet i dette tilfellet.

– Slike saker ender som regel opp med å ha en helt logisk forklaring, sier han.

Så hvis det ikke er mulig å frembringe bevis, så eksisterer altså ikke fenomenet?

Jeg så en hvit Audi 80 i dag. Nei jeg har ingen bevis, men alikevel så tror jeg det er lettere å få aksept på min observasjon Audien enn de som forteller om sitt nærvær av en UFO.
Enda jeg ikke ville klare å frembringe noen bevis.

Happe...
Antall ord: 464
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Antall ord: 14
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av Borte.. »

HappeTittenTooYouNow skrev:Så hvis det ikke er mulig å frembringe bevis, så eksisterer altså ikke fenomenet?
Ikke nødvendigvis, men blir jo litt som å skulle si til deg at jeg såg en enhjørning i dag. Selv om jeg ikke kunne bevise det, ville du da ha forholdt deg til det jeg vitnet, som grunnlag nok for å si at det eksisterer?

Eller hun som er så glad disse neffisene sine. Vi alle har enda til gode å faktisk få servert bevis i forhold til denne "sannheten" hennes. Altså noe som ikke indikerer på at hun har et par diagnoser på gang. Skal vi bare trekke oss tilbake og si at hun har rett og at hun taler "sannheten", selv om hun ikke kan bevise det? :dontknow


Så på det grunnlaget, så skjønner jeg dem som skriker etter bevis. Jeg er der selv. Jeg liker å tro at det er liv etter døden, men jeg har ikke opplevd bevis på det, så jeg kan ikke si at det finnes. Uansett hvor mye jeg liker idéen om det. Personlig har jeg ikke et behov for å trampe andre ned, men med en gang folk kommer og presenterer noe som om det var harde fakta, da synes jeg at jeg i det minste burde få noe i retur. Altså, bevis.

Hvis du sier at du tror på noe, da sier jeg work it! Hvis du sier at du vet at det du tror på, eksisterer, da sier jeg bring it!
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av Asbjørn »

Idag har man jo masser av minikamera til opptak av alt mulig, - i biler har man dashcam, f.ex.

Om jeg forteller at jeg hadde en nestenkollisjon fordi en idiot kjørte forbi i en uoversiktlig sving, har du mitt ord for det, men du trenger ikke tro det som skjedde.

Men med DASHCAM - et lite kamera som nesten ikke tar plass, og ei minnebrikke på 32 GB, kan man gjøre kontinuerlige opptak, og når noe skjer, kan man hente ut videoen.
Denne versjonen er redusert i kvalitet - for å redusere mulighet for gjenkjennelse av kjennemerket :
AZJsaq8TZ6M

Poenget er at hvis piloter ( de har somregel oftest observasjon av ukjente objelt - ufo fra cockpit ), så kan man automatisk filme hva piloten ser underveis.....

Google glass Image
Er fin i så henseende, - den kan og gi piloten frioritert info han trenger...

A
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av Bearchild »

Så i et eller annet kommentarfelt at det visstnok har blitt tatt i bruk "dashcams" også i (noen) fly. Kanskje det burde blitt obligatorisk i alle fly.. :p
Piloter er jo bare mennesker som alle andre. Men de befinner seg tross alt oppi luften og rapporterer stadig "rare flyvende dingser". De fleste holder vel klokelig kjeft for å ikke bli beskyldt for å hallusinere på jobb, men en eller annen form for kameraovervåking kunne sikkert gjort mange ting enklere.

Det er jo litt spennende at det blir rapportert en god del UFO- observasjoner av de som har arbeidsplassen sin der oppe. Piloter har gjerne litt greie på fly og andre naturlige ting man kan forvente å møte på i lufta og har dermed en viss tyngde i påstandene om at det er noe helt annet de ser. Jeg tror neppe de melder fra om rislykter og stjerner sånn som folk nede på bakken ofte mistolker som UFO.
Antall ord: 157
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
MystiqueAkasha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Jan 2014 02:18
10
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Kristiansund
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av MystiqueAkasha »

Om du tror på noe kommer vel også på hvem som forteller at de har sett en UFO, enhjørning, eller noe slikt. Er dette en person som du vet ikke lyver eller dikter opp ting, er det lettere å tro på han og dermed begynne å tro. Men hvis det er person som du ikke kjenner eller stoler på så er saken en helt annen.
Jeg vet ikke om jeg tror på ufoer men samtidig så kan jeg ikke få meg til å tro at så mange forskjellige mennesker fantaserer.
Klem
Antall ord: 89
Hvis jeg kan varme ditt hjerte. Hvis jeg kan få deg til å smile. Da vil jeg kalle det en god dag.
Klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av Bearchild »

Tja.. UFO er jo definitivt eksisterende. Det er vel heller når man kommer til spørsmålet om hva disse UFOene faktisk er man kan begynne å tvile/ være uenige. ;)
Antall ord: 31
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av Asbjørn »

Fenomenet UFO - Uidentifisert Flyvende Objekt
er et fenomen som eksisterer.

Som Bearchild nevner KAN det teoretisk være alt mulig,
både (vær)ballonger, andre og ukjente flytyper, raketter,
merkelige skyformasjoner, osv.

Når det gjelder LYS (lysende ufo ), er det også mange forklaringer, det kan være ladet plasma ( a la kulelyn), iskrystaller som reflekterer lys fra bakken, fly, søkelys ( hvor lyset treffer en sky ), noen som leker med laser, osv.

Det vi IKKE vet er om noen av disse fenomenene har utenomjordisk eller undersjøisk opprinnelse, eller om alt har en naturlig forklaring.

Vi VET etterhvert at planeter ikke er noe særskilt for vårt solsystem, men at ting tyder på at det er mange ganger flere planeter enn det er stjerner.

Vi vet og at mange av disse er i "gullhår-sonen" - dvs at det teoretisk er en mulighet for livsgrunnlag på disse planetene.

Om noen av disse planetene som har denne muligheten ( som jorden ), har en eller annen form for liv, skal det også mye til for at det livet er intelligent slik som oss, - og kan formidle radio/tv/eller andre former for sendinger som vi kan oppfatte.

SETI@HOME (http://setiathome.berkeley.edu/index.php) er et prosjekt som scanner radiofrekvenser fra verdensrommet på jakt etter signaler som kan tyde på intelligens.
( Jeg deltar på det prosjektet, når PC'er går på tomgang her, beregner de signaler på oppdrag fra Berkeley Universitetet i USA, i håp om å finne noe som kan ligne på noe intelligent i all radiostøyen. )

Men foruten at det eventuelt finnes intelligent liv der ute, - skal det mye til for at de er kommet dit at de kan reise over de enorme avstander som finnes i universet.
Vel og merke om de da ikke har funnet metoder for å kunne reise via "ormehull" . . .

Isåfal har de ganske sikkert utviklet "stealth-metoder" slik at vi ikke skal kunne se eller observere de på nært hold, ....
Kansje de holder på slik for å tirre oss til å søke mer info / forsøke å finne de ??

Uansett - muligheten for liv i universet ( utenom jorden ) er 99,999999%.
Å tro vi er alene om ha liv eller livslignende form, er etterhvert en utopi.

Men fra det - til å få besøk av levende vesen fra andre planeter, er det et stooort skritt.

A
Antall ord: 393

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
MystiqueAkasha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Jan 2014 02:18
10
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Kristiansund
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Pilot: - Jeg hindret UFO-krasj

Innlegg av MystiqueAkasha »

Jeg tror jeg forklarte meg litt dumt. Jeg mente ikke ufoer som ufoer men mer små grønne menn. For UFO eksisterer det sier seg selv. Jeg er egentlig nysgjerrig på alt, men er vel litt redd for at vi skal bli tatt over av noen som kommer fra en annen planet, og når noe er litt skremmende så er det lettere å si at det ikke eksistere enn å finn mer ut av det.
Når det er sagt så synes jeg det er veldig interessant å se hvor mye kunnskap dere her inne sitter med, og hvor lite jeg egentlig vet.
Klem
Antall ord: 102
Hvis jeg kan varme ditt hjerte. Hvis jeg kan få deg til å smile. Da vil jeg kalle det en god dag.
Klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !