Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerKirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Det kan ikke være pga. spøkelser fordi sjelene om man vil, til de døde sjelden henger rundt gravstedene sine. Det finnes langt mer interessante steder å spøke om man først skal forbli jordbundet :D
Men hvorfor i alle dager flakser det vikinger og annet rundt på jorder og i skogholt da? Hvis spøkelsene selv kan velge hvor de vil spøke? :666
Det har kanskje med måten de døde på? Brutal, brå død som ifm. slag, mord, menneskeofring osv. fører kanskje til at de henger igjen? I et tilfelle jeg kjenner til, har ikke vikingene helt skjønt at de er døde ennå og fortsetter slaget. En "sak" som jeg skal gjøre noe med denne uken mest sannsynlig, stikke hull på bobla deres og få dem over :D
Antall ord: 140
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Det kan ikke være pga. spøkelser fordi sjelene om man vil, til de døde sjelden henger rundt gravstedene sine. Det finnes langt mer interessante steder å spøke om man først skal forbli jordbundet :D
Men hvorfor i alle dager flakser det vikinger og annet rundt på jorder og i skogholt da? Hvis spøkelsene selv kan velge hvor de vil spøke? :666
Det har kanskje med måten de døde på? Brutal, brå død som ifm. slag, mord, menneskeofring osv. fører kanskje til at de henger igjen? I et tilfelle jeg kjenner til, har ikke vikingene helt skjønt at de er døde ennå og fortsetter slaget. En "sak" som jeg skal gjøre noe med denne uken mest sannsynlig, stikke hull på bobla deres og få dem over :D

Så dere reprisen på Åndenes makt på søndag der både Lilli og Lena og Gro-Helen måtte rense fordi det var så mye energier fra fortiden som var samlet over hele stedet og det virket som om det samlet seg i et slags dragsug akkurat der familien bodde . . . De klarte å rense stedet veldig godt når de tre jobbet sammen.

Ellers så viser det seg jo at ånder lettere henger igjen når de har dødd på en dramatisk måte og i angst.

ja det hadde vært fint å få over de vikingene som enda lever i en boble, har hørt noen andre også som har nevt noe om vikinger der det virker som om de ikke skjønner at deres tid er over :lol:
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev:
Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Det kan ikke være pga. spøkelser fordi sjelene om man vil, til de døde sjelden henger rundt gravstedene sine. Det finnes langt mer interessante steder å spøke om man først skal forbli jordbundet :D
Men hvorfor i alle dager flakser det vikinger og annet rundt på jorder og i skogholt da? Hvis spøkelsene selv kan velge hvor de vil spøke? :666
Det har kanskje med måten de døde på? Brutal, brå død som ifm. slag, mord, menneskeofring osv. fører kanskje til at de henger igjen? I et tilfelle jeg kjenner til, har ikke vikingene helt skjønt at de er døde ennå og fortsetter slaget. En "sak" som jeg skal gjøre noe med denne uken mest sannsynlig, stikke hull på bobla deres og få dem over :D

Jeg regnet med det svaret. ;)
Men. Det er vel ikke nødvendigvis sånn at man blir sittende fast en konkret plass fordi om man dør en voldsom død? Og disse vikingene (for å fortsette å bruke det eksempelet), hvor lenge skal de fortsette med denne slåssinga..? De hadde vel andre ting å ta seg til også. Selv om noen av dem kanskje ikke skjønner at de er døde får det da være grenser for hvor lenge de skal stå og fekte i løse lufta når alle andre er døde. For noen av dem må da ha sett hvilken vei det bar.

Dessuten hører man jo om nybygde hus uten forhistorie som er hjemsøkte av folk eller annet(?) som har dødd/ hørt til helt andre plasser. I følge sånne som kan snakke med disse spøkelsene. Og disse spøkelsesoversetterne hevder ofte at spøkelsene er mennesker som ikke har forstått at de er døde. Så hvorfor i all verden har de havnet et sted de overhodet ikke har tilknytning til?

Jeg vet om flere som trives godt på kirkegårder, har det som et "fristed" der de kan pusle med avgåtte slektninger. Og ser ikke bort i fra at disse vil gå igjen på nettopp kirkegården når de selv dør. Bare fordi de trives der. Kirkegårder kan vel være vel så hjemsøkte som alle andre steder! [-(

Dessuten er jo kirkegårder gjerne bygget på gamle hellige plasser med historier og hendelser lenge før man begynte å grave ned lik.
Antall ord: 414
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Lilja »

Bearchild skrev: Jeg vet om flere som trives godt på kirkegårder, har det som et "fristed" der de kan pusle med avgåtte slektninger. Og ser ikke bort i fra at disse vil gå igjen på nettopp kirkegården når de selv dør. Bare fordi de trives der. Kirkegårder kan vel være vel så hjemsøkte som alle andre steder! [-(

Dessuten er jo kirkegårder gjerne bygget på gamle hellige plasser med historier og hendelser lenge før man begynte å grave ned lik.
Det tror jeg også. Jeg tror derimot ikke at det er noen selvfølge at det spøker på alle kirkegårder, likevel.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Bearchild »

Det gjør det sikkert ikke. :)
Jeg prøver egentlig bare å forstå (få forklart) hva som avgjør hvor og hvorfor det spøker. En annen ting jeg tenkte på- igjen plukket ut av løse lufta- siden mange gjerne går inn i en litt "respektfull modus" når man er på sånne plasser kan det kanskje være at man bli litt ekstra vàr for restenergier? Og at det derfor kan føles litt ekstra trykkende som igjen kan misforstås til "skummelt"?
Antall ord: 87
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Lilja »

Hva som avgjør hvor det "spøker" skulle jeg også gjerne visst!

Jeg har bodd i nesten nytt hus, hvor det var kontinuerlig spetakkel. Folk lo av meg da vi kjøpte et eldgammelt hus, og mente at "du som hører lyder hele tida her, kommer til å bli gæren i et gammelt hus som knirker og knaker."
-og her er det så stille så stille... Det er nesten så jeg savner husspøkelsene mine innimellom!



Jeg ser forøvrig kirken og kirkegården fra stuevinduet, men har ingen betenkeligheter med å gå inn der om kvelden. Prestegården, derimot ... :bandit
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg har fulgt med på Åndenes makt lenge og sett alle episonder som noen sinne har vært sendt omtrent :) og det virker som om det ofte ligger noe i grunnen på den måten at det har vært hendelser der tidligere, i området eller stått bolig der som det er minner i som består selv om bolig er revet, eller noe som er vanlig at det har vært henrettelsessted rett og slett ettersom smerte fysisk eller psykisk gjør at sjeler blir igjen.

Ånder kan jo av forskjellige grunner henge seg på folk.
Hun som er så snill og fjærnrenser for meg, fant faren min hos moren min 20 år etter ta han døde og det var 10 år siden hun solgte huset og flyttet sikkert hundre mil unna eller noe.

Så kan det virke som om ånder av og til henger seg på meg kanskje siden de mottar tanken om at jeg kjenner noen som kan hjelpe dem. Iallefall så var jeg hos min mor engang og lurte på om jeg skulle sende en email om noe til denne damen. Jeg hadde ikke før tenkt tanken før det kom fire brak på rekke og rad fra huset, så jeg sendte en email til henne og sa jeg trodde det var noen som forsøkte å gi beskjed om at de trengte hjelp. Og det var det, området har sår i fra 2. vg og med noen forvirrede sjeler fra den tiden selv om mye er renset ut nå. :)
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Det gjør det sikkert ikke. :)
Jeg prøver egentlig bare å forstå (få forklart) hva som avgjør hvor og hvorfor det spøker. En annen ting jeg tenkte på- igjen plukket ut av løse lufta- siden mange gjerne går inn i en litt "respektfull modus" når man er på sånne plasser kan det kanskje være at man bli litt ekstra vàr for restenergier? Og at det derfor kan føles litt ekstra trykkende som igjen kan misforstås til "skummelt"?
Jeg skal forsøke å forklare utfra egne erfaringer jeg har gjort det siste året eller så med hus og stedrenser :)

Mitt inntrykk er at i en del tilfeller er avdøde så forvirret at han/hun ikke skjønner at de er døde, men henger igjen på steder som betydde noe for dem mens de levde. Dvs. at et spøkelse går ikke nødvendigvis igjen i et hus fordi vedkommende døde der, mer det at huset hadde en eller annen form for betydning for vedkommende.

Tidsaspektet for vikingene som går igjen er forøvrig annerledes enn for oss levende. For dem pågår slaget fortsatt i vikingtiden så og si, de enser svært lite utenfor bobla si. Derfor holder de fortsatt på nå nærmere 1000-1500 år etter slaget opprinnelig stod.

Jeg hadde en sak med en viking som sto vakt utenfor et hus her i nærområdet, huset hadde stått til salgs lenge og min søster og daværende svoger var interessert i huset. De merket at "vakten" fulgte etter dem inn i huset når de var på visning og tuklet med lysa bla. Vikingen ville ikke ha dem der, han ville ikke ha noen der. Han fulgte attpåtil etter dem til meg, men kom ikke inn, han sto bare utenfor lett forvirret over hvem i all verden er disse som merker meg, men ikke er redd for meg? Jeg ba ham om pelle seg tilbake der han opprinnelig hadde stått, så skulle jeg heller ta en prat med ham senere. Noen dager senere kom han tilbake og ba tynt om hjelp til å komme over. Han hadde tydeligvis innsett noe, at det han opprinnelig voktet var borte kanskje :)

Dette er også noe som kan få noen til å henge igjen; pliktfølelse. De har en "jobb" og den slipper de ikke selv om de er døde. Slik som vaktmesteren jeg sendte over i fjor høst, han inspiserte et helt boligområde med gamle arbeiderboliger fra jernverkstiden. Han var skikkelig vrang, han ville ikke la seg overtale til å gå over bare fordi familie, nære og kjære som jeg sa til ham, ventet på ham. Når jeg til slutt noe oppgitt sa til ham at han jo hadde en jobb å gjøre på den andre siden også, skiftet han mening og gikk over uten mer krangling :)

Du har helt rett i at det at man er oppdratt til å være respektfull på kirkegårder, vil føre til at man er mer vár for evt. restenergier som henger i området og de kan helt klart oppleves som en "trykkende stemning" o.l.
Lilja skrev:Hva som avgjør hvor det "spøker" skulle jeg også gjerne visst!

Jeg har bodd i nesten nytt hus, hvor det var kontinuerlig spetakkel. Folk lo av meg da vi kjøpte et eldgammelt hus, og mente at "du som hører lyder hele tida her, kommer til å bli gæren i et gammelt hus som knirker og knaker."
-og her er det så stille så stille... Det er nesten så jeg savner husspøkelsene mine innimellom!



Jeg ser forøvrig kirken og kirkegården fra stuevinduet, men har ingen betenkeligheter med å gå inn der om kvelden. Prestegården, derimot ... :bandit
Hadde samme oppfatning som deg at det kun spøkte i gamle hus før jeg ble kastet ut i husrens(er) :)

Hva som avgjør om det spøker er spøkelsets tilknytning til stedet, om det evt. har stått hus der før slik galaxy nevner og sist men ikke minst om noen i huset ubevisst trekker dem til seg. Eller om området i gammel tid har vært brukt som rettersted eller offerplass kan også helt klart ha innvirkning på slikt.

Man kan nemlig ubevisst invitere spøkelser, de som har skjønt de er døde og vil ha hjelp trekkes nemlig mot folk som kan merke dem. Folk med evnen til å sanse slikt lyser opp som et fyrtårn i tåka for de døde. Problemene oppstår når folkene i huset ikke skjønner hva avdøde vil og avdøde blir frustrert over krøll i kommunikasjonen. Da kan det komme knakking i vegger, tung/trykkende stemning osv. I noen tilfeller blir de også så lettet over at de endelig får kontakt at de lesser over alt på den stakkaren som merker dem, altså dødsårsak, følelsene av å være hverken fugl eller fisk o.l.

Bor man ved siden av gamle gravhauger er det ikke sikkert at det spøker der, men i noen tilfeller kan faktisk sorgfølelsen etter de etterlatte sitte i, selv over tusen år etter at vedkommende ble hauglagt og de som er sensitive for slikt kan slite med disse følelsene selv, kanskje uten helt å skjønne hvorfor man er så lei seg.
Antall ord: 916
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Lilja »

jeditrond skrev: Hadde samme oppfatning som deg at det kun spøkte i gamle hus før jeg ble kastet ut i husrens(er) :)
Mulig jeg ordla meg dårlig, men min oppfatning er ikke at det spøker kun i gamle hus, jeg har jo opplevd det stikk motsatte etter å ha bodd i "nytt" hus med "spøkelser" og nå bor i et eldgammelt uten... ;)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av jeditrond »

Lilja skrev:
jeditrond skrev: Hadde samme oppfatning som deg at det kun spøkte i gamle hus før jeg ble kastet ut i husrens(er) :)
Mulig jeg ordla meg dårlig, men min oppfatning er ikke at det spøker kun i gamle hus, jeg har jo opplevd det stikk motsatte etter å ha bodd i "nytt" hus med "spøkelser" og nå bor i et eldgammelt uten... ;)
Ha, ha, er sikkert jeg som er trøtt og så det jeg "ville" se :)

Men tilbake til tema eller hva jeg skal kalle det, er det interesse for at jeg legger ut noen bilder fra ymse vikingsteder jeg har vært og en eller to jeg skal tilbake til? Så kan dere bruke sansene deres og se om dere finner noe rart der? :) Disse er dog ikke nødvendigvis gravsteder, mer slagmark, offersted og liknende.
Antall ord: 144
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Asbjørn »

Kirkegårder er somregel ganske "fredelige", men har ofte kraftige følelsesintrykk som har festet seg.
Dette kommer ikke av de avdøde, men av sorg fra de levende.

De døde er etter min mening ikke på kirkegården i det heletatt, da kanse med unntak når slekt og venner "snakker til de" ved gravstedet.

De fleste trekker tilbake til sitt gamle hjem eller andre for de kjente steder.

Ofte er de på det stedet der de døde, eller på et sted i nærheten der de føler seg hjemme...

Noen som dør på sykehus, går igjen der, men da somregel folk som har vært på sykehuset en tid, og vært bevisst på at det er der de er...

Tidsaspektet mister de, fordi de ikke lenger har vår 3D virkelighet, men er på en måte mellom dimensjoner.

Hvordan forklare dette med tid:
Tenk på en linjal, se for deg at hvert millimetermerke tilsvarer 1 dag.
Så holder du linjalen slik at du ser på langs av den.
Du vil da ikke kunne avgjøre hvor spissen på en penn peker, fordi hele skalaen faller sammen til ett punkt.

A
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av jeditrond »

Åndenes makt er spennende og interessant tv-serie som har gjort mye bra for å åpne opp om en side av det åndelige, men man bør huske på at serien er hovedsakelig laget som underholdning og ikke er en ren dokumentarserie selv om det utføres husrens i alle episodene :)

En annen ting er jo at om man fokuserer på det som skremmer en, tiltrekker man energier av den sorten også. Samt at denne sinnstilstanden også vil påvirke hvordan en tolker signalene en får inn fra kirkegårder, hus osv. Rart, men sånn funker hjernen vår :)

Så til bildene jeg lovet:

Disse to er fra samme stedet, bare litt forskjellige vinkler.

Image

Image

Resten er fra ymse andre steder i kommunen jeg har vært og snoket og i noen tilfeller også renset :)

Image

Image

Image

Image
Antall ord: 135
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Åndenes makt er spennende og interessant tv-serie som har gjort mye bra for å åpne opp om en side av det åndelige, men man bør huske på at serien er hovedsakelig laget som underholdning og ikke er en ren dokumentarserie selv om det utføres husrens i alle episodene :)

Har du sett på Åndenes makt?

Åndenes makt er veldig jordnært og med jordnære flinke og ærlig klarsynt medium som sier akkurat det de får opp, og der det blir bevist i etterkant at de har veldig rett, så jeg ser ingen grunn til å bare se på det som underholdning for underholdningens sin skyld. Slike programmer lager de nok i USA, men i Norge er det veldig seriøst det som kommer opp om måten programmene blir laget på etter min mening så det er da erfaringer å høste ved å se på. :)

Det jeg ikke liker ved kirkegårder er tanken på det som ligger under torva og i det hele tatt og det er vel kanskje ikke helt nøytrale energier siden det handler om levd liv som har festet seg på kroppene, for alt jeg vet.. ikke vet jeg om jorden nøytraliserer dette, på sikt.


Men husker jeg så Åndnes makt en av de første episodene der Marion Dampier-Jeans skulle sjekke ut hvorfor det var så mye uro på et diskotek. Da viste det seg at den var lagt på et gammelt gravsted og mener å huske at det var begrenset hvor mye hun klarte å få gjort på det stedet. Husker ikke om det var annet som hadde skjedd der også. Så jeg tror da at det vil variere fx om det er et krigs gravsted, kan det være mer gufsne energier enn på et normalt gravsted.

Ellers så håper jeg den veldignelsen en prest gjør i gradferd er med å å senke fred :vels
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av Lilja »

galaxy skrev: Har du sett på Åndenes makt?

Åndenes makt er veldig jordnært og med jordnære flinke og ærlig klarsynt medium som sier akkurat det de får opp, og der det blir bevist i etterkant at de har veldig rett,
Hvor mange episoder har du selv sett, egentlig? Jeg er helt enig i at enkelte episoder er som du beskriver, men det er langtfra alle. Ikke flertallet, engang!

Løpe rundt i hus og trekke ned i toaletter og skrike til folk at de må sette på alle vannkraner for å skylle ut dårlige energier, er ikke på lista over ting jeg betrakter som jordnært.

Det hender de treffer blink, disse såkalt klarsynte, men som oftest er det vage antakelser som kanskje kan se ut til å være i nærheten av fakta, men bare dersom man virkelig legger godvilja til.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Kirkegårder/gravsteder - er de egentlig så skumle?

Innlegg av xyrea »

galaxy skrev: Åndenes makt er veldig jordnært og med jordnære flinke og ærlig klarsynt medium som sier akkurat det de får opp, og der det blir bevist i etterkant at de har veldig rett, så jeg ser ingen grunn til å bare se på det som underholdning for underholdningens sin skyld. Slike programmer lager de nok i USA, men i Norge er det veldig seriøst det som kommer opp om måten programmene blir laget på etter min mening så det er da erfaringer å høste ved å se på. :)

Det jeg ikke liker ved kirkegårder er tanken på det som ligger under torva og i det hele tatt og det er vel kanskje ikke helt nøytrale energier siden det handler om levd liv som har festet seg på kroppene, for alt jeg vet.. ikke vet jeg om jorden nøytraliserer dette, på sikt.

s
...jordnært? Men det neste avsnittet ditt forklarer vel mye, jeg tror ikke din versjon av jordnær er den samme som de fleste andres. Daue folk, dyr og planter råtner og blir til jord, eventuelt blir de spist og så bæsja ut før de blir til jord.. dvs de går tilbake til naturen, det er sånn ting foregår. Herregud. 'Nøytrale energier'? Har du hørt om økosystemer og kretsløp i naturen og sånne ting? Du snakker om noe normalt som om det er skummelt og farlig, dette er ting du selv er redd for, men som du prøver å gjøre om til noe fælt så du kan ha en grunn til å fortsette å være redd det isteden for å gjøre noe med deg selv.
Antall ord: 285
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links