Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDyretolking

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Dyretolking

Innlegg av Toone »

Hei!

Jeg lurer på hva dere tenker om dyretolking :) Tror dere på det, eller ikke? hvorfor/hvorfor ikke? :)
Er det noen tolkere her inne? Jeg er dyretolk selv, men vil gjerne vite hva andre tenker om temaet :D
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Bearchild »

Som med alt annet,- både og. Jeg har stilt dyra mine til disposisjon flere ganger for nyutdannede dyretolker og også for de som fortsatt har gått i lære. Jeg har hatt besøk hjemme så vel som videresendt bilder for fjerntolking.
Egentlig mest av nysgjerrighet, men også for å bidra med tilbakemeldinger. Mange dyretolker får en drøss av henvendelser fra svært unge jenter som ikke har særlig kritisk sans.. som ofte betyr at dyretolken får tilbakemelding om at "alt stemmer". Dette blir jo helt feil for alle parter og bidrar også til at dyretolking har fått et noe rufsete rykte. ;)

Fjerntolkingene har sjelden fungert (helt ærlig: overhodet ikke fungert :p ) og det har vært litt kjedelig å sende tilbakemeldinger når det er fullstendig skivebom.
Men jeg har også hatt kontakt med folk på nettet som ikke "driver" med dyretolking men som har ønsket å teste hvorvidt det går an å få informasjon om dyr via eteren- mer som en selskapslek- som har kommet med mye fornuftig.

Jeg tror det er mulig å kommunisere med dyr men har etterhvert blitt noe skeptisk til de som har et "sertifikat" eller diplom eller hva man nå får fra skoler som hevder å utdanne slike.
Antall ord: 207
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Dyretolking

Innlegg av Toone »

:) Jeg har også vært borti flere studenter som ikke har truffe i det hele tatt osv. samtidig som jeg har vært borti tolker som har fortalt om problemer jeg selv har hatt tidligere, som da dyret har fortalt. Katten min har også fortalt at det har skjedd noe/at jeg har hatt det vanskelig og satt tolken på sporet, uten å vite akkurat hva det var :) Noe jeg også syns var litt rart var det at katten min alltid fortalte tolkene at han bodde på gård, noe han virkelig ikke gjør! Vi bor i et normalt nabolag, men når jeg kontaktet han selv og spurte hvorfor så var det en refleksjon av mine drømmer :) Det syns jeg var litt snålt :P

Selv har jeg en alternativ familie så det ligger nok mye i genene på meg, hvis jeg kan si det sånn. Og jeg har gått på kurs for å lære å bruke evnen, for vi alle har den ;) Siden den gang har jeg snakket med et utallig dyr og hjulpe med å finne dyr som er lost :) Men det er alltid gøy å høre hva andre mener om dette :) Det er så mange forskjellige erfaringer :D Og det er bare fjerntolking som fungerer på meg :) De som eier dyrene jeg har snakket med et fra 20 år + så de vet hvordan de skal sende tilbakemelding :) treffer alltid 90-100% på en samtale :)
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Bearchild »

Jeg var sikker på at jeg svarte på denne tidligere.. :dontknow
Uansett; 90- 100% treffsikkerhet må jo kunne sies å være bra. Langt over "normalen" og også såpass at man kan forsvare å ta betalt for slike tjenester. For det er sjelden gratis,- heller alt for dyrt. Da selvsagt ifht "normal" treffprosent. ;)
Antall ord: 51
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Dyretolking

Innlegg av xyrea »

Jeg kjenner ett eneste menneske som er jordnær nok til at jeg tror på henne OG som har hatt en dyretolk til å snakke med et dyr, det hun sa var at det meste var helt tydelig et menneskes tolkning og også totalbom, men det var et par ting som stemte forbløffende bra og som hørtes mer ut som måten et dyr ville tenke.

En fjær som ble til fem høns, med andre ord. Og dette er den mest troverdige jeg har hørt om, det meste er folk som har betalt for å få høre akkurat det de vil, og er strålende fornøyde. Gjerne at dyret har hatt en 'tragisk barndom' men etter at det kom til nåværende eier har alt blitt bra, også videre med overført skryt av eieren. Eventuelt ekstremt generelle råd om å gi dyret mer oppmerksomhet, eller annet for, eller å ikke reise fra det, eller ting som 'Noe i nabolaget skremmer dyret'. "Dyret har sett noe forferdelig men kunne ikke fortelle deg om det." "Dyret merker at du har det vanskelig." etc etc etc.. er det generelt nok vil absolutt alle 'forstå' hva en snakker om.

Med det samme jeg driver på, ei venninne lurte flere "dyretolker" med et bilde av en hest som hadde vært død i 10 år.. INGEN som påstod at de snakka med hesten oppdaga den lille detaljen. Men de hadde veldig gode forklaringer på hvorfor, da.. og ikke en av dem innrømma at de burde ha sett det. Ei skrøt til og med av det fordi hun da hadde snakka med et dødt dyr og det var jo enda vanskeligere enn hvis det levde. :roll:

Jeg tror viljen til å snakke med dyr langt overskrider evnene, i de aller fleste tilfeller.
Antall ord: 305
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Svartepus »

Det finnes kanskje noen få som faktisk kan det men desto flere som gjerne vil kunne det og tjener penger på å fortelle eventyr om folks dyr.

Jeg er fremdeles litt småsnurt over den brukeren som kom inn hit, tilbød seg å "lese" dyrene våre via mail/PM for så å bare forsvinne. Det hadde jo vært artig å se om hun faktisk fikk opp noe, da det faktisk ligger en god del interessant i kattens fortid. Men neida, ikke noe respons.
Antall ord: 82
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Dyretolking

Innlegg av Toone »

Den tolken som snakket med katten min fortalte jo i detalj om hva som hadde skjedd med meg. Det var ikke noe hun kunne finne på nettet liksom :) men jeg skjønner at folk er skeptisk! Det er dessverre mange som er der ute å påstår de kan tolke dyr :/ har vært borti de jeg også! Det er ikke alle dyr som vil vise at de er døde, jeg har vært borti dyr som enten sier det eller så viser de meg mye hvite ting ol. Som da er et symbol på at de har gått over til den andre siden :) ellers føler jeg det er ett fett om jeg snakker med døde og levende dyr :) jeg har bla snakket med en hest som fortalte meg hvordan hun døde og at hun etterlot seg et lite føll...
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Isan »

Jeg tror jeg var nokså nøytral til dette med dyretolking, men er blitt mer og mer skeptisk etterhvert som jeg har hørt hva noen dyretolker sier at dyrene formidler til dem (har ikke hørt veldig mange). Da formidler disse dyretolkene ting med så åpenbare menneskebegreper at dyrene har ingen mulighet til å bruke slike. Da kunne det noen ganger selvfølgelig ha vært dyretolkens oversettelse av inntrykkene han/hun fikk overlevert, men andre ganger er det tydelig at det er mer enn det. Toone har faktisk gitt meg to eksempler her i tråden, som jeg skal bruke til å forklare tydeligere hva jeg mener.

Toone, du skrev at dyretolker har sagt at katten din har fortalt dem at den bor på gård, mens du har fått det inntrykket fra den at det er en refleksjon av din drøm. Dersom katten din har besøkt en eller flere gårder eller vært innom gårder på sine egne vandringer, er det selvfølgelig en mulighet for at det du skriver, kan stemme ettersom den da har et bilde av det samme som vi mennesker mener med begrepet gård. Men hvis den aldri har vært innom en gård, da må dette være bare tull siden gård er et menneskebegrep. Og jeg tenker ikke spesielt på ordet, men det vi legger i ordet.

Og enda tydeligere er vel egentlig dette:
Toone skrev:... jeg har vært borti dyr som enten sier det eller så viser de meg mye hvite ting ol. Som da er et symbol på at de har gått over til den andre siden ...
At et dyr skulle vise deg hvite ting som et symbol på at de er døde? Dette er ren menneskesymbolikk, som aldri noen kan ha greid å formidle til et dyr. Et lite barn vil heller aldri få den assosiasjonen før noen har lært barnet det. Dette er en kulturell kode, sjøl om den er utbredt i mange av menneskets kulturer - altså at hvitt er symbol for død. Det har ikke et dyr begrep om.

Hadde det dyretolkene forteller at dyrene sier til dem, vært mer på dyrenes premisser, hadde jeg nok vært noe mindre skeptisk.
Antall ord: 378
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Dyretolking

Innlegg av xyrea »

Toone skrev:Det er ikke alle dyr som vil vise at de er døde, jeg har vært borti dyr som enten sier det eller så viser de meg mye hvite ting ol. Som da er et symbol på at de har gått over til den andre siden :) ellers føler jeg det er ett fett om jeg snakker med døde og levende dyr :) jeg har bla snakket med en hest som fortalte meg hvordan hun døde og at hun etterlot seg et lite føll...
Var du en av dem, kanskje? ,)

De hadde lignende unnskyldninger, til tross for at de først ga detaljerte beskrivelser av hva gampen hadde foretatt seg inntil dags dato, selv om den da hadde vært død i 10 år og også ble slakta relativt ung på grunn av en skade, som ingen av dem fikk med seg.

Innrømmer du noen ganger at du bommer totalt, eller forandrer du historien i etterkant så det blir riktig likevel, du hadde bare tolka ting feil? Sånn som at det nå er det samme om de lever eller er døde, siden du vet du ikke kan finne det ut?

Ellers så er jeg enig med Isan her.. det du skriver høres veldig 'menneskelig' ut. Symboler og har problemer med å 'snakke' om døden høres ikke helt ut som et dyr. Sliter de med å snakke om paring også, eller skammer de seg over det kanskje?
Antall ord: 247
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Lilja »

Jeg tror det finnes dyr som kan kommunisere med mennesker :mrgreen:
Og jeg tror det finnes mennesker som kan kommunisere med dyr, men at det er langt lengre mellom disse enn det det er mellom dem som kaller seg dyretolk.

Det å snakke med dyr er hakket enklere å bløffe enn det å kommunisere med ånder, men det skal likevel ikke så veldig stor kritisk sans til før man merker noe skurrer.

Jeg kjenner et ganske lite barn som dyrene henvender seg til. For dette barnet er det å få en beskjed fra et dyr like naturlig som det å få det fra et menneske. Dette barnet tror jeg på!
(Den dagen et Sigra-kurs kommer inn i bildet, derimot, blir jeg skeptisk. )
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Dyretolking

Innlegg av Toone »

Isan: Jeg ba dyretolken forklare hvordan det så ut rundt denne gården, siden jeg ikke bodde på noe gård... bare for å se om jeg kunne finne ut av hvor han evt hadde vært... Å da snakket han om skolen min :) Jeg går på en skole som er en gård :) Så da hadde han rett samtidig som at han reflekterte tankene mine ;)

Som dyretolk prøver en å forklare hva en ser eller hører så godt en kan, og ja, da blir det ofte noe mer menneskelig en det det burde, hvis jeg kan si det sånn. Et dyr som er dødt prøver gjerne å vise eller fortelle det. Og ja, da er hvitt veldig normalt. Jeg har snakket med en katt som ikke trodde den var død, men jeg satt igjen med en rar følelse etter samtalen og spurte eier om det var noe galt med katten, for jeg hadde ikke fått opp noe om vondter ol. Og da kom det frem at katten var død :)

Xyera: Haha nei det var nok ikke meg :P Har bare visst om denne siden i noen dager :P Jeg har bommet på en del ja, og legger ikke skjul på det :) Jeg bommet ganske mye på en samtale en gang, men da var jeg også syk - det er det eneste jeg kan "skylde" på :) Men ellers så beklager jeg bare om jeg har bommet og sier jeg kan prøve igjen hvis eier vil det :) Det var ei gang jeg bommet en del på hunden, men traff godt på katten (det var en sær katt, så det var ikke bare sånn generell opplysninger ;) )


Jeg har vel aldri sagt at jeg syns det er forskjell på å snakke med døde og levende dyr? Jeg bryr meg ikke egentlig :) Døde dyr formidler av og til info på et annet vis en levende, det er den andre måten jeg kan legge merke til om de er døde eller levende. Med mindre eier sier noe så tar jeg alltid utgangspunkt i at de er levende :)
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Dyretolking

Innlegg av xyrea »

Det er bra at du innrømmer at du kan ta feil, Toone. En del gjør aldri det, men tilpasser forklaringa si.. den 'skolen som ble til en gård' høres faktisk ut som en sånn ting. Eller døde dyr som det ikke er mulig å finne ut om er døde.

Vi hadde nettopp et veldig bra eksempel på noen som projiserte som en gal, som surra rundt her inne (og som antagelig kommer tilbake), hvis dere husker hvordan hun beskrev 'fienden' nøyaktig sånn som de fleste oppfatta henne selv, og seg selv som det totalt motsatte av det inntrykket hun ga? Blant annet ble hun tatt i direkte løgn så ofte at folk slutta å gidde og påpeke det, mens hun snakka om hvor ærlig hun er. Hun så ikke noe av andre mennesker, bare seg selv. Jeg tror jeg masa om dette i den tråden min om falske empater, også. Men jada, jeg skal komme til poenget.. det er ikke bare andre mennesker man gjør dette med, det er det samme med dyr, til og med kanskje enda verre siden dyr ikke snakker uten at du gjør det for dem, eller sier imot deg. Hvis man påstår seg å være dyretolk, hvordan vet man at man ikke bare gjør dette? Dvs en veldig stor del av beskrivelsen av dyrene er egentlig om en selv, men det vet man ikke fordi man (stort sett) ikke har noen spesielt god ide om hvordan man selv er. Selvinnsikt, kalles det. Total mangelvare sånn generelt, og spesielt blant de som påstår at de har mye av det har 0.
Antall ord: 283
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dyretolking

Innlegg av Bearchild »

Jeg er litt nysgjerrig på hva slags henvendelser dyretolker får? Toone nevner jo at hun har funnet bortkomne dyr, kanskje dette er enklere for en dyretolk enn en "vanlig" synsk?

Men ellers, hva er typiske spørsmål man får? Jeg er kjent med "fjortiss- varianten" der det går mye i hvordan dyret hadde det hos tidligere eier og hva slags farge de har på matskål osv. Men de voksne dyreeierne da? Går det mer på konkrete plager dyret har?

De gangene jeg har stilt dyra til tjeneste har jeg gjerne fått tilbakemeldinger som enten er helt på jordet men også "beskjeder" som kan tolkes i riktig retning hvis jeg hadde lagt godvilja til. For eksempel var det ei som hevdet den ene hesten min hadde vannskrekk i så stor grad at det forstyrret han i dagliglivet. Da kunne jeg selvsagt tenkt at det var en plage for han hver gang han drakk.. for noe annet vann er det ikke nærheten.

Jeg synes liksom det blir litt rart når ting må tolkes i småbiter for at det skal være forståelig men skjønner jo hvordan man kan få høy treffprosent da.
Antall ord: 203
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Dyretolking

Innlegg av Toone »

Bearchild skrev:Jeg er litt nysgjerrig på hva slags henvendelser dyretolker får?


Av folk som kommer til meg å spør om jeg kan snakke med dyrene deres er det alt fra dyr som har forsvunne (Jeg syns det er vanskelig å få frem info om disse dyrene da det krever ganske mye, men all infoen jeg får pleier jeg å dobbelsjekke med en an tolk for å sjekke at vi "ser" det samme - før jeg sender det til eier :) Ellers er det folk som vil vite hvorfor dyre deres gjør sånn og sånn, om det har plager, hvordan det har det osv. :) Noen sliter jo med at vet ikke finner ut av hva som er galt med dyret (fikk en sånn henvendelse idag) og vil gjerne høre med en tolk for å se om de kan finne ut av noe mer :) Veterinærer liker som regel å samarbeide med dyretolker :)

Nå kan jeg ikke gjengi samtaler jeg har hatt, pga taushetsplikt, men kan ta et utdrag;

Jeg snakket med en hest og eier lurte på om han hadde noen plager... Jeg var veldig i tvil om infoen jeg hadde fått. grunnen til det var fordi den "sa" venstre bakbein men viste meg bilde av høyre. I denne hoven var det vondt/ømt (kort forklart). Jeg fortalte da dette til eier, og sa jeg var veldig i tvil om hvilken hov han mente. Det viste seg at det var en veldig "vinglete" hest (som jeg vil kalle det). Han var veldig tullete og gikk ofte motsatt vei av det tøylen sa :) Men joda, han hadde hatt et betent sår på venstre bakbein og det var tydeligvis dette som nå hadde blomstret opp igjen.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Dyretolking

Innlegg av Bearchild »

Toone skrev:Det viste seg at det var en veldig "vinglete" hest (som jeg vil kalle det). Han var veldig tullete og gikk ofte motsatt vei av det tøylen sa :)
Aha.. en sånn hest som gjør stikk motsatt av hva den skal for moro skyld? :)

Jeg er ikke sikker på om det er "lov" å spørre om sånt, og du behøver heller ikke å svare hvis du ikke vil. Men jeg lurer på hvordan det fungerer hvis dyretolker tar feil? For eksempel hvis noen ber deg om hjelp til å finne en forsvunnet katt og den ikke blir funnet. Får man pengene tilbake da?
Det må jo uansett være et generelt spørsmål da.. siden du så godt som alltid har rett. Men hva er vanlig praksis?
Antall ord: 133
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links