Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO-observasjon på 90-tallet, forslag til forklaringer?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Paroman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Mai 2013 15:51
11
Blitt takket: 2 ganger

UFO-observasjon på 90-tallet, forslag til forklaringer?

Innlegg av Paroman »

Hei,

Har inntrykk av at det er mange kunnskapsrike mennesker her inne. Jeg har lyst til å fortelle om en hendelse som hendte en vinterkveld i starten av 90-tallet.

Det var noen skyer på himmelen, kaldt, og stjerneklart i mellom dem. Selve hendelsen fant sted i Trondheim, litt i utkanten, men temmelig tettbygd strøk - så jeg antar sannsynligheten er stor for at kanskje også andre mennesker har observert det samme i tillegg til oss 5. Ja, vi var 5 personer som så det samme.

Jeg var den første i venneflokken som la merke til et merkelig objekt, sirkel-og skiveformet, grålig, som kom frem bak skyene. Det beveget seg veldig spesielt. Objektet beveget seg sikksakk over horisonten, og av og til forsvant det bak skyene. Vi kunne ikke høre noen lyd, og det var relativt hurtig. Vi stusset litt på dette og kikket opp på himmelen, og ja, sannelig kom det flere like objekter. Totalt 8 objekter, samme bevegelsesmønster. Jeg har hele tiden lurt på hva dette kan være.

Det nærmeste jeg kommer nær en "jordnær" forklaring er at det var værballonger, som var presset sammen av trykket i atmosfæren, og kastet frem og tilbake av de atmosfæriske forholdene. Men er temmelig usikkert på akkurat det, kanskje noen her vet hvordan værballonger kan bevege seg i atmosfæren. Objektene kom fra nordøstlig retning og beveget seg sørvestover, da i et sikksakk bevegelsesmønster.

Er det noen her som har noen teorier?
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO-observasjon på 90-tallet, forslag til forklaringer?

Innlegg av Bearchild »

Dine antagelser er like gode som noen andres, eventuelle forslag til hva dere så vil nok bare bli synsing. :)
Jeg har ingen kunnskap om værballonger men synes vel det er litt rart med 8 stykker i følge. Mitt inntrykk er at disse normalt sendes opp enkeltvis? Siden det er såpass lenge siden er det vel også vanskelig å huske ting som værforhold (utover lettskyet vær) og anslå størrelse på objektene. Men siden du/ dere tenker at det kan ha vært ballonger av noe slag er det antagelig det inntrykket som har festet seg.

Er det noe militært område i nærheten? Kanskje de kan ha sendt opp noen slags ballonger..?

Har altså ingen gode forslag, bare tenker høyt. :)
Antall ord: 127
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paroman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Mai 2013 15:51
11
Blitt takket: 2 ganger

- - UFO-observasjon på 90-tallet, forslag til forklaringer?

Innlegg av Paroman »

Takk for innspill!

Dette med værballonger er noe jeg først de senere årene har grublet over som en mulig forklaring, det var aldri inntrykket den gangen. Vi ante rett og slett ikke hva det var. Det har låst seg fast på minnet, og minner egentlig svært lite om ballonger.

Nærmest er vel Ørland, men de kom ikke i den retningen vel og merke.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links