Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenParanormal Nord

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

hei og takk for at jeg fikk komme hit til denne spennende gruppen.
Har litt lyst først og fortelle om en liten opplevelse jeg hadde for noen uker siden. Rett før jul faktisk. Men før dette, før jeg så det. Så gikk jeg med en følelse at jeg kom til og få oppleve noe nytt. Faktisk så gikk jeg i noen uker og bare stirret opp mot himmelen i nordlig rettning.

Hvorfor jeg gjore dette, har jeg ingen formening om.. Men nå, tror jeg faktisk jeg har fått svaret. En kveld, mener det var rundt den 20 desember 2013. Noen dager før julaften.

Oppe på himmelen ett ganske kraftig lys, Så ikke ut som om at det skulle bevege seg eller noe annet. så først antok jeg dette for og være en kraftig stjerne eller helikopter litt langt unna.

Men jeg klarte liksom ikke og slutte og se etter det, Gikk stadig tilbake til vinduet og måtte kjikke opp på lyset. Da jeg la merke til at det flyttet seg ned på horisonten. Jeg ropte med en gang til kjæresten min at hun måtte sjekke dette ut, Og hun såg jo dette lyset hun også. Men da flyttet det seg opp igjen og til siden.. Noe unormal bevegelse synes jeg da. Samtidig så blinket dette fra lys orange til ganske kraftig rødt. Og som jeg vet har fly gabske tydelige lys, hvitt,grønn og rødt.
Men dette var ingen fly.

Vi er nå flyttet oss fra stuen til gårdsplassen fort og klare og se dette tydligere. Og jeg sprang inn etter ett kamera. Men akkurat i det jeg hadde fått opp kameraet, og skulle til og filme dette. Forsvant lyset i utrolig stor fart, sidelengst og opp, og ble borte.

Hadde litt lyst og fortelle denne historien da det første gang jeg har opplevd noe liggnende.

Spennende syntes jeg. Are we alone in this universe?

Deler en side fra Facebook som jeg driver og opprette. Håper dere kanskje vil joine =)
Endret: Link til facebook gir "siden finnes ikke"
Admin
Mvh

Stian.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Artig opplevelse, synd du ikke rakk å få det på kameraet! :) Neste gang er du kanskje mer forberedt hvis du får tilsvarende "forvarsel"..?
Antall ord: 23
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

Hei

Joda, neste gang skal jeg være forberet. blir innkjøp av kamerautstyr nå tenker jeg.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Tips hvis du skal investere i kamera; kjøp stativ! Når man ser på alle filmsnutter av UFOer på f.eks youtube er noenognitti prosent utydelige virrebilder med håndholdte kameraer. ;)
Antall ord: 32
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

UFOer har den leie tendensen til å aldri dukke opp der man forventer at den skal vise seg.
Litt rart å tusle rundt med et kamerastativ på seg hele tiden også vil jeg tro.

Para: DU skrev:
Forsvant lyset i utrolig stor fart, sidelengst og opp, og ble borte.
idet den var på vei opp på skrå og bort, blinket lysene på den litt da? Som en morbid avskjedsglimt?

Grunnen til at jeg spør er at din opplevelse er sammenlignbar med min, og min familie, samt naboers nærkontakt med en UFO for et-par-tre årsiden.

Happe.
Antall ord: 97
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

HappeTittenTooYouNow skrev:UFOer har den leie tendensen til å aldri dukke opp der man forventer at den skal vise seg.
Litt rart å tusle rundt med et kamerastativ på seg hele tiden også vil jeg tro.
Nå skriver jo trådstarter at han fikk et slags forvarsel og av den grunn holdt øye med himmelen i en spesiell retning. Videre at han observerte fenomenet hjemmefra. Hvis han får flere lignende forvarsler er det vel ikke så mye mas å ha et stativ stående i stua.. like lite mas som å ha et kamera tilgjengelig egentlig. :)
Dessuten behøver man ikke et langt uhåndterlig stativ, hele vitsen er å ha noe så kameraet står stødig. Man får tak i rimelige dingser til sånt bruk som faktisk får plass i ei lomme.

Når man er så heldig å få varsling i forkant hadde det jo vært supert å få dokumentert fenomenet på mest mulig troverdig vis?
Antall ord: 157
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er så enig med deg Bear.

Fra Happe-land meldes det om en sarkastisk vinkling på et spørsmål om et ønske om å "være der til rett tid", og at Norges folk bevepnet seg med kamerastativ, og svære kameraer klare til å skyte det perfekte bildet/film.

Jeg leste det selv at h*n været et slikt møte, og fint hadde det vært å være godt forberedt om det skulle dukke opp en liknende situasjon senere.


Happe.
Antall ord: 83
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Jeg skjønte det.. :oops:
Hadde det bare vært så enkelt som å ha utstyret i orden! Jeg har jo rimelig mange timer bak meg ute i mørke netter med kamera montert på stativ uten at jeg har klart å fange noe ekstraordinært liksom! :roll:

Men.. jeg hadde neppe tilgitt meg selv om jeg ikke hadde sørget for minimum av dokumentasjonsdingser hvis jeg mente å vite når og hvor det kunne skje noe spennende. ;)
Antall ord: 74
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

hei og god helg =)

her var det jo skjedd noe ja =) Takk for mange svar og spm.

Skal prøve og svare litt her. Er ny på forumet, forde om jeg var registrert her for maange år siden.
så fikk jeg kke helt til denne sitat greia.

Leter rundt på Ebay om dagene etter noe greit og filme med. har kommet frem til Canon VIXIA. Og stativ er jo ett must =) Slitsomt med Virrebilder som Bearchild sier!!


-HappeTittenTooYouNow-
idet den var på vei opp på skrå og bort, blinket lysene på den litt da? Som en morbid avskjedsglimt?

Er usikker på dette. prøvde og fange det på film.. Så var litt opptatt med det kameraet jeg hadde.. Fikk bare med meg at det forsvant på den måten jeg forklarte tidligere.

-Bearchild-
Når man er så heldig å få varsling i forkant hadde det jo vært supert å få dokumentert fenomenet på mest mulig troverdig vis?

Jo, det er viktig og få ting dokumentert. Da er det jo kanskje og gøy for oss alle at det er troverdig.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av g.r.y »

Men herregud!.. Utstyr?!?.. Alvorlig talt.. Kødder du!?!.. Du har/hadde vel for pokker en mobil i nærmeste bukselumme, eller noe slikt!.. Man begynner vel da for pokker ikke å røre rundt etter best mulig utstyr om man har blitt den ultimate opplevelse tildel, med tid & anledning til forevigelse?!?
Det koker liksom ned til følgende: A) røre rundt etter utstyr, med det resultat at man hverken fikk knipset eller filmet en dritt? B) Hive på kamera på første & beste mobil etc. man får klørne i så ikke 1/1000 sek. går til spille, for deretter å la moderne teknologi luke vekk ev. skurringer & utydeligheter i etterkant, med det resultat at alt som var menneskelig mulig å få på film, var på film?
Om dette er en reell opplevelse, og hadde vært meg til del, hadde jeg ikke nølt et mikrosek. med å grabbe tak i fremmedes mobil om så skulle være heller. -Det være seg rive den ut av hendene deres, bryte meg inn i en bil, hus eller hva det måtte være, og forklare, ev. ta straffen med glede etterpå.. -Ikke for det.. Ethvert menneske ved sine fulle fem ville garantert ha grått av glede og jallet ´halleluja`-rop til sin skaper for å bli delaktig i det gitte scenario.
:iiik ](*,) :iiik
Antall ord: 221
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

g.r.y skrev:Men herregud!.. Utstyr?!?.. Alvorlig talt.. Kødder du!?!
Men herregud.. leser du i det hele tatt det han har skrevet?!?
.. Du har/hadde vel for pokker en mobil i nærmeste bukselumme, eller noe slikt!.. Man begynner vel da for pokker ikke å røre rundt etter best mulig utstyr om man har blitt den ultimate opplevelse tildel, med tid & anledning til forevigelse?!?
Har du forsøkt å filme f.eks et fly på nattehimmelen med mobil? Prøv det og se hvor godt resultatet blir.. dessuten er det ikke alle som går med mobiltelefon i lomma til enhver tid.
Nå er det heller ikke snakk om å røre rundt etter best mulig utstyr. Noe du hadde forstått om du leste det trådstarter sa.
Om dette er en reell opplevelse, og hadde vært meg til del, hadde jeg ikke nølt et mikrosek. med å grabbe tak i fremmedes mobil om så skulle være heller. -Det være seg rive den ut av hendene deres, bryte meg inn i en bil, hus eller hva det måtte være, og forklare, ev. ta straffen med glede etterpå..
Ja, for man risikerer liksom ikke å gå glipp av opplevelsen/ synet hvis man "rører rundt" med å bryte seg inn i biler og hus. :roll:
-Ikke for det.. Ethvert menneske ved sine fulle fem ville garantert ha grått av glede og jallet ´halleluja`-rop til sin skaper for å bli delaktig i det gitte scenario.
:iiik ](*,) :iiik
Kjenner det er helt greit å ikke være ved mine fulle fem hvis det er sånn det oppleves. :lol:
Antall ord: 266
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

g.r.y skrev:Men herregud!.. Utstyr?!?.. Alvorlig talt.. Kødder du!?!.. Du har/hadde vel for pokker en mobil i nærmeste bukselumme, eller noe slikt!.. Man begynner vel da for pokker ikke å røre rundt etter best mulig utstyr om man har blitt den ultimate opplevelse tildel, med tid & anledning til forevigelse?!?
Det koker liksom ned til følgende: A) røre rundt etter utstyr, med det resultat at man hverken fikk knipset eller filmet en dritt? B) Hive på kamera på første & beste mobil etc. man får klørne i så ikke 1/1000 sek. går til spille, for deretter å la moderne teknologi luke vekk ev. skurringer & utydeligheter i etterkant, med det resultat at alt som var menneskelig mulig å få på film, var på film?
Om dette er en reell opplevelse, og hadde vært meg til del, hadde jeg ikke nølt et mikrosek. med å grabbe tak i fremmedes mobil om så skulle være heller. -Det være seg rive den ut av hendene deres, bryte meg inn i en bil, hus eller hva det måtte være, og forklare, ev. ta straffen med glede etterpå.. -Ikke for det.. Ethvert menneske ved sine fulle fem ville garantert ha grått av glede og jallet ´halleluja`-rop til sin skaper for å bli delaktig i det gitte scenario.
:iiik ](*,) :iiik
skulle du sett.. Mobil? Er da det siste jeg ville ha brukt for og prøve og filme noe som er laaaangt unna.... Det vises ikke i det hele tatt på en mobil... Dessuten har jeg en gammel sony mobil som er utdatert for 10 år siden... kan jo nevne at jeg prøvde og filme med et digital camera, TOTALT UBRUKELIG! Da jeg bor nord for polarsirkelen, da er det veldig lite dagslys på denne tiden av året. Så unnskyld meg for at jeg ikke har utstyr til å filme nattehimmelen med.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

Har flere bilder da jeg var i stonehenge i 2012. Disse ligger på den Facebookgruppa jeg nevnte. =)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Paranormal Norway skrev:Har flere bilder da jeg var i stonehenge i 2012. Disse ligger på den Facebookgruppa jeg nevnte. =)
Du fikk med deg at linken ikke fungerte? Prøv å legge den inn på nytt. :)
Kopier lenkeadressen til facebooksiden og lim den inn her med " URL "- tag.
Antall ord: 47
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Lilja »

g.r.y skrev:Men herregud!.. Utstyr?!?.. Alvorlig talt.. Kødder du!?!.. Du har/hadde vel for pokker en mobil i nærmeste bukselumme, eller noe slikt!.. Man begynner vel da for pokker ikke å røre rundt etter best mulig utstyr om man har blitt den ultimate opplevelse tildel, med tid & anledning til forevigelse?!?
Alvorlig talt, hva er greia med å snakke til folk på denne måten? Hissig, eller?
Ikke alle går rundt med mobilen i lomma.
Det koker liksom ned til følgende: A) røre rundt etter utstyr, med det resultat at man hverken fikk knipset eller filmet en dritt? B) Hive på kamera på første & beste mobil etc. man får klørne i så ikke 1/1000 sek. går til spille, for deretter å la moderne teknologi luke vekk ev. skurringer & utydeligheter i etterkant, med det resultat at alt som var menneskelig mulig å få på film, var på film?
Resultatet av dine to alternativer ville blitt det samme: Ingen ting å vise til!
Om dette er en reell opplevelse, og hadde vært meg til del, hadde jeg ikke nølt et mikrosek. med å grabbe tak i fremmedes mobil om så skulle være heller. -Det være seg rive den ut av hendene deres, bryte meg inn i en bil, hus eller hva det måtte være, og forklare, ev. ta straffen med glede etterpå.. -Ikke for det.. Ethvert menneske ved sine fulle fem ville garantert ha grått av glede og jallet ´halleluja`-rop til sin skaper for å bli delaktig i det gitte scenario.
:iiik ](*,) :iiik
Du føler ikke du tar av bittelitt, nå? :dontknow
Det er helt greit å ikke tro på alt du leser, men det får være måte på ...

Jeg har forøvrig opplevd noe av det samme som Paranormal Norway beskriver, og kan informere om at det ikke førte til det minste behov for verken å gråte, skrike eller utføre kriminelle handlinger :roll:
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links