Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenParanormal Nord

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Isan »

Det med mobilens begrensete egnethet i slike tilfeller, har allerede vært godt kommentert av et par stykker, så jeg trenger ikke dvele mer ved det. Da hadde det kanskje tross alt vært et bedre alternativ å se og observere så konsentrert man var i stand til, memorere seg det hele best mulig, merke seg klokkeslett, og så skrive det hele ned så presist man kunne raskest mulig etterpå. Det ville nok gi minst like bra dokumentasjon som å prøve å mobilfotografere noe bevegelig langt unna.
Antall ord: 85
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Tyrell »

Mobilen kan sikkert brukes til så mangt, men å bruke mobilen som et videokamera for å filme noen lys på lang avstand og i mørket er meningsløst, vi trenger ikke enda et ufo opptak av elendig kvalitet...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

hei og riktig god søndag =)

Får prøve pånytt med denne Facebookgruppen.

https://www.facebook.com/groups/554117558018570/

Håper dette fungerer.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av g.r.y »

Jeg blir ærlig talt oppgitt når man ikke legger alle kluter til og gir alt man har i forsøket med hva man har for hånden i en slik situasjon..
Uiedentifiserbare Flygende Objekter er ikke hverdagskost, kommer ikke på bestilling, intet er gitt ang. besøkets varighet, og, dersom det skulle være et besøk fra et annet solsystem, kan de komme & gå på et nano sekund, samt at deres inteligens må antas å være så hinsides vår, så hvorvidt & ev. hvordan deres tilstedeværelse registreres, måles eller avbildes med stor sannsynlighet er prisgitt hvorvidt de legger godsiden til, for å si det slik.
Det ideelle ville selvfølgelig vært om man hadde the top of the pops av teknologi for hånden da et sådant fenomen skulle åpenbare seg for ens øyne. Sakens faktum, er imidlertid at det ikke er tilfelle. Samtidig er det et ufravikelig faktum at en her står ovenfor et fenomen som etter beskrivelsen å dømme faktisk kan være et besøk fra en annen livsform! -Og om så skulle være, vil dette etter alle solkemerker forbli menneskehetens desiderte høydare. Vi snakker her om et fenomen som nok ikke vil møte sin like før en eventuell suksessfull intrastellar reise ved hjelp av krumning av rommet.. Jeg beklager om det oppfattes som lite sympatisk, men ja, jeg blir rett og slett provosert av at den som er en slik opplevelse til del ikke går fullstendig bananas og setter himmel, jord og hva pokker måtte befinne seg i mellom i bevegelse for på en eller annen måte å muliggjøre en eller annen form for forevigelse/registrering av dette! Jo, selvfølgelig har dere rett i det med mobilkameraenes mangler og jada, jada, det er ikke det.. Men noe annet & bedre har man ikke for hånden, og like fullt står man etter egen overbevisning ovenfor noe helt unikt. Da mener jeg at man istede for å stå der som en tafatt idiot og sippe fordi man mangler foto/film utstyr, prøver alt man kan med hva man tross alt har! Om det er en overvekt av sannsynlighet for at filmatiseringens kvalitet skal vise seg for dårlig til å bevise noe som helst, så er sannsynligheten faktisk laaangt mindre for å oppleve noe slikt som vedkommende her kan ha stått ovenfor!..
Om man prøver & feiler, har man min fulle respekt & støtte, hvilket ofte innebærer bedreviternes gnål om hva som i etterpåklokskapens lys & alt det der etter sigende kunne vært gjort annerledes. -De har uansett gitt alt i forsøket! Mangel på forsøk provoserer meg imidlertid grenseløst, og når tilfellet er så unikt som dette kan ha vært, har det nada betydning hvorvidt sannsynligheten for å lykkes må aqnsees som relativt lav. Sånn er det bare. Et skudd i blinde er et skudd det oxo, for å si det sånn, -hvilket faktisk gir en langt større mulighet for å treffe enn om en ikke fyrer av i det hele tatt, -for da er det ingen mulighet i det hele tatt! -Blindskudd har so kjent truffet før, -mer enn en gang.
Antall ord: 537
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

hei

jeg begynner nesten og angre at jeg delte den e historien om jeg viste at det kom til og bli en diskusjon om teknologi og utstyr.. jeg vil bare si at jeg kom ikke inn i dette forumet for og skape neo som helst uro eller debbatt. Kom hit for jeg tenkte her var dt noen som likte dette... Jeg må si til deg G.R.Y... er enig i mye.. Men uenig i det meste...
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Lilja »

Paranormal Norway skrev:hei

jeg begynner nesten og angre at jeg delte den e historien om jeg viste at det kom til og bli en diskusjon om teknologi og utstyr.. jeg vil bare si at jeg kom ikke inn i dette forumet for og skape neo som helst uro eller debbatt. Kom hit for jeg tenkte her var dt noen som likte dette... Jeg må si til deg G.R.Y... er enig i mye.. Men uenig i det meste...
Jeg likte historien din, og tror ikke jeg er alene om det!

Ingen grunn til å angre noe ;)
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av Chimera »

Paranormal Norway skrev:hei og riktig god søndag =)

Får prøve pånytt med denne Facebookgruppen.

https://www.facebook.com/groups/554117558018570/

Håper dette fungerer.
Lukket gruppe. Burde ikke en slik gruppe være åpen?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - Paranormal Nord

Innlegg av g.r.y »

Paranormal Norway skrev:hei
jeg begynner nesten og angre at jeg delte den e historien om jeg viste at det kom til og bli en diskusjon om teknologi og utstyr.. jeg vil bare si at jeg kom ikke inn i dette forumet for og skape neo som helst uro eller debbatt. Kom hit for jeg tenkte her var dt noen som likte dette... Jeg må si til deg G.R.Y... er enig i mye.. Men uenig i det meste...


For all del, du har ikke noe å skamme deg over! Dette er et debattforum, så det diskuteres i vei både her & overalt ellers.
Du slumpet til å ramle rett oppi den emneboksen som mer enn noe annet er en "major deal" i mitt tilfelle; Space.. Slik enkelte småbarn ramser opp bilmerker/modeller, dinosaurer, etc. kunne jeg redegjøre for alt fra planeter, deres respektive måner, galakse & stjerne -typer & livsløp. Innenfor astronomien, ble utemomjordiske livsformer etterhvert å regne som et spesial-felt sammen med the big bang, ekstreme fenomener & hva angår tid & rom.
Denne facinasjonen er faktisk så altoverskyggende at jeg er ikke nølte et sekund da NASA for et par år tilbake søkte frivillige "første-kollonister" til å forlate moderplaneten for godt til fordel for Mars..
Så lenge det ikke utvises tafatthet ihht. oppdagelser av universets hemmeligheter, og for så vidt ukritisk sympati for en av verdens religioner, er jeg imidlertid relativt grei å ha med å gjøre ;)
Antall ord: 242
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - - Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

Chimera skrev:
Paranormal Norway skrev:hei og riktig god søndag =)

Får prøve pånytt med denne Facebookgruppen.

https://www.facebook.com/groups/554117558018570/

Håper dette fungerer.
Lukket gruppe. Burde ikke en slik gruppe være åpen?
Jeg mener den burde væres lukket. Åpen for alle. åpen for kaos..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Det må nødvendigvis bli litt diskusjoner, noe annet er ganske uunngåelig på et diskusjonsforum. :lol:
Jeg er alikavel mest fascinert av "forvarselet" du fikk og håper du- til tross for at det også sikkert vil bli diskutert- holder oss oppdatert hvis fornemmelsen av besøk kommer tilbake? Og ikke minst hvis du ser den igjen. Filmbevis eller ei. ;)

Når man først begynner å følge med på nattehimmelen dukker det stadig opp noe nytt og man blir flinkere og flinkere til å sortere "vanlige" og mindre vanlige ting som skjer der oppe. Det er ikke dermed sagt at man får noen svar men det er utrolig moro når man først ser noe uvanlig.
Antall ord: 118
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranormal Norway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Jan 2014 16:37
10
Kjønn (valgfri): mann
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Paranormal Norway »

[youtube]watch?v=S0Pa9EjB6w4&feature=youtu.be[/youtube]

Ja, ikke det jeg såg. Men her er faktisk noen andre ting jeg har fått på film ;) fikk ett sånt lite camera som jeg kjøpte på Ebay her om dagen... Tidlig morgen igår fanget jeg disse på film.. Aner ikke hva det er.. Kan jo være refleksjon av noe????
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Paranormal Nord

Innlegg av Bearchild »

Synes du er veldig sparsom med filmlengde! :lol:
Bare ved å ha sett veldig kort på det tipper jeg refleksjon av noe slag. Det ser først ut som om disse to forsvinner bak grantreeet, men ser man litt nærmere etter kan det se ut til at den ene hvadetnåer er på framsiden av kvisten rett før filmen slutter?
Antall ord: 60
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links