Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerNår andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Mystical »

Er det egentlig grenser for hva vi kan oppleve og se dersom vi regner med at det finnes flere dimensjoner?
Vi har vel mange av oss hørt at det såkalte "småfolket" finnes men vi har fått forståelsen av at det er snakk om at de er av en annen dimensjon.

Kanskje er det derfor folk rundt om ser alle de andre utrolige skapningene også inkludert diverse "monstre" rundt omkring?

Kanskje til og med det urnorske Trollet, f.eks., finnes, men i en annen dimensjon?

Man snakker jo nå om på internett at folk plutselig blant annet ser ekte drager, utdødde forhistoriske dyr, thunderbirds, sjøormer og forskjellige Aliens.
Men bør man kanskje være litt redd for at man beveger seg inn på demoniske arenaer?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Mystical »

Mulig jeg går for fort videre frem nå uten at noen har fått kommet med eventuelle kommentarer til åpningsinnlegget men det er et annet interessant moment som jeg mener kanskje hører under det samme temaet;
Først la oss legge til grunn at vi mener Aliens, f.eks., finnes.
Jeg har lagt merke til at de som har bortføringshistorier ifm Aliens kan fortelle at de forflytter seg inn og ut av hus uten å gå gjennom døren dvs at de går rett gjennom veggen. Evne til å gå rett gjennom en vegg med andre ord; Har det kanskje med vesenenes evne til å "gå gjennom" dimensjoner?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Isan »

Her mener du vel egentlig parallelle tilværelser?
Det er mange som lettere feilaktig kaller det dimensjoner. Det er ikke sikkert man helt kan utelukke at man kan få de samme effektene med flere dimensjoner, heller, men fullt så godt inne i fysikken er jeg ikke at jeg kan si noe tydelig om det.
Antall ord: 54
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Lilja »

Og hva er så forskjellen på parallelle tilværelser og dimensjoner? Bilde
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Isan »

Dimensjoner er retninger verden kan strekke seg ut i; vi føler jo 4 på vår kropp.
Parallelle tilværelser, hvis de finnes, foregår vel mer på andre plan, og strengt tatt vet vi vel i så fall ikke om våre dimensjoner eksisterer der i det hele tatt, om det er snakk om andre universer med helt andre forutsetninger og betingelser, eller om det er enda noe totalt annet?
Antall ord: 72
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Lilja »

Du sier selv at "mange lettere feilaktig kaller det dimensjoner". Jeg forsto godt hva mystical ville fram til, og syns det blir litt dumt å kvele diskusjonen før den er i gang for å pirke på at h*n brukte ordet "feil". Det er ikke akkurat eksakt vitenskap man diskuterer her ...
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av jeditrond »

Må pirke litt, hva mener du, trådstarter, med demoniske arenaer? Mener du at det finnes demoner utenom de vi selv lager?

At småfolk o.l. finnes tviler jeg ikke på forøvrig, jeg har hatt med dem å gjøre gjentatte ganger de siste par åra. Og ja, de kan vel sies å kanskje tilhøre andre evt. høyere dimensjoner/frekvensnivå enn oss siden de for meg fremstår omtrent som ånder, ikke fysiske vesener. Men det kan godt være at det er sånn jeg greier å se dem akkurat nå, at eneste måten for meg å forstå hva jeg "ser" er at de viser seg på denne måten :)
Antall ord: 112
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Svartepus »

Kroppen vår har ikke mer enn 3 dimensjoner, vi er tredimensjonale (høyde, bredde og dybde). Tiden anses noen ganger for å være fjerde dimensjon fordi den kan beskrive hvor en gjenstand befinner seg og når. Men siden tiden ikke beskriver selve gjenstanden er den mer en "nullte dimensjon". Fjerde dimensjon er ofte beskrevet ved hjelp av en hyperkube eller tesserakt. Denne siden beskriver dimensjoner ganske greit: http://www.hvafor.no/vitenskap/hva-er-d ... -dimensjon

Parallelle univers blir ofte betegnet som "andre dimensjoner", ikke fordi det er snakk om nye typer dimensjoner men rett og slett flere dimensjoner som eksisterer samtidig, f.eks. flere 3D-verdener parallelt. Det er nok denne teorien TS sikter til.

Noen teorier går ut på at disse parallelle dimensjonene/verdenene skal være adskilt og ikke mulig å krysse, men at det kan oppstå rifter eller portaler mellom. Dermed kan man få innsyn i andre dimensjoner. Jeg synes det er en fascinerende tanke at det enten finnes lignende verdener side om side med oss eller at det kanskje til og med finnes andre versjoner av samme verden og tidslinje som vi har. Jeg tror ikke det er egne demonverdener så jeg vet ikke helt det med å deise innom demonverdene ved et uhell, men hvem vet.
Antall ord: 213
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Mystical »

Takk for alle svar!
Det kan hende min entusiasme går litt over stokk og stein og jeg ser at det lett blir flere spørsmålstillinger i en og samme tråd med den følgen at det blir blandet sammen.
Men jeg studerer stadig stoff om disse emnene og blir fascinert.

Når det gjelder andre dimensjoner eller parallelle tilværelser så kommer vel disse på en måte i kontakt med vår tilværelse når vi "ser" noe, ta f.eks. "småfolk".

Enkelte vesener har, ifølge enkelte vise på området, evne til å "pendle" mellom to eller flere tilværelser.

Av og til kan ting/vesener materialisere seg slik at de fleste mennesker kan se det samme, mener jeg.

Utover det så har man det man kaller synskhet. Ved hjelp av å være synsk så kan enkelte mennesker se ting i parallelle tilværelser som ikke er tilgjengelig for "allmennheten".
Temaet synskhet er veldig interessant. Det er de som hevder at vi mennesker blir født mer eller mindre synske men at vi mister evnen etter hvert. Noen har evnen hele livet eller mesteparten av livet. Det blir dessuten hevdet at vi faktisk kan lære opp evnen bevisst.
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Isan »

Lilja skrev:Du sier selv at "mange lettere feilaktig kaller det dimensjoner". Jeg forsto godt hva mystical ville fram til, og syns det blir litt dumt å kvele diskusjonen før den er i gang for å pirke på at h*n brukte ordet "feil".
Det er vel ikke så dumt å holde ting litt fra hverandre. Nå ser jeg i artikkelen Svartepus linket til, at det kan kanskje være vanskelig å skille disse tingene likevel - litt mer utydelig skille enn hva jeg trodde. Og jeg ønsker absolutt ikke å kvele noen diskusjon :)

Svartepus, takk både for linken og bra innspill!
Antall ord: 98
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Tyrell »

Mystical skrev:Jeg har lagt merke til at de som har bortføringshistorier ifm Aliens kan fortelle at de forflytter seg inn og ut av hus uten å gå gjennom døren dvs at de går rett gjennom veggen. Evne til å gå rett gjennom en vegg med andre ord; Har det kanskje med vesenenes evne til å "gå gjennom" dimensjoner?
Det er ikke sikkert dette har noe med disse vesenene sine evner å gjøre hvis vi skal tro historiene, men at de bruker en eller annen form for teknologi som gjør det mulig...
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Terra »

Jeg tror det finnes mange dimensjoner, universer og verdener, og mange forskjellige skapninger som vi ikke en gang med vår villeste fantasi kan innbille oss... Av og til kan noen av oss se inn i disse dimensjonene og få glimt av skapninger som fra "en annen verden." Enten det er "engler eller demoner," nisser, alver, enhjørninger eller troll eller hva det måtte være. Livet er forunderlig og det er bare vi som setter grenser tror jeg... :sombie
Antall ord: 80
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av UFO »

Dette er et interessant emne.

Om vi ikke blir lurt av vår egen hjerne, mao at alt er en illusjon, så lever vi etter sigende i tre dimensjoner + tiden som den fjerde, om vi skal regne med den.

Kan det være slik at når vi dør flytter oss inn/over i en annen verden med ENDA en dimensjon ?
Kan det da også være at man kan se/oppfatte dimensjoner nedover ?
men ikke oppfatte noe over fem dimensjoner.
Vi kan jo ikke i vår verden oppfatte flere dimensjoner oppover, kun nedover.
Kan de/det som event. lever i en femte dimensjon oppfatte oss ?, men ikke gjøre noe med det?
Vi lever på vår "frekvens" og noe annet på andre "frekvenser".

Vi trenger et instrument til å detektere hva som finnes rundt oss. :dontknow

Det er vel bare å innse at vi mennesker ikke vet så særlig mye. Det kan jo hende det heller ikke
er meningen av vi skal vite så mye om akkurat dette heller.
Antall ord: 171
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ælfwine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Feb 2012 02:38
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av Ælfwine »

Støtter absolutt opp om denne teorien om flere dimensjoner, eller tilværelser som ble nevnt her(et mer presist begrep i min mening). Derfor kan jeg lettere tro øyenvitne beskrivelser av paranormale fenomener som tilsynelatende høres overdrevne ut; da ifølge teorien disse hendelsene ikke har utspilt seg på samme "plan" som vår egen tilværelse. Og at slike overlappinger av tilværelser kan forekomme nærmest uavhengig av sted, person og situasjon. Jeg håper jeg i min levetid får se en større vitenskapelig tilnærming til disse temaene, da de er veldig spennende, og i mine øyne kan forklare mye om oss selv og verden, også utover det paranormale :)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Når andre dimensjoner gir nye dimensjoner.

Innlegg av UFO »

Jeg håper jeg i min levetid får se en større vitenskapelig tilnærming til disse temaene, da de er veldig spennende, og i mine øyne kan forklare mye om oss selv og verden, også utover det paranormale :)
Den som lever får se heter det jo. Men kanskje vi ikke får vite dette før vi dør, eller for å si det på den rette måten - Når vi går over til en annen tilværelse. For det er jeg sikker på at vi gjør.
Det virker som endel forskere innen vitenskapen på en måte fortrenger det de ikke forstår. Og det værste jeg hører er at de sier "Dette er ikke mulig" :rasende . Det blir veldig sneversynt. Lurer på hvorfor de er så redde ?
Antall ord: 135
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links