Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTror dere på fenomenet telepati?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Tror dere på fenomenet telepati?

Innlegg av Mystical »

Jeg har i det siste sett fenomenet Telepati nevnt i forskjellige emner som jeg er interessert i. Og jeg vil ha deres meninger om det.
Noen nevner f.eks. telepati ifm Aliens og Bigfoot og hevder at slike vesener kan kommunisere via nettopp telepati. Jeg synes det høres interessant ut men først må man vel ta stilling til om det finnes noe slik som telepati.
Jeg husker jeg hørte dette når jeg var yngre og da var det snakk om en mann som kunne "plante" bevisstheten om at han stirret på nakken til en annen person som satt lenger fremme. Og riktig nok; Personen der foran snudde seg for å se hvem som stirret på ham.
:x
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Tror dere på fenomenet telepati?

Innlegg av jeditrond »

Ja, tror telepati er et reelt fenomen. Vardøger f.eks. springer nok ut av telepati, man tenker på en spesifikk person i det man setter kursen hjemover eller drar på besøk til denne personen. Denne personen hører, evt. også ser, deg før du kommer. Etter egen erfaring merkes dette i samme øyeblikk som tanken tenkes :)
Antall ord: 59
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Tror dere på fenomenet telepati?

Innlegg av g.r.y »

Ja, jeg er av den formening at tanker tidvis og i varierende grad kan oppfattes av andre. Når det gjelder telepati, kan det oxo nevnes at jeg har ubegrenset tilgang til verdens beste studiemateriell i så måte; En mor og tante som er eneggede tvillinger.
Det morsomste ved hele greia, er alle disse små tingene som går mutter`n hus forbi. "Nei, dette har hun ikke noen særlig tro på, nei (he, he)", samtidig som min tante atter en gang dukker opp med nyinvesteringer innen klær, hår, e.l som er nært identisk med hva moder`n akkurat har vært og kjøpt seg/fått gjort et annet sted..
De har endt opp med å jobbe sammen, de giftet seg & fikk deres første barn, -min kusine & meg, med et par mnd. mellomrom, og det er ikke bare de to som er dønn like på sine respektive brude-bilder. -Omtrent alle & enhver som besøkte meg i barndomshjemmet har påpekt likheten mellom min far & onkel, og lurt på om de oxo er brødre.. Videre ble de skilt med relativt kort tids mellomrom, samt at den ene vet liksom alltid og komme eller ringe når den andre måtte ha behov for det.
Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg lå i sengen min og hørte de prate hvor jeg prøvde å gjette hvem som sa hva. -Umulig. Stemmene er klin like, og de avslutter hverandres setninger. -Og slik fortsetter det..
Jeg har ikke en gang giddet å påpeke disse tingene noe ytterligere, for jeg mener, -når noen liksom ikke har sett elefanten som har romstert rundt midt i rommet på 60 år.. Det gjør det jo ikke akkurat noe mindre artig å være observatør når de overhodet ikke engang stusser over hva som foregår selv (he, he).
Antall ord: 317
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links