Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerJeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Dette er tråden som startet som idéen om en Anubistråd, men som har modnet til noe annet :)

Først får jeg da innrømme at ja, jeg jobber paranormalt med vesner som ser ut som bla. de gamle egyptiske gudene og har disse sitt navn. Men ingen av dem krever tilbedelse av meg og ser ikke ut til å se på seg selv som gudinner/guder heller. Jeg mistenker heller at dette er eldgamle sjeler som har utviklet seg til å bli særdeles "avanserte" og dette mente enkelte i oldtiden var synonymt med guder. Det er ikke religion det jeg driver med overhodet, jeg bare benytter meg av evnene jeg får og hjelpen jeg kan be om fra dem :)

Et hederlig unntak ang. utseende er kattegudinnen Bast, hun velger å vise seg som en tegneseriefigur fra et japansk spill som jeg overhodet ikke har spilt. Men innrømmer lett at jeg syntes tegneseriefiguren Mao, en jente med katteører, var interessant (les tiltrekkende :) ). Så kan man jo diskutere opp og ned i mente om designeren av figurene til spillet ble påvirket av kattegudinnen til å designe en karakter som ville minne meg på noe, eller om Bast bare har tatt denne figuren som sin fordi det gir symbolikk nok til at jeg etterhvert forsto hvem jeg hadde med å gjøre :) Den diskusjonen blir fort litt sånn høna/egget tror jeg :D

En annen ting er at i de tilfellene jeg ber om hjelp fra kaosguden Set, viser han seg som karakteren Beetlejuice fra filmen ved samme navn. Men i de tilfeller jeg hjelper folk med å bli kvitt kaos, er Set der i klassisk egyptisk fremtoning. Merksnodig :)

Så til et spørsmål som kanskje enkelte stiller seg: har gudene et budskap til para'n/menneskeheten? - Ikke som jeg vet, annet enn at det som skjedde i Atlantis ikke skal få skje igjen. Men det er jo nokså diffust. De andre beskjedene jeg får går på meg personlig, evt. til personen jeg hjelper der og da. Jeg anser at jeg har taushetsplikt ang. ting som blir gitt meg å overbringe spesifikke personer og de personlige beskjedene til meg er personlige og de som kommer fra kattegudinnen er særdeles private og har som oftest 18-års grense :D For nye lesere, sjekk kjærestetråden min, så blir det noe klarere :D
Antall ord: 394
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Moonstone »

Man kan se arketypiske fremstillinger og versoner av alle de gamle gudene overalt, om man vet litt om hva slags arketyper gudene representerer. At arketyper/stereotyper blir hyppig brukt i filmbransjen er ganske åpenlyst, og også i skjønn-litteratur, poesi, kunst og musikk.

Hva baserer du utsagnene dine på, og slutningene du har trukket ang det med at gudene har utviklet seg fra vanlige mennesker, og til "høyt utviklede skapninger"?
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Moonstone skrev:Man kan se arketypiske fremstillinger og versoner av alle de gamle gudene overalt, om man vet litt om hva slags arketyper gudene representerer. At arketyper/stereotyper blir hyppig brukt i filmbransjen er ganske åpenlyst, og også i skjønn-litteratur, poesi, kunst og musikk.

Hva baserer du utsagnene dine på, og slutningene du har trukket ang det med at gudene har utviklet seg fra vanlige mennesker, og til "høyt utviklede skapninger"?
Jeg baserer det kun på dette med at de på meg ikke virker som "guder", mer som "vanlige" mennesker, dog med tilgang på høyere/kraftigere energier. De har gått gradene så og si og utviklet seg gjennom særs mange liv og lært mye. Tror jeg. Som med det meste innenfor det paranormale blir dette en blanding av tro og synsing :D Det kan jo være at min "ateisme" blander seg inn og sier at guder finnes ikke, derfor må det heller være gamle sjeler :mrgreen:
Antall ord: 163
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Moonstone »

jeditrond skrev:Jeg baserer det kun på dette med at de på meg ikke virker som "guder", mer som "vanlige" mennesker, dog med tilgang på høyere/kraftigere energier. De har gått gradene så og si og utviklet seg gjennom særs mange liv og lært mye. Tror jeg. Som med det meste innenfor det paranormale blir dette en blanding av tro og synsing :D Det kan jo være at min "ateisme" blander seg inn og sier at guder finnes ikke, derfor må det heller være gamle sjeler :mrgreen:
Om man ser bort fra folks "synsing og tro", og faktisk går inn å studerer mytologiene ved roten, alle de såkalte "gudene",feiringene mennesker har laget til ære for dem, symbolikken rundt dem osv, vil man nok komme frem til noe annet.
Jeg har også brukt år på å undersøke både "oppstegen mester" teoriene, og "ancient Aliens" teoriene, og jeg må nok desverre si at jeg finner det som bullshit.
Det igjen ledet meg til å studere direkte fra kildene, for da hvisker man vekk lag på lag med andre sin synsing og tro, og man kommer mer direkte i kontakt med de Antikke kildene/skriftene og mytologiene de inneholder.
Nøkkelen til å forstå disse "gudene", er å se på hva slags personlige egenskaper de liksom besitter, og festivaler/feiringer menneskene som tilba dem laget til deres ære.
Zodiak kalenderen er en meget viktig nøkkel som forteller mye, om ikke alt, og kan egentlig nesten alene forklare og oppklare hele mysteriet.
Mysteriet er nok ikke så mystisk som visse skal ha det til...,og jeg må nesten bruke ordet "desverre" her, for et oppklart mysteriet tar vel vekk spenningen og mystikken, noe en viss andel av befolkningen føler de trenger i livene sine.
Men jeg ønsker heller å vite sannheten enn å ha spenning i en falsk illusjon.
Ikke alle føler det slik vel å merke..
Antall ord: 317
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Helt enig med deg i at det ikke er aliens inne i bildet her, bare gamle sjeler. Ikke oppstegne mestere i den forstanden new age bruker heller. Disse sjelene er fortsatt del av reinkarnasjonhjulet, derfor har de utviklet seg med "høyere" energier.

Tviler ikke på at de gamle zodiakene har mye å si for oldtidens religioner, driver selv og graver meg bakover for å prøve å finne kilden til ymse lysfestivaler rundt omkring, mer spesifikt de som ærer de døde, ikke de festivalene som jól/saturnalia som feirer lysets tilbakekomst :)
Antall ord: 91
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Moonstone »

jeditrond skrev:Disse sjelene er fortsatt del av reinkarnasjonhjulet, derfor har de utviklet seg med "høyere" energier.
Det er en teori ja, med basis i reinkarnasjons perspektivet, og en konklusjon man kan komme til om man er tilhenger av det perspektivet. Selv tror jeg ikke de antikke gudene har noe som helst med dette å gjøre, det syns jeg kommer klart frem om man er student av mytologiene.
Det med å plassere guder og myter inn i en historisk kontekst var noe de begynte med i sen-Antikken, da kulturene selv hadde glemt hva de betydde.
Disse ideene har fortsatt grofeste idag, og jeg er ikke enig med dem.
jeditrond skrev:Tviler ikke på at de gamle zodiakene har mye å si for oldtidens religioner, driver selv og graver meg bakover for å prøve å finne kilden til ymse lysfestivaler rundt omkring, mer spesifikt de som ærer de døde, ikke de festivalene som jól/saturnalia som feirer lysets tilbakekomst :)
Ja, de fleste hadde festivaler for døden også. I gamle Sumeria feiret de faktisk Tammuz sin død 2 ganger i året, og det kommer av klima de var bosatt. Det var tørketid ved midtsommers tid, og da feiret de Tammuz død, for å så feire han gjenfødelse fra dødsriket når det atter engang ble frodig.
I Mesopotamia kunne man så og høste to ganger i året, i motsetning til andre steder.
Så i mytologiene dems døde Tammuz symbolsk 2 ganger i året, i motsetning til den Norrøne Balder,
som kun døde og ble gjenoppstanden en gang i året, pga annet klima.
Så når på året disse festivalene for døden og livet ble feiret er avhengig av klima og årstidene.
Antall ord: 290
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Da får vi være enige om å være uenige :) Jeg har hatt såpass mange "opplevelser" som tilsier at reinkarnasjon har noe for seg inkl. ift. "guder", at jeg føler det er riktig, selv om jeg har studert mye mytologi også :D
Antall ord: 44
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Moonstone »

jeditrond skrev:Da får vi være enige om å være uenige :) Jeg har hatt såpass mange "opplevelser" som tilsier at reinkarnasjon har noe for seg inkl. ift. "guder", at jeg føler det er riktig, selv om jeg har studert mye mytologi også :D
Joda, reinkarnasjon kan godt være en naturlov, men det er ikke det samme som at konklusjonen om at "Gudene" en gang har vært mennesker er sann av den grunn.
Reinkarnasjon kan være basert på fakta.
At Guder har vært mennesker trenger dog ikke å være det.
Den ene trenger ikke lede til den andre.
De såkalte "Gudene" er så gjennomsyret knyttet til årstidene, til stjerner som er markører, som varsler årstidenes løp, at det ikke kan være noe annen konklusjon.
Men for all del, fortsett å søk :coffe2
Antall ord: 141
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Joda, jeg skal fortsette å søke. Fikk jo klar beskjed fra Anubis i fjor en gang om å ikke henge meg for mye opp i mytologien :)

Ellers er jeg helt enig med deg i at det er mye årstidsymbolikk m.m. i og rundt de fleste gudene/religionene, men det stopper ikke dem fra å kontakte meg virker det som. Problemet er jo at mine opplevelser er høyst subjektive og ikke kan bevises på noe som helst vis. Jeg har ikke fått overlevert dokumenter som er høytidelig stemplet av notarius publicus/sorenskriver som ekte f.eks. :D
Antall ord: 97
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Moonstone »

jeditrond skrev:Ellers er jeg helt enig med deg i at det er mye årstidsymbolikk m.m. i og rundt de fleste gudene/religionene, men det stopper ikke dem fra å kontakte meg virker det som. Problemet er jo at mine opplevelser er høyst subjektive og ikke kan bevises på noe som helst vis. Jeg har ikke fått overlevert dokumenter som er høytidelig stemplet av notarius publicus/sorenskriver som ekte f.eks. :D
Joda, men nå er vi inne på et annet tema, nemlig arketyper.
Arketyper er jo symboler for visse konsentrerte og faste prinsipper i menneskets indre og ytre verden.
I vår kultur er for eks Mannen med ljåen er symbolet for "døden", Afrodite et symbol for ord som "vakker" eller "elskende", "fruktbar" osv.
Nettopp derfor kan vi bruke de som symboler for visse faste prinsipper som vi ønsker å "komme i kontakt med" eller kjenne "essensen av"
Ønsker man å kle seg med kjærlighetsprinsippet for eks, tenk på Venus, visualiser deg sammen med henne, en indre dialog etc.
Dette kalles Divinasjon, og konsentrere seg om å visualisere, kjenne på essensen av visse fasetter ved tilværelsen.
Dette er mer på den psykologiske siden, underbevisst arv & miljø, og anser ikke dette som å være i reell kontakt med en ekte gud. Men teknikkene kan være nyttige og viktige.
Jeg bruker disse teknikkene selv..
Antall ord: 227
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Isan »

I forlengelsen av hva Moonstone skrev i innlegget over:
Spørsmålet her er vel om man oppfatter det som om det ligger en entitetskraft i gudene, eller om det "bare" er symbolikk. Det er ofte her skillet går innad blant mange moderne alternativreligiøse. Noen mener det ligger slik entitetskraft i gudene, andre ser på dem som ren symbylikk; men begge parter kan allikevel forholde seg til dem i sin daglige åndelige praksis. Og på en måte som utad kan se lik ut.
Antall ord: 86
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Moonstone skrev:....
Joda, men nå er vi inne på et annet tema, nemlig arketyper.
Arketyper er jo symboler for visse konsentrerte og faste prinsipper i menneskets indre og ytre verden.
I vår kultur er for eks Mannen med ljåen er symbolet for "døden", Afrodite et symbol for ord som "vakker" eller "elskende", "fruktbar" osv.
Nettopp derfor kan vi bruke de som symboler for visse faste prinsipper som vi ønsker å "komme i kontakt med" eller kjenne "essensen av"
Ønsker man å kle seg med kjærlighetsprinsippet for eks, tenk på Venus, visualiser deg sammen med henne, en indre dialog etc.
Dette kalles Divinasjon, og konsentrere seg om å visualisere, kjenne på essensen av visse fasetter ved tilværelsen.
Dette er mer på den psykologiske siden, underbevisst arv & miljø, og anser ikke dette som å være i reell kontakt med en ekte gud. Men teknikkene kan være nyttige og viktige.
Jeg bruker disse teknikkene selv..
Takk for leksjonen innenfor divinasjon, ante ikke hva det het for noe :) Men det er ikke slik jeg "jobber", jeg tar ikke kontakt med gudene for å få hjelp/informasjon. De dukker opp under meditasjon o.l. Bast henger jo rundt meg daglig og dukker også opp under hus- og fjernrenser. Spesielt om det er barn i huset som har blitt skremt av åndene på noe vis. Under en fjernrens jeg utførte i fjor, fant jeg Bast på kjøkkenet hvor hun holdt en mannlig ånd inn til veggen med sverdet mot strupen hans. Bast var av den mening at denne ånden ikke hadde noe godt i sinne ovenfor barna i huset, derfor holdt hun ham fast. Jeg hadde ikke merket denne ånden på min første runde i huset. Mannen ble selvsagt behørig ført over av kattegudinnen og meg som eskorte :)

Har også kranglet/kjeftet på Odin pga. menneskeofring, Odin påsto seg å aldri ha bedt om menneskeoffer.

Ra har jeg kun møtt under meditasjon et par ganger, det var noe symbolsk her fordi han først viste seg som den klassisk egyptiske utgaven av seg selv før han plutselig skiftet "ham" og viste seg som en karakter fra Star Wars-filmene :)
Isan skrev:I forlengelsen av hva Moonstone skrev i innlegget over:
Spørsmålet her er vel om man oppfatter det som om det ligger en entitetskraft i gudene, eller om det "bare" er symbolikk. Det er ofte her skillet går innad blant mange moderne alternativreligiøse. Noen mener det ligger slik entitetskraft i gudene, andre ser på dem som ren symbylikk; men begge parter kan allikevel forholde seg til dem i sin daglige åndelige praksis. Og på en måte som utad kan se lik ut.
Joda, det ser sikkert likt ut uansett om man tilber gudene eller bare mener de er symboler på naturkrefter o.l. Jeg gjør ingen av delene egentlig og anser ikke det jeg driver med som religion overhodet. Det er ingen ritualer, påkallinger eller slikt involvert, mer å hente indre krefter i tilfellet Anubis og evt. ellers bare sende ut en generell intensjon/ønske om hjelp til f.eks. åndelig beskyttelse av et hus. Jeg spesifiserte ikke hvem jeg ønsket som "voktere" eller hvilken mytologi/ eller religion eller tidsalder de skulle være fra. Jeg "fikk" Sekhmet og Knuhm, om det da er sånn at vibrasjonene mine ubevisst automatisk er innstilt på oldtidens Egypt ift. beskyttelsesånder/guder vet jeg ikke, men man kan jo lure :) Utfra hvor jeg bor burde det egentlig ha dukket opp en og annen vikinghøvding-/kriger som voktere, men det har ikke skjedd til dags dato i de tilfellene noe sånt har vært aktuellt :D
Antall ord: 613
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Lilja »

Litt på siden av det tråden handler om, kanskje, men i ren nysgjerrighet, Jedi: Hvordan klarer du å ta noe som velger å vise seg som en Star Wars-karakter alvorlig?
Jeg tror jeg hadde blitt ganske flirfull og flau hvis det kom en kjekkas-gud til meg, som plutselig viste seg som MacDreamy fra en av mine yndlingsserier, liksom :oops:

Jeg aner at det kanskje er som å banne i kirka å si dette til en Star Wars-entusiast, men vi snakker jo fiksjon på lik linje med Greys Anatomy, hvis vi skal sette det på spissen? Bilde
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av jeditrond »

Lilja skrev:Litt på siden av det tråden handler om, kanskje, men i ren nysgjerrighet, Jedi: Hvordan klarer du å ta noe som velger å vise seg som en Star Wars-karakter alvorlig?
Jeg tror jeg hadde blitt ganske flirfull og flau hvis det kom en kjekkas-gud til meg, som plutselig viste seg som MacDreamy fra en av mine yndlingsserier, liksom :oops:

Jeg aner at det kanskje er som å banne i kirka å si dette til en Star Wars-entusiast, men vi snakker jo fiksjon på lik linje med Greys Anatomy, hvis vi skal sette det på spissen? Bilde
Jeg skjønte symbolikken bak Star Wars-figuren rimelig kjapt, men klør meg litt i hodet fortsatt over hvorfor solguden plutselig velger å vise seg som jedimester Qui-Gon Jinn. Er det slik at jeg skal lære av solguden på noe vis? Time vill sjåvv :)

Det er vel forøvrig nettopp det at de bruker symbolikk fra filmer o.l. som gjøres for å vise at de ikke tar seg selv så høytidelig. Samtidig som det hintes til at jeg kan lære noe av "bildet" :D For andre personer ville de sikkert brukt karakterer fra f.eks. Greys Anatomy hvis det ga mer mening for personen som skulle få informasjonen :)

Ånderiket har ikke akkurat manko på humor, heller det motsatte noen ganger :D
Antall ord: 221
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Jeditrond snakker med gudinner/guder-tråden

Innlegg av Lilja »

Ja, jeg forstår det, men jeg ville hatt problemer med å ta informasjonen jeg fikk, på alvor, om den ble servert på den måten.

Hvis jeg under en meditasjon møtte Backstreet Boys, og de plutselig forvandlet seg til Ole Brumm og vennene hans, ville jeg ganske kjapt ha avskrevet det som fantasi, liksom, og satt det på kontoen for kritisk sans. :dontknow


Det kan se ut som jeg gjør narr av deg, men jeg gjør ikke det, altså! Jeg er bare fryktelig nysgjerrig, som sagt, på hvordan du klarer å ta sånn informasjon på alvor.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !