Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserForutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Svartepus »

Dette har nok garantert vært tatt opp før men jeg starter likevel en ny tråd i stedet for å grave frem gamle.

Jeg har alltid vært interessert i dette med å se fremtidige hendelser og har lest en del spådommer og forutsigelser med stor interesse. Jeg har også selv opplevd å "vite" ting på forhånd, enten i form av små syn, tanker som flyr forbi eller gjennom drømmer. Veldig små ting som ikke akkurat er noe å rope høyt om, men små hendelser i eget liv. Noen ganger er de rett på sak mens andre ganger er det mer ullent og litt mye rom for tolkning (spesielt i ettertid, dessverre). Jeg må innrømme jeg har holdt meg lite oppdatert på verdens spåmenn og spåkoner i det siste, så det er sikker mange forutsigelser jeg har gått glipp av, og derfor ønsker jeg å åpne denne tråden for temaet. Både for å dele forutsigelser man har lest/hørt om men også for å diskutere litt rundt temaet.

Med ujevne mellomrom dukker det opp saker der noen står fram og forteller om profetier som har blitt sett, gjemt bort og så plutselig blir tatt frem igjen når ting begynner å stemme overens med profetiene. Et eksempel fra Norge er den noenognitti år gamle damen som fortalte om profetiene sine til Emmanuel Minos på 60-tallet:
http://www.egil.bjellaas.com/test/en%20profeti.htm

Fascinerende profetier, men det som irriterer meg litt er at samtlige sånne hårreisende detaljerte og passende profetier kommer i ettertid. Når ting allerede har skjedd, dukker de opp og man gisper av undring over hvor spot on de er. Hvorfor er det sånn? Det man først tenker er kanskje at det ikke er ekte profetier men ting som har blitt skrevet (eller omskrevet) i ettertid for å passe tidens hendelser. Det kan jo faktisk hende da jeg ikke tror på alle som påstår at de ser fremtiden. Men det kan jo også hende mange sitter med syner og profetier som de ikke tør dele av fare for å bli sett på som gal eller rar, og så når de ser at de hadde rett er det for sent. Da vil alle påstander bli møtt med beskyldninger om retrofitting og juks. De skulle kanskje ha tenkt på å dele profetiene sine litt før men hvordan skiller man profetiene fra andre inntrykk og tanker/syner? Hvordan vet man at noe er en profeti og ikke bare en vill tanke, et glimt av egen fantasi eller en ekstra livlig drøm?

Det er vanskelig å få til men jeg savner mer bevis på at profetiene faktisk har blitt formidlet før de går i oppfyllelse. Jeg skjønner også at dette er vanskelig, og spesielt siden man kanskje ikke alltid klarer å skille mellom faktiske profetier og bare innfall av fantasi og tankespinn eller vanlige drømmer.

Jeg ønsker fleres tanker om dette og gjerne også deling av kjente og ukjente profetier og historien bak disse. Denne tråden har plass for alt. Del og diskuter!
Antall ord: 522
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Bearchild »

Snublet over denne filmen på youtube forleden:
[youtube]/8Q7f34VN0aM[/youtube]
.. overse den dramatiske innledningen med "warning- scary!". :roll:

Har ikke sett noe nærmere på dette/ googlet fyren og aner ikke om dette er ekte, og spådommene er jo litt vage selv om de imponerer ved første øyekast ihvertfall. Det kan se ut som om filmen er klippet innimellom og da er det jo fort å tro at han har kommet med ting som absolutt ikke har klaffet? Og 2012- greia.. Vel, jeg har som sagt ikke googlet fyren og for alt jeg vet kanskje han døde i 2012? :p
Antall ord: 100
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Borte.. »

Ble ikke han debunked (hva enn det kalles på norsk)?

EDIT:

Jeg fant ut hva det var jeg tenkte på.

Det var visst noen som klarte å kverulere på hvor vidt det ble filmet i 80 eller 81 p.g.a. en cd-hylle eller noe sånt. :roll:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Svartepus »

Det har også blitt kommentert at klokka på hylla i filmen ikke går, noe som mange mener er et tegn på at den kun er en rekvisitt. Andre igjen påpeker at mannen i filmen har en litt skjev pekefinger som er likens som fingeren til den ekte fyren. Som igjen visstnok drepte en slektning og havnet i fengsel. Man finner generelt veldig lite om man googler navnet, annet enn teorier rundt videoen og hvem fyren er.
Hvis dette er sant er det i hvert fall rimelig mystisk og skremmende, bortsett fra at vi nå er i 2014 og fremdeles bor på jordkloden. Om aliens har kommet har de i hvert fall ikke utslettet oss enda. Spennende film! ;)

Jeg har forresten en profeti å komme med: I morgen tirsdag 25. februar kommer Hjørdis innom forumet og forsvarer seg i demon-tråden. Hun vil være tilsynelatende enig med han som prøver å forstå henne (husker ikke hva han heter) fordi hun føler seg misforstått, men klarer å snu ting rundt til at hun kun snakker sant og har rett uansett hva folk tror. Og så får jeg et kort, svevende svar fra henne i slutten av innlegget der det er innbakt en vag fornærmelse om at jeg er neffisinfisert.
Antall ord: 214
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av xyrea »

Vi TROR det er 2014 og at vi bor på jordkloden, mens i virkeligheten såååå..... er det egentlig bare en falsk verden inni månen eller noe sånt sært, hvor vi er med i et slags eksperiment av den typen slemme alienser driver og morer seg med, i følge enkelte. :iiik

Eventuelt så gikk verden under og de som ba til gud og ikke hadde implantater sitter på en eller anna sky og spiller harpe, mens resten av røkla er igjen i helvete og spiser e-stoffer og må betale bompenger og se på Grand Prix på tv.

Ooh jeg vil også komme med en profeti! Noen vil mislike rådene gitt av han jeg heller ikke husker hva heter, i den samme tråden, fordi bokanbefalingene hans er ganske røtne i forhold til det som blir spurt om. Og Hjørdis vil dukke opp i løpet av uka og nekte for at hun noen gang har beskyldt meg (eller noen andre) for noe som helst.
Antall ord: 171
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev: Hvis dette er sant er det i hvert fall rimelig mystisk og skremmende, bortsett fra at vi nå er i 2014 og fremdeles bor på jordkloden. Om aliens har kommet har de i hvert fall ikke utslettet oss enda. Spennende film! ;)
Men han sier jo at det at han ikke ser noe etter 2012 kan være fordi han selv ikke lever lenger da. Jeg klarer ikke å finne noe om hvorvidt han fortsatt er i live eller ikke?

Uansett sier jo diskusjonene rundt ektheten av opptakene noe om hvor forbannet innviklet det er å bevise noe som helst. :p
Antall ord: 99
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Svartepus »

Ja og for å gjøre det enda verre: dersom fremtiden endrer seg vil jo en i utgangspunktet riktig profeti bli feil. Kanskje er alle syner og sanndrømmer potensielle fremtidshendelser som kan hende dersomattehvisomatte. Hvordan skal man klare å skille ut de endelige resultatene og er det i det hele tatt mulig? Dette gjør nesten like vondt å tenke på som et evig univers som utvider seg, jeg blir litt småsprø.
Antall ord: 71
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av jeditrond »

Svartepus skrev:Ja og for å gjøre det enda verre: dersom fremtiden endrer seg vil jo en i utgangspunktet riktig profeti bli feil. Kanskje er alle syner og sanndrømmer potensielle fremtidshendelser som kan hende dersomattehvisomatte. Hvordan skal man klare å skille ut de endelige resultatene og er det i det hele tatt mulig? Dette gjør nesten like vondt å tenke på som et evig univers som utvider seg, jeg blir litt småsprø.
Slike spådommer vil nok bli feil om det gjøres tildels store endringer i holdninger/handlinger, ja, så mye av slikt bør kanskje sees på mer i retning som "hvis dere fortsetter i dette sporet, kommer dette til å skje en gang i fremtiden". Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden :D
Antall ord: 126
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Isan »

Svartepus skrev:Jeg har forresten en profeti å komme med: I morgen tirsdag 25. februar kommer Hjørdis innom forumet og forsvarer seg i demon-tråden. Hun vil være tilsynelatende enig med han som prøver å forstå henne (husker ikke hva han heter) fordi hun føler seg misforstått, men klarer å snu ting rundt til at hun kun snakker sant og har rett uansett hva folk tror. Og så får jeg et kort, svevende svar fra henne i slutten av innlegget der det er innbakt en vag fornærmelse om at jeg er neffisinfisert.
Denne spådommen viste seg visst å ikke bli helt presis ;-) - men intensjonen i den tror jeg er svært så riktig :mozilla_sealed:
Antall ord: 118
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Svartepus »

Nei jeg er visst skammelig dårlig på profetier! :D Her var det nok logikken og forventningene mine som slo litt for hardt inn.

Enten det eller så leste Pjørdis denne tråden først og tenke "nånei, dette skal hun ikke få rett i!" og så lot hun være å svare på ren trass. :mozilla_innocent:
Antall ord: 56
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Arven »

Problemet er at du kunngjorde profetien din først. Profetier går oftere i oppfyllelse hvis man holder tett. Da blir det også ekstra morro for deg å triumferende si at du visst at det og det skulle skje :D
Antall ord: 38
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Forutsigelser, spådommer, profetier o.l.

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev: Enten det eller så leste Pjørdis denne tråden først og tenke "nånei, dette skal hun ikke få rett i!" og så lot hun være å svare på ren trass. :mozilla_innocent:
Haha, jeg så hun var innlogget dagen etter at du kom med profetien din. Regner med at hun klødde i fingrene men sto imot i ren trass.. :666
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links