Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerusikker

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

acg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Feb 2014 12:59
10

usikker

Innlegg av acg »

Hei!
Jeg er helt ny på siden og var litt usikker hvilken kategori spørsmålet mitt går under, så poster her.
Har den siste tiden begynt å høre stemmer/latter/lyder hjemme og begynner å bli litt redd. Senest i dag satt jeg på gulvet med babyen når en stemme plutselig visker navnet mitt. Det var så tydelig at det var mitt navn som ble sagt og det føltes ut som denne mannen satt rett ved siden av meg.
Latteren er en damelatter, og den virker ikke skummel på noen som helst annen måte enn at jeg skvetter himmelhøyt hver gang jeg hører den. Og når jeg skvetter eller lager en lyd fordi jeg skvatt er latteren enda tydeligere.
Jeg hører også halvparten av en samtale. Altså, jeg hører bare den ene parten av samtalen. Er aldri en viktig samtale, men jeg begynner jo å lure på hva som skjer i hodet mitt da..
Jeg fikk en sønn i oktober og det var rundt dette at stemmene kom. Er det noen som hører noe liknende? Eller har jeg rett og slett blitt "gal"?
Hvordan kan jeg eventuelt finne ut hva de vil?

Ser at dette er et veldig dårlig formulert innlegg, beklager. Håper virkelig noen kan prøve å hjelpe meg med å forstå hva som skjer =)
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- usikker

Innlegg av Lilja »

Hei, og velkommen hit :)

Det at du selv spør om du begynner å bli gal, forteller meg at du ikke er det! ;)

Jeg skal ikke prøve å fortelle deg akkurat hva som skjer eller hvem som snakker til deg, men ville bare si at du ikke er den første jeg hører om som får "åpnet slusene" i forbindelse med graviditet og fødsel. Har du prøvd å spørre stemmene hvem de er eller hva de vil? Siden du hører dem så tydelig er det ikke umulig at du også kan kommunisere med dem om du prøver.

Og dersom de plager deg, er det selvsagt lov til å fortelle dem at de innvaderer privatlivet ditt, og at du ønsker at de trekker seg litt tilbake.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- usikker

Innlegg av Asbjørn »

Var det en normal fødsel eller skjedde det noe da ?
Tenker på om du kansje var "uttafor kroppen" littegranne ?
Men kan og være noe som har sammenheng med barnet også, Hjelpere f.ex....

A
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- usikker

Innlegg av Isan »

Hei acg!

I tillegg til det de andre har sagt, hadde jeg bare lyst til å si:
Helt generelt sagt: Om det skulle være slik at du har stemmer i hodet, behøver det faktisk _ikke_ nødvendigvis bety psykisk sykdom. Det fins en del mennesker som hører stemmer i hodet uten at det er knyttet til psykisk sykdom. Man har ikke forklaringen på det ennå, men man mener visst det har å gjøre med at høresenteret tror det får signaler fra ørene tilsvarende at noen snakker. Man driver og forsker på det for tida.

Hva akkurat du hører, spøkelser, hjelpere, stemmer i hodet ++, kan jeg ikke si det minste fornuftig om.
Antall ord: 117
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Feb 2014 12:59
10

- usikker

Innlegg av acg »

Tusen takk for så hyggelige svar =)

Jeg hadde et planlagt keisersnitt, så tror ikke det kan ha skjedd noe i forbindelse med fødselen, men det hadde jo kanskje vært det mest fornuftige.

Etter jeg hadde lagt meg i går begynte jeg å tenke litt (gravde frem ting som har skjedd tidligere) og fant ut at denne mannstemmen som hvisket navnet mitt er en stemme som har vært der mye tidligere i livet. Så kom jeg på noe en klarsynt sa til meg en gang; ditt første barn vil bli en gutt og han vil få hjelp,støtte og veiledning av min onkel. Det som er litt "skummel" med at dette ble sagt er at denne onkelen døde før han ble født.

Tror dere det kan være han som plutselig har dukket opp? Jeg er fortsatt så skeptisk, og vet ikke helt om jeg tror på det at en sjel kan gå videre sånn?

Jeg er så forvirret om dagen, for jeg sover jo ikke. Det er noen rundt meg som passer på. Har alltid hatt det sånn at jeg aldri føler meg alene, ser skikkelser og hørt lyder, men aldri stemmer så tydelig som nå.

Takk for bekreftelser på at jeg ikke er gal :) Nevnte nemlig dette for min samboer og han mente a jeg var riv ruskende gal, og trenke psykolog hjelp. Diverse lidelser ble også søkt opp, men jeg står på mitt og mener at det kun er noen her som vil passe på meg og junior =)
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- usikker

Innlegg av Bearchild »

Hvis det er snakk om psykisk sykdom - noe man forsåvidt ikke kan utelukke men ei heller synse stort om på et forum- så ser jeg ikke noe problem i å høre stemmer såsant de ikke begynner å fortelle folk hva de bør/ ikke bør gjøre. :)

Så lenge stemmene eller hendelsene ikke blir plagsomme på noe vis er det jo ikke noe problem utover at man lurer på hva/ hvem det er og antagelig føler litt ekstra på det fordi det ikke synes. Jeg vet om flere som har hatt hjelp i å snakke til "hvem det enn er". Om man egentlig blir hørt eller om det helst er en psykologisk effekt aner jeg ikke, men hvis du f.eks sier (høyt) " Jeg vet at du er her og setter pris på litt privatliv og at du ikke sniker deg innpå meg " er det ikke umulig at det vil føles annerledes etterpå.

Hvis du bare synes det er koselig at onkelen din er der og passer på dere er jo det bare fint. :)
Antall ord: 179
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
natti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 26 Feb 2014 23:34
10

- usikker

Innlegg av natti »

Hvis vi velger å tenke på hendelsene som noe paranormalt, høres det kanskje ut som du har "åpnet" deg. Se ikke bort ifra at "de" du hører har alltid vært der og i huset, bare at du ikke har vært i stand til å høre de før nå... Jeg synes også at "samtalene" og "latteren" høres ut som ekko,gjenklang som sitter igjen i huset, som et avtrykk. Denne mannen du opplever , kan være en som passer på deg, eller en som vil ha hjelp av deg.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links