Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenVåkner til to skygger over sengen

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av FFlower »

Hei og hopp!

For en ukes tid siden opplevde jeg å våkne til noe som jeg aldri har våknet til før. Tenkte å suse inn på forumet ganske umiddelbart, men kjente jeg hadde et behov for å tenke gjennom det selv først. Har ikke klart å komme til noen konklusjon, og siden jeg ikke får denne hendelsen ut av hodet, vender jeg meg til dere.

Det som skjedde var at jeg lå og sov og at jeg våkner ganske brått. Jeg våkner ikke på den samme måten som ved et mareritt eller noe sånt og følte meg ikke urolig eller stresset. Alt skjedde veldig fort og jeg visste i det jeg våknet at det var noe jeg måtte sjekke og at noe "ikke stemte". Jeg kikker opp over sengen og ser to skygger. Ikke skygger av mennesker, men det var vel mer som to "klumper" med hvit dis. I det jeg ser dem føler jeg meg veldig omringet og fikk den samme følelsen jeg ville fått om jeg lå på bakken og det sto en ring med mennesker rundt meg. Et slags press hvis dere skjønner. Min umiddelbare reaksjon er å vende hodet ned igjen og lukke øyene hardt igjen. Husker at jeg veldig tydelig sa til meg selv inni hodet "Ikke se, da forsvinner det". Etter det husker jeg ikke noe mer. Antar at jeg sovnet.

Hva kan dette ha vært? Jeg har vært inne på tanken på at det kan ha vært søvnparalyse. Jeg har jo opplevd det en del ganger før, men utifra de opplevelsene jeg har hatt tidligere klarer jeg ikke å sammenligne denne hendelsen med de andre. Det hele skjedde veldig fort og jeg er fortsatt ganske forvirra :roll: Følelsene jeg sitter med i etterkant er at det var en/to veldig sterke energier som overveldet meg noe helt forferdelig. Men jeg aner ikke. Noen som har opplevd det samme? Rommet mitt var forresten bekmørkt og jeg kunne tydelig se dette i en hvit/grå farge.
Antall ord: 348
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av Lilja »

Min første (og sikkert naturlige) tanke er at du drømte. Enten at du våknet sånn halvveis, bare, eller at du rett og slett drømte at du våknet.

Samtidig har jeg selv opplevd å våkne av at det sto "noen" i rommet. Vi hadde en strime lys i det ene hjørnet av soverommet fordi gatelykta utenfor skinte inn mellom gardina og vinduskarmen, og i det opplyste hjørnet sto skyggen av en kvinneskikkelse. Min reaksjon var ganske lik din: Jeg snudde ansiktet bort og dro dyna over hodet :oops: Og jeg lå leeenge før jeg sovnet :bandit

Jeg har opplevd en del ting hvor jeg etterpå har stilt spørsmål ved om det bare var fantasien min som tøyset det til for meg, men akkurat denne opplevelsen sitter fortsatt godt spikret i meg som reell, tretten år etter. Og derfor føles det heller ikke riktig å avfeie din opplevelse som "bare en drøm".
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av jeditrond »

Det kan kort og godt ha vært hjelpere på besøk :) De kan ha vært der hele tiden, men slikt besøk er lettere å merke nattestid, da er man mindre opptatt med alt annet av distraksjoner :mrgreen:
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av Jeppski »

Rare ting skjer i søvne, spesielt hvis man våkner brått opp slik du gjorde.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av FFlower »

Takk for svar! Jeg må nok bare innfinne meg med at jeg ikke kommer til å finne et fasitsvar på det her. Men er veldig greit å få litt andre meninger og forslag rundt hva det kan være! :)
Antall ord: 37
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snowman82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 29 Jun 2010 16:10
13

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av Snowman82 »

Creepy , hvem vet , kan ha vært to aliens som bortførte deg den natta.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Våkner til to skygger over sengen

Innlegg av Nattstjerne »

Vanskelig å si...

hørest litt ut som du har vært ute av kroppen og truffet noen sjeler når du va ute.Jeg har opplevd å våkne av at engler står ved senger min men dei er ikke sånn som du forklarer det.Men vet at det går ann å treffe på sjeler når en er ute en tur.Sjela går jo ut når en sover sant.Dårlig forklart kanskje...men håper noen andre her kan forklare det bedre.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links