Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenFly-mysteriet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

Malaysia airlines. Hva har skjedd ? Alle spekulerer. Meg intet unntak.

At flyet bare forsvinner plutselig fra radar i denne høyden virker underlig. Selv uten transponder burde deler vises som ekko på radar (uten id).?

Selv om det skulle ha vært en fullstendig destruksjon / eksplosjon, el. lign. så burde det kunne registreres av dagens følsomme radarsystemer.

Det er også litt skremmende at det nå dager etter kommer meldinger om at det aktuelle flyet hadde blitt fanget opp av forsvarets radarer nær malakka-stredet ? Hva skal man tro ? (Man blir nesten redd for å fly).

Det jeg har hengt meg opp i, er at en av de pårørende av en passasjer, etter sigende, hadde fått kontakt med dennes mobiltelefon dagen etter ? Om så er tilfelle så virker det merkelig.

Vi har hørt mye om hva som skjer/har skjedd i Bermuda-triangelet. Er det 99.99% sannsynlighet for en naturlig forklaring på Malaysia airlines forsvinningen, eller kommer denne til å føye seg inn i de mystiske forsvinningene der fantasien, det paranormale fort kan spille oss et puss ?
Tiden vil vise. Uansett så er det en forferdelig tragedie for de pårørende.

Hva tror dere ?
Antall ord: 200
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av jeditrond »

Jeg heller mest i retning av teknisk feil av noe slag. Det finnes dog et område i det naturlige 'world grid' i området som kan ha samme effekt som Bermudatriangelet, men kjenner ikke til at det skal være noe særlig forsvinninger i det området sammenlignet med Bermudatriangelet og det s.k. Djevelens triangel utenfor Japan.
Antall ord: 60
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av Mystical »

Jeg vet at det ikke er pent å spøke med slik - men jeg sa for noen dager siden litt på spøk; "Kanskje de har flydd inn et slags "Bermudatriangel" og forsvunnet inn i en annen dimensjon".
Jeg har jo blitt ekstra interessert i det okkulte og slike mysterier de siste årene.

Jeg skal for øvrig ut og fly om et par/ tre måneder selv også, så ikke moro å høre om slike ulykker når man har ørlite flyskrekk allerede.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Fly-mysteriet

Innlegg av Slettet_Fighteren »

"12 flymysterier som rystet verden.
Interaktiv grafikk: Les historiene og se bildene."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10146160
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

Mystical skrev:Jeg vet at det ikke er pent å spøke med slik - men jeg sa for noen dager siden litt på spøk; "Kanskje de har flydd inn et slags "Bermudatriangel" og forsvunnet inn i en annen dimensjon".
Jeg har jo blitt ekstra interessert i det okkulte og slike mysterier de siste årene.

Jeg skal for øvrig ut og fly om et par/ tre måneder selv også, så ikke moro å høre om slike ulykker når man har ørlite flyskrekk allerede.
Flyturen din går heeelt sikkert bra "Mystical". :)

Når man ser den enorme flytrafikken på flightradar24 eller hva den nå heter, så er det jo et bevis på hvor trygt det er å fly. Er tusen ganger mere livredd for å kjøre bil

Jeg har seilt mange ganger i Bermuda-triangelet, og også i området hvor flyet forsvant. Mht.
Berrmuda-triangelet så virket det som et fredelig sted. :mozilla_wink: men jeg var alltid spes. oppmerksom, og ekstra på jakt etter ting som kunne virke merkelig. Merket aldri noe.
Ba alltid styrmann og utkikk om å være EKSTRA på vakt etter UFO, og ble nok sett på som litt rar da.
Antall ord: 196
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

Hvor er alle verdens "klarsynte" når et fly med så mange mennesker bare blir borte ?
Av verdens erklærte "klarsynte" så burde det ikke være noe problem å finne flyet om det
nå er styrtet i havet eller blitt kapret/gjemt. Noen burde jo "se" noe ?

Det brukes jo "klarsynte" i drapsetterforskning. Tror dere at det har blitt forsøkt her, selv om media ikke går ut med dette ?
Antall ord: 71
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Fly-mysteriet

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Hvor er alle verdens "klarsynte" når et fly med så mange mennesker bare blir borte ?
Av verdens erklærte "klarsynte" så burde det ikke være noe problem å finne flyet om det
nå er styrtet i havet eller blitt kapret/gjemt. Noen burde jo "se" noe ?

Det brukes jo "klarsynte" i drapsetterforskning. Tror dere at det har blitt forsøkt her, selv om media ikke går ut med dette ?
Det kan nok være at klarsynte brukes uten at det sies noe om det. På den annen side får vel etterforskerne drøssevis med "galninger" på telefonen, så vanskelig for dem å sortere ut de som evt. er ekte. Mulig de som er ekte ikke tar kontakt fordi de regner med å ikke bli trodd?
Antall ord: 128
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:Hvor er alle verdens "klarsynte" når et fly med så mange mennesker bare blir borte ?
Av verdens erklærte "klarsynte" så burde det ikke være noe problem å finne flyet om det
nå er styrtet i havet eller blitt kapret/gjemt. Noen burde jo "se" noe ?

Det brukes jo "klarsynte" i drapsetterforskning. Tror dere at det har blitt forsøkt her, selv om media ikke går ut med dette ?
Det kan nok være at klarsynte brukes uten at det sies noe om det. På den annen side får vel etterforskerne drøssevis med "galninger" på telefonen, så vanskelig for dem å sortere ut de som evt. er ekte. Mulig de som er ekte ikke tar kontakt fordi de regner med å ikke bli trodd?
Ja det er vel ganske rimelig å tro det du beskriver.
Får håpe de finner ut av det.
Antall ord: 149
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Fly-mysteriet

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Malaysiske myndigheter tyr til sjamanistiske krefter.

Shamans Search Missing Plane

"Chinese internet users have mocked reports that the Malaysian government invited a witch doctor to help look for the missing plane. Malaysian media reported that Ibrahim Mat Zin, a famous bomoh (shaman) also known as the Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP, performed a prayer at Kuala Lumpur's airport on Monday to help locate flight MH370, allegedly at the invitation of one of the country's top leaders."

Video:
http://www.liveleak.com/view?i=8f2_1394795356
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av TereseBee »

Den beste naturlige forklaringen jeg har hørt hittil har kommet fra en student som skapte en teori basert på en advarsel som kom ang. den flytypen i august i fjor (?). Rundt antennen tror jeg det var er det slik at sprekker kunne oppstå. Dermed har kanskje flyet blitt tømt for oksygen, og slått alle i svime. Denne flytypen gjør alt den kan for å redde seg selv, og har antageligvis slått alt av helt til det bare var motor og navigering igjen. Så styrtet den vel til slutt..

http://www.dagbladet.no/2014/03/13/nyhe ... /32283068/
Antall ord: 101
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

Det er vel nå snart 1 uke siden flyet forsvant. Og man er vel nesten på stedet hvil.
Masse spekulasjoner, og motsigelser og rykter. Området er stort å søke i - om flyet skulle ha vært i lufta til det gikk tom for drivstoff.

Om flyet var kapret så skulle det ikke forundre meg om en eller annen av såpass mange passasjerer hadde klart å aktivisere sin mobiltelefon på ett eller annet vis. Om det var dekning vel å merke.

Kapring og landing på en avisideliggende øy blir nesten som å ta en historie ut fra en film.
Hadde sikkert ikke vært enkelt å ha så mange gisler å holde styr på heller.

Med nåtidens satellittovervåkning så er det også litt underlig at man ikke burde vite mere.

Men så var det atter engang problemer rundt det politiske da. Mye informasjon når vel ikke ut
i media pga. det. Skal se at dette går inn i historien som en av de forsvinningene man aldri finner ut av, og konspirasjonsteoriene vil florere i åresvis. Også om den paranormale delen selvsagt.

Time will show.
Antall ord: 184
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av Bearchild »

Jeg er helt klar for å konspirere litt! :666
Selvfølgelig har flyet blitt "kapret", dvs bortført av utenomjordiske. Det må jo være mystiske krefter involvert all den tid alt av signaler uteblir. Man kan knapt slippe en fjert i sivilisasjonen uten at det blir registrert av "noe". Og uansett om dette flyet har forsvunnet i ingenmannsland har vi via media fått masse bekreftelser på sattelittovervåking i området.

En ting er at de kan skru av kommunikasjonssystemet i flyet, men hva med alle mobiltelefonene? At ingen rakk å benytte en av disse før de eventuelt ble kastet ut av vinduet(!)? :p

Og han fyren som la igjen personlige eiendeler med beskjed om at barna skulle få det "hvis noe gikk galt" er helt sikkert involvert. Pluss reptilene som gikk ombord med falske pass.

Men fra spøk til alvor.. det er helt sprøtt at noe med så mye teknologi ombord bare kan forsvinne. :dontknow
Antall ord: 156
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Fly-mysteriet

Innlegg av galaxy - sluttet »

Leste at det var mange ombord på flyet fra et firma som skulle ta patenter på noe så da kan det jo tyde på at det i så fall er snakk om en slags planlagt kapring, styrting. Det foregår mange sabotasjer med tanke på oppfinnelser og da skal heller ikke være lett å finne ut hva som har skjedd.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Fly-mysteriet

Innlegg av Tyrell »

Malaysia forsvinningen har vel sikkert en naturlig forklaring selvom man fortsatt ikke har funnet noen spor, men det har vært tilfeller hvor både fly og piloter har forsvunnet etter møte med ufos.

Frederick Valentich forsvant sporløst etter at han ble forfulgt av en ufo i Australia 1978, man fant ingen vrakdeler og flyet og piloten har siden vært savnet.
Det samme var tilfelle med pilot Felix Moncla og radaroperatør Robert Wilson i USA 1953, de fikk i oppdrag å avskjære en ufo, idet flyet nærmet seg målet på radaren forsvant både ufoen og flyet!, et omfattende søk ble gjennomført i området men det ble aldri funnet noe...
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Fly-mysteriet

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Malaysia forsvinningen har vel sikkert en naturlig forklaring selvom man fortsatt ikke har funnet noen spor, men det har vært tilfeller hvor både fly og piloter har forsvunnet etter møte med ufos.

Frederick Valentich forsvant sporløst etter at han ble forfulgt av en ufo i Australia 1978, man fant ingen vrakdeler og flyet og piloten har siden vært savnet.
Det samme var tilfelle med pilot Felix Moncla og radaroperatør Robert Wilson i USA 1953, de fikk i oppdrag å avskjære en ufo, idet flyet nærmet seg målet på radaren forsvant både ufoen og flyet!, et omfattende søk ble gjennomført i området men det ble aldri funnet noe...
De hadde nok mere begrensede muligheter til å lete etter fly for så mange år siden, men
det er jo litt rart at de ble borte når de skulle sjekke ut en ufo. Sant nok.

Jeg tror flyet er kapret. Om pilotene er med på det er ikke godt å si.
De har kanskje landet et bortgjemt sted, og klart å skjule flyet.
Hvordan de klarer å skjule så mange folk er jo en gåte i seg sjøl. Om de lever.

Det er i såfall rimelig godt planlagt det hele. Må være ille for de pårørende ikke å vite,
men samtidig så er det vel glad for at de ikke har funnet flyet i biter/krasjet.
Antall ord: 239
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links