Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNy her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

Hei alle sammen jeg er en gutt på 15 år. Jeg er ny her og jeg har hatt det litt paranormal i mitt liv.

Her er historiene mine:

1) Dette var en dag for 3 år siden da jeg var rundt 11 år da jeg våknet kl 05:00 på en lørdag det var noe som våknet meg og idet så jeg på klokka på mobilen at den var 05:00 Etter det så jeg meg rundt plutselig så stod det en person med en drakt i døra. Jeg så alltså at det var et gjenferd for den sto alltså i døra og så på meg. Da skvatt jeg noe helt sykt og gjemte meg under dynen, etter det tok jeg sjansen for og se og heldigvis var den borte, Etter det løp jeg inn til foreldrene mine og så at jeg så et spøkelse på rommet mitt og jeg begynte trossalt og grine. Jeg er nå 15 år og har ikke sett et siden men jeg tror forsatt på disse mystiske tingene som har skjedd.

Jeg har bestemt meg for og undersøke faren min sitt hus mer og finne ut hva som har skjedd der, Mystisk at det ikke har skjedd noe siden det.

2) Har arvet genene av min faren sin familie når det gjelder å tro på gjenferd. Fordi faren min sin familie har fortalt meg at de har et boende i huset forsatt og at det var en mann som gikk opp trappen og pustet tungt og min tante fortalte at han var snill, noen ganger tok hun og strøk henne på kinnet og da fortalte hun at det ble kaldere og kaldere

Det var i sommerferien da vi reiste opp dit

Spurte tanten min om masse forskjellige når det gjaldt det, Storesøstern min skrev faktisk til meg på facebook kl 1-2 på natten at hun hørte noen gå opp trappen og pustet tungt.

3) Det var for 3 år siden da jeg var hos min far, tror det var i sommerferien men dagen etterpå vi våknet gikk faren min ned i kjellern og sa om det hadde vært noen her nede, Plutselig så gikk vi alle ned for og ta en titt og det var da jeg så store fotspor av føtter som var i blod den viste alltså vei inn til kjellern men innover i kjellern var det ikke noen flere spor. Begge dørene var låst og vi lurte på hvem som hadde klart og komme seg ned det er noe galt med dette huset trodde jeg. Det var ganske mystisk så vi tok bilder av det og vasket det vekk.

Dette her er bare egentlig helt utrolig hva som finnes i vår verden.

Det er fullstendig merkelig at jeg ikke har hatt noe paranormale ting for 2-3 år siden, Kan ikke se alltså gjenferd/spøkelse det er akkurat som at jeg har stengt det ute for meg selv.

Det var vel bestefaren min jeg så den på nr 1, han døde i 2008, og jeg så vel han, det var trossalt en mann jeg så.

Litt merkelig :?

Jeg vil gjerne få en måte på og få kontakt med de døde.
Antall ord: 551
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av jeditrond »

Velkommen hit :) For å utvikle evnene dine kan det være lurt å finne måter å stilne tankene på gjennom pusteøvelser, meditasjon eller lignende. Da vil du nok etterhvert kunne merke ting igjen.
Antall ord: 32
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

Lurer litt på meditasjon, du må jo trossalt drive med pusteøvelser og tenke ikke på noen ting, alltså fjerne allt av tanker. Men hvordan skal jeg klare det?
Antall ord: 29
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

Skrev en liten feil alltså det er ikke en gene akkurat, har fått troen på det av far min sin familie. Det jeg egentlig mente.
Antall ord: 26
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Asbjørn »

Poku skrev:"du må jo trossalt drive med pusteøvelser og tenke ikke på noen ting, alltså fjerne allt av tanker."
Tror nok du vil slite hardt for å få til det ;)
Pusteøvelsene er en ting, men tankene er vanskelig å kontrollere.

Personlig har jeg glede av å forsøke å holde tankene vekke, og forsøke å være "tanketom". Men det går egentlig ikke.

Men man kan "Nærme seg", ved å forsøke å styre tankene ;
- Når en tanke kommer, kan man forsøke å tenke at ; "dette skal jeg tenke mer på senere, nå skal jeg være stille og fokusere på pusten......"
Så går det ett halvt sekund, og en ny tanke dukker opp....
Da gjentar man at ; "dette skal jeg tenke mer på senere, nå skal jeg være stille og fokusere på pusten......"

Og slik fortsetter en.
Etter en tids øvelse, vil man kunne roe tankene ned ganske betydelig.
Og da kan man få en mer stillhet i tankeverdenen, hvor andre ting fra det overnaturlige kansje får sjans å slippe til med sine svakere signaler.

Meditering er en måte å få tankene under kontroll....
Det er ikke en "må ikke tenke" - øvelse... men heller en "roe ned" øvelse.

Blir man proff, er det endel andre teknikker osv, men det kan jeg mindre om ;)

A

og forresten ; Velkommen !

A
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Des 2009 04:30
14

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av pvp »

Du har helt sikkert opplevd noe, men det første kan forklares med søvnparalyse. Opplevd det selv å det kan mildt sakt være jævelig skremmende! Når jeg jobbet i forsvaret og var på en 3 månederd"tur" med mye stress og dårlig søvnrytme var det en morgen der jeg endelig kunne sove lenge som jeg åpnet øynene når jeg lå på ryggen og da ser jeg noe som ser ut som mennesker, men liksom gjennomsiktige flyter rundt i rommet, Ligger der i en stund som kjennes ut som en evighet før jeg klarer å rykke till og faller ut av senga. Aldri opplevd noe så jævlig før eller siden.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Kiara »

Velkommen hit Poku! :vink

Kan nok være at du så en ånd. Min gutt så en mannskikkelse når han var yngre, som satt inne på soverommet hans. Han ble jo selvsagt redd de første gangene det skjedde, men jeg fortalte han om at det også fantes hjelpere, og at han kanskje var av de heldige som fikk se hjelpern sin. Det roet han ned, og han syns det var greit at de fikk være på rommet hans. ;) Men ellers fylte vi rommet med beskyttelse mot uønskede ånder. Og han fikk være i fred etter det. Han har heller ikke sett noe etter det.
Det er ikke så lett å få se ånder, bare fordi du ønsker det! Men om du er følsom for det, kan du lettere føle dem, høre dem, kjenne temperatur forandringer, og kanskje du kjenner lukt av dem. Med tiden kanskje du oftere oppfatter dem som litt skyggeaktig. Men det å bare se dem krever masse trening. Du kan jo skaffe bøker, eller det beste er å få med seg kurs, så du lærer å komme i kontakt med evnene dine. Men du må også være klar for å gjøre dette, så du ikke bare blir skremt. Da stenger du nok automatisk av for å åpne deg. :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

Kiara skrev:Velkommen hit Poku! :vink

Kan nok være at du så en ånd. Min gutt så en mannskikkelse når han var yngre, som satt inne på soverommet hans. Han ble jo selvsagt redd de første gangene det skjedde, men jeg fortalte han om at det også fantes hjelpere, og at han kanskje var av de heldige som fikk se hjelpern sin. Det roet han ned, og han syns det var greit at de fikk være på rommet hans. ;) Men ellers fylte vi rommet med beskyttelse mot uønskede ånder. Og han fikk være i fred etter det. Han har heller ikke sett noe etter det.
Det er ikke så lett å få se ånder, bare fordi du ønsker det! Men om du er følsom for det, kan du lettere føle dem, høre dem, kjenne temperatur forandringer, og kanskje du kjenner lukt av dem. Med tiden kanskje du oftere oppfatter dem som litt skyggeaktig. Men det å bare se dem krever masse trening. Du kan jo skaffe bøker, eller det beste er å få med seg kurs, så du lærer å komme i kontakt med evnene dine. Men du må også være klar for å gjøre dette, så du ikke bare blir skremt. Da stenger du nok automatisk av for å åpne deg. :)
Ja, må vel få tak i noen bøker som kan lære meg det, men takk for at du gjerne gikk innom her og fortalte meg det. Ganske brae tips du ga meg :) Hørtes spennende ut og kunne se dem og lukte dem osv. Men skal prøve på det beste, men jeg er ikke helt sikker hva slags bøker jeg må skaffe meg, vet ikke akkurat navnet på bøkene jeg trenger.
Antall ord: 294
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

pvp skrev:Du har helt sikkert opplevd noe, men det første kan forklares med søvnparalyse. Opplevd det selv å det kan mildt sakt være jævelig skremmende! Når jeg jobbet i forsvaret og var på en 3 månederd"tur" med mye stress og dårlig søvnrytme var det en morgen der jeg endelig kunne sove lenge som jeg åpnet øynene når jeg lå på ryggen og da ser jeg noe som ser ut som mennesker, men liksom gjennomsiktige flyter rundt i rommet, Ligger der i en stund som kjennes ut som en evighet før jeg klarer å rykke till og faller ut av senga. Aldri opplevd noe så jævlig før eller siden.
Kan hende det ja, men den personen jeg så kan kanskje være forklaringen på blodfotsporene som gikk inn til kjelleren, jaffal som jeg tror er grunnen til blodfotspora.
Antall ord: 149
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av jeditrond »

Poku skrev:
Kiara skrev:Velkommen hit Poku! :vink

Kan nok være at du så en ånd. Min gutt så en mannskikkelse når han var yngre, som satt inne på soverommet hans. Han ble jo selvsagt redd de første gangene det skjedde, men jeg fortalte han om at det også fantes hjelpere, og at han kanskje var av de heldige som fikk se hjelpern sin. Det roet han ned, og han syns det var greit at de fikk være på rommet hans. ;) Men ellers fylte vi rommet med beskyttelse mot uønskede ånder. Og han fikk være i fred etter det. Han har heller ikke sett noe etter det.
Det er ikke så lett å få se ånder, bare fordi du ønsker det! Men om du er følsom for det, kan du lettere føle dem, høre dem, kjenne temperatur forandringer, og kanskje du kjenner lukt av dem. Med tiden kanskje du oftere oppfatter dem som litt skyggeaktig. Men det å bare se dem krever masse trening. Du kan jo skaffe bøker, eller det beste er å få med seg kurs, så du lærer å komme i kontakt med evnene dine. Men du må også være klar for å gjøre dette, så du ikke bare blir skremt. Da stenger du nok automatisk av for å åpne deg. :)
Ja, må vel få tak i noen bøker som kan lære meg det, men takk for at du gjerne gikk innom her og fortalte meg det. Ganske brae tips du ga meg :) Hørtes spennende ut og kunne se dem og lukte dem osv. Men skal prøve på det beste, men jeg er ikke helt sikker hva slags bøker jeg må skaffe meg, vet ikke akkurat navnet på bøkene jeg trenger.
Til å begynne med kan du jo låne noen bøker om meditasjon/nedstressingsøvelser på biblioteket? :)
Antall ord: 313
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- - - - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

jeditrond skrev:
Poku skrev:
Kiara skrev:Velkommen hit Poku! :vink

Kan nok være at du så en ånd. Min gutt så en mannskikkelse når han var yngre, som satt inne på soverommet hans. Han ble jo selvsagt redd de første gangene det skjedde, men jeg fortalte han om at det også fantes hjelpere, og at han kanskje var av de heldige som fikk se hjelpern sin. Det roet han ned, og han syns det var greit at de fikk være på rommet hans. ;) Men ellers fylte vi rommet med beskyttelse mot uønskede ånder. Og han fikk være i fred etter det. Han har heller ikke sett noe etter det.
Det er ikke så lett å få se ånder, bare fordi du ønsker det! Men om du er følsom for det, kan du lettere føle dem, høre dem, kjenne temperatur forandringer, og kanskje du kjenner lukt av dem. Med tiden kanskje du oftere oppfatter dem som litt skyggeaktig. Men det å bare se dem krever masse trening. Du kan jo skaffe bøker, eller det beste er å få med seg kurs, så du lærer å komme i kontakt med evnene dine. Men du må også være klar for å gjøre dette, så du ikke bare blir skremt. Da stenger du nok automatisk av for å åpne deg. :)
Ja, må vel få tak i noen bøker som kan lære meg det, men takk for at du gjerne gikk innom her og fortalte meg det. Ganske brae tips du ga meg :) Hørtes spennende ut og kunne se dem og lukte dem osv. Men skal prøve på det beste, men jeg er ikke helt sikker hva slags bøker jeg må skaffe meg, vet ikke akkurat navnet på bøkene jeg trenger.
Til å begynne med kan du jo låne noen bøker om meditasjon/nedstressingsøvelser på biblioteket? :)
Kan sikkert få ordnet noen bøker om det ja :)
Antall ord: 325
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Kiara »

Kommer ikke på noen å anbefale, men hvis du bor i nærhet av en plass som har bruktbokhandel, kan du sikkert finne bøker der om mange forskjellige tema. Ellers så er det en bok-tråd her, som du sikkert kan finne en del tips om titler. Og søk på nettet, så kan du finne nettsteder som selger det du kan være interessert i. :)
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

Håper jeg finner noen :)
Antall ord: 5
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
inkognito78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Des 2013 16:25
10

- Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av inkognito78 »

Hva med å bare sitte stille med øynene lukket og bare ta til seg det som kommer ut av en meditasjonssession? Jeg tror ikke alltid det er slik at en meditasjonssession skal ha et resultat. Noen ganger er det nok å få tømt tankene. Kanskje over tid vil dette utvikle seg bra på egen hånd.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- - Ny her| Vil gjerne fortelle mine historier.

Innlegg av Poku »

inkognito78 skrev:Hva med å bare sitte stille med øynene lukket og bare ta til seg det som kommer ut av en meditasjonssession? Jeg tror ikke alltid det er slik at en meditasjonssession skal ha et resultat. Noen ganger er det nok å få tømt tankene. Kanskje over tid vil dette utvikle seg bra på egen hånd.
skal gjerne prøve det :)
Antall ord: 62
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links