Jeg så nylig en dokumentar hvor det å reise tilbake i tid ville være vanskelig, mens derimot det å reise frem i tid ville være mye enklere. Det var også en engelsk forsker som mente at man kunne sammenligne tiden som enkeltbildene på en filmrull. Hvert minste tidspunkt var naglet - for å si det slik.
Jeg er litt tilhenger av teorien om at hvert enkelt individ med bevissthet har fått livet sitt
bestemt før man blir født. Men, at man kan ta ørsmå valg, men ikke endre hoved-"linjen" i livet
sitt. Jeg tror derimot ikke at vi selv velger et liv vi fødes til. Det strider mot logikken at noen da velger å leve en vondt liv som jo mange dessverre har gjort/gjør.
Dog ville jeg KUN valgt å gå tilbake i tid. Tanken på fremtiden er for skremmende.
Det hadde unektelig vært rart å kunne være tilstede og f.eks. se sin egen oppvekst, ta seg en tur rundt i sin egen by for 100 år siden. Jeg tror det er mulig. Vi må bare vite hvordan
Men som Asbjørn sier, det å endre noe som har skjedd tror jeg vel ikke hadde vært mulig,
og bra er vel det.
Hvordan initierer man en time travel ? Finnes det noen gode "byggetegninger".
Det hadde jo vært svært spennende.
Er det noen som har noen meninger om denne svenske mannen som skulle reparere noen rør
under oppvaskbenken og plutselig havnet sammen med seg sjøl som 70 åring.
(Gjorde opptak med mobilkamera).
Hvorfor filmet han ikke da litt i omgivelsene. Det var en nøytal bakgrunn på det opptaket.
Kanskje det var hans far som sto sammen med ham.
http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE