Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler; et forvarsel?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:
armageddon skrev:Etter min oppfatning er kornsirklene verden over en klar beskjed fra de utenomjordiske om at de snart lander.
De er her. Vi ser de bare når "de" ønsker det.
Kornsirkler er spennende for der har public noe håndfast i motsetning til styrtede UFO's.

At noen holder sannheten skjult for oss må jo bety at det enten er noe GRUSOMT forferdelig vi ALDI må få vite, og eller at, OM verdenssamfunnet får sannheten, så kan maktens høyborg pakke snippeskene sine for godt. Da blir alle i samfunnet likestillet. :oops:

Det jeg undrer meg spesielt over er hvorfor ET's ikke av egen vilje blotlegger seg
ved å vise seg fram for menneskeheten totalt - over hele verden. Det virker som om de bare
"fisler" seg inn med maktmenneskene i verden. Verdens ledere ?? :rasende
Har lest en eller annen slags forklaring på hvorfor de ikke bare lander midt på lyse dagen, det var noe med fri vilje. De kan ikke påtvinge sin tilstedeværelse på oss, muligens har de noe sånt som Star Treks Prime Directive å forholde seg til også. Men da burde de jo ikke fyke rundt og bli sett i hytt og pine overhodet :mrgreen:
Tja ikke godt å si. Det er vel kanskje som mange mener forskjellige raser også. Kanskje de har forskjellige agenda's. ? Men som du sier,ja, dette er rett og slett "UHØRT" ( slik Elling ville sagt det) at de hele tiden flyr rundt og pirrer vår fantasi, og irriterer. :D

Ble sittende å se alle episodene natt til idag av Hangar 1. "jeditrond".
Så jeg har nå firkantede øyne mildt sagt. 16:9 syn :?
Antall ord: 276
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av UFO »

_Chrome_ skrev:Kanskje de er sånn "bring me to your leader", sånn som de framlegges i science fiction filmer :D "We come in peace", også treffer de disse korrupte lederne våre som gjør forskningseksperimenter på de istedenfor. Hvis de blir obdusert og what not i en eller annen hemmelig base under bakken eller no sånt så er det jo mildt sagt vanskelig for de å blottlegge seg for hele menneskeheten. Og de som ikke blir tatt hadde vel holdt seg langt unna for å slippe unna.
Det blir mye sprørsmål og lite svar. Lurer på hvor mange slike UFO' files dokumentarer jeg har sett, og alt jeg har lest om emne i min levetid. Det er ikke rent lite. Men, vet vi noe mer. Nei. Godt gjort at det overhode er mulig å holde det skjult.


Kanskje allerede fra 40 tallet. ??
Antall ord: 144
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av _Chrome_ »

ufo skrev:
_Chrome_ skrev:Kanskje de er sånn "bring me to your leader", sånn som de framlegges i science fiction filmer :D "We come in peace", også treffer de disse korrupte lederne våre som gjør forskningseksperimenter på de istedenfor. Hvis de blir obdusert og what not i en eller annen hemmelig base under bakken eller no sånt så er det jo mildt sagt vanskelig for de å blottlegge seg for hele menneskeheten. Og de som ikke blir tatt hadde vel holdt seg langt unna for å slippe unna.
Det blir mye sprørsmål og lite svar. Lurer på hvor mange slike UFO' files dokumentarer jeg har sett, og alt jeg har lest om emne i min levetid. Det er ikke rent lite. Men, vet vi noe mer. Nei. Godt gjort at det overhode er mulig å holde det skjult.


Kanskje allerede fra 40 tallet. ??
Lite svar har vi jo egentlig uansett, det er svært lite vi faktisk vet, men man kan jo alltid komme med teorier osv :p Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan det går an å holde det skjult i det hele tatt, det er jo ikke akkurat som om folk ikke hadde begynt å lure hvis noen dreiv og drassa rundt på en svær UFO som dem skulle gjemme.
Antall ord: 214
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av UFO »

_Chrome_ skrev:
ufo skrev:
_Chrome_ skrev:Kanskje de er sånn "bring me to your leader", sånn som de framlegges i science fiction filmer :D "We come in peace", også treffer de disse korrupte lederne våre som gjør forskningseksperimenter på de istedenfor. Hvis de blir obdusert og what not i en eller annen hemmelig base under bakken eller no sånt så er det jo mildt sagt vanskelig for de å blottlegge seg for hele menneskeheten. Og de som ikke blir tatt hadde vel holdt seg langt unna for å slippe unna.
Det blir mye sprørsmål og lite svar. Lurer på hvor mange slike UFO' files dokumentarer jeg har sett, og alt jeg har lest om emne i min levetid. Det er ikke rent lite. Men, vet vi noe mer. Nei. Godt gjort at det overhode er mulig å holde det skjult.


Kanskje allerede fra 40 tallet. ??
Lite svar har vi jo egentlig uansett, det er svært lite vi faktisk vet, men man kan jo alltid komme med teorier osv :p Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan det går an å holde det skjult i det hele tatt, det er jo ikke akkurat som om folk ikke hadde begynt å lure hvis noen dreiv og drassa rundt på en svær UFO som dem skulle gjemme.
Lurer på hva som må til for å løse menneskeheten største mysterium ?
En eller annen som VET som plumpa ut med håndfaste bevis i fylla kanskje :D

Jeg undrer meg også på at det skal ha vært - er så mange krasj med UFO's ?
"kjører" de UFO i bedugget tilstand, eller det eldre modeller av UFO's som ikke har vært
på EU/EØS kontroll :oops: :D

Men for å være seriøs, så langt det lar seg gjøre, litt rart at ET's med sin tilsynelatende
high tech noen millioner av år foran oss, krasjer ?
ikke minst den som krasja med en vindmølle i midtvesten. (Hangar 1 dok.) Men det var vel i
1897 eller deromkring.. så...

For å kommentere dette med kornsirkler så tror jeg at de kan lages av mennesker.
Da over tid, flere dager kanskje, og at mange observerer at det blir utført. Sikkert ikke så lett.

Derimot, de enorme kornsirklene som dekker store områder, og som er så perfekte, de ingen ser blir laget. De lages ikke av mennesker. Da vil jeg ha bevis. La et "team" lage dette i stummende mørke, uten å vekke oppmerksomhet eller lage store spor/merker i åkeren rundt.
Antall ord: 421
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av armageddon »

Fighteren skrev:
armageddon skrev:Etter min oppfatning er kornsirklene verden over en klar beskjed fra de utenomjordiske om at de snart lander.
Har du en formening om hvorfor de snart skal lande da?

Fordi menneskeheten snart skal stå ansikt til ansikt med Armageddon.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av Svartepus »

Dersom mange nok tusler pent inn i en diger kornåker og tar seg god tid til å tråkke ned et godt planlagt mønster, tror jeg faktisk det er godt mulig å ikke bli lagt merke til. De kan gå pent inn i åkeren fra hver sin side, noe som vil gi lite synlige spor. Dersom kornaksene er skikkelig høye vil de heller ikke vises fra veier og områder rundt. I mørket vil de heller ikke vises ovenfra. Med et minimum av lys i form av hodelykter, god tid og et godt planlagt opplegg tviler jeg ikke på at mennesker helt fint klarer å gjennomføre store, vakre kornsirkler. Skulle lysene oppdages, blir de sikkert bare filmet og lagt ut på youtube som bevis for at kornsirklene ble laget av "mystiske lys".
Antall ord: 134
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av Svartepus »

armageddon skrev:
Fighteren skrev: Har du en formening om hvorfor de snart skal lande da?
Fordi menneskeheten snart skal stå ansikt til ansikt med Armageddon.
Og "snart" betyr som vanlig "en eller annen gang i fremtiden". Problemet er bare følgende:

1. Armageddon har blitt varslet og advart om i mange herrens år, faktisk til og med spådd til nøyaktige tidspunkt, uten at det har skjedd.

2. Ingen klarer å bli enig om hva armageddon egentlig går ut på, så alt og ingenting blir tolket som tegn på endetiden.

Det er som å spå at gamle tante Olga dør 20. mars av hjerteinfarkt, og så når hun dør ti år senere, 11. november av anafylaktisk sjokk etter et biestikk i Spania, sier man at "hva var det jeg sa? Jeg visste noe var i gjære, hadde det på følelsen lenge! Hun burde ha tatt bedre vare på helsa si!"

Ville gjetninger og antakelser basert på personlig tro og overbevisning.
Antall ord: 165
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev:Dersom mange nok tusler pent inn i en diger kornåker og tar seg god tid til å tråkke ned et godt planlagt mønster, tror jeg faktisk det er godt mulig å ikke bli lagt merke til. De kan gå pent inn i åkeren fra hver sin side, noe som vil gi lite synlige spor. Dersom kornaksene er skikkelig høye vil de heller ikke vises fra veier og områder rundt. I mørket vil de heller ikke vises ovenfra. Med et minimum av lys i form av hodelykter, god tid og et godt planlagt opplegg tviler jeg ikke på at mennesker helt fint klarer å gjennomføre store, vakre kornsirkler. Skulle lysene oppdages, blir de sikkert bare filmet og lagt ut på youtube som bevis for at kornsirklene ble laget av "mystiske lys".
De skal kommunisere også sikkert. Så de må jo snakke, det selv via radiosamband. Det er vel helst kompleksiteten, og størrelsen, og det perfekte jeg tviler på om de hadde klart å utføre mellom høye aks, hodelykter og ingen spes. redskaper. Det ville tatt tid ikke minst.

Og så er det jo dette spesielle med hvordan kornet er lagt ned. Det er ikke knekt, heller på en måte bøyet på annen måte. Samtidig sies det at man føler at man går nedover i et mønster, samtidig som man egentlig beveger seg oppover og vice versa. Illusjon selvsagt. Men.

Er det ikke litt merkelig at OM det er mennesker som lager alt dette aldri (Så vidt jeg vet) har blitt fersket i å lage de ?
Antall ord: 267
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

armageddon skrev:
Fighteren skrev: Har du en formening om hvorfor de snart skal lande da?

Fordi menneskeheten snart skal stå ansikt til ansikt med Armageddon.
Jøss, så de har reist halve universet for å få med seg dommen vår?
(Føler meg som en kjendis allerede 8) )

Uansett, Når vil dette skje da?
Og hva skjer hvis jeg graver meg ned under et fjell og dekker inngangen med en svær busk?
Vil Gud forsatt se/finne meg?


Fordi jeg mener å huske at Adam gjemte seg for Gud engang og at Gud slet med å finne han.
Så jeg håper det funker. :666
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av Svartepus »

ufo skrev:
Er det ikke litt merkelig at OM det er mennesker som lager alt dette aldri (Så vidt jeg vet) har blitt fersket i å lage de ?
Tja...

http://www.circlemakers.org/index.html

http://www.circlemakerstv.org/?page_id=2
Antall ord: 41
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev:
ufo skrev:
Er det ikke litt merkelig at OM det er mennesker som lager alt dette aldri (Så vidt jeg vet) har blitt fersket i å lage de ?
Tja...

http://www.circlemakers.org/index.html

http://www.circlemakerstv.org/?page_id=2
Jeg vet ikke helt hva jeg skulle se på her. Syntes det var litt vanskelig å navigere på de sidene du refererte til "Svartepus". Spes. den første. Men jeg er litt :sov nå.. så kanskje derfor.

Jeg fant ikke noe video som viser :
Mennesker som lager store perfekte kornsirkler i nattemørket, i sjul for allmenheten. (Og natta er kort om sommeren). Altså på kort tid. Noen få timer.

Men som sagt, jeg har ikke sett over på langt nær alt så kanskje det ligger noe der ?

Kan du sende en spesifikk link til det om det finnes, eller mente du at
det er gruppe(r) som har dette som hobby og "produserer" de på dagtid - over tid ?


En digresjon:
Er det din katt du har bilde av på profilbilde ditt ? - Den er en fin katt da :D
Antall ord: 180
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av xyrea »

Jeg har til og med en avtale for dommedag, slå den! Jeg skal kjempe mot Hjørdis!

Etter å ha spionert på forumet hennes, ser jeg at hun har tenkt å jukse og slenge 'magi' etter meg fra en underjordisk bunkers på en annen planet, så det blir dessverre ikke noen catfight med lugging og sånn. Men da trenger jeg heldigvis ikke å begynne og spare til lange negler når jeg ser det begynner å regne frosker, sånn som jeg hadde planlagt først.

Øøh meeen uansett.. det som taler for å lage kornsirkler for å kommunisere er også det som taler mot det. Jeg mener, man lager digre merker i åkre (der man vet at noen vil oppdage det, siden det er en dyrka åker som skal høstes), og man er ikke avhengig av å kunne lese og skrive for å se at dette kan ha en betydning og ikke bare er tilfeldige streker. Men samtidig kan de bare sees fra lufta? Hvorfor ikke noe man ikke måtte vente 300 år før man kunne skjønne litt mer av?
Antall ord: 178
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:Dersom mange nok tusler pent inn i en diger kornåker og tar seg god tid til å tråkke ned et godt planlagt mønster, tror jeg faktisk det er godt mulig å ikke bli lagt merke til. De kan gå pent inn i åkeren fra hver sin side, noe som vil gi lite synlige spor. Dersom kornaksene er skikkelig høye vil de heller ikke vises fra veier og områder rundt. I mørket vil de heller ikke vises ovenfra. Med et minimum av lys i form av hodelykter, god tid og et godt planlagt opplegg tviler jeg ikke på at mennesker helt fint klarer å gjennomføre store, vakre kornsirkler. Skulle lysene oppdages, blir de sikkert bare filmet og lagt ut på youtube som bevis for at kornsirklene ble laget av "mystiske lys".[/quote
]

Du har sikkert googlet "kornsirkler", Svartepus, og da må du ha tvilt på at alle disse er laget av mennesker.

En annen ting. Dagens komplekse kornsirkelmønstre får kun mening når man ser dem fra fugleperspektiv, og det er litt underlig at de komplekse mønstrene skjøt fart på sammen tid som internett ble tatt i bruk og milliarder av mennesker nå kunne studere dem. Ligner det på en kommunikasjonsfaktor?
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av armageddon »

Fighteren skrev:
Når vil dette skje da?



I løpet av de siste hundre årene har mennesket utslettet ved målrettet vold bortimot hundre millioner av vår egen art, og det gjelder kun i krig. I 2014 står vi ovenfor en klimakrise ingen ser enden på, og vi har nok atomvåpen til å utslette oss selv noen tusen ganger. Dette er de to sterkeste tegnene på en mulig endetid.

Jeg skulle være den første til å tro at det likevel ville gå bra med oss hvis jeg hadde sett tegn i menneskeheten som antydet at vi er i ferd med å bli mindre egoistiske. Men det jeg ser er tvert i mot. Jeg føler at vi står ved et vendepunkt nå og hvis vi ikke får hjelp da går det galt. Og hvor skulle hjelpen komme fra?
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Kornsirkler; et forvarsel?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev: Ingen klarer å bli enig om hva armageddon egentlig går ut på


Armageddon er omtalt i Joh. Åpenbaring kap. 16. vers 16.

At Armageddon til alle tider er forbundet med en krig er basert på at det i samme kapittelet skrives om en Guds krig mot de onde på Jorden. Men ser man på hva som faktisk står skrevet om Armageddon der, så dreier det seg kun om at Gud samler de salige på Armageddon i det han avslutter krigen og oppretter fredens rike.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links