Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenSuper Soldier Talk - Jay Essex -

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Edguy1974
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 17 Mar 2014 18:33
10
Kjønn (valgfri): Snill gutt...
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 2 ganger

Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Edguy1974 »

Poster dette her selv om det kan klassifiseres under andre kategorier også. Flytt tråden hvis den passer bedre et annet sted.

Jeg har siden jeg var rundt 9 år lest haugevis med bøker av de fleste typer, innhold og fag. Scannet hundrevis av timer med videoer gjennom årene opp til dagens alder som er 39 år. Gravd i et utall tidsskrifter og blader. Møtt en del folk av forskjellig herkomst og "slag". Både de som hevder seg ha evner utenom det vanlige og folk som ikke hevder seg særlig "spesiell" av noe slag.
Felt jeg har vært innom er psykologi, UFO & USO's, alternativ medisin, healing & klarsynthet, Astral projection og masse annet.
Jeg er bare interessert i sannhet. Det har tatt meg lang tid å komme dit jeg er i dag, og jeg håper jeg er i stand til å skille noe sannhet fra usannheter. Svært vanskelig å skille mellom disse av mange grunner mange ganger.

Jeg surfet rundt på min sedvanlige leting etter bullshit og noe som helst troverdig på nettet i kveld og valgte Youtube og kom over denne karen her:
https://www.youtube.com/watch?v=sv0EUsKQoko
sv0EUsKQoko
Noen som har vært borti denne personen her før? Hvis du orker så se hele videoen og gi gjerne en kommentar til den etterpå.
Jeg er nyskjerrig på hva du tenker om den, så jeg skal ikke lufte min mening før noen andre kommenterer her. Så jeg ikke skal farge andres oppfatning gjennom mine meninger. Jeg vil gjerne ikke lede noen eller styre noens tro. Så hvis du leser dette en god stund etter april så ikke se lenger ut i tråden etter min kommentar der jeg lufter min mening før du har gjort opp deg egen mening. ;)

Grunnen til at jeg spør hva du tenker er vel fordi jeg synes videoen var et godt eksempel. Noe jeg skal forklare senere. :)
Endret: Endret litt i innlegget, slik at videoen kan sees direkte.
A
Antall ord: 335
Vær kildekritisk. Sunn skepsis er en fin ting. Ta imot all informasjon, behold det som passer inn i din tro og "puslespill", deretter forkast resten. Vær åpen for andres meninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

*Merker av, skal se den når jeg får bedre tid.* ;)
Har fått sett litt av videoen, fy søren, dette er spennende! :like
Antall ord: 26
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Magos »

Interessant. Skal se den. :)
Antall ord: 4
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Nå har jeg sett hele. Phuh, den var jammen lang den videoen, men guri malla så spennende! :)
Den mannen er jo den reneste datamaskin, alt han har i hodet. Synes forresten han faktisk likner litt på Gandhi også... ;)
Antall ord: 38
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edguy1974
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 17 Mar 2014 18:33
10
Kjønn (valgfri): Snill gutt...
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 2 ganger

- - Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Edguy1974 »

Terra skrev:Nå har jeg sett hele. Phuh, den var jammen lang den videoen, men guri malla så spennende! :)
Den mannen er jo den reneste datamaskin, alt han har i hodet. Synes forresten han faktisk likner litt på Gandhi også... ;)
Takk for at du orket å se hele. :) Hva synes du? Hvilket inntrykk fikk du av videoen? Mannen? Personen bak kamera? Troverdig? Ikke troverdig?

Spennende å vite ditt helhetsinntrykk. Dere som ikke vil skrive hva de synes her av f.eks "redsel" for å bli latterliggjort eller andre grunner kan bare sende en PM hvis ønskelig. Jeg er ute etter å "peile" litt hvilke inntrykk folk får og hva mennesker tror og synes. Kan kalle det "min lille private forskning". :)
Antall ord: 117
Vær kildekritisk. Sunn skepsis er en fin ting. Ta imot all informasjon, behold det som passer inn i din tro og "puslespill", deretter forkast resten. Vær åpen for andres meninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Han ler hjertelig, det er et tegn på ekthet jeg ser etter hos folk. Han snakker om feer som for meg høres riktig ut. Det han sier om moldavitten høres ut som det jeg selv tenker og føler om den da jeg har en i min eie. Det han sier om hodet og smerter i hodet... joda, jeg tror denne mannen har noe for seg. Om han ikke er ekte/lyver, så sitter han i hvert fall inne med mye kunnskap, for jeg kjente igjen sannheten i mye av det han sa og ser ikke bort i fra at han er ekte. Men likevel, enkelte ganger stusset jeg litt, som da han ble vist den lilla steinen... ting kom liksom litt etterpå, så jeg fikk nesten litt sånn følelsen av "Cold reading." Men jeg så også at han liksom så for seg "bilder og filmer" når han skulle forklare seg og det kjenner jeg igjen fra synske så allt i allt synes jeg han virker troverdig nok. Men man kan jo aldri vite. :)
Mannen bak kamera virker også seriøs. Begge virker som snille og gode mennesker i alle fall. ;)
Antall ord: 196
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edguy1974
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 17 Mar 2014 18:33
10
Kjønn (valgfri): Snill gutt...
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 2 ganger

- - Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Edguy1974 »

Terra skrev:Han ler hjertelig, det er et tegn på ekthet jeg ser etter hos folk. Han snakker om feer som for meg høres riktig ut. Det han sier om moldavitten høres ut som det jeg selv tenker og føler om den da jeg har en i min eie. Det han sier om hodet og smerter i hodet... joda, jeg tror denne mannen har noe for seg. Om han ikke er ekte/lyver, så sitter han i hvert fall inne med mye kunnskap, for jeg kjente igjen sannheten i mye av det han sa og ser ikke bort i fra at han er ekte. Men likevel, enkelte ganger stusset jeg litt, som da han ble vist den lilla steinen... ting kom liksom litt etterpå, så jeg fikk nesten litt sånn følelsen av "Cold reading." Men jeg så også at han liksom så for seg "bilder og filmer" når han skulle forklare seg og det kjenner jeg igjen fra synske så allt i allt synes jeg han virker troverdig nok. Men man kan jo aldri vite. :)
Mannen bak kamera virker også seriøs. Begge virker som snille og gode mennesker i alle fall. ;)
Tusen takk for at du svarer så utfyllende Terra. Setter jeg virkelig pris på. Godt å føle at man kan spørre og få et svar med innsats tilbake. Kudos til dette forumet må jeg si. :)

Ettersom det er sent på fredags kveld og ingen andre har gitt respons så kan jeg vel fortelle om mitt førsteinntrykk.

Etter å ha sett hele videosnutten så sitter jeg igjen med en litt motstridende følelse i kroppen. Jeg tror han er god. En god bløffmaker. Han ser ned hele tiden og det kan er ut som han "ser" ting (det nevnes av gutten bak kamera at han bl.a ser i farger). Men jeg legger merke til at han ofte er enig med den yngre mannen bak kamera og ikke en eneste gang kommer med noe utfyllende utover det som den andre har sagt. Og den yngre utgaven bak kamera er allerede dessverre ganske ukritisk til Jay. Han er hyperfan av mannen og snakker han oppetter ryggen og det gjør det enkelt for Jay hvis han ikke er det han hevder å være.

Det du nevner med "den lilla steinen" er jeg enig i. Tror vi begge har den samme oppfatningen.
Det som er vanskelig er at jeg ikke helt får nok informasjon fra mannen til å gjøre meg opp en skikkelig mening. I tillegg virker han litt for selvsikker på seg selv på en måte jeg ikke er komfortabel med...helt.
Men han ser tilsynelatende i bilder. Jeg selv "ser" i følelser eller at "jeg vet". Min magefølelse gir meg et inntrykk av at enten så er han litt av det han sier og "sper på" med det andre sier eller så lyver han så det renner.

Jeg kan ta feil også. Kanskje Jay var sliten på videoen og filmen egentlig ikke representerer det han står for og gjør? Kanskje jeg har oppfattet han feil og at han egentlig er veldig bra på det han gjør? Det siste hadde vært kjempekult. :)

Jeg har vært inne på siden hans og vurderer å betale for en 30 minutters session til litt over 400,- bare for å bli helt sikker. Tar vi en session på Skype så skal jeg si deg 100% sikkert hva er etterpå!

Og nå er det jeg som er selvsikker... ;) Men det kan jeg koste på meg å være mener jeg. :P

Vet ikke hvorfor, men noe med denne videoen gjør at jeg gjerne vil vite hva som er riktig. For meg selv om ikke annet.

Andre kanskje synes at det ikke er så viktig. Tull å bruke tid på dette. Hvertfall tull å bruke penger på det! ;)
Antall ord: 643
Vær kildekritisk. Sunn skepsis er en fin ting. Ta imot all informasjon, behold det som passer inn i din tro og "puslespill", deretter forkast resten. Vær åpen for andres meninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Isan »

Likte refleksjonene dine, Edguy1974.
Antall ord: 4
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Edguy1974, jeg kjenner igjen mine egne tanker i det du skriver og føler meg selv veldig usikker på om han virkelig er ekte. Hvis noe virker for godt til å være sant så er det jo ofte det som det sies. Og i dette tilfellet må jeg si at jeg er redd det er slik. Men er han ekte skulle jeg gjerne betalt 400 kr for en samtale med ham. Men det hele virker jo veldig "fantastisk" også da, han er virkelig god, enten han er en god svindler eller en som ekte og oppriktig ønsker å hjelpe andre. :)

Dette med at han liksom sa at han visst ikke og så når fyren som sto bak kamera ga ham informasjon så plutselig kom det noe, det gjorde meg mistenksom - som med den lilla stenen. ;)

Kanskje han bare er en bløff han også? :?

Spennende tema er det hvert fall.

Men om du skulle snakke med ham så vær så snill å gi rapport da, jeg er virkelig nysgjerrig hvordan dette ville gått i så fall. :)
Antall ord: 177
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Fant en video til av ham, har ikke fått sett den selv enda, men legger den ut så får vi se mer til mannen. (Nettopp lært å legge ut videoer av Jeditrond. Morsomt når man får det til :D )

[youtube]watch?v=DuWMao5s5e0[/youtube]
Antall ord: 47
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Vet ikke om du har sett denne, men her falt jeg av når damen begynte å reklamere for et vann hun selger... :?
Det er samme intervjuer.
[youtube]watch?v=0rc29N2--E0[/youtube]
Antall ord: 32
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av jeditrond »

Skal se om jeg ikke kan få til å se på videoen du la ut Edguy, har liksom ikke hatt den store driven til å se en youtubevideo på over en time tidligere i uka. Skal snuse litt på videoene du la ut også Terra, men det kan fort bli litt utover kvelden i dag før jeg skriver noe svar :)
Antall ord: 59
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Huff, nå falt jeg helt av her... sorry... :?
Tror ikke jeg ville brukt penger der akkurat. Selvgod var et ord som som kom i tillegg til det du tenkte, selvsikker... :oops:
Men hvor i all verden får han alt fra, det lurer jeg på! :roll:
Antall ord: 44
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Terra »

Postet visst samtidig vi, Jeditrond. Fint å få din mening også. Først virket det så ekte og plutselig falt jeg helt av og tenker, nei, dette er ikke helt min greie... :)
Antall ord: 31
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edguy1974
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 17 Mar 2014 18:33
10
Kjønn (valgfri): Snill gutt...
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 2 ganger

- - Super Soldier Talk - Jay Essex -

Innlegg av Edguy1974 »

Terra skrev:Edguy1974, jeg kjenner igjen mine egne tanker i det du skriver og føler meg selv veldig usikker på om han virkelig er ekte. Hvis noe virker for godt til å være sant så er det jo ofte det som det sies. Og i dette tilfellet må jeg si at jeg er redd det er slik. Men er han ekte skulle jeg gjerne betalt 400 kr for en samtale med ham. Men det hele virker jo veldig "fantastisk" også da, han er virkelig god, enten han er en god svindler eller en som ekte og oppriktig ønsker å hjelpe andre. :)

Dette med at han liksom sa at han visst ikke og så når fyren som sto bak kamera ga ham informasjon så plutselig kom det noe, det gjorde meg mistenksom - som med den lilla stenen. ;)

Kanskje han bare er en bløff han også? :?

Spennende tema er det hvert fall.

Men om du skulle snakke med ham så vær så snill å gi rapport da, jeg er virkelig nysgjerrig hvordan dette ville gått i så fall. :)
Jeg må i tillegg innrømme at jeg himlet litt med øynene når Jay sa at han var George Washington og Columbus i tidligere liv. Jeg tror han pratet om at den yngre hadde vært noe stort i England og at de så på maleri av ei dame fra 200-300 år tilbake der hun hadde vært moren til den samme mannen osv. Det ble litt for mye av det gode rett og slett.

Guttungen har jeg liten tro på. Har sett flere videoer fra han. Han har liten eller ingen evne til å snuse opp noe seriøst med sannhet i. Det virker som han tror på alle som hevder de er "Inka-barn", Maya-barn, abductees osv etc opp i mente. Så han avskriver jeg glatt. :)

Men ja, jeg skal absolutt gi tilbakemelding hvis jeg tar en session med Jay. Har allerede vært i kontakt med Michelle (hans sekretær...tror kanskje det er kona hans også?). Han er lagt til på Skype...han har også lagt meg til så jeg i går.
Vi får se hva det fører til eventuelt.

Nå får jeg se om jeg orker å se videoen med dama du har lagt ut ovenfor her. Har allerede tatt en sneak peak på 5 minutter.

Det er litt av en jobb å samle info på nettet når man har dette som hobby jaggu. Timesvis med videotitting og lesing av bøker i pdf. :smoke
Antall ord: 423
Vær kildekritisk. Sunn skepsis er en fin ting. Ta imot all informasjon, behold det som passer inn i din tro og "puslespill", deretter forkast resten. Vær åpen for andres meninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links