Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserdrøm kontroll

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

drøm kontroll

Innlegg av Zima »

Det kan hende dette har blitt snakket om før, men å lete gjennom hver eneste emne her ville tatt litt for langt tid, så jeg starter bare et nytt et! :wink:

Helt siden jeg var liten hadde jeg de samme drømmene om og om igjen. Mange forskjellige drømmer, men de gjenntok seg alltid. Da jeg var ca. 10 år (eller kanskje litt yngere) så begynte jeg å lagre drømmene i ei bok inn i hodet mitt. Da jeg la meg om kvelden, så jeg den store boka svev i lufta foran meg og kunne bla gjennom for å finn den drømmen jeg ville drøm den natta.

Dette var begynnelsen.

Så etter hvert som jeg har blitt eldre så har jeg trent meg selv opp til å få mer kontroll på drømmene mine. Når jeg begynte å bli mer bevisst på hva jeg drømte så fant jeg ut at alle drømmene mine foregår innenfor en slags verden, som jeg kunne tegne kart på om jeg ville. På forskjellige plasser i denne verden er det forskjellige ting som skjer, forskjellige drømmer som jeg har samlet opp. Nå kan jeg gå rundt i søvnet (mens jeg fortsatt ligg i ro i senga mi) og bestem hva jeg vil drømme.

For å hopp litt tilbake, så begynte det med da jeg hadde marreritt kunne jeg si til meg selv: "dette er bare en drøm. ta det med ro, du kan våkne og det går bra." så ville jeg våkne. Etter hvert så utviklet det seg til at jeg kunne faktisk frys drømmen, og bestem meg for at noe annet skulle skje.

Slik det er nå, så er drømmeverden min et alternativ plass der jeg er like mye våken som jeg er i denne verden, bare ting skjer litt anderledes der. Noen ganger bare slapper jeg av, og lar underbevisstheten min gi meg en drøm, og noen ganger går jeg rundt og gjør det som er "dagligdags" å gjøre der.

Er det noen andre som har det slik? Det går jeg egentlig ut ifra, men jeg ville gjerne diskuter med folk for å finne ut om hvordan jeg kan eventuelt utvikle denne evnen videre!
Antall ord: 376
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vevina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 01 Mai 2004 15:35
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av vevina »

jeg er interesert i å høre litt mer om hvordan du begynte å klare å få en sånn evne til å styre drømmene dine, jeg har aldri hatt det bare eb gang har jeg klart å si yil meg selv i en drøm at jeg bare drømmer og våkne opp av det, men jeg skulle gjærne ha kunnet litt mer om det...
Antall ord: 64
Å drømme om den du skulle ønske du var, er å ødsle bort den du er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Det er egentlig ikke så vanskelig! :wink:
Jeg tror det er en evne som hvem som helst kan utvikle, og er egentlig ikke så "far out". Fint å se at du er interessert i å finn ut om det, for det er kjempe artig når du får det til! :D
Antall ord: 48
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
vevina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 01 Mai 2004 15:35
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av vevina »

har du noen "nyttige tips" til en ny begynner som meg da?
noe jeg kan gjøre for å utvikle denne evnen?
Antall ord: 21
Å drømme om den du skulle ønske du var, er å ødsle bort den du er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Den tingen som er kanskje viktigst å begynne med, er å være bevisst over at du faktisk drømmer og at det er din alternativ virkelighet du er i.

Selv om mange drømmer kan virke virkelig, så er ting anderledes i den verden. Helhetlig er det en annen følelse rundt alt når du drømmer, en annen stemmning for å si det sånn. Du kan også legg merke til små detaljer som tyder på at det her er ikke den vanlige virkeligheten. F.eks. Du er i en plass du kjenner, men fargene på byggningene er ikke det samme. Eller det er flere rom i huset ditt en du visste om. Eller at hårfargen til noen du kjenner har forandret seg.

Du må tenk når du drømmer. Akkurat slik du tenker når du er våken. Dette er kanskje vanskelig i begynnelsen, men det kommer ilamme det å være bevisst på at det er "bare en drøm". Men jeg må advare deg, når du begynner å tenke i drømmene, så kan det bli enda skummlere til tiders å ha marreritter enn før. For nu, er du bevisst på hva som skjer rundt deg og at det treng ikke å skje, men det gjør likevel. Dette opplevde jeg i en stund. Jeg hadde samme drømmen om og om igjen der jeg ble jaget av varulver i det bygget der jeg gikk på barneskole. Jeg viste det var en drøm, jeg viste at de trengte ikke å være der, men de ville ikke gå bort for det om. Det var sikkert litt skummlere for meg siden jeg var et barn, men jeg kan godt se for meg at noen eldre ville opplevd litt panikk. Bare som et advarsel...

Men dette leder til det neste stadiet! Når du vet at dette er din virkelighet og du kan gjør ka du vil så blir det lettere å kontrolere det som skjer. Det som er litt artig med drømmer, er at du kan gjøre akkurat hva du vil og du til og med bestemmer konsikvensene! :wink: I den våken verden, så kan du være i en ubehaggelig situasjon og vil rømme fra den. Men du kan ikke bare gå, fordi det ville få konsikvenser for hva som skjer videre i livet ditt. I drømmer derimot, så kan du gjøre som du vil, helt fritt. Første gangen jeg klarte å kontrolere hva som skjedde i drømmene mine, var i den drømmen der jeg ble jaget av varulver. Jeg klarte å gjemme meg i et lita rom, og konsentrerte hardt og sa: "de skal ikke finn meg, de skal ikke finn meg" om og om igjen. Jeg satt der hele natta, bokstavelig talt, og konsentrerte meg på at de ikke skulle finne meg. Dette var første steget. Etter hvert så kunne jeg si: "nei, de skal ikke jage meg" også ble de bare stående der.

Triksen er, tror jeg, å begynne smått. Jeg håper dette har vært til litt hjelp, men jeg har aldri snakket om dette før, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si... :oops: Jeg skal prøve så godt jeg kan å hjelpe deg, for det vil kanskje hjelpe meg også. Det er så stort og så mange forskjellige ting, men hvis du har konkrete spørsmål, så kan jeg gjerne prøv å svare på de! :D

P.S. andre folk med sine opplevelser må også komme med det de har! Folk er forskjellige, og jo flere synspunkter jo bedre! :wink:
Antall ord: 599
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
vevina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 01 Mai 2004 15:35
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av vevina »

takk for tipsene, jeg får prøve å få med meg inn i drømmene at jeg bare drømmer i begynnelsen, men det virker ikke så lett.men prøve må man, :D
jeg setter veldig stor pris på at du vil hjelpe meg med dette.....
håper ikke du har noe imot hvis jeg kommer med flere spørsmål underveis, det blir nok mye jeg lurer på etterhvert og da har jeg en tendens til å spørre masse :?: :D
Antall ord: 80
Å drømme om den du skulle ønske du var, er å ødsle bort den du er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Det går bare fint du! :wink: Jeg gleder meg til å hjelpe deg! (og evt. andre) Bare kom med spørsmål, kanskje ved å svare finner jeg ut noe jeg ikke viste selv! :lol:
Antall ord: 32
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

wow, zima, :D det høres utrolig gøy ut å kunne være så bevisst i drømme! Husker du drømmene dine som om det var noe som skjedde "i går"? Er de så klare og tydelige?

Jeg har ganske ofte drømmer hvor jeg flyr, og er vektløs... Det er utrolig fine drømmer, den frihetsfølelsen er så innmari behagelig! Noen ganger kan jeg være bevisst i de drømmene, for jeg tenker sånn at "det er jo så lett å fly, at jeg VET at når jeg våkner etterpå, vil jeg greie det da også!" 8) :)
Antall ord: 103
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Det er utrolig gøy å være så bevisst i drømmene. Det blir en slags fantasi-verden som du skaper (delvis bevisst og delvis ubevisst) der du kan leke og gjøre hva du vil! :wink:

Til tross hvor kontrollert drømmene mine er, så husker jeg faktisk ikke alle drømmene. Dette er delvis med vilje. Når jeg drømmer og går rundt like våken i denne verden, så bruker jeg fortsatt energi. (dette burde jeg kanskje advart tidligere, men jeg glemte det. takk for at du minnet meg på det!) :!: Som sagt bruker jeg energi, som om jeg var våken. Ikke i så stor grad, fordi kroppen ligger i ro, men mye psykisk energi blir oppbrukt. Når jeg drømmer har jeg det veldig fint og det er beroligende som i meditasjon. Jeg går rundt i underbevisstheten min og er i/med meg selv. Når jeg våkner om morgen, så har jeg alltid en frisk, opplagt, glad følelse i kroppen, men jeg kjenner at jeg har ikke sovet så dypt. Dette er ikke nødvendigvis en negativ ting, fordi det kan hende at den følelsen av ro i seg selv er viktigere enn fysisk uthvilelse.

Men tilbake til det jeg egentlig skulle svare på: nei, jeg husker ikke drømmene mine hvis ikke jeg er bevisst i de. Vitenskapelig sett, så skal vi drømme hele tiden. Men hvis jeg er veldig stresset på skolen med mye å gjøre og er oppe seint om kveldene å jobbe, så er det bedre å bare sove og ikke drømme.

(håpa æ fikk svart ordentlig på det nu... :? )

men flyging! Det er faktisk ikke et så uvanlig fenomen. :wink: får du til å fly når du våkner? Det er en ting jeg har prøvd litt på, men har alltid vær litt redd for å gjøre det siden jeg bor i en ganske tett befolket plass... Når jeg drømmer flyr jeg ofte. Det er den herligste følelsen! :D Det er en spesiell teknikk til det, for meg ihvertfall. Da jeg var mindre, så greide jeg bare å fly da jeg skulle komme meg bort fra noen som jaget meg. Etter hvert lærte jeg meg selv å gjøre det, og jeg er helt overbevist om at det går ann å bruke samme teknikken når jeg er våken. Jeg bare tørr ikke.. :oops:
Antall ord: 405
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Nei , gurimalla, jeg får ikke til å fly i våken tilstand, selv om jeg fra jeg var liten har kunnet ønske jeg kunne det, digget supermann og pippi og sånn , hehe 8) :D Er det ikke sånn at man beveger seg på astral planet i drømme. På astral planet er alt mulig, det er der våre tanker først manifisterer seg har jeg lest et sted... :roll:
Noenganger våkner jeg med en skikkelig kjip følelse, som om jeg har opplevd noe fælt, men jeg husker ikke hva.. En synsk regresjonsterapeut sa til meg en gang at jeg jobbet med å rense det forurensede astralplanet i søvne. Det kan kanskje forklare den drømmen jeg hadde en gang om mammas venninne. Jeg drømte at jeg var sammen med henne og opplvde dødsangsten hennes. Det var noen forferdelige energier.Jeg fikk henne ut av rommet og alt ble( klisjeaktig) lyst! Dagen etter ringer mamma meg hvertfall å forteller meg at hun er død :shock: :roll:

Det beste er jo de drømmene hvor man flyr Jeg er også ganske sikker på at man kan fly i våken tilstand, vi har bare ikke funnet teknikken ennå. Jeg tror alt går på tankekraft.. I drømme bruker jeg hvertfall tankens kraft til å komme meg hit og dit :D ;) Jeg har tenkt at man da antakelig har ut av kroppen opplevelser, for det har hent jeg har møtt personer i drømme, som kan fortelle de eksakt samme hendelsene / omstendighetene og samtalene som skjedde i drømmen. I detalj! Har du opplevd det? :)
Antall ord: 265
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Så spennende ;)

Dette er faktisk en av de nye målene mine, en av de tingene jeg vil lære meg. Cluet til å klare det er visst å først skrive ned drømmene sine, så lære seg å kjenne igjen tegnene som gjenkjenner en drøm. Når du så opplever disse i en drøm vil du forhåpentligvis automatisk skjønne at du drømmer fordi du har disse tegnene lagret.

Jeg fant en side for ikke lenge siden som omhandler dette (og som også har et forum) www.dreamviews.com :D

Jeg skal lese igjennom posten nøyere og notere meg tipsene når jeg har bedre tid. Men, det var så bra at du tok opp dette, for jeg skulle like til å gjøre det selv!
Antall ord: 129
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Sashaian skrev:...det har hent jeg har møtt personer i drømme, som kan fortelle de eksakt samme hendelsene / omstendighetene og samtalene som skjedde i drømmen. I detalj! Har du opplevd det? :)
Nei.. egentlig ikke. Det eneste slik opplevelse jeg har hatt er når jeg og kjæresten min sover i samme seng (er ikke så ofte siden vi ikke bor ilag) så drømmer vi i samme drøm. Det har hendt at vi har gått og pratet om noe i drømmen og våknet og forstatt samtalen i en god stund før vi skjønner at vi er faktisk våken og samtalen er meningsløs og irrelevant. :P Om det vi ser i drømmene er akkurat det samme er jeg ikke sikkert på, fordi det er fortsatt to forskjellige ubevisstheter og ting oppleves forskjellig av forskjellige folk.
Antall ord: 146
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

zind skrev:Så spennende ;)

Dette er faktisk en av de nye målene mine, en av de tingene jeg vil lære meg. Cluet til å klare det er visst å først skrive ned drømmene sine, så lære seg å kjenne igjen tegnene som gjenkjenner en drøm. Når du så opplever disse i en drøm vil du forhåpentligvis automatisk skjønne at du drømmer fordi du har disse tegnene lagret.

Jeg fant en side for ikke lenge siden som omhandler dette (og som også har et forum) www.dreamviews.com :D

Jeg skal lese igjennom posten nøyere og notere meg tipsene når jeg har bedre tid. Men, det var så bra at du tok opp dette, for jeg skulle like til å gjøre det selv!
Er ikke glad i å skrive fordi jeg tenker fortere enn jeg klarer å skrive. Drømmene mine ihvertfall er slik at det er så mange detaljer og er så komplisert at hvis jeg skulle prøve å skrive de ned, så ville jeg kommet på nye ting hele tiden og bare blitt fustrert. Men jeg har hørt at dette er noe som funker for mange, og det høres ut som en bra stratasji!

Skal ta og se litt på den side når jeg får tid en gang! var innom bitte litt, og det så veldig interessant ut! :)
Antall ord: 230
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tuttelutta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 21 Mar 2005 19:23
19

Innlegg av Tuttelutta »

Jeg er også veldig ofte bevisst at jeg drømmer, og det er en merkelig følelse. Jeg kan også til en viss grad styre drømmen, eller få meg selv til å våkne hvis jeg ikke liker drømmen. Eller jeg kan våkne og være våken en stund, og så bestemme meg for å fortsette på drømmen.. Ofte har jeg drømmer som jeg har drømt før, til og med for mange år siden. Merkelige greier. :)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Tuttelutta skrev:Jeg er også veldig ofte bevisst at jeg drømmer, og det er en merkelig følelse. Jeg kan også til en viss grad styre drømmen, eller få meg selv til å våkne hvis jeg ikke liker drømmen. Eller jeg kan våkne og være våken en stund, og så bestemme meg for å fortsette på drømmen.. Ofte har jeg drømmer som jeg har drømt før, til og med for mange år siden. Merkelige greier. :)
Det samme gjelder meg :D Skjer ikke så ofte nå lenger da, men det skjedde ofte da jeg var yngre. Ganske morsomt noen ganger.
Men det er vanskeligere å styre marerittene. :(
Antall ord: 113
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !