Helt siden jeg var liten hadde jeg de samme drømmene om og om igjen. Mange forskjellige drømmer, men de gjenntok seg alltid. Da jeg var ca. 10 år (eller kanskje litt yngere) så begynte jeg å lagre drømmene i ei bok inn i hodet mitt. Da jeg la meg om kvelden, så jeg den store boka svev i lufta foran meg og kunne bla gjennom for å finn den drømmen jeg ville drøm den natta.
Dette var begynnelsen.
Så etter hvert som jeg har blitt eldre så har jeg trent meg selv opp til å få mer kontroll på drømmene mine. Når jeg begynte å bli mer bevisst på hva jeg drømte så fant jeg ut at alle drømmene mine foregår innenfor en slags verden, som jeg kunne tegne kart på om jeg ville. På forskjellige plasser i denne verden er det forskjellige ting som skjer, forskjellige drømmer som jeg har samlet opp. Nå kan jeg gå rundt i søvnet (mens jeg fortsatt ligg i ro i senga mi) og bestem hva jeg vil drømme.
For å hopp litt tilbake, så begynte det med da jeg hadde marreritt kunne jeg si til meg selv: "dette er bare en drøm. ta det med ro, du kan våkne og det går bra." så ville jeg våkne. Etter hvert så utviklet det seg til at jeg kunne faktisk frys drømmen, og bestem meg for at noe annet skulle skje.
Slik det er nå, så er drømmeverden min et alternativ plass der jeg er like mye våken som jeg er i denne verden, bare ting skjer litt anderledes der. Noen ganger bare slapper jeg av, og lar underbevisstheten min gi meg en drøm, og noen ganger går jeg rundt og gjør det som er "dagligdags" å gjøre der.
Er det noen andre som har det slik? Det går jeg egentlig ut ifra, men jeg ville gjerne diskuter med folk for å finne ut om hvordan jeg kan eventuelt utvikle denne evnen videre!