Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenDugway - Area 52

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Dugway - Area 52

Innlegg av camillah »

Hei.

Kom over en video på youtoube om area 52. Dvs nye area 51.
Har noen av dere hørt noe om denne Dugway?

http://www.youtube.com/watch?v=G8K-_YyD-5I

Har ikke sett hele videoen, men som jeg forsto det så har de flyttet all ¨UFO¨aktiviteten dit..
Antall ord: 51
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av jeditrond »

Den var ny for meg, skal sjekke videoen senere, men har aldri hørt om Dugway før :)
Antall ord: 18
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

JA den var vel ny. Vel, da er det bare å benke seg langt ned i godstolen og "fordøye" 8)
Antall ord: 19
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

Absolutt sebar ja. Liker de gutta der. De har mange fine. De er ikke skuggredde.
Ser ikke bort fra at det kan være Area52.

Lurer på om det hadde skjedd noe om de hadde fjernstyrt en drone :flyfly inn over området ?
Forsøkt å gjøre mest mulig opptak. Tenker på direkte overført video som de tok opp.

Mon tro om den hadde blitt skutt ned med engang - eller at de kanskje kunne vært heldige
å komme langt inn over området.
Antall ord: 83
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av camillah »

Aldri hørt om det jeg heller, men når man kjeder seg en onsdagskveld er det utrolig hva man kan finne :o

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne Dugway.. Er ikke helt overbevist på at det er noe spesielt med area 51 heller, men så klart, når A51 er mer i søkelyset så er det jo fornuftig å flytte det de ikke vil vi skal se et annet sted..

Søkte litt rundt om Dugway, men utrolig lite som dukker opp. :?
Antall ord: 86
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

camillah skrev:Aldri hørt om det jeg heller, men når man kjeder seg en onsdagskveld er det utrolig hva man kan finne :o

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne Dugway.. Er ikke helt overbevist på at det er noe spesielt med area 51 heller, men så klart, når A51 er mer i søkelyset så er det jo fornuftig å flytte det de ikke vil vi skal se et annet sted..

Søkte litt rundt om Dugway, men utrolig lite som dukker opp. :?
Det begynner vel å bli parkeringsproblemer for UFO'ene på Area-51 tenker jeg, så da må de bygge et større parkeringsanlegg på Dugway (spes. for de enorme moderskipene som parkerer under jorden). :D

Nei, nå skal jeg være seriøs. Det er ikke godt å si hva de driver med på Dugway, men uansett så har jeg ikke så stor tro på denne pr dama de intervjuet. Hun har jo fått sine instrukser. (dekkhistorie til public). Det kan jo være en sammensatt virskomhet der også. Noen vet andre ikke. Og det på samme sted.

Jeg ser ikke noen grunn til at denne politimannen skulle lyve om de observasjonen han har hatt rundt stedet. Han forteller hva han har observert. Hvorfor skulle han ydmyke seg til å si slikt for moro skyld og ble "stemplet" der etter, om det ikke var noe i det. ?

Alle disse dokumentarene tar opp de samme tingene om og om igjen. Det er som å gå inn i en vegg og stå der. Jeg synes aldri det dukker opp noe nytt. Alltid det samme, men uansett kan det være moro å se på. Leve i håpet at det en eller annen gang kunne komme noe BREAKING NEWS med skikkelig videoopptak, bilder. Da helst på dagtid i godt lys.
Antall ord: 301
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- - - Dugway - Area 52

Innlegg av camillah »

ufo skrev:
camillah skrev:Aldri hørt om det jeg heller, men når man kjeder seg en onsdagskveld er det utrolig hva man kan finne :o

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne Dugway.. Er ikke helt overbevist på at det er noe spesielt med area 51 heller, men så klart, når A51 er mer i søkelyset så er det jo fornuftig å flytte det de ikke vil vi skal se et annet sted..

Søkte litt rundt om Dugway, men utrolig lite som dukker opp. :?
Det begynner vel å bli parkeringsproblemer for UFO'ene på Area-51 tenker jeg, så da må de bygge et større parkeringsanlegg på Dugway (spes. for de enorme moderskipene som parkerer under jorden). :D

Nei, nå skal jeg være seriøs. Det er ikke godt å si hva de driver med på Dugway, men uansett så har jeg ikke så stor tro på denne pr dama de intervjuet. Hun har jo fått sine instrukser. (dekkhistorie til public). Det kan jo være en sammensatt virskomhet der også. Noen vet andre ikke. Og det på samme sted.

Jeg ser ikke noen grunn til at denne politimannen skulle lyve om de observasjonen han har hatt rundt stedet. Han forteller hva han har observert. Hvorfor skulle han ydmyke seg til å si slikt for moro skyld og ble "stemplet" der etter, om det ikke var noe i det. ?

Alle disse dokumentarene tar opp de samme tingene om og om igjen. Det er som å gå inn i en vegg og stå der. Jeg synes aldri det dukker opp noe nytt. Alltid det samme, men uansett kan det være moro å se på. Leve i håpet at det en eller annen gang kunne komme noe BREAKING NEWS med skikkelig videoopptak, bilder. Da helst på dagtid i godt lys.
Ja du sier noe..
Vi får vel leve i troen og forstatt vente på det neste store.. :zzz
Antall ord: 321
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av Isan »

Politifolk er også mennesker som alle oss andre, og alle kan vi feiltolke. Riktignok bør vel hest politifolk være oppøvd i å vite at det er lett gjort at ens oppfatning påvirker ens tolkning av det man observerer. Men likefullt kan man risikere å gjøre slike feiltolkninger på grunnlag av de oppfatningene man har. Dette er helt generelt sagt, jeg aner sjølsagt ingenting om akkurat denne politimannen. Poenget er at han behøver ikke å lyve sjøl om han ikke har sett det han mener han har observert. Jeg har ikke sett videoen, så jeg kan ikke mene noenting om hvor sannsynlig det er at han kan ha feiltolket.

En annen ting er at militæret kan ha hatt behov for et nyere og mer moderne område til å teste og utvikle sine nye våpen, og derfor har gått over til å bruke Dugway. I så fall ville ikke det vært særlig merkelig. Jeg syns riktignok ikke det er noen all right måte å bruke våre felles ressurser på, men det er nå fremdeles sånn over hele verden dessverre. :(
Antall ord: 188
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

Isan skrev:Politifolk er også mennesker som alle oss andre, og alle kan vi feiltolke. Riktignok bør vel hest politifolk være oppøvd i å vite at det er lett gjort at ens oppfatning påvirker ens tolkning av det man observerer. Men likefullt kan man risikere å gjøre slike feiltolkninger på grunnlag av de oppfatningene man har. Dette er helt generelt sagt, jeg aner sjølsagt ingenting om akkurat denne politimannen. Poenget er at han behøver ikke å lyve sjøl om han ikke har sett det han mener han har observert. Jeg har ikke sett videoen, så jeg kan ikke mene noenting om hvor sannsynlig det er at han kan ha feiltolket.
For å snakke om meg sjøl så er nok jeg litt innlært fra gammelt av, at når man snakker med "lovens lange arm" så dikter ikke de opp en slik historie. Men selvsagt, det finnes sorte får i alle sjikt. Sikkert jeg som til tider har litt for god tro om mennesker og vil tro det beste.
Så jeg velger å tro på at dette ikke er diktet opp, og at han etter beste evne skildrer det han observerte. (Han var ikke i politiet nå). :oops:

Isan skrev:En annen ting er at militæret kan ha hatt behov for et nyere og mer moderne område til å teste og utvikle sine nye våpen, og derfor har gått over til å bruke Dugway. I så fall ville ikke det vært særlig merkelig. Jeg syns riktignok ikke det er noen all right måte å bruke våre felles ressurser på, men det er nå fremdeles sånn over hele verden dessverre. :(
Absolutt en mulighet selv om ikke det ble nevnt av denne PR damen. (Så vidt jeg husker).
Ja det er sånn over hele verden dessverre. Trist. Ikke blir det bedre heller. Snarere tvert imot. :(
Antall ord: 314
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- - Dugway - Area 52

Innlegg av camillah »

Isan skrev:En annen ting er at militæret kan ha hatt behov for et nyere og mer moderne område til å teste og utvikle sine nye våpen, og derfor har gått over til å bruke Dugway. I så fall ville ikke det vært særlig merkelig. Jeg syns riktignok ikke det er noen all right måte å bruke våre felles ressurser på, men det er nå fremdeles sånn over hele verden dessverre. :(
Ja, det er nok den mest logiske forklaringen, men alltids gøy å undre over andre ting :mozilla_wink:
Antall ord: 95
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av Empathica »

Interessant dokumentar.
Vet ikke hva jeg skal tro ang. UFOer jeg.
Men holder det åpent til flere beviser dukker opp. :mozilla_wink:


Han har nok uansett rett i det han sa til slutt:

"The truth is bigger than all of us."
Antall ord: 41

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Dugway - Area 52

Innlegg av Isan »

ufo skrev:For å snakke om meg sjøl så er nok jeg litt innlært fra gammelt av, at når man snakker med "lovens lange arm" så dikter ikke de opp en slik historie. Men selvsagt, det finnes sorte får i alle sjikt.
Ja men husk på at jeg sa ingenting om at noe må være oppdiktet :) Mannen kan være overbevist som bare det, han. Men det behøver ikke å si det samme som at det han oppfattet at han så, er i overensstemmelse med det som faktisk fant sted. Vi verken dikter eller lyver når vi forteller om en hendelse slik vi oppfattet den, sjøl om vi har misforstått situasjonen kraftig. Noe som tidvis hender oss alle :)
Antall ord: 125
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

Isan skrev:
ufo skrev:For å snakke om meg sjøl så er nok jeg litt innlært fra gammelt av, at når man snakker med "lovens lange arm" så dikter ikke de opp en slik historie. Men selvsagt, det finnes sorte får i alle sjikt.
Ja men husk på at jeg sa ingenting om at noe må være oppdiktet :) Mannen kan være overbevist som bare det, han. Men det behøver ikke å si det samme som at det han oppfattet at han så, er i overensstemmelse med det som faktisk fant sted. Vi verken dikter eller lyver når vi forteller om en hendelse slik vi oppfattet den, sjøl om vi har misforstått situasjonen kraftig. Noe som tidvis hender oss alle :)
Neida, du sa ingenting om oppdiktet. Det var mine ord.
Du må ta en titt på videoen da. Høre din mening. :mozilla_wink:
Antall ord: 151
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- - Dugway - Area 52

Innlegg av camillah »

Isan skrev:
ufo skrev:Men det behøver ikke å si det samme som at det han oppfattet at han så, er i overensstemmelse med det som faktisk fant sted.
akkurat den setningen der kan man vel si om alt.

Forteller person nr 1 en historie til nr 2 og 3, så har nr 2 og 3 oppfattet det litt forskjellig og forteller videre sin tolkning av hva nr 1 sa.
Eller myndighetene driver med test av et helt nytt fly, og en person ser noen merkelige lys på himmelen som ikke ligner noe hva han har sett tidligere. Han mener da han har sett en ufo, men myndighetene vet at dette var et fly, men kan ikke gå ut med det pga noe topphemmlige greier.. Da mener jeg at den personen har rett, er jo en ufo for alle andre som ikke er innlemmet i den hemlige gjengen som vet om flyet som blir testet..
Hvis man skal tenke sånn så kan man egentlig ikke høre på noen da, fordi utgangspunktet er noe helt annet enn hva som som regel blir sagt etterpå..

Kanskje litt dårlige og elendig formulert argumenter, men håper du skjønner hva jeg skal frem til ;)
Antall ord: 204
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Dugway - Area 52

Innlegg av UFO »

camillah skrev:
Isan skrev:
ufo skrev:Men det behøver ikke å si det samme som at det han oppfattet at han så, er i overensstemmelse med det som faktisk fant sted.
akkurat den setningen der kan man vel si om alt.

Forteller person nr 1 en historie til nr 2 og 3, så har nr 2 og 3 oppfattet det litt forskjellig og forteller videre sin tolkning av hva nr 1 sa.
Eller myndighetene driver med test av et helt nytt fly, og en person ser noen merkelige lys på himmelen som ikke ligner noe hva han har sett tidligere. Han mener da han har sett en ufo, men myndighetene vet at dette var et fly, men kan ikke gå ut med det pga noe topphemmlige greier.. Da mener jeg at den personen har rett, er jo en ufo for alle andre som ikke er innlemmet i den hemlige gjengen som vet om flyet som blir testet..
Hvis man skal tenke sånn så kan man egentlig ikke høre på noen da, fordi utgangspunktet er noe helt annet enn hva som som regel blir sagt etterpå..

Kanskje litt dårlige og elendig formulert argumenter, men håper du skjønner hva jeg skal frem til ;)
Førstehåndsinfo er nok best. Det er jo som i ordtaket "gjøre en fjær til fem høns" osv.
Og ikke minst så kommer det mye an på hvem som observerer. Om det f.eks. hadde vært modern eller jeg som hadde observert dette. Hun ser ikke forskjell på en planet eller et fly på vei inn for landing, med landingslysene tent. Rett i mot. :D Tror det er viktig og observere så lenge som mulig slik at man kan utelukke de normale objektene på himmelen. Sjøl liker jeg best å observere og søke etter ting med kamera på himmelen på høylys dag. Bruke lang tid.

Jeg synes ihvertfall at bevegelsesmønstret på et unidentified object er svært avgjørende.
Ekstrem hastighet som er over all fornuft, og ikke minst disse 90 graders svingene som er observert forundrer meg. (Med forbehold om hoax selvsagt). Jeg har aldri sett noe slikt (Dessverre).
Antall ord: 363
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links