Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMistet noe viktig

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Saewan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 24 Apr 2014 08:51
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Mistet noe viktig

Innlegg av Saewan »

(jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle skrive innlegg her, så mulig dette blir feil)


Jeg trenger virkelig hjelp.

Jeg bor i Steigen og jobber i Bodø og har mistet en bitteliten minnepenn (usb-brikke), sannsynligvis i forrige uke. Brikken er bitteliten, hvit og grå, med bokstavene PNY skrevet på den ene siden. Deb ble sist sett forrige mandag på min kontorpult, men jeg tror jeg har tatt den med hjem uten at jeg husker dette.

Er det noen som kan hjelpe?
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av Isan »

Fins det noen mulighet for at den kan ligge mellom rygg og sete i en stol - eller noe annet sted i forbindelse med stol?

Og vær så inderlig snill å si fra til oss, da, hvis du finner den, og ikke minst hvor du fant den! :)
Antall ord: 46
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av UFO »

Det er utrolig dette med at ting forsvinner. Jeg har lett i 2 dager etter en kabel til en minnepinne.
I dag fant jeg den. Den lå rett ved siden av minnepinnen og var koblet til en hub.
(Det er DA man blir redd for seg sjøl) :oops:

Jeg har ingen ide/klarsynthet om hvor du kan ha minnepinnen din, men som regel er den nærmere enn du tror.
Antall ord: 70
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av Svartepus »

Jeg ser for meg et kjøleskap og en pilleeske. Men jeg pleier aldri å være særlig god på dette, så jeg ville ikke ha tatt det så veldig alvorlig.

Og ja, vær så snill å si i fra om du finner den og hvor du finner den! Det er så trasig med folk som skriver ett "mistet noe"-innlegg og så hører man aldri mer i fra dem. Du er også mer enn velkommen til å delta i andre tråder her inne, hint-hint!
Antall ord: 87
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Mistet noe viktig

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev:Jeg ser for meg et kjøleskap og en pilleeske. Men jeg pleier aldri å være særlig god på dette, så jeg ville ikke ha tatt det så veldig alvorlig.
Jeg har en pilleske på kjøleskapet "svartepus" :mozilla_wink: Kan det være det du så siden jeg
hadde et innlegg før deg ? :oops:
Svartepus skrev:Og ja, vær så snill å si i fra om du finner den og hvor du finner den! Det er så trasig med folk som skriver ett "mistet noe"-innlegg og så hører man aldri mer i fra dem.
Kunne ikke vært mere enig ! Det er jo en tilbakemelding om HVOR man fant det forsvunnende objekt som er topp da.
Antall ord: 122
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av Isan »

Vil henge meg på Svartepus og si at du, Saewan, er hjertelig velkommen til å delta andre steder på forumet også :salute:
Antall ord: 20
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Mistet noe viktig

Innlegg av Svartepus »

ufo skrev:
Svartepus skrev:Jeg ser for meg et kjøleskap og en pilleeske. Men jeg pleier aldri å være særlig god på dette, så jeg ville ikke ha tatt det så veldig alvorlig.
Jeg har en pilleske på kjøleskapet "svartepus" :mozilla_wink: Kan det være det du så siden jeg
hadde et innlegg før deg ? :oops:
Ikke godt å vite! Para-Antennene mine er en smule på bærtur :mozilla_innocent:
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Mistet noe viktig

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev:
ufo skrev:
Svartepus skrev:Jeg ser for meg et kjøleskap og en pilleeske. Men jeg pleier aldri å være særlig god på dette, så jeg ville ikke ha tatt det så veldig alvorlig.
Jeg har en pilleske på kjøleskapet "svartepus" :mozilla_wink: Kan det være det du så siden jeg
hadde et innlegg før deg ? :oops:
Ikke godt å vite! Para-Antennene mine er en smule på bærtur :mozilla_innocent:
Neida, Para-antennene dine fanget opp signaler, men det var nok kanskje jeg som interfererte signalet ditt med tablettboks og kjøleskap. :D

Får håpe på tilbakemelding på den minnepinnen. Alltid spennende å høre hvem som kan "se" ting.
Sist var det vel "Terra" som traff innertier med ett eller annet savnet. (Husker ikke helt hva i farta)

Burde vært ført "regnskap" på hvem som er mest klarsynt her vettu. Stor premie med 30 dager alt inkludert reise til ønsket destinasjon. Forslag: (Nettstedets eier(e) betaler Hi hi :loool )
Antall ord: 165
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - - - Mistet noe viktig

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev: Får håpe på tilbakemelding på den minnepinnen. Alltid spennende å høre hvem som kan "se" ting.
Problemet er at det er ingen som 'ser ting', folk bare tipper og gjetter i ren freestylestil.
Og så forventer de tilbakemeldinger og bli behandlet som noen med 'evner'.

Rart hvordan folk forlanger ditt og datt når alt de har å tilby selv er shitt og shatt .
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - Mistet noe viktig

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev: Får håpe på tilbakemelding på den minnepinnen. Alltid spennende å høre hvem som kan "se" ting.
Problemet er at det er ingen som 'ser ting', folk bare tipper og gjetter i ren freestylestil.
Og så forventer de tilbakemeldinger og bli behandlet som noen med 'evner'.

Rart hvordan folk forlanger ditt og datt når alt de har å tilby selv er shitt og shatt .
Om jeg forstår deg rett "Fighteren" så mener du at det ikke finnes en eneste klarsynt. At alle
gjetter og tipper ?

Jeg tror derimot at det faktisk finnes ekte klarsynte, men at de nok er i STORT fåtall ja.
Og de som virkelig har slike evner er nok personer som holder seg litt i bakgrunnen, eller kanskje
ALDRI fortelle noen om det.

Jeg tror også "Så naivt det kan virke", at alle har denne evnen OM vi bare klarte å aktivisere/bruke den. Men, det er nå min tro da.

Jeg skal overhode ikke påberope meg å være klarsynt ihvertfall, men jeg kunne jo driste meg til å gjette ting selvsagt - sånn for moro. Så da blir det jo bare en gjettelek men. :?
Antall ord: 194
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Mistet noe viktig

Innlegg av Asbjørn »

Personlig tror jeg det er "grader" av evner hos folk, noen har ikke synske evner, så har man de som en gang i blant opplever ting, og de som ser ting ofte.
Det mange kaller intuisjon eller magefølelse, er ofte en lettere grad av evner.

Personlig opplever jeg ofte situasjoner som ikke kan forklares, men alle disse skjer uten noen form for spørsmål på forhånd.
Det er såkalt plutselig visshet om ting, og dette skjer ved ujevne mellomrom. Men har og erfaring med at om man skal trumfe frem noe, da er det ofte fantasien som hopper inn for å hjelpe ....

De ganger jeg opplever dette, er det plutselig, uten forvarsel, og jeg bare vet. Alt fra noen dager til sekunder før ting skjer.
Noen av disse gangene er det gjerne logikken som slår til, fordi når 2 + 2 skal bli 5, må man regne med + mva.... Og da ....

Problemet er at å bevise dette, er umulig, fordi det ikke er hendelser trigget pågrunn av oppgaver, men ting som kommer uten foranledning.

Og slik tror jeg mange opplever det "overnaturlige", - man vet ting på forhånd, eller "ting man ikke skal kunne vite" - i forskjellige situasjoner. Men somregel langt unna laboratorium og kontrollerte forsøk.

Vi kan nesten sammenligen med det å kreve laboratorieforsøk kontra det å forvente å få en 1 kg's meteoritt i hagen hjemme.
Vi vet at meteoritter stadig treffer jorden, men i hagen hjemme skjer det ekstremt sjeldent....

Og du kan iallfall være sikker på at om du at om du setter deg i hagen og venter på en, så skjer det iallfall ikke...


A
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av Isan »

Fighteren skrev:Problemet er at det er ingen som 'ser ting', folk bare tipper og gjetter i ren freestylestil.
Og så forventer de tilbakemeldinger og bli behandlet som noen med 'evner'.
Siden jeg er en av dem, som har kommet med forslag i denne tråden og samtidig oppfordret trådstarter om å komme med tilbakemelding, kan jeg prøve å komme med et svar, men ene og alene på egne vegne.

Jeg har aldri hatt noen sterke indikasjoner - knapt nok noe som med velvilje kan kalles krusninger - på oversanselige evner. Men når noen spør om hjelp, og jeg enten får noen idéer om hva som kan være logisk, eller en innskytelse om hvor noe kan være, deler jeg det med glede. Dersom slikt kan være til hjelp for noen, syns jeg det er helt topp. Skulle en slik innskytelse hjelpe vedkommendet til å finne noe, regner jeg det mest sannsynlig at det er tilfeldig sammentreff. Men jeg kan aldri vite.

Å sette pris på tilbakemeldinger, har to begrunnelser:
Når noen spør om hjelp, og noen forsøker å hjelpe, må det vel få lov å regnes som alminnelig høflighet å komme med tilbakemelding.
Å få en tilbakemelding, vil jo fortelle meg om det jeg kom med, hadde noe for seg eller ei. Summen av slike tilbakemeldinger _kan_ gi meg et inntrykk av om det kan være snakk om noe utover tilfeldigheter. Og såpass er det lov å leke seg. Ettersom dette er et forum, som vesentlig omhandler spørsmål omkring paranormalt, må en kunne regne med at de som henvender seg hit for å få hjelp, også er innforstått med at de i tillegg til å kanskje oppnå hjelp, blir en bidragsyter til å snuse littegrann mer inn i ett av de paranormale emnene.

Hva det vil si å forvente å bli behandlet som en med såkalte evner, aner jeg ikke. Jeg kan i grunnen ikke skjønne hvordan man skulle behandle en person med "evner" annerledes enn et annet menneske.
Antall ord: 333
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Mistet noe viktig

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Du glemmer å legge vekt på hva slags type hjelp det blir etterspurt.
Folk som spør om hjelp på et paranormalt forum er ikke ute gjetting, da hadde de nok laget en bruker på diskusjon.no og fått 100 ganger mer respons.

Ellers ja, du bør føle deg truffet, for du er alltid den som nevner det åpenbare, altså det mest logiske. som f.eks stol-forslaget ditt var mest sannsynlig et resultat av at han nevnte kontorpult.

I mine øyne hadde det vært en fornærmelse, at du innbiller deg at jeg ikke har leita godt nok før jeg etterspør alternativ hjelp.

Ellers missforstod det med behandling av folk med evner.
Det jeg mente var at det er latterlig at folk som gjetter og tipper logisk eller ei etterspør "rapport" som om det har noe betydning for dem.

Mitt budskap var at jeg har forståelse for at folk ofte ikke svarer når responsen er slik den er her f.eks.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Saewan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 24 Apr 2014 08:51
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Mistet noe viktig

Innlegg av Saewan »

Jeg har sjekket ut alle tips, men ennå ikke funnet den :(
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mistet noe viktig

Innlegg av Isan »

Til Fighteren: Først, hvis jeg hadde spurt etter hjelp her på Paranormal til å finne noe, ville jeg satt stor pris på om det førte til resultater, sjøl om de resultatene ikke var basert på et fnugg paranormalt.
Fighteren skrev:Ellers ja, du bør føle deg truffet, for du er alltid den som nevner det åpenbare, altså det mest logiske. som f.eks stol-forslaget ditt var mest sannsynlig et resultat av at han nevnte kontorpult.
Det morsomme i akkurat dette tilfellet er at jeg tenkte stol før jeg hadde begynt å lese innlegget :) - uten at jeg tror at det behøver å bety noe særlig klarsynt glimt :p Som sagt, jeg har hittil ingen indikasjoner på mine store klarsynte evner ;) Og jeg er absolutt forberedt på at forslaget mitt ikke fører fram.
I mine øyne hadde det vært en fornærmelse, at du innbiller deg at jeg ikke har leita godt nok før jeg etterspør alternativ hjelp.
Jeg innbiller meg ingen verdens ting om hvor godt eller dårlig en person har lett ettersom jeg ikke har den ringeste forutsetning forr å mene noe om det.
Det jeg mente var at det er latterlig at folk som gjetter og tipper logisk eller ei etterspør "rapport" som om det har noe betydning for dem.
Det er klart det har betydning. I innlegget over forklarte jeg hvorfor. Dessuten er jeg et menneske og dermed med dertil naturlig tilhørende nysgjerrighet :) I tillegg er jeg også slik laget at jeg blir glad når folk finner igjen det de har savnet.

Og så det jeg nevnte om høflighet. Hjemme pleier jeg da også å si hvor jeg fant noe hvis jeg først har spurt andre om hvorvidt de aner hvor det kan være eller bedt om hjelp til å lete.
Antall ord: 306
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links