Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterEn potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av jeditrond »

Neil DeGrasse Tyson, kjent fra ymse vitenskapsprogrammer på tv, nå sist den nye versjonen av Cosmos, har en interessant hypotese. Litt trist å tenke på, men litt morsom også synes jeg :D

Image
Antall ord: 30
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av Svartepus »

Artig hypotese!

Nå følte jeg meg litt rar med tanke på at jeg faktisk er troende til å plukke opp en mark på min vei og snakke med den. I det minste stoppe opp, se på den og fabulere om hva den holder på med nedi jorda. Jeg snakker til og med til edderkopper jeg er redd for og synes er litt ekle.

Men sånn på den annen side og tilbake til tema: jeg kan jo skjønne hvorfor intelligent liv ikke gidder å komme på besøk. Det finnes vel knapt mer trigger happy people enn mennesker. Til tider er det litt sånn "skyt først, spør etterpå". Vi må jo fremstå som skikkelig ustabile vesener som er mest opptatt av å krangle og krige.
Antall ord: 127
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av UFO »

Som "Svartepus" har jeg det også med å snakke med dyr, også insekter (av og til). :oops: med fare for å bli tvangsinnlagt så er det godt man er anonym her. :D

Jeg har hørt siden jeg var liten at om man fikk en humle inn i hus og den hadde en grå bakdel, ja da var det en såkallt "pengehumle".
Derved kunne man vente seg en stor pengesum helt ut av det blå. Jeg pleier derfor alltid å be slike humler fly sporenstreks rett til Norsk tipping på Hamar. Til nå har det ALDRI virket. :mozilla_cry:
Merkelig, og jeg som er så snill med alt av dyr da gitt.

Men til tema, den teorien der har jo vært kjent en tid. Og det skulle ikke forundre meg at vi er på et slik stadie i forhold til noen raser av aliens. Men, det er ikke sikkert alle aliens er like superintelligente, og at noen av de har vært så "dumme" å lande her, holde seg her, og tilogmed kontake noen av oss. Det er nå min teori.
Antall ord: 175
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av jeditrond »

Det er jo en mulighet for at det er både og, ja :) De mest avanserte/ høyt utviklede vesnene enser oss ikke mer enn vi enser maur. Anbefaler å lese Roadside Picnic av Boris og Arkady Strugatsky, evt. Kontakt med verdensrommet av de to, men da staves etternavnet Strugatskij. Roadside Picnic er en sci-fi novelle om hvordan verden har blitt endret etter et besøk, flere steder på Jorda er blitt soner med rare, nye naturfenomen, "skrap" etter aliens osv. Problemet er at ingen husker å ha sett hverken romskip eller aliens, men alt det rare skrotet som på mange måter er farlige for oss, men kan brukes til mye matnyttig, ligger igjen. Sonene er teknisk sett under FN-kontroll, men ymse stalkere sniker seg inn i sonene og rapper med seg det de finner og selger det på svartebørsen for gode penger. En sånn stalker har jobb på et forskningsinstitutt i en slik sone og får høre teorien fra en forsker om at disse sonene ikke er noe annet enn piknik i veikanten. At alle objektene man finner der, er det samme som en maurkoloni ville finne etter en menneskepiknik i veikanten, smuler, brus-/ølbokser, matpapir, innpakninger av diverse slag. Gjenglemte dingser, tomme tobakkspakker og alskens annet søppel som vi mennesker strør om oss :)

Den teorien var vanskelig å svelge for mange mennesker, vi som liksom er toppen av kransekaka av alle Jordas skapninger og så blir vi ikke enset som intelligent livsform? :mrgreen:
Antall ord: 250
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av g.r.y »

Spitzy resonnement hvis konklusjon slett ikke kan utelukkes..
Antall ord: 8
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- En potensiell forklaring på hvorfor vi ikke har fått besøk

Innlegg av ludoburgero »

Artig når sånne uttalelser som rakker ned på hele menneskeheten får en til å være ydmyk nok til å forstå perspektiver og persepsjon. Det er likevel fristende å kverulere på at mangelen på intelligens ikke er der, men at den er sterkt beseiret av ignoranse og selvopptatthet. Dessuten kjenner ikke intelligens sine egne grenser, og dermed kan den utvikle seg i destruktivitet. Når så omtanke, eventuelt ettertanke, legges til - så blir dette visdom.
Antall ord: 75
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links