Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEt siste farvel med en kjær dyrevenn

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Et siste farvel med en kjær dyrevenn

Innlegg av MissCoffee »

Hei folkens. Jeg ønsker å dele en liten erfaring med dere. Jeg driver innimellom litt med dyrekommunikasjon, det vil si; ikke så ofte som jeg burde, men etter å ha hatt en veldig lang "pause" fikk jeg plutselig en helt spesiell opplevelse som gjør at jeg tenker jeg burde åpne meg oftere. Jeg har lyst til å dele den her på para'n.. Et lite blikk gjennom sløret, over terskelen til "hestehimmelen", og første gang jeg har opplevd å følge noen så langt det lar seg gjøre på den siste reisen.

For noen uker siden tok jeg et siste farvel med en kjær hestevenn gjennom nesten 20 år. Vi har hatt "fast følge" siden jeg var 12-13 år, og vi har hatt et helt spesielt nært forhold. Det vil si, han var ikke min hest, men en hest jeg har passet flere ganger i uken siden jeg var ungjente. Igår kveld ringte eieren hans og sa at han var syk og i samråd med veterinær hadde de kommet fram til at det eneste rette var å la ham få slippe, og hun ville gi meg beskjed om dette og spurte om jeg ønsket å komme for å se ham en siste gang. Jeg visste med en gang at jeg måtte se ham en siste gang.. Heldigvis bodde de kun et par minutters biltur unna så jeg var der raskt.

Da jeg kom var han ganske sedert, hodet hang i bakken og øynene var sløret, men han snudde hodet mot meg og berørte hånden min med mulen da jeg satt meg inntil ham mens veterinæren klargjorde sprøyten med avlivningsmiddelet, og eierne sto ved siden av. Jeg pratet lavt til ham, og holdt hånden min mot nesen hans så han skulle kjenne lukten av meg, og ga ham mentalt beskjed om at jeg var hos ham og at jeg skulle følge ham hele veien. Veterinæren satt den siste sprøyta og etter få sekunder la han seg på bakken. Jeg satt meg ved hodet hans og strøk ham over det store ansiktet og over ørene slik jeg alltid har pleid å stryke ham. Veterinæren lyttet på ham met et stetoskop og sa at hjertet slo fortsatt men veldig svakt. Jeg strøk og strøk ham over ansiktet, ørene, mulen, den lange tykke luggen. For mitt indre så jeg et bilde av ansiktet hans som berørte mitt, jeg kjente følelsen av den myke luggen hans mot pannen min og den velkjente lukten av ham - og jeg kjente en bølge av intens, dyp kjærlighet inni meg. Fredfullhet.

Så kom et nytt bilde, jeg så ham stå ved siden av meg i starten av en uendelig, fredfull eng av mykt grønt gress. Jeg kjente bølger av fred og kjærlighet i meg, gode, sterke følelser. Øynene våre møttes et kort øyeblikk - men det kjentes som en evighet - blikket hans var ungt igjen, lekent, skøyeraktig, lykkelig - fullt av kjærlighet. Forventningsfullt. Han var ivrig, nesten så han trippet etter å komme seg avgårde, men samtidig kjente jeg det følelsesmessige båndet mellom oss, som om det holdt ham igjen. "Ja", sa jeg - "løp avgårde". Det var som om ordene mine (de mentale ordene - jeg sa dem jo ikke høyt) inneholdt både "jeg elsker deg", "Jeg vil savne deg", "finn fred" i seg uten at jeg sa det. Som om ordene var komprimert til følelser. I samme øyeblikk satt han avgårde i full galopp nedover engen... i et kort øyeblikk så jeg en rask sekvens av opplevelser vi har delt sammen opp igjennom årene. Han og jeg, som hoppet over bekker i skogen, startet vår første konkurranse med vogn, på leietur i skogen, gallopperende i snøen uten hodelag, alle timer vi bare var sammen mens han spiste og jeg satt ved siden av og bare var tilstede, sammen han og jeg..

..og i nøyaktig samme øyeblikk visste jeg at han var borte. Tårene trillet nedover kinnene der jeg satt ved siden av ham og strøk ham over pelsen, men jeg kjente jeg hadde et lite smil om munnen og tenkte at det egentlig var litt rart og overraskende at jeg kunne smile i en slik setting. Veterinæren lyttet fortsatt på ham, men tok nå av seg stetoskopet, og sa at nå hadde hjertet stoppet.

Denne opplevelsen var så intim at det har tatt meg lang tid å kunne dele den.. Samtidig er det noe jeg ønsker å dele bort. Det rare med tidsaspektet i dette er at det skjedde iløpet av et par sekunder. Men selve opplevelsen at dette var mye lengre. Det er som om tiden ble foldet sammen på en måte. Jeg klarer ikke beskrive det på noen annen måte. Som om man brettet sammen et papirark, hvor kant-mot-kant var her og nå, mens opplevelsen var hele den buede langsiden av arket..

Når jeg tenker på ham nå etterpå så er det eneste bildet som jeg klarer å få av ham helt tydelig er et bilde av ham på en liten forhøyning, stående under et tre, og han snur seg mot meg og ser på meg. Men jeg kommer ikke noe nærmere ham. Men han har det godt. Jeg har aldri sett ham stående på et slikt sted på en slik måte i levende live så min konklusjon er at det er slik han har det nå. Og jeg kan kun få et glimt av ham, men der han er kan ikke jeg være.
Antall ord: 947
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Et siste farvel med en kjær dyrevenn

Innlegg av Mystical »

Tårene kom hos meg - trist og fint på samme tid!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Et siste farvel med en kjær dyrevenn

Innlegg av UFO »

Ja, det med tårer er helt normalt, meg intet unntak. Det var veldig pent skrevet "MissCoffee", men samtidig så ulidelig trist. Føler med deg. Jeg har vært med på noen slike opplevelser med dyr, og det er like vondt hver gang. Med hest blir det noe enda sterkere vil jeg tro. Vet ikke om jeg hadde klart det du klarte. Det blir for sterkt når man er så glad i dyr. Man får et så sterkt forhold til et dyr, og det kommer nok av at dyr har en så utrolig evne til ubetinget å godta oss mennesker. Dyr viser ekte kjærlighet det vil jeg påstå.

Er sikker på at han har det bra nå. Godt du fikk så gode tegn på slutten.
Antall ord: 129
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Et siste farvel med en kjær dyrevenn

Innlegg av MissCoffee »

Takk for det. Ja, tårene er jeg komfortabel med, men å smile i en sånn situasjon føltes litt unaturlig når jeg tenkte over det. Jeg sto jo der med begge eierne ved siden av meg, og veterinæren. Heldigvis sa de ikke noe, så jeg håper de ikke så det og tenkte at jeg var komplett gal (dog kjenner de meg ganske godt alle tre så de hadde vel sikkert vært overbærende, hehe). Uansett, det var jo følelsen han ga meg da han løp avgårde som gjorde at jeg smilte, og vissheten om at han nå hadde det godt, og ikke at situasjonen i seg selv var særlig mye å smile av.

Jeg er veldig glad for at jeg dro dit og fikk mulighet til å følge ham. På en måte satt jeg igjen med en veldig god følelse etterpå, på en annen side er det selvfølgelig en utrolig sårhet igjen i meg. Men jeg ville ikke hatt det på noen annen måte. Man svikter ikke sin beste venn når han blir syk. Jeg vet jeg ville ha angret veldig i ettertid hvis jeg hadde blitt hjemme den kvelden.

Når det er sagt så sa jeg til ham at jeg skulle bli med ham hele veien, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle få lov til å følge ham over terskelen og gløtte inn av døren til den andre siden. Det var igrunn ikke det jeg ba om (trodde jeg), men det var det jeg fikk, og det føltes veldig godt. Et stort privilegium, som jeg i etterkant tenker på med stor ydmykhet og takknemlighet. Men det er som sagt ganske lenge siden jeg har aktivt og bevisst drevet med dyrekommunikasjon, så det var litt et slags "turning point" for min del, en liten vekker kanskje. Jeg hadde ikke ventet å bli invovert og få så klar respons der og da. Jeg tror det er noe jeg bør konsentrere meg mer om framover.

Du har helt rett i det du skriver om dyr, Ufo.
Antall ord: 353
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !