Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeg ser, jeg ser... Igjen.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Terra »

Isan skrev:
Asbjørn skrev:Vi har som dere vet motgift til "alt mulig" - hvorfor skulle ikke "toppene" få egne motgifter mot stoff som skal påvirke oss andre ?

A
Virker temmelig usannsynlig - at det finnes motgifter som ingen andre enn disse maktmenneskene vet om. Det er mer sannsynlig at chemtrails ikke eksisterer.
Men hva er disse flystripene som ikke oppfører seg som vanlige kondensstriper da? De holder seg jo på himmelen opp til to timer og det er brudd på dem og de ser ut som de er slått av og på. Vanlige kondensstriper etter fly løser seg fort opp.
Antall ord: 104
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Asbjørn »

Isan skrev: Virker temmelig usannsynlig - at det finnes motgifter som ingen andre enn disse maktmenneskene vet om. Det er mer sannsynlig at chemtrails ikke eksisterer.
eller, kanskje det er motsatt:
at all "systemvaksinering" deler ut "noe" som i seg selv er ufarlig, men kombinert m andre kjemikalier utløser en reaksjon?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av lightwave »

Terra skrev:Men hva er disse flystripene som ikke oppfører seg som vanlige kondensstriper da? De holder seg jo på himmelen opp til to timer og det er brudd på dem og de ser ut som de er slått av og på. Vanlige kondensstriper etter fly løser seg fort opp.
Det er nok avhengig av atmosfæriske forhold.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Terra »

lightwave skrev:
Terra skrev:Men hva er disse flystripene som ikke oppfører seg som vanlige kondensstriper da? De holder seg jo på himmelen opp til to timer og det er brudd på dem og de ser ut som de er slått av og på. Vanlige kondensstriper etter fly løser seg fort opp.
Det er nok avhengig av atmosfæriske forhold.
Jeg kjøper nok ikke den...
Antall ord: 69
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Svartepus »

Terra skrev:
lightwave skrev:
Terra skrev:Men hva er disse flystripene som ikke oppfører seg som vanlige kondensstriper da? De holder seg jo på himmelen opp til to timer og det er brudd på dem og de ser ut som de er slått av og på. Vanlige kondensstriper etter fly løser seg fort opp.
Det er nok avhengig av atmosfæriske forhold.
Jeg kjøper nok ikke den...
http://artikkel.yr.no/derfor-dannes-det ... 1.10911590
:vismann
Antall ord: 80
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Terra »

Tiden vil vise... Er i alle fall skeptisk til alle "bortforklaringer," men man vet jo selvfølgelig aldri. Det er så mye som holdes skjult for oss og roten er visst makt og penger. Særlig det siste sies det. Det er jo så mye som har kommet frem fra flygere som påstår å ha vært med på dette og at de har hatt egne tanker i flyet og sånt... :swear
Antall ord: 73
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Isan »

Asbjørn skrev:
Isan skrev: Virker temmelig usannsynlig - at det finnes motgifter som ingen andre enn disse maktmenneskene vet om. Det er mer sannsynlig at chemtrails ikke eksisterer.
eller, kanskje det er motsatt:
at all "systemvaksinering" deler ut "noe" som i seg selv er ufarlig, men kombinert m andre kjemikalier utløser en reaksjon?
Jeg må nok si rett ut at dette tror jeg enda mindre på.

Det må i tilfellet innebære at alle de som setter sammen vaksinene, må blande inn et stoff de ikke skjønner vitsen med å ha der, og uten at en eneste av dem stiller spørsmål ved dette, og uten at noen av disse spørsmålene når offentligheten.

Det lyder særdeles lite sannsynlig.

Lightwave og Svartepus har jo allerede kommet med atskillig rimeligere forklaringer på at kondensstriper kan oppføre seg temmelig forskjellig. Kondensstripers oppførsel skal jeg ikke si et ord om, for det har jeg overhodet ikke satt meg inn i.
Antall ord: 164
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Irrlys »

Til og med kondensstriper uten noen ting i dem forgifter jo naturen, og forhøyer Co2 nivået til atmosfæren. Selv uten noe i den røyken/dampen er den jo ganske negativ om den kan bidra til å ødelegge klimaet.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Isan »

Det Irrlys skriver her, er helt riktig.
Antall ord: 7
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Stor forskjell på vanlige kondensstriper og chemtrails.

Det er forøvrig godt dokumentert at chemtrails eksisterer og brukes til så mangt. Generelt sett dreier det seg om aerosoler med reflektive stoffer som skal forårsake global dimming, altså motstykket til global oppvarming. Prosjektet har vært under utvikling i flere tiår, men ble godkjent av myndighetene i USA i et ikke akkurat hemmelighetsstemplet prosjekt i 1990. Stoffene det dreier seg om er aluminium- og bariumpartikler som altså skal reflektere tilbake sollys så godt som mulig.

De senere årene er det brukt mer utbredt, til blant annet værmodifikasjon. Geoengineering står det veldig mye om på nett av både kildekritisk og riktig informasjon, samt ganske oppjagede konspirasjonsteorier fritt inspirert av både ditt og datt. Hva annet det skulle brukes til, vet jeg ikke, men det er også påstått at chemtrails inneholder nanopartikler som har forårsaket alt fra stygge utslett til endring av DNA på mennesker. Men hva som er søkt, usannsynlig, sannsynlig, korrekt eller ikke... det får vel være opp til hver enkelte å avgjøre - ved bruk av sunn fornuft og kritisk sans når de leser den informasjon som er tilgjengelig.
Antall ord: 201
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Jeppski »

Terra skrev:Tiden vil vise... Er i alle fall skeptisk til alle "bortforklaringer," men man vet jo selvfølgelig aldri. Det er så mye som holdes skjult for oss og roten er visst makt og penger. Særlig det siste sies det. Det er jo så mye som har kommet frem fra flygere som påstår å ha vært med på dette og at de har hatt egne tanker i flyet og sånt... :swear
Dette er et problem med konspirasjonsteoretikere. Hvis man prøver å forklare konspirasjonen naturlig, bortforklarer man. Dette forsterker jo selvfølgelig inntrykket de allerede har av at det er en gigantisk konspirasjon som foregår bak kulissene. Dette fører igjen til en ond sirkel hvor ethvert forsøk på å diskutere saken rasjonelt fører til at konspirasjonsteoretikerene blir mer overbevist om at noen prøver å bortforklare noe eller holde noe skjult.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Jeppski skrev:
Terra skrev:Tiden vil vise... Er i alle fall skeptisk til alle "bortforklaringer," men man vet jo selvfølgelig aldri. Det er så mye som holdes skjult for oss og roten er visst makt og penger. Særlig det siste sies det. Det er jo så mye som har kommet frem fra flygere som påstår å ha vært med på dette og at de har hatt egne tanker i flyet og sånt... :swear
Dette er et problem med konspirasjonsteoretikere. Hvis man prøver å forklare konspirasjonen naturlig, bortforklarer man. Dette forsterker jo selvfølgelig inntrykket de allerede har av at det er en gigantisk konspirasjon som foregår bak kulissene. Dette fører igjen til en ond sirkel hvor ethvert forsøk på å diskutere saken rasjonelt fører til at konspirasjonsteoretikerene blir mer overbevist om at noen prøver å bortforklare noe eller holde noe skjult.
Ja, enig. Det verste er når de får etablert sin sannhet også, disse konspirasjonsteoretikerne.
En av de største konspirasjonsteoriene er påstanden om at det på usannsynligvis ble kapret 4 fly av 19 flykaprere, selvfølgelig muslimer, på samme dag - etter over 21 år uten en eneste flykapring i USA - der det ene flyet bare sporløst forsvant men lagde ei lita grøft, et annet fly tilsvarende forsvant men etterlot seg diverse deler av andre flytyper av mindre slag og lagde et aproporsjonelt hull sett ift. flyets påståtte størrelse - midt i Pentagon - hvorpå to av flyene fløy inn i skyskrapere, gjennom stålvegger, og fikk dem til å kollapse og pulveriseres attpåtil.

Konspirasjonsteoretikerne bortforklarte det hele med "svekket stål", nekter å ha en åpen høring om det, vil ikke granske hendelsene uten inhabilitet fra uavhengige, tillot lastebiler på lastebiler å bortføre bevismaterialene som ble skippet til Kina som skrap og smeltet om der, og begynte å snakke om merkelige fenomener som pannekakekollapser og ville ikke engang snakke om bygning 7 som ble kontrollert nedrevet ved hjelp av eksplosiver og annonsert kollapset 20 minutter før nedrivning startet, til og med, på BBC. Tro det eller ei. Absurde greier.

Og dette skal folk tro på? Til helvete med konspirasjonsteoretikere og de forstyrrede teoriene deres.
Antall ord: 369
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Glemte å si at deres "beste" argument for at dette måtte ha blitt gjort på den måten konspirasjonsteorien tilsa, var at de påståtte 19 araberne "misunte vår frihet". Feigheten skinner dessuten enda mer gjennom når disse foliehattnissene begynner med truende utsagn og sitter med våpengale tullinger i ryggen og sier: "Enten er dere med oss - eller så er dere mot oss!".

Senere begynte de å kjede seg enda mer, så de diktet opp historier om masseødeleggelsesvåpen.
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Generelt sett dreier det seg om aerosoler med reflektive stoffer som skal forårsake global dimming, altså motstykket til global oppvarming. Prosjektet har vært under utvikling i flere tiår, men ble godkjent av myndighetene i USA i et ikke akkurat hemmelighetsstemplet prosjekt i 1990. Stoffene det dreier seg om er aluminium- og bariumpartikler som altså skal reflektere tilbake sollys så godt som mulig.
Dette er gjort som enkelte vitenskapelige forsøk, det er ikke en aktiv praksis.

Noen vitenskapsfolk går inn for at man bør utvikle slike metoder så man kan bruke dem for å hindre prekære følger av global oppvarming. De er redde for at det kan bli nødvendig som en siste utvei fordi nesten ingen politikere så langt har vært villige til å ta de nødvendige bestemmelsene som skal til for å redusere fossile klimagassutslipp, og enkelte andre skadelige klimagassutslipp, tilstrekkelig.

Personlig er jeg ganske så skeptisk til slike klimamanipulerende tiltak - spesielt siden vi har store muligheter til å gjøre noe med grunnproblemet _hvis vi bare vil!_
Antall ord: 177
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Det er de mest utslettende sidene til menneskene; at det er så uutømmelig stort potensiale for mange løsninger på selvskapte problemer som bare kompenseres for med unnvikelser eller enda mer ødeleggelser. Pengene råder, og misviljen kanskje enda mer, og kanskje mest av alt "ute av syne, ute av sinn"-mentaliteten.

Uansett, nå er olje litt ut om dagen, og det blir stusselige tider for fossilt brensel uansett i fremtiden. Det er mange som har innsett det, og det er jo en fin plass å starte.
Antall ord: 87
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links