Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeg ser, jeg ser... Igjen.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Isan »

Om lavere oljepris betyr at olje er litt mer ute, kommer an på om det er et land som eksporterer, eller et land som importerer olje. Men enig, det er en fin plass å starte.
Antall ord: 34
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

3/3-15 kl 04:55.

Coast.. Ivory Coast.. Riot.. Water..

Ingen syn, kun beskjed iforbinnelse med en drøm.

Betolkning: opptøyer eller opprørsk vann?

Happe...
Antall ord: 28
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Magos »

HappeTittenTooYouNow skrev:3/3-15 kl 04:55.

Coast.. Ivory Coast.. Riot.. Water..

Ingen syn, kun beskjed iforbinnelse med en drøm.

Betolkning: opptøyer eller opprørsk vann?

Happe...
Skjedde det noe?
Antall ord: 33
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Det var da jeg våknet opp fra drømmen..
Antall ord: 10
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Svartepus »

Kanskje det har noe med denne saken å gjøre? Kanskje det forverrer seg?

http://www.citifmonline.com/2015/03/02/ ... duction-2/
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Jeg hadde en skikkelig uggen drøm forleden som satte en støkk i meg og ga meg en ekkel, vedvarende følelse utover dagen. Det var litt sånn at personen "blandet seg med andre personligheter til tider" (som ofte skjer i drømmer), men det dreide seg i hovedsak om søstera til Michael Jackson, jeg mener det var Janet kanskje, som også nå skulle dø... og at det var en skikkelig makaber død som involverte kroppslige skader til de grader.

Bare kaster ut dette siden jeg aldri drømmer om kjentpersoner. Og dette var en "merkbar" drøm.
Drømte det vel for en 5-6 dager siden.
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Terra »

ludoburgero skrev:Jeg hadde en skikkelig uggen drøm forleden som satte en støkk i meg og ga meg en ekkel, vedvarende følelse utover dagen. Det var litt sånn at personen "blandet seg med andre personligheter til tider" (som ofte skjer i drømmer), men det dreide seg i hovedsak om søstera til Michael Jackson, jeg mener det var Janet kanskje, som også nå skulle dø... og at det var en skikkelig makaber død som involverte kroppslige skader til de grader.

Bare kaster ut dette siden jeg aldri drømmer om kjentpersoner. Og dette var en "merkbar" drøm.
Drømte det vel for en 5-6 dager siden.
Uffda, bilulykke tenkte jeg nå. :-( Får håpe det bare var et mareritt du hadde Ludo.
Antall ord: 131
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Ankh »

Nå er vel ikke jeg den rette til å ta tak i disse tingene, men min fremtid er av en sånn art at mye av dette er irrelevante problemstillinger.

Grunnleggende sett så har vi gitte ressurser, og planeten tåler gitte forurensningsmengder. Vi vet også hvor raskt vi tømmer den for ressurser, og vet allerede hvilket år det er tomt. I løpet av en 50 års periode vil 75% av alt liv, inkludert menneskene, dø ut. Dette er ren matematikk, og vår felles dødsdom er satt. Kommer ikke til å si når dette skjer, vil ikke skape panikk og året dette starter er satt og ikke noe man kan gjøre noe med. Fasinerende nok starter nedtellingen med en solformørkelse, for riktig å skape dramatikk. Universet har en merkelig form for humor :-) Bekymrer meg ikke over dette selv om jeg får oppleve starten på slutten. I praksis vil en mindre andel flytte til en ny planet, mens det er game over for resten. Happe kan fint ha fått et forvarsel om dette, det skjer på hans sted som i resten av verden. Det vilel vært rart om det IKKE kom forvarsler på dette.

Dernest står vi foran en ny teknologisk æra hvor vi tvinges til å redefinere hva som er "liv", "menneskelig", "organisk" osv. Menneskene har vært "hellige kyr" man ikke skal røre, men nå brister mange demninger på en gang hvor vi flytter vår "eksistens" fra en organisk eksistens til en bevisst energi. dette er en utvikling som går kjemperaskt, ser fremgang fra dag til dag på dette området. Vår frykt, uansett om det er meteornedslag, krig eller andre ting, er basert på vår gammeldagse forståelse av liv og eksistens. Vi skal fødes, vokse opp, være en del av samfunnets maskineri, bli gammel og til slutt dø. Dette helst uten å forårsake mer skade enn man reparerer. Slik dette nå etterhvert endres blir det riktigere å se på menneskene som guder. Eksistens som en evig energi, hvor man skaper, former og utvikler, hvor energier er våre byggestener, og vi skaper nye big bangs som danner starten på en ny triviell utvikling.

Universet står og faller ikke utelukkende på om det er en bonde på jorden som pløyer sin åker, sår gress, lar oksene gresse så de blir mat til menneskene som hver for seg utgjør et tannhjul i samfunnsmaskineriet. Universet ble ikke skapt for at en murer skal få jobbe med å mure og en bonde skal få dyrke sin jord. Det er veldig små bagateller i det store bildet vi er i ferd med å tre inn i.

Det er også sånn at man frykter det store fysiske håndterbare. Jordskjelv. Meteorer. Tsunamier. Flom. Flystyrt. Det rammer selvsagt hardt de det rammer, men samtidig glemmer vi det fort når det ikke rammer oss. De virkelig farlige risikoene, tilgjengelig vann, temperaturstigning, hormonforstyrrelser, forurensing osv som endte med game over for oss sees ironisk nok ikke pås som en trussel. Vi sagde av greina vi satt på, akkurat som tidligere sivilisasjoner. Vi går under, akkurat som tidligere sivilisasjoner.

Høres sikkert ut som en dommedagsprofet, men dette er ikke noe jeg tror men noe jeg VET. Det er heller ikke noe jeg frykter, bare en stadfesting av ting slik de er.

Tenker igrunn mest på denne sangen, når jeg ser på det:
https://www.youtube.com/watch?v=vIy76M-4txo
Antall ord: 584

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Bearchild »

Ah.. så denne masseutryddelsen starter med "opprørsk vann" på Elfenbenskysten? Man må jo bare bøye seg i støvet for hva du vet.
Selv om jeg må innrømme at jeg tenker litt som Svartepus i en annen tråd, at du undervurderer medmenneskene dine. Hvor har du det fra at andre (enn noen få utvalgte? En elite?) ikke ser den reelle trusselen? Jeg registrerer også at det er stor uenighet blant alle som "vet". Det sitter titusener av mennesker rundtom i verden og påstår at de vet når og hvordan jorda går under og alle har forskjellige svar på hvordan dette skal skje. Men det er klart.. det er ikke noe tilfredstillelse i å si "hva var det jeg sa" uten å ha slengt litt løselig dommedagsprat rundt seg i forkant.
Antall ord: 137
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Ankh »

Jeg bruker mye tid i ulike nettverk og av det jeg leser av innlegg, kommentarer, meninger, osv så er det veldig tydelig at flertallet ikke vet. Jeg kjenner også nettverk som vet. Trusler og farer er for meg på et helt annet plan, om andre mener det samme eller ei spiller ingen rolle for meg. "Elite" siden handler ikke om noe mer enn at noen har mer tilgang på ressurser og informasjon enn andre og derfor fokuserer på hva de vet fremfor hva andre tror. Vet ikek hvor du har det opprørske vann punktet fra, ikke fra meg ihvertfall.

Ellers er det en digresjon av happes innlegg. Det ene utelukker ikke det andre, tok bare en digresjon av betydningen av det som ble sett. Om en meteor slår ned i nabolaget er det selvsagt ille for de som bor der den slår ned og til tider også for hele jorden. Men i en større sammenheng så vil en slik hendelse gå ubemerket for seg i universet.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av Bearchild »

Ankh skrev:Vet ikek hvor du har det opprørske vann punktet fra, ikke fra meg ihvertfall.
Jeg fikk inntrykk av at du kommenterte Happes innlegg om opprørsk vann på Elefenbenskysten siden du skrev;
Happe kan fint ha fått et forvarsel om dette, det skjer på hans sted som i resten av verden. Det vilel vært rart om det IKKE kom forvarsler på dette.
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser, jeg ser... Igjen.

Innlegg av ludoburgero »

Jeg ser, jeg ser... jeg ser. Jeg ser. Jeg ser.

Lørdag... de syv riktige tallene... samsvarer med innlevert kupong...
jeg blir oppringt... endelig, tenker jeg! Nå kan jeg starte et nytt liv!
Uavhengig av hverdagens stress - et liv med kun det stresset det innebærer å oppdra et barn, et sunt stress - kanskje vi skal flytte til en gård nå? Vekk fra dette drittlivet som ikke kan legges mer i grus nå. Svært få skjønner alvoret. Men oi, plutselig går det opp for noen det også - sammen med lottogevinsten! Og se der - venner og bekjente kontakter meg, som i all hemmelighet sitter med en formue på konto - og de tilbyr meg hjelp, veiledning - og en jobb jeg kan trives med, som jeg ikke trenger økonomisk sett - men som jeg lærer noe av, som jeg kan pusle med og bygge litt erfaringer med! Oi, oi! Jeg ser, jeg ser... ventelisten på barnehagen i nærheten klaffer også... og se der: jommen får jeg meg motivasjon på kjøpet til å gjøre noe med selvtilliten også! Jeg ser, jeg ser... endelig begynner jeg på sertifikatet og kan innrette meg samfunnet som et normalt menneske... selvstendighet - jeg ser, jeg ser... jeg blir kvitt tinnitusen... og jeg blir kvitt min hang til å spille bort penger... spise godteri... følge skadelige mønstere... og se der: jeg ser, jeg ser... plutselig vil folk vite av meg igjen, og det går opp for meg hva galt jeg har gjort i de brutte relasjoner, eventuelt hva jeg ikke har gjort men forstår hvorfor det bare har blitt sånn, og/eller jeg forstår at jeg ikke trenger å forstå det ihjel og heller bare fokusere på det jeg heller har i livet mitt... oi, oi, oi som jeg ser, jeg ser... jeg ser!
Antall ord: 304
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links