Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHvilket stjernesystem er du fra?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av MissCoffee »

Etter litt random internettkikking hvor det ene klikket førte til det andre osv. ramlet jeg over denne siden http://www.in5d.com/which-star-system-d ... -from.html

Har alltid følt meg litt trukket mot Orion på stjernehimmelen, og ved en liten kikk på beskrivelsen av "Orionerne" så må jeg si jeg kjenner meg igjen på beskrivelsen av dem - ganske mye egentlig.

Uansett, true or false, artig side!
Antall ord: 70
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

MissCoffee skrev:Etter litt random internettkikking hvor det ene klikket førte til det andre osv. ramlet jeg over denne siden http://www.in5d.com/which-star-system-d ... -from.html
Har alltid følt meg litt trukket mot Orion på stjernehimmelen, og ved en liten kikk på beskrivelsen av "Orionerne" så må jeg si jeg kjenner meg igjen på beskrivelsen av dem - ganske mye egentlig.
Uansett, true or false, artig side!
Kikka på linken, og jeg må si at det "Star seed" opplegget ikke er noe for meg..
Det merkelige er at de prøver å linke det mot Astrologi, noe jeg overhode ikke ser noen link til.
Antall ord: 108
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror jeg er en ekte verdensrom-bastard med gener fra både Sirius, Pleiadene og et snev av Andromeda ;)
Kjente meg kanskje mest igjen i Pleiadene. Dette er jo egentlig veldig som astrologi da man finner litt av seg selv i alle båsene. Det er veldig generelt og de fleste stjernesystemene har noe man føler tilknytning til.
Antall ord: 60
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

Astrologi har uansett ALDRI vært basert på at man liksom skal stamme fra solsystemene stjernetegnene består av, så jeg skjønner ikke helt denne "star-seed" tankegangen.
Hvorfor skal vi føle tilknytning til, eller stamme fra disse solsystemene/galaksene som nevnes på linken?
Måten Astrologi er bygget opp på, er at hvert av de 12 tegnene kun er markører for hvert av de 12 husene/månedene i året. Altså peker de ut hvem mnd man er født i på året, og det er DET som er avgjørende for hva slags personlige egenskaper man da skal ha, altså hvilke årstid, og når i denne årstiden. Det er verken stjernene/galaksene eller selve stjernetegnene som har betydning, men årstiden, så da forstår jeg ikke hva dette "star-seeds" opplegget baserer "troen" sin på..
Antall ord: 141
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Borte.. »

Moonstone skrev:Astrologi har uansett ALDRI vært basert på at man liksom skal stamme fra solsystemene stjernetegnene består av, så jeg skjønner ikke helt denne "star-seed" tankegangen.
Hvorfor skal vi føle tilknytning til, eller stamme fra disse solsystemene/galaksene som nevnes på linken?
Måten Astrologi er bygget opp på, er at hvert av de 12 tegnene kun er markører for hvert av de 12 husene/månedene i året. Altså peker de ut hvem mnd man er født i på året, og det er DET som er avgjørende for hva slags personlige egenskaper man da skal ha, altså hvilke årstid, og når i denne årstiden. Det er verken stjernene/galaksene eller selve stjernetegnene som har betydning, men årstiden, så da forstår jeg ikke hva dette "star-seeds" opplegget baserer "troen" sin på..
Party pooper! :fis



Anyway..får opp not found på den linken. Jeg føler at jeg burde kjøre armageddon-logikk på den der. Betyr det at jeg er "papirløs" nå da?
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av MissCoffee »

Prøv igjen Vermilion - den funker den, måtte teste den men kommer rett til siden. Kanskje noe midlertidig "rusk på linja" akkurat da du prøvde?

Moonstone; det er ikke noe der som jeg kan se som sammenligner det med astrologi. Uansett, både i astrologi/stjernetegn/horoskop og i denne linken ramses det jo opp en rekke menneskelige egenskaper som alle vil kjenne seg igjen i i en eller annen form. Nettopp fordi det er menneskelige egenskaper, uansett hvilken bakgrunn man har
Antall ord: 84
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

MissCoffee skrev:Moonstone; det er ikke noe der som jeg kan se som sammenligner det med astrologi. Uansett, både i astrologi/stjernetegn/horoskop og i denne linken ramses det jo opp en rekke menneskelige egenskaper som alle vil kjenne seg igjen i i en eller annen form. Nettopp fordi det er menneskelige egenskaper, uansett hvilken bakgrunn man har
På linkene blir man sendt direkte til gratis horoskoper etc, som blir linket opp mot tegn på at man er en "star-seed", så jeg vil absolutt si de prøver å linke det sammen. Ja, det ramses opp menneskelige egenskaper, som i Astrologien, men her er det lagt opp at man faktisk stammer fra denne planeten/solsystemet man "kjenner seg igjen i."
Hvorfor i all verden skulle vi stamme fra andre planeter enn Jorda?
Tror folk har lest litt for mye Eric Von Dæniken..
Antall ord: 144
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av MissCoffee »

Mmm... De har også reklame for Google Sniper, Shawn Cohen - highly qualified pshychic, medium etc., Sacred holistic handmade artisan soap, Get your free numerology report - og de baserer seg på donasjon til en eller annen slags radio.. Uansett.. Som sagt, true or false så er det en artig side. Se på det som en crazy funny gadget da, i det minste :sunny

Må legge til at skeptikeren i meg syns det også er like mye crazy-funny at personligheten vår skal styres av når på året og hvor på jorda man er født. Uansett hvilket horoskop eller stjernetegn man leser så vil man alltid finne noe som passer (min teori), fordi - det er menneskelige egenskaper som beskrives, og som menneske vil alltid noe (om ikke alt, i en eller annen grad) passe.
Antall ord: 134
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Isan »

Moonstone skrev:... så da forstår jeg ikke hva dette "star-seeds" opplegget baserer "troen" sin på..
På tro ;)
Antall ord: 19
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

MissCoffee skrev:Må legge til at skeptikeren i meg syns det også er like mye crazy-funny at personligheten vår skal styres av når på året og hvor på jorda man er født. Uansett hvilket horoskop eller stjernetegn man leser så vil man alltid finne noe som passer (min teori), fordi - det er menneskelige egenskaper som beskrives, og som menneske vil alltid noe (om ikke alt, i en eller annen grad) passe.
Vel, det er nå vitenskapelig bevist at arv og miljø påvirker gener, og gener påvirker personlige egenskaper, så hvor og når man er født har nok mye å si ser du. Sånn sett har det astrologiske systemet rett, selvom de kanskje ikke helt var klar over det selv, og bare anså det som viktig når på året/hvilken årstid man var født.

Det er sant, at når menneskelige egenskaper ramses opp, at flere kan kjenne seg igjen i flere av tegnene, siden mye går igjen i alle.
Sikkert derfor mange kjenner seg igjen at de "kommer fra flere galakser" også, i dette Star-seed
greiene..
Antall ord: 188
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

Isan skrev:
Moonstone skrev:... så da forstår jeg ikke hva dette "star-seeds" opplegget baserer "troen" sin på..
På tro ;)
Nettopp, og man kan velge å tro mye rart.
Personlig syns jeg man burde ha litt backup når man velger verdensbilde..
Antall ord: 42
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2814
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1497 ganger
Blitt takket: 1120 ganger
Kjønn:

- - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Terra »

Svartepus skrev:Jeg tror jeg er en ekte verdensrom-bastard med gener fra både Sirius, Pleiadene og et snev av Andromeda ;)
Kjente meg kanskje mest igjen i Pleiadene. Dette er jo egentlig veldig som astrologi da man finner litt av seg selv i alle båsene. Det er veldig generelt og de fleste stjernesystemene har noe man føler tilknytning til.
Moro med sånne linker, MissCoffee :) Jeg sier som Svartepus at jeg også tror jeg er en ekte verdensrom-bastard med tidligere opphold både på Pleiadene, Apollonia og Andromeda og sikkert fler også. Andre solsystemer. Men sånne tester blir jo mest for moro da. :D
Antall ord: 108
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- - - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av MissCoffee »

Terra skrev:Men sånne tester blir jo mest for moro da. :D
Endelig noen som tok poenget :salute: (som forøvrig IKKE var ment til å dreie seg om hvorvidt man tror eller ikke).
Antall ord: 32
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2814
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1497 ganger
Blitt takket: 1120 ganger
Kjønn:

- - - - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Terra »

MissCoffee skrev:
Terra skrev:Men sånne tester blir jo mest for moro da. :D
Endelig noen som tok poenget :salute: (som forøvrig IKKE var ment til å dreie seg om hvorvidt man tror eller ikke).
Vi får det ikke mer morsomt enn vi gjør det selv, MissCoffee. Synes sånne tester er artig å være med på. :)
Antall ord: 58
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - - Hvilket stjernesystem er du fra?

Innlegg av Moonstone »

MissCoffee skrev:
Terra skrev:Men sånne tester blir jo mest for moro da. :D
Endelig noen som tok poenget :salute: (som forøvrig IKKE var ment til å dreie seg om hvorvidt man tror eller ikke).
Joda, for all del.
Men det vrimler liksom av fjolle tråder her fra før..
Antall ord: 50
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links