Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer og fersk ! (:

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

SiljeB91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2014 23:47
9
Kjønn (valgfri): ungkvinne
Har takket: 1 gang

Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av SiljeB91 »

Hei! Jeg er ganske ny her og har tusen spørsmål.. Men først lurer jeg på ang drømmene mine.. jeg husker godt at jeg drømte om min avdøde hest, vi så på hverandre og stod nærme hverandre, han hadde på seg hodelaget sitt, jeg var trist og jeg gråt i drømmen, men det rare var at jeg våknet ved at jeg gråt og hadde felt tårer, hva betyr dette ?
Jeg har også hatt mange mareritt i det siste. Jeg kan se meg selv i drømmen også.. men det var i natt hvor jeg drømte om at en jeg vet hvem er var en morder og løp etter meg og foreldrene mine, men etter vi fikk satt oss i bilen syklet han rundt oss og kikket stygt på oss..
Og et siste spørsmål før jeg kommer med flere :),
Tidligere våknet jeg midt på natta ved at noen/noe trykte meg ned i senga, jeg prøvde å rope, men det kom ikke én lyd ut, og dette skjedde ofte, hva kan det ha vært ?
Hilsen ferskingen :-)
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av jeditrond »

Hei og velkommen hit :)

Tar den siste først, det du opplevde med å bli trykt ned i senga, slet med pusten osv. var nok søvnparalyse: http://hjertesonen.com/2013/05/24/sovnp ... -tilstand/

Det at du gråt både i drømme og i søvne så og si, kan rett og slett ha vært din måte å takle følelsene over tapet av hesten. Følelser du har forsøkt å skyve vekk fremfor å erkjenne og gi slipp på dem. Muligens en underbevisst redsel for at dine minner om hesten vil forsvinne om du gir slipp på sorgen over dens bortgang.

Hva slags forhold har du til den du drømte var en morder? Symbolikken her kan rett og slett være at han representerer sider ved deg du ikke liker. Så istedenfor å konfrontere dine "mørke" sider, her representert som en morder, gjør du ditt beste for å skyve dem vekk. Stenge dem ute fra livet ditt, her symbolisert ved at du stenger deg inne i en bil mens morderen skuler inn på deg og dine.
Antall ord: 180
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljeB91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2014 23:47
9
Kjønn (valgfri): ungkvinne
Har takket: 1 gang

- - Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av SiljeB91 »

jeditrond skrev:Hei og velkommen hit :)

Tar den siste først, det du opplevde med å bli trykt ned i senga, slet med pusten osv. var nok søvnparalyse: http://hjertesonen.com/2013/05/24/sovnp ... -tilstand/

Det at du gråt både i drømme og i søvne så og si, kan rett og slett ha vært din måte å takle følelsene over tapet av hesten. Følelser du har forsøkt å skyve vekk fremfor å erkjenne og gi slipp på dem. Muligens en underbevisst redsel for at dine minner om hesten vil forsvinne om du gir slipp på sorgen over dens bortgang.

Hva slags forhold har du til den du drømte var en morder? Symbolikken her kan rett og slett være at han representerer sider ved deg du ikke liker. Så istedenfor å konfrontere dine "mørke" sider, her representert som en morder, gjør du ditt beste for å skyve dem vekk. Stenge dem ute fra livet ditt, her symbolisert ved at du stenger deg inne i en bil mens morderen skuler inn på deg og dine.

takk, og tusen takk for svar ! :-) det var godt å endelig få litt svar på noen spørsmål ! :)
Det eneste jeg kan si er at h*n er en beboer uten at vi har noe veldig kjennskap til hverandre så.derfor syns jeg det var veldig rart å drømme om den personen og det drømmen handlet om igrunn :)
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av jeditrond »

SiljeB91 skrev:
jeditrond skrev:Hei og velkommen hit :)

Tar den siste først, det du opplevde med å bli trykt ned i senga, slet med pusten osv. var nok søvnparalyse: http://hjertesonen.com/2013/05/24/sovnp ... -tilstand/

Det at du gråt både i drømme og i søvne så og si, kan rett og slett ha vært din måte å takle følelsene over tapet av hesten. Følelser du har forsøkt å skyve vekk fremfor å erkjenne og gi slipp på dem. Muligens en underbevisst redsel for at dine minner om hesten vil forsvinne om du gir slipp på sorgen over dens bortgang.

Hva slags forhold har du til den du drømte var en morder? Symbolikken her kan rett og slett være at han representerer sider ved deg du ikke liker. Så istedenfor å konfrontere dine "mørke" sider, her representert som en morder, gjør du ditt beste for å skyve dem vekk. Stenge dem ute fra livet ditt, her symbolisert ved at du stenger deg inne i en bil mens morderen skuler inn på deg og dine.

takk, og tusen takk for svar ! :-) det var godt å endelig få litt svar på noen spørsmål ! :)
Det eneste jeg kan si er at h*n er en beboer uten at vi har noe veldig kjennskap til hverandre så.derfor syns jeg det var veldig rart å drømme om den personen og det drømmen handlet om igrunn :)
Hvis han er mer eller mindre en fremmed, forsterker jo det symbolikken på at dette er sider ved deg selv du ikke vil kjenne :)
Antall ord: 267
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljeB91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2014 23:47
9
Kjønn (valgfri): ungkvinne
Har takket: 1 gang

- Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av SiljeB91 »

Det virket ikke så positivt ift at h*n sku drepe meg :-P hehe :)
Men som sagt, jeg er fersk/grønn på dette området og det med å på en måte kjenne meg selv innenfor dette og vil bare lære, har du noen tips eller råd ? :) kjenner ei dame som forteller hun er mye om man kan si det sånn.. hu leser hender og føtter, hun får plutselige emosjonelle følelser pga en fra åndeverden vil kontakte pasienten hun gir massasje osv osv, poenget er at hu forteller meg at jeg har "healer hender" pga noe med langefinger og ringe finger og at hendene mine blir rød/varme med hvite prikker inni, men jeg vet jo ikke det eventuelt selv for når jeg har spørt hu om hvordan jeg kan skjønne det selv og lære osv om meg selv så får jeg bare som svar at det får jeg vite når jeg er klar selv eller no. Huff, dette ble nok veldig mye og krunglete ! Konkluskon; hvordan lærer jeg meg selv å bedre kjenne når det gjelder det paranormale/spirituelle ?
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av jeditrond »

Damen har rett, selv om svaret er veldig vagt :) Får dra frem kjepphesten min, meditasjon :mrgreen: Har du forsøkt å meditere, yoga, avstressingsøvelser eller lignende? For å lære mer om hva du måtte ha av evner er det en god idé å finne en måte å roe ned tankene på.

Det at vedkommende var en morder var nok bare symbolikk for dine "mørkere" sider, sider ved deg selv du ubevisst styrer unna å se på :)
Antall ord: 76
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljeB91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2014 23:47
9
Kjønn (valgfri): ungkvinne
Har takket: 1 gang

- Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av SiljeB91 »

Jøss, nei det har jeg ikke prøvd, men skal definitivt prøvas ! :) Tusen takk for gode svar og råd ! :) har lest noen andre innlegg som du også har svart på, må si jeg blir fasinert :)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømmer og fersk ! (:

Innlegg av jeditrond »

SiljeB91 skrev:Jøss, nei det har jeg ikke prøvd, men skal definitivt prøvas ! :) Tusen takk for gode svar og råd ! :) har lest noen andre innlegg som du også har svart på, må si jeg blir fasinert :)
Bare hyggelig, forsøker å gi råd der jeg kan og ikke minst mener at jeg har noe å fare med :mrgreen:

Edit: du kan lese deg opp litt om "mørke sider" i denne tråden: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... er#p533133
Antall ord: 84
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links