Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderInnbiller jeg meg ting?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

Innbiller jeg meg ting?

Innlegg av Sataci »

Opplevde en merkelig ting i forrige uke.
Bare lurer på om dere har noen teorier.

Min bestemor døde etter en stund med sykeleie. Det var forventet, det gikk rolig for seg, familien var glad for at hun endelig fikk slippe å streve og hun ble gammel. Hun har levd et godt liv, har oppnådd mye og vært likt av alle. :-)
Etter en fin begravelse med en koselig og blid prest, dro vi til huset hennes og huset til onkel og tante for å feire bestemors liv. De bor et par hundre meter fra hverandre midt på landet.
De fleste var i huset til bestemor på kvelden og drakk gravøl. Jeg begynte å bli ganske trøtt, så jeg gikk opp på gjesterommet i andre etasje med hunden min og la meg. Jeg sovna fort.
En god stund senere bråvåknet jeg av at noen slamret igjen ytterdøren i første etasje. Det dundrer ganske høyt, så dette var jeg vant til.
Jeg ble liggende litt, og bare kose med hunden. Så hører jeg godt og tydelig at noen går i trappen opp. Hører liksom skoene gå i trappetrinnene. Det siste trinnet knirker ganske høyt når man tråkker på det, og det hører jeg også. Hunden min begynner å knurre mot døren. Jeg lurte jo selvfølgelig på om det var min mor igjen, ettersom hun hadde vært innom litt tidligere for å høre om alt gikk bra.
Men det blir helt stille. Faktisk så stille at jeg lurer på om det i det hele tatt er noen i huset. Jeg setter meg opp i sengen, og hunden fortsetter å knurre mot døren. Jeg står da opp, og åpner døren. Men der er det ingen. Hunden blir med meg ned, åpenbart litt skeptisk og går bak meg.
Hele huset er tomt. Da ser jeg at alle har gått over til huset som onkel har. De satt på hverandaen og skravlet.
Unødvendig å si at jeg tok på meg skoene og kom meg rimelig raskt bort til de andre.... :P

Noen teorier om hva det kan være?

Jeg vet jeg hintet til at det kunne være bestemor, men jeg finner absolutt ingen grunn til hvorfor hun skulle ha noe behov for å gå igjen.
Antall ord: 388
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Innbiller jeg meg ting?

Innlegg av Bearchild »

Kondolerer! :klemme

Det snakkes jo om forskjellige typer "gjengangere". Antagelig fordi vi som er igjen har dette behovet for å forklare sånt som er uforklarlig, men noe av det virker jo litt logisk allikevel?

Uansett; man har de som har noe "uoppgjort" og ikke vil innfinne seg med at de er døde. Og så har man de som svinger innom og sier "hei". Sikkert flere kategorier også, men den tredje jeg kommer på er "energiavtrykk". Som visstnok ikke behøver å ha sammenheng med det man kaller gjengangere, men som rett og slett er et slags ekko fra tidligere ( gjentatte ) hendelser.

Hva det var du opplevde blir jo bare spekulasjoner, men akkurat dette med fottrinn, dører som åpnes/ lukkes uten at det er noen andre i nærheten er det jo mange som har opplevd. Noe er det jo! :)

Men.. pleier hunden din å knurre selv når det er kjentfolk/ familie?
Antall ord: 151
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Innbiller jeg meg ting?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Kondolerer! :klemme

Det snakkes jo om forskjellige typer "gjengangere". Antagelig fordi vi som er igjen har dette behovet for å forklare sånt som er uforklarlig, men noe av det virker jo litt logisk allikevel?

Uansett; man har de som har noe "uoppgjort" og ikke vil innfinne seg med at de er døde. Og så har man de som svinger innom og sier "hei". Sikkert flere kategorier også, men den tredje jeg kommer på er "energiavtrykk". Som visstnok ikke behøver å ha sammenheng med det man kaller gjengangere, men som rett og slett er et slags ekko fra tidligere ( gjentatte ) hendelser.

Hva det var du opplevde blir jo bare spekulasjoner, men akkurat dette med fottrinn, dører som åpnes/ lukkes uten at det er noen andre i nærheten er det jo mange som har opplevd. Noe er det jo! :)

Men.. pleier hunden din å knurre selv når det er kjentfolk/ familie?
Kondolerer!

Det at din bestemor døde etter lenger tids sykeleie burde være nok til at hun var "klar" når hun døde og dermed ikke ha noe behov for å gå igjen. Å komme på besøk til de etterlatte er selvsagt noe helt annet, det kan skje både titt og ofte :) Men med forbehold om at bestemoren din ikke føler hun hadde noe uoppgjort som som nevnt over her.

Godt poeng ang. det at hunden din reagerte på den som gikk i trappene, ville den normalt ha knurret mot bestemoren din eller andre i familien?

Det kunne vært energiavtrykk også, men skulle tro at hunden din ikke hadde reagert på samme måte da uten at jeg sitter inne med noe særlig erfaring på akkurat dette. Det var både energiavtrykk og gjenganger i huset mine foreldre kjøpte på landet i '97, men katten min så ikke ut til å bry seg nevneverdig om hverken det ene eller det andre. Han lettet kanskje på øyelokket litt og så la han seg til å slumre igjen :)
Antall ord: 333
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Innbiller jeg meg ting?

Innlegg av Sataci »

Takker! :D

Vel, hunden min er trent opp til å lage lyder når den hører folk på utsiden av leiligheten hjemme. Det er fordi det er utrolig kjekt om det skulle komme noen uønsket på døren. :P

Men dette med bestemor...aner ikke hva det var. Hunden min hørte uten tvil det samme som meg, for han hadde ørene og ansiktet vendt mot døren. Så han prøvde å si ifra ved å knurre slik som han gjør hjemme. Normalt er han bare en skikkelig blidfis som er glad i alle.
Antall ord: 93
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links