Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Mystical »

Ante fred og ingen fare da jeg kom tilbake i 18 tiden da jeg tilfeldigvis så opp i lufta og ser et blankt "fly" (tenkte jeg først) i lav høyde. Tenker ikke vanligvis så mye på det da det er en småflyplass i nærheten. Men jeg ser jo plutselig at fartøyet har en litt rar form. Det fløy ikke så veldig høyt så jeg så det tydelig og det var på størrelse med et småfly og det hadde en beskjeden dur så det gikk som et lite fly men så var det formen da;

Hele kjøredoningen var bare som et sentrum med 3 vinger med knekk som gikk ut fra sentrum og dannet en perfekt trekant om man hadde trukket linjer fra tuppene.

Den gikk ganske sakte så jeg tenkte jeg skulle skynde meg å parkere bilen og så ta å filme den med mobilen, men da jeg hadde gjort det var den forduftet.

Mindre enn 30 minutter etterpå kjørte et mørkt helikopter i samme retning som det rare fartøyet.

Jeg er kjempenysgjerrig på hva det var men vet ikke hvor jeg kan få opplysninger om hva det var.
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Bearchild »

Sånt er skikkelig irriterende.. å ha sett noe "rart" og ikke få det på film/ bilde og heller ikke ha noen idè om hva det kan være! :x
Men har du forsøkt å bildegoogle "drone"? Om ikke annet kan det kanskje gi deg en pekepinn/ lede deg videre til bilder av noe som ligner? Eventuelt lag en tegning/ skisse og legg ut her, jo flere som leter dess bedre. ;)
Antall ord: 69
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av jeditrond »

Var det noe slikt noe?

Image
Antall ord: 5
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Mystical »

[quote="jeditrond"]Var det noe slikt noe?

Image[/quote ]

Nei - det var ikke slik. Dette ser ut som en slik liten fjernstyrt drone som blant annet noen Bigfoothunters har tatt i bruk.

Det jeg så var mere som ; Tenk deg at 3 stk småflyvinger gikk ut fra et sentrumsområde men at de alle tre (vingene) flatet seg ut etter en knekk. Det var stort som et småfly og hadde antagelig pilot. Det var i alle fall stort nok til at det ville være uansvarlig å la det gå nær bebyggelse uten bemanning i fartøyet.
Det var i det hele tatt veldig enkelt/ minimalistisk bygd.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av jeditrond »

Mystical skrev:
jeditrond skrev:Var det noe slikt noe?

Image[/quote ]

Nei - det var ikke slik. Dette ser ut som en slik liten fjernstyrt drone som blant annet noen Bigfoothunters har tatt i bruk.

Det jeg så var mere som ; Tenk deg at 3 stk småflyvinger gikk ut fra et sentrumsområde men at de alle tre (vingene) flatet seg ut etter en knekk. Det var stort som et småfly og hadde antagelig pilot. Det var i alle fall stort nok til at det ville være uansvarlig å la det gå nær bebyggelse uten bemanning i fartøyet.
Det var i det hele tatt veldig enkelt/ minimalistisk bygd.
Å, på størrelse med et s.k. mikrofly eller ennå større? Fascinerende uansett, såpass store droner er ikke billige :)
Antall ord: 131
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Bearchild »

Sliter litt med å se for meg det du beskriver.. var den rund? Eller var det bare tre vinger og ingenting i midten?
Ifht ubemannede flygende objekter og lavtflyging er visst det "sånt som skjer" av og til. Har selv sett en atomdrevet ubemannet drone fly over tettbebyggelse, det var nesten så den sneiet kirketårnet midt i bygda. Dette var en sen vinterkveld, ergo var det bekmørkt og umulig å se noen fasong/ størrelse. Den var utstyrt med et oransje "kjørelys" som var eneste grunnen til at vi så den. :)
Antall ord: 93
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Mystical »

Jeg ble sant å si så overrasket over at fartøyet hadde vinger som stakk ut i tre retninger at jeg ikke studerte sentrum. Men det skal jo ikke store plassen til for å romme en cockpit.

PS "Flyet" var større enn et mikrofly.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Bearchild »

Image

Kanskje en sånn framtidsdrone (som ikke er laget enda)? :mrgreen:
Har fint lite greie på sånt desverre. Men droner finnes jo i "alle" størrelser og mange utforminger. Søk på dragonfly drone eller hexarotor, finnes flere trearmede varianter ihvertfall. Inntil videre får du nok bare slå deg til ro med at du har sett en UFO. ;)
Antall ord: 59
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av ludoburgero »

Har det altså blitt helt vanlig å se droner nå om dagen? I bygda? Hjelp, slipp meg av karusellen... :?
Uansett, interessant å høre om dine observasjoner!

Ut ifra beskrivelsen å dømme virker det som noe lignende det jeg så da jeg var liten, på vei til barneskolen en morgen. Jeg tror jeg var rundt 10 år gammel. Slik jeg husker det var det et stort slags "trekantet" fly som var i svak gråfarge, for så sporløst forsvinne. Dvs. bli gjennomsiktig eller noe, for jeg synes å huske at lyden av det fremdeles var der selv om jeg ikke så det. Jeg ble livredd! Gjemte meg bak en busk eller noe, må ha sett skikkelig vettskremt ut der jeg satt på huk.

Husker best lyden - det var en "svak og behagelig dure/glide-lyd"... som om det seilte på en slags tomgang i det det passerte... hvor enn usannsynlig dette høres ut, og da spesielt i året 1992 cirka.

Jeg har mange ganger tenkt at jeg bare innbilte meg hele greiene også.
Sitter likevel i minnet for det.
Antall ord: 178
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:Image

Kanskje en sånn framtidsdrone (som ikke er laget enda)? :mrgreen:
Har fint lite greie på sånt desverre. Men droner finnes jo i "alle" størrelser og mange utforminger. Søk på dragonfly drone eller hexarotor, finnes flere trearmede varianter ihvertfall. Inntil videre får du nok bare slå deg til ro med at du har sett en UFO. ;)
Ja du er inne på noe med dette bildet selv om vingene ikke var så butte. Det er vanskelig å huske nøyaktig tilbake men jeg mener i alle fall vingene etter "knekken"var lengre og mere som på et fly og at de ikke skrådde så krapt nedover.
Objektet var lyst så fargen stemmer ganske bra.
Beskrivelsen av lyden på Ludoburgero sin UFO var ganske slående for det jeg opplevde for sant å si syntes jeg duren var litt svak for å være et vanlig småfly.

Det får vel få status som en UFO da så lenge vi ikke finner ut akkurat hva det var. Hadde egentlig aldri trodd at jeg skulle oppleve det.
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- UFO eller en slags menneskebemannet jordisk drone?

Innlegg av UFO »

Skulle ikke politiet lage en eller annen drone ? Mener jeg leste noe om det.
Kanskje det du så var en slik, og kanskje den ble styrt fra dette helikopteret som kom etter.
Skjønt 30 minutter etter, det er temmelig lang tid.

At den lagde lyd og ikke beveget seg så raskt kan jo tyde på at den var jordisk kanskje :mrgreen:

"Alle" mennesker drasser på mobiltelefon/kamera, men synd man ikke rekker å ta et kjapt
bilde av slike uindifiserte objekter. Men, du kjørte jo bil og da skal man jo ikke fikle mes slikt selvsagt.
Antall ord: 96
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links